Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mocno parujące szyby w Audi A6 C4

wojcieh007 27 Lut 2008 00:13 17767 31
  • #1 27 Lut 2008 00:13
    wojcieh007
    Poziom 14  

    Witam
    Problem jak w temacie, strasznie mocno parują mi szyby. Jak jadę w trasie to tylko tyle co dwie dłonie mam przejrzystej powierzchni (przy maksymalnym nadmuchu). Auto jest z klimatronikiem, ale nie działa bo sprzęgło jest padnięte.
    Filtr przeciwpyłkowy jest nowy.
    Wilgoci w aucie nie czuć.
    Podejrzewam, że zacięła się klapka sterująca obiegiem otwartym i zamkniętym i jest cały czas obieg zamknięty.
    I tutaj moje pytanie: Jak dostać się do silniczków sterujących tymi klapkami?
    I może wie ktoś gdzie są otwory wentylacyjne w tym aucie?

  • #2 27 Lut 2008 06:29
    forestx
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprawdź (od wszelkiego) czy ci płynu chłodniczego nie ubywa.
    Z miesiąc temu spotkało to mojego sąsiada - wyciek na nagrzewnicy był minimalny, a po nagrzaniu silnika jechać się nie dało bez otwarcia szyb.

  • #3 27 Lut 2008 10:10
    wojcieh007
    Poziom 14  

    Wcześniej trochę ubywało, ale nasypałem uszczelniacza i już jest OK.

  • #4 27 Lut 2008 15:12
    KingKong
    Poziom 25  

    Wymień filtr przeciwpyłkowy (zwany także kabinowym). Może nie od razu, lecz wyjmij go i zobacz czy nie będzie poprawy. Może być przemoczony wodą, albo wadliwy. Możesz mieć też zapchane kanały odprowadzające skroploną wodę.

  • #5 27 Lut 2008 15:13
    jakub560
    Poziom 14  

    witam.proszek nie jest najlepszy.sa substancje w plynie.audi a6 czesto pada korek naczynia wyrownawczego co powoduje rozdymanie wezy i nagrzewnicy.pozdr

  • #6 27 Lut 2008 15:50
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Siadła Ci nagrzewnica,deska w góre.Powodzenia.

  • #7 28 Lut 2008 17:35
    dziuras
    Poziom 10  

    Koleś kiedyś taki problem, pomogło odetkanie kanałów odpływowych z komory silnika przy podszybiu, ponieważ zbierała się tam woda. Nie pamiętam gdzie dokładnie są te otwory, jeden jest chyba w okolicy silnika wycieraczek, ale namierzenie ich nie powinno być problemem, no i nie trzeba za bardzo grzebać więc polecam wykonanie tego zabiegu jako pierwszego. Po jesieni potrafi się tam nazbierać niezły syf, szczególnie w samochodach parkowanych pod chmurką.

  • #8 28 Lut 2008 20:49
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    jakub560 napisał:
    witam.proszek nie jest najlepszy.sa substancje w plynie.audi a6 czesto pada korek naczynia wyrownawczego co powoduje rozdymanie wezy i nagrzewnicy.pozdr


    Zgadzam się z kolegą. Uszczelniacz nie jest najlepszym rozwiązaniem, tym bardziej, że w takim przypadku nagrzewnica musi być w bardzo dobrym stanie a uszczelniaczem zapycha się nagrzewnicę. I trzeba pilnować żeby nie lać wody, tylko płyn bo zbiera się kamień i wszystko się zapycha.

  • #9 04 Mar 2008 23:35
    dugi_2004
    Poziom 2  

    tak jak kolega wyżej gratulacje uszczelniacz to jest najgorsze świństwo jakie może byś wymień nagrzewnice i wypucz układ chłodzenia w przeciwnym razie za jakiś czas uszczelni sie na dobre :D

    Regulamin, p.10.9. i 15. Proszę poprawić. [MS]

  • #10 05 Mar 2008 09:43
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wsypanie uszczelniacza często powoduje po jakimś czasie awarię uszczelki głowicy, ponieważ zatykają się wykonane w niej otwory do przepływu płynu chłodzącego, co jest przyczyną pogorszonej cyrkulacji i przegrzewania się pewnych stref głowicy.
    Niewielka nieszczelność nagrzewnicy jest możliwym powodem takich objawów, ale bardziej stawiam na zamkniętą klapę recyrkulacji. Jak się tam dobrać? Tego raczej na pamięć raczej nikt nie powie, dobierz się do nagrzewnicy, przeanalizuj budowę mieszalnika i będziesz widział co jest od czego.

  • #11 06 Mar 2008 12:45
    wojcieh007
    Poziom 14  

    Długo nie odpisywałem, ale dokonywałem różnych testów.
    Tydzień temu w poniedziałek, po 100km jazdy postanowiłem wytrzeć szyby papierowym ręcznikiem. Wytarłem wszystkie do sucha i zostawiłem auto. We środę po kolejnych 100km jazdy auto nie było zaparowane. Pomyślałem, że była wilgoć i stwierdziłem, że już będzie dobrze.
    W tym tygodniu w poniedziałek jechałem ponownie 100km i szyby delikatnie zaparowały, ale tylko te z tyłu (przez ten okres od środy do poniedziałku padał często deszcz). Pomyślałem, może trochę jeszcze wilgoci zostało. Wczoraj ponownie jechałem i przez te 100km auto znowu było mocno zaparowane (padał miejscami deszcz i było ogólnie mokro). Na trasie, po 50km zatrzymałem się, wytarłem szyby na sucho (myślałem, że to coś pomoże), ale to nic nie dało. Auto zaraz znowu było zaparowane.
    Czyli jak auto stoi i pada deszcz to nic się nie dzieje (potem jak się jedzie to jest OK). Natomiast jak pada deszcz i się jedzie to auto paruje.
    Z tego doświadczenia doszedłem do wniosku, że jak jest mokro na podwórku to auto jest zaparowane podczas jazdy i wycieranie nic nie daje, a jak jest sucho to jak paruje to wystarczy wytrzeć i będzie OK. Tylko, że takie postępowanie to jest usuwanie skutków, a nie przyczyny:/ Może ktoś z was wie czego to może być wina?
    Obieg zamknięty/otwarty działa prawidłowo - sprawdzałem kodami klimatronika.

  • #12 07 Mar 2008 05:22
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    To nie sprawdzaj kodami tylko rękę przyłóż do kratki wentylacyjnej, na otwartym obiegu będzie większy wiatr...:)))

  • #13 09 Mar 2008 10:38
    miroslaw67
    Poziom 9  

    -sprawdz pokrywe na przekaznikach-jesli jest nieszczelna -podczas jazdy w deszcz dostaje się woda. Z przodu dmuchawy od strony silnika na dole jest otwór odprowadzający wodę - przeczyść -powinno pomóc. Miałem ten sam problem, otwór był zatkany i woda dostała się do nawiewu, teraz mam spokój.

    Pozdrawiam

  • #14 09 Mar 2008 11:15
    wojcieh007
    Poziom 14  

    miroslaw67 napisał:
    -sprawdz pokrywe na przekaznikach-jesli jest nieszczelna -podczas jazdy w deszcz dostaje się woda.

    Pokrywa jest szczelna. Sprawdzałem.
    miroslaw67 napisał:
    Z przodu dmuchawy od strony silnika na dole jest otwór odprowadzający wodę - przeczyść -powinno pomóc.

    A gdzie tego szukać? Może jakieś zdjęcie, bo nie mogę zlokalizować tego otworu.

  • #15 09 Mar 2008 12:30
    miroslaw67
    Poziom 9  

    ok. za godzinkę zwlekę się z łóżka i zrobie to zdjęcie. ja miałem ten otwór zatkany i nie nadążyłem z wycieraniem szyb podczas deszczu. Jest 11.20. ---pare minut po 12 będziesz miał to zdjęcie. Jeśli masz ten sam model samochodu to będę miał do ciebie pytanie, tzn. mechanik ściągnął wężyki od podciśnienia -nadmuchu i od tamtej pory zle mi działa otwieranie i nadmuch, zrobie fotke i jak możesz to sprawdz czy mam właściwie podłączone

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Wklejam zdjęcia. Jeśli będziesz w stanie ustalić czy wężyki mam podłączone prawidłowo ito proszę o info.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/223c58a71c05dca6.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4be6a82c168b111.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ad790db302161f9.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9750d4c37b597057.html


    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ta taśma na wentylatorze to mistrzostwo mechanika, od wody padł wentylator,nie mógł go wyjąć ,to rozciął budowe--mistrz świata-i jeszcze mnie skasował za trudną naprawe.

  • #16 09 Mar 2008 16:26
    Upens001
    Poziom 11  

    A filtr przeciwpyłkowy kolega sprawdzał ? Takie objawy występują przy brudnym filtrze (w suchy pogodny dzień jest ok, natomiast jak jest wilgotno to szyby parują)
    Wymiana filtra pomoże na 99,9%

  • #17 09 Mar 2008 17:07
    wojcieh007
    Poziom 14  

    Upens001 napisał:
    A filtr przeciwpyłkowy kolega sprawdzał ? Takie objawy występują przy brudnym filtrze (w suchy pogodny dzień jest ok, natomiast jak jest wilgotno to szyby parują)
    Wymiana filtra pomoże na 99,9%

    Przeczytaj wyraźnie mój pierwszy post. Filtr jest nowy.

  • #18 09 Mar 2008 17:21
    miroslaw67
    Poziom 9  

    Jeżdże A6 C4 już 3lata i filtra nie dotykałem ani razu. Po przeczyszczeniu odpływu problem z parowaniem zniknął. Zamiast ponosić koszty, najpierw udrożnić odpływ.

    Pozdrawiam.

  • #19 10 Mar 2008 17:48
    wojcieh007
    Poziom 14  

    No i kicha. U mnie jest trochę inaczej niż na tych zdjęciach i nadal nie wiem gdzie szukać tych otworów.
    Mirosław67 napisz dokładnie o które podłączenie Ci chodzi?
    Jutro rano zrobię zdjęcia to zobaczymy.

  • #20 10 Mar 2008 20:32
    miroslaw67
    Poziom 9  

    Włóż rękę w tą rynne w okolicach wentylatora i poszukaj, napewno palcami wyczujesz, ja w ten sposób znalazłem-pomysł podsunęli mi na forum Audi.


    Od podciśnienia z prawej strony wentylatora wychodzi biały wężyk...
    ok.nie będę opisywał ,bo zaraz się zamotam, jeśli możesz wrzucić fotke jak te wężyki są podłączone właściwie. U mnie poprzekładali i nawiewy nie funkcjonują i nie otwiera klap .

  • #21 12 Mar 2008 12:32
    wojcieh007
    Poziom 14  

    miroslaw67 napisał:

    Od podciśnienia z prawej strony wentylatora wychodzi biały wężyk...
    ok.nie będę opisywał ,bo zaraz się zamotam, jeśli możesz wrzucić fotke jak te wężyki są podłączone właściwie. U mnie poprzekładali i nawiewy nie funkcjonują i nie otwiera klap .

    Nie miałem wczoraj czasu, a dzisiaj nie wiem czy uda mi się załatwić aparat cyfrowy, bo nie jestem w domu. Jak nie dam rady to przy najbliższej okazji zrobię zdjęcia i wrzucę.

    I mam jeszcze pytanie do reszty użytkowników: czy jak wyjmę filtr przeciwpyłkowy to samochód będzie się zachowywał tak jakby był on nowy czy tak jakby był zabrudzony? Tzn. Czy przez wyjęcie można sprawdzić czy to jego wina czy też nie? Pytam bo nie chcę kupować drugiego nowego jeżeli to nie tego wina.
    We wtorek jechałem znowu 100km, było sucho i ciepło i na ani jednej szybie nie pojawiła się para.
    Czyli teraz problem dotyczy tylko dni w wilgotnym powietrzem, a nie tak jak wcześniej wszystkich.


    Udało mi się zlokalizować jeden otwór i nie był zapchany. Drugiego za cholerę nie mogę znaleźć. Znalazłem ten po lewej stronie, ten co jest u Ciebie na drugiej fotce. Możesz jakoś przybliżyć lokalizację drugiego otworu?

    Załączam zdjęcia podłączenia u mnie:
    http://www.wojciech007.neostrada.pl/Foto/CIMG1795.JPG
    http://www.wojciech007.neostrada.pl/Foto/CIMG1796.JPG
    http://www.wojciech007.neostrada.pl/Foto/CIMG1797.JPG
    http://www.wojciech007.neostrada.pl/Foto/CIMG1798.JPG
    http://www.wojciech007.neostrada.pl/Foto/CIMG1799.JPG

  • #22 21 Mar 2008 22:06
    miroslaw67
    Poziom 9  

    Dzięki-SUPER zdjęcia.
    Nie wiem co ci poradzić z tymi szybami. Spróbuje sie czegoś dowiedzieć, jak się uda to dam znać.

    Spróbuj rzucić temat na forum audi.

    Pozdrawiam

  • #23 23 Mar 2008 12:02
    gniesiob
    Poziom 11  

    Filtr wymontuj całkowicie - jeżeli bez filtra będzie lepiej to jego wina.
    Czy obieg jest otwarty a nie zamknięty to sprawdź następująco:
    włącz maksymalny nadmuch zewnętrzny, uchyl kilka centymetrów jedną szybę i wyjdź z auta, jeżeli nadmuch korzysta z powietrza zewnętrznego to z wnętrza samochodu przez uchyloną szybę powinno porządnie wiać, jeżeli auto jest na obiegu wewnętrznym to powietrze na zewnątrz nie będzie się wydostawać.

  • #24 31 Mar 2008 18:20
    wojcieh007
    Poziom 14  

    gniesiob napisał:
    Filtr wymontuj całkowicie - jeżeli bez filtra będzie lepiej to jego wina.
    Czy obieg jest otwarty a nie zamknięty to sprawdź następująco:
    włącz maksymalny nadmuch zewnętrzny, uchyl kilka centymetrów jedną szybę i wyjdź z auta, jeżeli nadmuch korzysta z powietrza zewnętrznego to z wnętrza samochodu przez uchyloną szybę powinno porządnie wiać, jeżeli auto jest na obiegu wewnętrznym to powietrze na zewnątrz nie będzie się wydostawać.

    Filtr wymontowałem i nie ma poprawy.
    Próbowałem sprawdzić czy obieg jest otwarty tak jak napisałeś i przy zmianach recylkulacji przez szybę nie dmuchało.
    Wniosek z tego, ze obieg jest cały czas zamknięty.
    Wie ktoś może gdzie szukać klapki od zamykania i otwierania obiegu?
    Wszelkie pomoce odnośnie przepływu powietrza w tym modelu są mile widziane. Chcę dojść w jaki sposób działa przepływanie powietrza.

  • #25 07 Kwi 2008 21:10
    wojcieh007
    Poziom 14  

    No i rozwiązałem problem.
    Cały czas zamknięty był obieg i powietrze mielone było we wnętrzu auta.
    Nie wiem jak powinna być sterowana ta klapka do otwierania i zamykania. Jak ktoś posiada takową wiedzę to proszę o podzielenie się.
    Do kolegi miroslaw67 mam prośbę: czy podłączyłeś przewody tak jak u mnie były i wszystko działa, bo wydaje mi się, że jest to złe podłączenie?

  • #26 13 Kwi 2008 21:57
    zdyz
    Poziom 14  

    często bywa tak że otwory wentylacyjne w bagażniku są zatkane i brak cyrkulacji powietrza w autku

  • #27 01 Sty 2009 17:30
    wikary86
    Poziom 1  

    witam w mojej audi a6 c4 tak samo poruja mocno szyby jak sie tego pozbyc gdzie znajduja sie te klapy od ukladu zamknietego-otwatego bo podejrzewam ze uklad jest caly czas zamkniety

  • #28 01 Sty 2009 22:20
    marek wąż
    Poziom 10  

    Kalpa od obiegu zamkniętego- otwartego znajduje się za schowkiem, nad nogami pasażera.

  • #29 02 Sty 2009 15:00
    wojcieh007
    Poziom 14  

    wikary86 napisał:
    witam w mojej audi a6 c4 tak samo poruja mocno szyby jak sie tego pozbyc gdzie znajduja sie te klapy od ukladu zamknietego-otwatego bo podejrzewam ze uklad jest caly czas zamkniety

    Klapa jest za schowkiem tak jak to jest napisane w poprzednim poście i powinna być cały czas zamknięta (obieg otwarty). Sterowana jest ciśnieniowo w momencie zamykania obiegu, zaś normalnie powinna być zamykana przy pomocy sprężynki. W razie kłopotów to pisz, bo ja u siebie cały ten układ naprawiałem i mogę służę pomocą.

  • #30 02 Sty 2009 19:49
    markro1959
    Poziom 9  

    Witam,
    mam ten sam problem, klapkę i filtr już sprawdziłem z wynikiem pozytywnym, ale nie wiem dlaczego nie działa mi czołowy nawiew na szybę. Jak sprawdzić czy termostaty auta dobrze sterują obiegami małym i dużym chłodzenia? Ogólnie po włączeniu nawiewu słyszę jak z pełną mocą pracuje wentylator a nawiewu brak i po chwili mam szron na szybie wewnątrz samochodu.:?::?:

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson