Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziwne zakłócenia - przy odpalonym silniku

wachcio 01 Mar 2008 14:15 1661 11
  • #1
    wachcio
    Level 24  
    Witam

    Pewnien kolega z forum zakładał mi audio w samochodzie. Od razu przy odbiorze słychać było lekkie gwizdy przy odpalonym silniku. Wzmacniacze mam zasilone prosto z akumulatora (zarówno plus i minus). Proponował zasilić radio również bezpośrednio z aku ale nie starczyło czasu - wyjazd za granicę. Po około 3 tygodniach od montażu mam wrażenie, że nieznacznie ale się nasiliły i co jest dla mnie dziwne są dużo większe na zimnym silniku. Co może być powodem takiego zachowania i jak można oprócz podanej przez niego propozycji spróbować wyeliminować problem? Oczywiście sygnał puszczony prawą stroną auta a zasilanie lewą. Sprzęt w topicu.

    Drugie pytanie. Czy to normalne, że po włożeniu płyty, jeszcze przed jej uruchomieniem nieważne czy silnik pracuje słyszę wyraźne szumy z tweeterów zarówno z przodu jak i z tyłu?
  • #2
    elmechrs
    Level 12  
    Przyczyną gwizdów w radiu jest alternator. Wiem jednak z doświadczenia, że powodem zakłuceń jest żle wykonane zasilanie sprzętu audi. Podłączenie wszystkich użądzeń do akumulatora powinno załatwić problem. Jeżeli by to nie pomogło, to podepnij masę do metalowych obudów urządzeń audio ażeby je ekranować. A najlepiej jedno i drugie. Napewno nie zaszkodzi.
  • #3
    wachcio
    Level 24  
    elmechrs wrote:
    Przyczyną gwizdów w radiu jest alternator. Wiem jednak z doświadczenia, że powodem zakłuceń jest żle wykonane zasilanie sprzętu audi. Podłączenie wszystkich użądzeń do akumulatora powinno załatwić problem. Jeżeli by to nie pomogło, to podepnij masę do metalowych obudów urządzeń audio ażeby je ekranować. A najlepiej jedno i drugie. Napewno nie zaszkodzi.


    To, że to alternator to wiem tylko czemu zimny chałasuje głośniej czyli w stopniu przeszkadzającym a ciepły cichnie.
  • #4
    elmechrs
    Level 12  
    Wiem że gdy szczotki w alternatorze są nadmiernie zużyte, to zanim się ułożą iskrzą. Być może to jest powodem cichnięcia po pewnym czasie.
  • #5
    muminez
    Level 19  
    Przewody Chinch musza byc jak najdalej polozone od kabli samochodowych. Nie zawsze sie da ten problem obejsc, z uwagi na coraz wieksza ilosc elektroniki w aucie. Rozwiazaniem sa filtry przeciwzakloceniowe, ew. w kombinacji ze wzmacniaczem - kondensator.
  • #6
    wachcio
    Level 24  
    muminez wrote:
    Przewody Chinch musza byc jak najdalej polozone od kabli samochodowych. Nie zawsze sie da ten problem obejsc, z uwagi na coraz wieksza ilosc elektroniki w aucie. Rozwiazaniem sa filtry przeciwzakloceniowe, ew. w kombinacji ze wzmacniaczem - kondensator.


    Jak już mówiłem prąd jest lewym progiem pociągnięty a sygnał prawym więc daleko od siebie. Auto nie jest nowe i nie ma w nim specjalnie dużo elektroniki. Kondensator mam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    elmechrs wrote:
    Wiem że gdy szczotki w alternatorze są nadmiernie zużyte, to zanim się ułożą iskrzą. Być może to jest powodem cichnięcia po pewnym czasie.


    Czyli radził byś jednak dać alternator do sprawdzenia pod kątem zużytych szczotek, komutatora itp. Ładuje dobrze więc wydawaje się być sprawny.
  • #7
    elmer2
    Level 28  
    U siebie w VW masz alternator BOSCHa, który zbudowany jest jak klocki Lego Technic. Wystarczy zdiąć plastykową czarną tylną pokrywkę z alternaotra, nastepnie użyć wkrętaka (krzyżaka) i wykręcić regulator napięcia, który jesy zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. Jeżeli szczotki w stanie niewciśnietym, czyli bez dotykania, bez wciskania mają długość poniżej 5mm to kwalifikują się do wymiany. Można wymienić same szczotki lub cały regulator. Szczotki trudno dostępne, ale kosztują ponizej 10zł. Zaś regulator napięcia to wydatek nawet 100zł za oryginał nowy. Po wymianie szczotek może się też okazać, że pierścienie ślizgowe mają już wyżlobienia i trzeba będzie je przetorzyć. Widze, że masz autko z 94roku, Czyli może to być prawdopodobne. zależy też od przebiegu jaki masz przejechany.
    Co do zakłoceń podczas zimnego silnika:
    Przyczyną mogą być drobne przebicia spowodowane wilgociąm która po rozgrzaniu komory silnika wyparowuję...
    W tym dziale masz na górze strony podwieszony temat o likwidacji zakłóceń. Poczytaj go !
  • #8
    wachcio
    Level 24  
    elmer2 wrote:
    U siebie w VW masz alternator BOSCHa, który zbudowany jest jak klocki Lego Technic. Wystarczy zdiąć plastykową czarną tylną pokrywkę z alternaotra, nastepnie użyć wkrętaka (krzyżaka) i wykręcić regulator napięcia, który jesy zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. Jeżeli szczotki w stanie niewciśnietym, czyli bez dotykania, bez wciskania mają długość poniżej 5mm to kwalifikują się do wymiany. Można wymienić same szczotki lub cały regulator. Szczotki trudno dostępne, ale kosztują ponizej 10zł. Zaś regulator napięcia to wydatek nawet 100zł za oryginał nowy. Po wymianie szczotek może się też okazać, że pierścienie ślizgowe mają już wyżlobienia i trzeba będzie je przetorzyć. Widze, że masz autko z 94roku, Czyli może to być prawdopodobne. zależy też od przebiegu jaki masz przejechany.
    Co do zakłoceń podczas zimnego silnika:
    Przyczyną mogą być drobne przebicia spowodowane wilgociąm która po rozgrzaniu komory silnika wyparowuję...
    W tym dziale masz na górze strony podwieszony temat o likwidacji zakłóceń. Poczytaj go !


    Alternator wymieniałem cały ok roku temu bo było taniej niż regeneracja. Dany był też nowy regulator. Autko ma teraz 305 000 km a od wymiany altka mogłem przejechać 30 000 - 35 000 km. Nie wiem za bardzo w którym miejscu wilgoć mogła by powodować te zakłócenia...
    Temat przyklejony czytałem
  • #9
    greg-si
    Level 27  
    muminez wrote:
    Przewody Chinch musza byc jak najdalej polozone od kabli samochodowych. Nie zawsze sie da ten problem obejsc, z uwagi na coraz wieksza ilosc elektroniki w aucie. Rozwiazaniem sa filtry przeciwzakloceniowe, ew. w kombinacji ze wzmacniaczem - kondensator.

    Nie zawsze tak jest. U mnie kabel zasilający z RCA przecina się w dwóch miejscach i nic nie zakłóca.

    Co do Twojego problemu to bym podłączył jakieś inne źródło dźwięku(mp3`kę) pod wzmacniacz od przednich głośników najlepiej wypiął kabel z radia i podłączył się tam. Wiadomo można tym wyeliminować przyczynę tej sytuacji czyli czy radio ma coś z tym wspólnego.
    Jeżeli nadal coś warczy to to piąć się od razu do wzmacniacza.
    Niestety tutaj może być wiele przyczyn. Może też być coś takiego że kabel znajduje się w złej odległości od karoserii. Był przypadek że jak kabel leżał bezpośrednio na karoserii w bagażniku były zakłócenia gdy się go trochę podniosło wszystko zanikało.
    Pozdrawiam
  • #10
    wachcio
    Level 24  
    greg-si wrote:
    Co do Twojego problemu to bym podłączył jakieś inne źródło dźwięku(mp3`kę) pod wzmacniacz od przednich głośników najlepiej wypiął kabel z radia i podłączył się tam. Wiadomo można tym wyeliminować przyczynę tej sytuacji czyli czy radio ma coś z tym wspólnego.
    Jeżeli nadal coś warczy to to piąć się od razu do wzmacniacza.
    Niestety tutaj może być wiele przyczyn. Może też być coś takiego że kabel znajduje się w złej odległości od karoserii. Był przypadek że jak kabel leżał bezpośrednio na karoserii w bagażniku były zakłócenia gdy się go trochę podniosło wszystko zanikało.
    Pozdrawiam


    Wpiąć się przejściówką mini jack-chinch czy gniazdem mini jack (jest takie we wzmaku)?
  • #11
    greg-si
    Level 27  
    Ja bym na początku spróbował wpiąć się od razu za radiem tak aby sygnał mógł przelecieć sobie po Twojej instalce. W ten sposób będziesz wiedział czy to wina radia czy też czegoś innego. Jak nadal będą zakłócenia to wtedy wepnij się pod wzmacniacz. Możesz zrobić w innej kolejności. Ważne żeby sprawdzić czego to jest wina. Czy:
    1.Radia
    2.Kabelków sygnałowych
    3.Kabli zasilających
    4.Czegoś innego
    Wiem że tam jest jack we wzmacniaczu ale lepiej sprawdzić za pomocą jack-rca bo jednak RCA używasz podczas jazdy.
    Pozdrawiam
  • #12
    wachcio
    Level 24  
    greg-si wrote:
    Ja bym na początku spróbował wpiąć się od razu za radiem tak aby sygnał mógł przelecieć sobie po Twojej instalce. W ten sposób będziesz wiedział czy to wina radia czy też czegoś innego. Jak nadal będą zakłócenia to wtedy wepnij się pod wzmacniacz. Możesz zrobić w innej kolejności. Ważne żeby sprawdzić czego to jest wina. Czy:
    1.Radia
    2.Kabelków sygnałowych
    3.Kabli zasilających
    4.Czegoś innego
    Wiem że tam jest jack we wzmacniaczu ale lepiej sprawdzić za pomocą jack-rca bo jednak RCA używasz podczas jazdy.
    Pozdrawiam


    Ok dzięki będę kombinował jak zjadę do Polski bo nie mam teraz przejściówek a mój angielski a tym bardziej norweski nie jest na tak wysokim poziomie, żeby kupić tutaj odpowiednie.