Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zużycie oleju Matiz

Krzysiek1916 29 Lut 2008 11:20 21486 11
  • #1 29 Lut 2008 11:20
    Krzysiek1916
    Poziom 9  

    WITAM

    Od niedawna jestem posiadaczem Maitza rocznik 1999, przebieg 180 kkm.
    Dwie rzeczy mnie niepokoją.

    Około tydzień temu zapaliła sie kontrolka hamulców, okazało się, że poziom płynu hamulcowego jest za niski. Dolałem do górnej kreski, wczoraj sprawdzałem - jest ok 0,5 cm poniżej MAX. Przez ten tydzień pokonałem ok.500-600 km i wkrótce zamierzam zrobić hamulce na przodzie (tarcze+klocki+łożyska) i nie wiem co może byc przyczyną ubytku płynu. Dodam, że zauważyłem minimalnie słabsze działanie hamulców z przodu (myślę że to wina tarcz i klocków) oraz bardziej odczywalne słabsze działanie hamulca ręcznego (tylne hamulce niedawno zrobione). Wycieków płynu nie zaobserwowałem. Jaka może być przyczyna ubytku płynu?

    Druga sprawa to spalanie oleju (ewentualny wyciek wykluczam, bo nie ma śladów na podwórku). W czerwcu '07 - 10 kkm temu była wymieniana miska olejowa, uszczelniacz przedni wału korbowego, uszczelka obudowy wałka rozrządu, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka kolektora ssącego, olej + filtr. Ponowna wymiana oleju i filtra w listopadzie. Katalizator jest wyjęty, za autem jest chmurka spalin, niezbyt niebieska, raczej biała przy odpalaniu, potem sie uspokaja. No i spala około litra oleju na 700 km. Dodam, że auto nie było i nie jest eksploatowane zbyt łagodnie. Co może powodować takie spalanie oleju i jak jemu zapobiec?
    No i ile to będzie kosztować?

    No i jeszcze sprawy techniczne: orientuje się ktoś w koszcie zakupu i wymiany silniczka tylnej wycieraczki?

    Z góry dzięki i czekam na info.

    0 11
  • #2 29 Lut 2008 12:26
    kryszt44
    Poziom 17  

    Jeśli chodzi o hamulce, gazdo dechy ostre hamowanie powoduje szybsze zużycie klocków. Zaciski jako samo samo regulujące pobierają płyn w celu regulacji klocków od tarczy, prosto mówiąc lub po prostu cieknie zacisk cylinderek przewód.
    Wnioskuje że przebieg to180 tys. km. sprawdzałeś kompresje na cylindrach,
    przy ostrej jeździe silnik lubi pobrać olej szczególnie ten wynalazek.A może już nie maż zaworów lub pierścieni,na jakim oleju jeździsz.
    Jak zapobiec braniu oleju lżejsza jazda i sprawdzić kompresje,doktorek na chwile.
    Co do cen to co sklep to inna cena w warsztatach to samo.

    0
  • #3 29 Lut 2008 12:48
    Krzysiek1916
    Poziom 9  

    Używam Oleju Daewoo API SJ 10W30

    Na dniach robie przód hamulce więc zobaczymy co z tym płynem.

    No tylko ten olej pozostaje bo to troche kaski a dużo jeżdże.

    A ten silniczek samemu da się zamontować? Bo na allegro znalazlem za 50 zet, w sklepie 120.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Półsyntetyczny.

    Kompresji nie robiłem. Tylko się zastanawiam czy jest sens tyle ładować w stary samochód. Do ilu km mi pociągnie? 300 kkm zrobi bez remontu jak tak pleju bierze?

    0
  • #4 29 Lut 2008 13:40
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 29 Lut 2008 13:49
    adjar
    Poziom 24  

    Pierwsza rzecz to zorientuj się gdzie ten olej tracisz. Czy wyciek (wyczysc silnik i pojezdzij troche, potem obejrzyj, moze gdzies masz nieszczelnosc), sprawdz czy nie masz oleju w plynie chlodniczym, a na bagnecie nie osadza ci sie cos brzydkiego (to by wskazywalo na uszczelke pod glowica). Moze tez palic olej. Sprawdzenie kompresji powie Ci cos o stanie cylindrow, ale moga to byc tez uszczelniacze zaworowe.

    A hamulce - albo masz nieszczelnosc (przejrzyj uklad, czy gdzies nie zauwazysz), albo moze tak zuzywasz klocki (im klocka mniej, tym cylinderek bardziej wychodzi, totez i poziom plynu opada). Co moze byc spowodowane slabymi, szybko scierajacymi sie klockami, agresywna jazda z czestym hamowaniem, ale moze tez np. zablokowaniem cylinderka (wtedy klocek caly zas hamuje i moze sie zetrzec bardzo szybko) - zajrzyj wiec w zaciski czy wszystkie klocki rowno "schodza".

    A inwestowac za duzo w taki samochod napewno nie warto, nie przy obecnych cenach uzywancow :)

    0
  • #6 29 Lut 2008 15:48
    Krzysiek1916
    Poziom 9  

    Zamierzam jeszcze z 50 tys zrobic.
    Wiec nie wiem czy nie probowac jezdzic ile sie uda a potem opylic.

    A hamulce to sie jeszcze zobaczy.

    Mobil taki w jakiej cenie?

    A wymiana pierścieni nie pomoże? Bo nad tym sie zastanawiam.

    0
  • #7 29 Lut 2008 17:20
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 29 Lut 2008 17:59
    Krzysiek1916
    Poziom 9  

    Na bagnecie mam tylko olej. Czasem delikatne pęcherzyki powietrza, ale to jak sprawdzam zaraz po jeździe, zresztą wątpię żeby o to chodziło. Poza tym jak silnik jest chłodny to jest tylko olej.

    To mówicie żeby Mobila wlać? A jak nic nie da to trup?

    A co z tymi pierścieniami? Bo jak już napisałem, uszczelek sporo było wymienianych, jedynie może podciekać z miski (była wymieniona i byc może jest żle wklejona) ale to chyba zostawiałby jakieś ślady pod sobą...

    0
  • #9 29 Lut 2008 18:12
    komornik
    Poziom 15  

    Witam... Jeśli bierze olej to w pierwszym rzędzie wymień uszczelniacze zaworowe. W Matizie są troszkę kiepskie, po jakimś czasie twardnieją i żre olej jak opętany. Koszt uszczelniacza to około 80gr za sztukę. Jak masz jakieś pojęcie o mechanice powinieneś dać sobie radę z wymianą. Chętnie służę pomocą, sam to robiłem jakieś pół roku temu. Pozdrawiam.

    2
  • #10 29 Lut 2008 19:09
    hobbista
    Poziom 17  

    Był tu pare dni temu taki temat - duże zużycie oleju . I co wyszło ? Zapieczone pierścienie olejowe ! . Potwierdzam z praktyki . Te dajewowate coś mają , że te pierścionki się zapiekają . Rozebrałem pare tych silników , z powodu żarcia oleju i w każdym to samo: zaklejone ; na amen. Zastanawiam się czy aby na przyszłość , zamiast rozwalać motor na części pierwsze , spuścić olej i zalać naftą cylindry .Pomiar ciśnienia w takim przypadku zawsze wyjdzie bardzo dobrze - nie zgarnięty z cylindra olej bardzo dobrze uszczelnia tłok :D. Co do ubytku płynu hamulcowego , to proponuje zrzucić tylne bębny i zobaczyć czy aby któryś cylinderek nie leje , tym bardzej że koledze zesłabł hamulec ręczny.

    3
  • #11 02 Mar 2008 15:19
    Krzysiek1916
    Poziom 9  

    a jeszcze jedno. Co to może być jeżeli przy popuszczaniu sprzęgła po zmianie biegu słychać skrzypnięcie? I od niedawna pojawił się taki delikatny stuk. Wystarczy na linkę sprzęgła psiknąć np wd40 czy cała linka do wymiany?

    0
  • #12 02 Mar 2008 15:52
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Lepiej wymień całą linke,a jeśli chodzi o olej to olej np.GM 15w40 jest to tani olej a rozlewa go mobil.Robiłem taki silnik 2 lata temu koszt to około 1000zł.

    1