Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hex-Usb-Can / Hex-Com-Can:pytanie o komunikacje z VAG-COMem.

02 Mar 2008 14:26 7046 8
  • Poziom 11  
    Witam.
    Moje pytanie kierowane jest do praktyków, z dziedziny diagnostyki VAG wykonywanej przy pomocy VAG-COM'a. Chciałbym wykorzystać oryginalną aplikację VAG-COM (najlepiej jak najnowszą) budując własny hardware dostępu do CAN (K-line mnie nie interesuje).
    Czy ktoś posiada (lub mógłby przygotować) logi komunikacji pomiędzy VAG-COMem a interfejsem Hex-Usb/Com-Can, przy starcie programu i wykonywaniu podstawowych operacji diagnostycznych (z krótkim opisem, jakie operacje były wykonane). Celem jak wspomniałem jest konstrukcja własnego sprzetu (łącznie z firmwarem dla niego). Dodam, że posiadam widzę na temat komunikacji CANowej dla diagnostyki VAG, jedynym problemem jest kwestia sterowania interfejsu. W przypadku interfejsu na COMie sprawa jest prosta-trzeba szpiegować port podczas normalnego połączenia z samochodem. W przypadku USB - nie jestem pewien, czy jedyna różnica, to sprzęg USB a nie COM, a dane są te same. Czy ktoś ma wiedzę na ten temat?

    Pozdrawiam.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 17  
    jeśli chcesz użyć naprawdę oryginalna i legalna aplikacje VAG-COM to zapomnij o sprawie legalnie ci jej nie sprzedadzą do klonowanego interfejsu.
    pamiętaj tez ze aplikacja jest przypisana do konkretnego interfejsu kluczem sprzętowym.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 11  
    Nie wiem, czy klonowanie w tym przypadku to najlepsze stwierdzenie. Pod tym pojęciem rozumiem próbę bezpośredniego naśladowania oryginału, jak np. kopiowanie schematu elektrycznego czy oprogramowania. Zgadzam się jednak, że najlepszym wyjściem jest zakup u dystrybutora, chociaż ceny licencji, nawet tych starszych są moim zdaniem bardzo wysokie. W gruncie rzeczy sprawa nie rozbija się o naśladowanie vag coma. Projekt wykonuje wyłącznie na własny pożytek i jak wspomniałem posiadam wiedzę, lecz bez kilku specyficznych detali (właściwie jednego, z zakresu diagnostyki silnika dla EDC15 i nowszych).

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Ja odpowiem, bardzo rzeczowo. Nie jest to możliwe bez znajomości 220 bajtów klucza RSA, który to szyfruje odcisk numeru seryjnego + pewne dane dodatkowe i zapisuje to w eepromie. Sam Vag-Com obsługuje kilka interfejsów ale prawdopodobnie producenci owych urządzeń mają podpisane jakieś umowy z Ross-Tech i owy klucz znają. Samo oprogramowanie ZAWSZE weryfikuje legalność pochodzenia kabla i nie da się tego ominąć. Co zaś do protokółu komunikacji z kablem oryginalnych jest on mi znany w 100% ale z Twojego punktu widzenia, moja wiedza nie ma dla Ciebie znaczenia. Aby zbudować interfejs kompatybilny z Vag-Com musisz go podpisać cyfrowo. Niestety. Pozdrawiam. GrzesiekN
    p.s. przeszukaj sobie elektrodę pod kątem moich postów, dość dużo tajemnic vag-com'a opublikowałem
  • Poziom 11  
    Takie właśnie miałem wrażenie - że sprawa rozbije się o kodowanie. A pytając trochę z innej beczki - ponieważ mam dostęp oryginalnych przyrządów VW (VAS5163) jestem zainteresowany opcją w nich nie dostępną, a dostępną w VAG COMie - weryfikacją przebiegu dla sterowników EDC15 i nowszych (odczyt z przebiegu ECM). Czy znasz może rodzaj zapytania KWP dla realizacji takiej instrukcji? Zdaje sobie sprawę, że niekoniecznie musi to być związane ze standardowym zapytaniem KWP, a np grzebaniem po EEPROMie (a w tym celu konieczna jest znajomość mapy pamięci). Czy ewentualnie możesz zalogować CANa przy realizacji takiego zapytania, wraz z odpowiedzią i odczytem VAG-COMa?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Mógłbym dla Ciebie to zrobić ale nie mam logera CAN. Co zaś do samego odczytu nie udało mi się tego uczynić ze sterownikiem innym niż EDC15
  • Poziom 11  
    Słyszałem (tylko pogłoski), że EDC16 też to umożliwi. Do Strzegomia mam trochę daleko - we Wrocławiu bywam zazwyczaj na dzień, może dwa. Szkoda, bo mam sprzęt do analizy CANa i bez problemu mogę szpiegować ruch (także wysyłać ramki, uruchamiać skrypty). A czy VAG-COM sam w sobie nie umożliwia logowania na poziomie CANa (tak jak VAS)?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Aktualnie mieszkam w Smolcu 2km od Wrocławia, więc jakby co to zapraszam na eksperymenty. Tak się jednak składa, że moje AUDI jest z 2002 roku i nie ma tam jeszcze CAN. Stąd prośba o to abyś sobie wcześniej zorganizował samochód do testów
  • Poziom 11  
    Dobry pomysł. W tej chwili dysponuje jedynie autem z silnikiem benzynowym, ale jeżeli będę miał diesla (z EDC16) i pojawię się we Wrocławiu to wtedy się umówimy (myślę, że najszybciej za ok 3tyg.).