Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

halogeny H7: Hella vs. Philips

Thomson1024 24 May 2014 22:18 21859 40
  • #31
    chojinka
    Level 29  
    Zawsze kupowałem HELLA z ALLEdrogo za dyszkę i było ok. Ostatnio wpadł mi pomysł aby coś zmienić i kupiłem philips coś tam - najlepsze w teście z jakiejś gazety. Wynik: pierwsza przepalona po 5 miesiącach, druga po 7 miesiącach. Założyłem stare Hella i nic się nie przepala, nie zmieniam.
    Jak dużo jeździsz w nocy to dobre żarówki mają znaczenie ale cena jest znacznie dużo wyższa i nie adekwatna do trwałości, ale świeciły lepiej od Hella.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #32
    GKOINCO
    Level 2  
    Witam. Tak się składa że posiadam dwa auta wyposażone w żarówki H7. Stosuję żarówki marki Hella kupowane w sprawdzonym sklepie motoryzacyjnym w cenie 17 zł za szt.
    W aucie nr 1 wymieniłem już 2 żarówki H7 w ciągu 2 lat - auto drugie w rodzinie, mało jeżdżone, głównie po mieście. Pierwsza żarówka wymieniona po roku (lewa strona - świeci do dzisiaj), druga żarówka (prawa strona) przepaliła się tydzień temu - wymieniłem na nową - świeciła DOSŁOWNIE DWA!!! dni (fakt że wymieniałem ją w trakcie wichury i ulewy). Wymieniłem jeszcze raz i świeci do dziś.
    Auto nr 2. Auto użytkowane codzienne kupione dosłownie rok temu (luty 2014) nie przepaliła się żadna żarówka H7:) Auto użytkuję dosyć intensywnie zarówno w mieście jak i poza nim (w zeszłym roku tylko po samych autostradach ok 5000 km - w ciągu miesiąca!!!). Auto prywatne wykorzystywane do celów służbowych to czysty zysk szczególnie jak jeździ na LPG!!!:) Firma prywatna, ale zgodnie z ustawą, musi płaci kilometrówkę:)
    Przepalały się natomiast notorycznie przednie żarówki świateł pozycyjnych w obydwu autach!!!!!!! W ciągu 2 lat 4 sztuki!
    Z mojego doświadczenia: podczas mojej przygody z motoryzacją (auta służbowe 3 szt i prywatne również 3 szt) i setek tyś przejechanych km dochodzę do następujących wniosków:
    - żarówki świateł mijania przepalały mi się średnio raz na rok lub 2 lata (zwykłe żarówki Hella za ok 20 zł za szt.)
    - najważniejsze gdy prowadzisz auto jest to byś był wypoczęty i skoncentrowany, bo jeśli tak nie jest nawet najlepsze żarówki nic nie dadzą...
  • #33
    fantastic-
    Level 9  
    a wiecie że bańki żarówki nie dotyka się gołymi rękoma ?
    to może mieć wpływ na długość świecenia żarówek
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #34
    teskot
    Level 34  
    Witam,
    widzę, że dyskusja nabiera ognia to i ja dorzucę moje spostrzeżenia i doświadczenia. W pierwszym samochodzie (Fiat 126p) miałem żarówki H4 Philips +60%. Ponieważ reflektory były nowiutkie, a instalacja przodu nadwozia wykonana od podstaw (m.in. przewody do reflektorów 4mm2, główny zasilający skrzynkę bezpieczników 10mm2) światła były rewelacyjne. Powiedziałbym, że dużo lepsze niż w późniejszych posiadanych autach. Regulator napięcia autorskiej konstrukcji trzymający równo 14,4V. Auto sprzedałem po 2,5 roku użytkowania i około 30kkm przebiegu. Żarówki wytrzymały do samego końca.
    Później był Polonez, instalacja standardowa, regulator wykonany przeze mnie. Żarówki H4 Philips +30% padły po około roku i 20kkm przebiegu. Wymienione zostały na Narvę +50%, żyły 2 lata, aż do "śmierci" silnika. Auto zezłomowane ze sprawnymi żarówkami.
    Następnie było Mondeo mk1 z żarówkami H1 Philips +30%. Auto miało nędzne reflektory (nie zużyte, ale po prostu badziewnej konstrukcji). Robiłem próby z różnymi producentami, każde wytrzymywały około 10 miesięcy i świeciły nędznie. Napięcie ładowania w normie.
    Konkluzja jest taka, że zdarzają się czołowi producenci oferujący wysokiej jakości produkty. Obecnie mam w aucie H7 Narva +30%, ale jeżdżę nim za krótko, żeby móc się ustosunkować do ich trwałości. Niemniej jednak uważam, że Narva nie ustępuje jakością Philipsowi, a jest znacznie tańsza.
    Ponadto zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Wiadomo, że żarówka halogenowa niejako z definicji uzyskuje największą trwałość przy znamionowym napięciu zasilania. Obniżenie tego napięcia w pewnym zakresie zmniejsza jej trwałość (nie zachodzi proces regeneracji włókna). Zaczynam tutaj rozumieć, dlaczego w niektórych samochodach żarówki padają bardzo szybko. Wystarczy spojrzeć na przekroje obecnie stosowanych przewodów i jakość kostek połączeniowych, które wypalają się i korodują .

    pozdrawiam
    teskot
  • #35
    Pablo1964
    Moderator
    Gdyby ktoś zerknął w ten archiwalny temat, mogę polecić - mam bardzo dobre doświadczenie z żarówkami H7 Extra Long Life z Lidla. Kosztują ok. 20 zł za parę a świecą najdłużej ze wszystkich jakie miałem. No i świecą całkiem nieźle, bo to też jest ważne, jak nie najważniejsze.
  • #36
    teskot
    Level 34  
    No to gdyby rzeczywiście ktoś chciał podyskutować na przedmiotowy temat to podrzucę jeszcze nowe spostrzeżenia dotyczące relacji trwałość-marka auta. Może nie tyle znowu marka co model. Służbowy Peugeot 207 pali żarówki H7 średnio co 3 miesiące pomimo, że napięcie prawidłowe. Może wpływ na to ma fakt, że światła zapalają się automatycznie po uruchomieniu silnika i wykryciu ładowania (czyli zimne włókna dostają od razu "kopa"). Peugeot 307 kumpla tak samo, pomimo że ani jedno, ani drugie auto nie robi więcej niż 15 kkm rocznie. Dla przeciwstawienia Peugeot Partner (2 egzemplarze z różnych roczników), w których żarówki mają raczej standardową trwałość (około roku). Renault Laguna II kolegi z pracy niszczyła żarówki po 2-3 miesiącach max. I znowu napięcia ok. Przypuszczam, że w grę wchodzą drgania. Nie zamierzam szkalować francuskich marek ale coś jest na rzeczy. Obecnie obserwuję VAG-i w 3 egzemplarzach i tam raczej nie ma problemu z trwałością. A teraz po zakupie Skody (3 pojazd Czeskiej/Czechosłowackiej produkcji w rodzinie) dodam tylko, że nie wiedzieć czemu, ale nasi sąsiedzi produkują i produkowali znakomitej jakości reflektory-widać mają dobrych speców od optyki. Ukształtowanie wiązki światła jest wręcz podręcznikowe.
  • #37
    Pablo1964
    Moderator
    To jest oczywiste. Miałem/mam 2 samochody, które błyskawicznie rozprawiają sie z H7: Toyota Corolla i Hyundai i30. Tymczasem Skoda Fabia nie żąda wymiany częściej niż raz na 2 lata. Zaznaczę - przy podobnych przebiegach rzędu 30000 km/rok, żaden samochód nie jest wyposażony w osobne światła do jazdy dziennej.
  • #38
    teskot
    Level 34  
    Skoda Fabia ma tak podłe ładowanie, że częściej wymienia się akumulator niż żarówki. Sorry za offtopic.
  • #39
    Pablo1964
    Moderator
    Akumulator wytrzymuje 6 - 7 lat. Wersja 1,9 TDI 101 KM (2003 r.). Aktualny przebieg 500 400 km.
  • #40
    teskot
    Level 34  
    A to jedynka. Dwójka 2012r pierwszy akumulator zarżnęła po 4 latach, z obawą patrzę w przyszłość tym bardziej, że mam zamontowany woltomierz i widzę, że w czasie upałów napięcie ładowania oscyluje w granicach 13-13.4V. Zimą zaś jest znakomicie, 14.2-14.6V
  • #41
    Eidems
    Level 29  
    U mnie w aucie żarówki H7 marki bosch, tungsram i osram wytrzymują max 10tyś km, więc bez różnicy co kupię jest to pewnie zmowa "żarówkowa" ;)