Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sportowy filtr i tłumnik do golfa II td

alekospao 29 Lut 2008 12:06 2401 10
  • #1
    alekospao
    Poziom 2  
    Witam mam jedno pytanko. Jeżdrze Golfem II 1,6 TD ,chce założyć sportowy filtr powietsza i tłumnik sportowy czy można i czy będzie coś słychac.
  • #2
    Moulder
    Poziom 23  
    Szkoda Twoich pieniędzy...
  • #3
    toffic-k
    Poziom 16  
    IC lepiej załóż jak nie masz
  • #4
    MikePL1
    Poziom 16  
    No właśnie, po co instalujesz jakieś tam sportowe dodatki do diesla? Nic ci to nie da. Ale faktycznie duży intercooler da sporo. Serio, przy tak małych pojemnościach nawet nie odczujesz działania filtra sportowego, a zmianą wydechu możesz sobie popsuć moment obrotowy.
  • #5
    alekospao
    Poziom 2  
    Dzięki wszystkim żeczywiściemoże niema to sensu żeby to był G60 to co innego.
  • #6
    gacek116
    Poziom 14  
    Czasem nie zakładaj stożka bo turbina beędzie gwizdać ale tak jak 70 letni dziadek pod monopolem , jak chcesz coś dłubnaąć to dedykowany układ przelotowy plus sportowa wkładka do filtra , sam mam 1.6 TD i jakbyś chciał coś działacć tzn większa dawka paliwa,ciśnienie itp to bez IC tak jak ci koledzy piszą niema nawet sensu sie bawić chyba ze masz SB juz z ic.
  • #7
    prezes3000
    Poziom 10  
    załoć mu przelot do tłumika końcowego , lub środkowego (będzie cichszy) , a filtr powietrza zostaw w spokoju bo to naprawde nie pomoże a może zaszkodzić.
  • #8
    marcys20
    Poziom 18  
    >załoć mu przelot do tłumika końcowego , lub środkowego (będzie >cichszy) , a filtr powietrza zostaw w spokoju bo to naprawde nie pomoże >a może zaszkodzić.

    no akurat w golfie TD nawet jak wywali calkiem ostatnio tlumik to na brzmieniu niewiele zyska! troche wiecej "basu" ostac mozna jesli calkowicie wywali sie srodowu tlumik. zakladajac stozek bezposrednio na turbine uzyskamy duzo gwizdu, ale nic pozatym. to stary diesel wiec zmiana dzwieku na bardziej rasowy jest praktycznie niemozliwa- zawsze bedzie klekotal jak stary diesel. jedyne sensowne rozwiazanie to podkrecenie dawki paliwa na pompie, ustawienie iglicy zaworu LDA na maxymalna wydajnosc, zblokowanie zaworu cut-off na turbinie i wstawienie intercoolera w odpowiednim miejscu. nic wiecej tu sie nie da zrobic
  • #9
    hubertbaran
    Poziom 16  
    moze najpierw sprawdź stan techniczny silnika tylko silnik w stanie idealnym nadaje sie do jakich kolwiek przeróbek;] Mozesz podciagnac deczko sprezenie na turbinie ale to ryzykowny manewr
  • #10
    robokop
    Moderator Samochody
    hubertbaran napisał:
    moze najpierw sprawdź stan techniczny silnika tylko silnik w stanie idealnym nadaje sie do jakich kolwiek przeróbek;] Mozesz podciagnac deczko sprezenie na turbinie ale to ryzykowny manewr


    bym napisał co kolega może sobie podciągnąc, ale jedno ostrzeżenie mi na razie wystarczy. Z 1,6 Td masz 85KM jeśli dobrze pamiętam, zainwestuj więc w regulację wtryskiwaczy i pompy wtryskowej i ciesz się niezawodnościa i ekonomiką tego silnika. Z tego co wyczytywałem na forum Golfa to byli specjaliści wyciągający z tego silnika ponad 100KM. ale to kosztem dużo większego zużycia paliwa i zmniejszenia trwałości silnika. Sportowy wydech i stożkowy filtr nic ci nie dadzą.
  • #11
    marcys20
    Poziom 18  
    >Z tego co wyczytywałem na forum Golfa to byli specjaliści wyciągający z >tego silnika ponad 100KM. ale to kosztem dużo większego zużycia >paliwa i zmniejszenia trwałości silnika.

    e no nie jest az tak zle! mialem golfa II 1,6TD i po podkreceniu zrobilem nim jakies 200kkm. srube regulacyjna cisnienie na turbinie mialem wkrecona na maxa, LDA ustawione na maxa, dawke paliwa mialem ustawiona tak zeby zbytnio nie kopcil :-)
    golfik po tych zabiegach rozwijal predkosc licznikowa ok.175-180 bez wiekszych problemow i dosc zwawo! maxymalnie spalal ok.6,7l/100km, a przewanie w 6,3 sie miescil.
    ps.ja zrobilem nim 200kkm po podkreceniu(ogolnie samochod mial ok.500kkm), z tym ze mozliwosci silnika wykorzytywalem z glowa, zawsze po rozgrzaniu i nie zawsze w 100%!