Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 208CDI - nie gaśnie podświetlenie licznika

rrobaszek 03 Mar 2008 07:47 8940 9
  • #1
    rrobaszek
    Level 14  
    WItam,
    jak w temacie, problem dotyczy sprintera z 2002r. - nie gaśnie w nim podświetlenie kilometrów licznika, tzn. czasami gaśnie np. jak sie otworzy drzwi (oczywiście po wyciagnięciu kluczyka).
    Czasami nie można go zapalić, bo kluczyk jakby nie łączył, a czasami po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki b. szybko migają - czy to coś oznacza.
    Bardzo proszę o pomoc.

    Dodano po 3 [godziny] 32 [minuty]:

    Poza tym zauważyłem, że po zapaleniu samochodu, na wyświetlaczu pojawia się kluczyk i cyfra -99999 oraz jeden razy coś piknie - czy to oznacza jakiś błąd komputera?
    Nie za każdym razem łapie rozrusznik, tzn. po przekręceniu kluczyka słychac klapnięcie przekaźnika pod siedzeniem, ale rozrusznik nie rusza, jak się poprobuje to za którymś razem ruszy - czy to wina rozrusznika czy powiązane to może być z elektyką/elektroniką?

    Wszystkie kontrolki gasną, wcześniej paliła się od świec żarowych, ale jak rozkręciłem to okazało się, że wszystkie 4 świece były spalone i po wymianie kantrolka od świec zachowuje się normalnie.

    Bardzo proszę o pomoc

    Dodano po 18 [minuty]:

    Problem z symbolem klucza i -99999 rozwiązałem poprzez ręczne kasowanie inspekcji, tzn. włączyłem zapłon wcisnąłem dwa razy km, wyłączyłem wcisnąłem km i włączyłem kluczyk i po 10s pojawiło się 1500 i teraz już nic nie pika po zapaleniu samochodu.

    Pozostaje problem tego niegasnącego licznika km - cały czas się pali i tylko czasami sie wyłącza, ale jak się otworzy drzwi to znowu się zapala.
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam!
    Do sprawdzenia immo, połączenia ceweczki przy stacyjce, kostka stacyjki, i wyłącznik w drzwiach kierowcy. Zapalanie sie podświetlenia zegarów po otwarciu drzwi to jest normalne:)
  • #3
    rrobaszek
    Level 14  
    wyciągnąłem rano skrzynkę bezpieczników pod kierownicą i po pierwsze zauważyłem 3 przewody ze zdartą izolacją, które stykały się z kolumną poza tym, ktoś dorobił taki przycisk, jak np. w ciężarówkach do zapalania - podłączył go równolegle do tych dwóch przewodów przy samej stacyjce - jak sprawdziłem, bo przycisk był schowany to służy on tak samo do odpalania, tylko nie wiem po co skoro i tak czasami auto nie chce zapalić, tak jakby się automat na rozruszniku zacinał.

    Poza tym auto dość długo kręci zanim zapali.
    Nie miałem doświadczenia z cdi'ikiem, bo miałem wcześniej vito z dislem zwykły i tam to silniki raz zakręcił i paliło.
    Myślałem najpierw że może jak te świece są spalone to tak trochę dłużej przez to kreci ale wymieniłem wszystkie i sprawdziłem czy dochodzi prąd ale samochód tak samo długo kręci przy zapalaniu.

    To normalne w cdi'ku że tak trochę dłużej kręci jak zapala, tzn. koło 1s, może nie całej?
    Silnik jest dobry moim zdaniem, tzn. nie wyjeżdżony bo ma udokumentowany przebieg i w ogóle ładnie pracuje i nic zupełnie nie kopci.

    A może to jest połączone z tym immo, tak jak wcześniej napisałeś żeby sprawdzić i dlatego dłużej kręci?

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha,
    czujniki otwarcia drzwi są chyba dobre, bo lampka normalnie gaśnie i się zapala.
    Chyba że są tam jakieś inne czujniki jeszcze.

    Jak sprawdzić immo?
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dorobienie tego przycisku sugeruje uszkodzoną cewkę stacyjki, zobacz jeszcze raz świece,czy ich nie spalił? Może automat ich nie wyłączył? Immo raczej będzie ok, zobacz tylko tą cewkę, czy jest dobrze na kostce zapięta. Przydała by się diagnoza komputerowa, czy nie ma błędów, jeśłi odpala po niecałej sekundzie to dobrze jest:)
  • #5
    rrobaszek
    Level 14  
    Jak montowałem to sprawdzałem jak długo podaje prąd i jak była jedna odłączona to podawał trochę dłużej, tz. jakieś 30-40s, ale jak podpiąłem wszystkie to daje ok. 3-6s. Ze świecami wydaje mi się że jest dobrze.

    A ta cewka to ta plastikowa, co jest dookoła stacyjki - ona jest do immo?
    Jadą teraz nim zauważyłem że jak wjechałem w dziurę to się cały licznik wyłączył na chwilę.

    W ogóle to jak się go zapala ze stacyjki, to jakby coś nie łączyło i iskrzyło w środkowej części deski, za przełącznikami od ogrzewania - są tak jakieś kostki?
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    rrobaszek wrote:
    Jak montowałem to sprawdzałem jak długo podaje prąd i jak była jedna odłączona to podawał trochę dłużej, tz. jakieś 30-40s, ale jak podpiąłem wszystkie to daje ok. 3-6s.

    Sprawdzałeś napięcie czy patrzyłeś jak długo świeci kontrolka.
    Kontrolka wcale nie informuje o tym, jak długo grzeją świece.

    rrobaszek wrote:
    A ta cewka to ta plastikowa, co jest dookoła stacyjki - ona jest do immo?


    Tak ona jest do immo. W momencie jak przestaje czytać sygnał z kluczyka na wyświetlaczu zamiast kilometrów pojawia się napis "Start Error"

    rrobaszek wrote:
    W ogóle to jak się go zapala ze stacyjki, to jakby coś nie łączyło i iskrzyło w środkowej części deski, za przełącznikami od ogrzewania - są tak jakieś kostki?


    Przewód rozrusznika od stacyjki wychodzi od razu przez gródź w stronę komory silnika, schodzi na dół do tyłu, i wychodzi przez podłogę pod lewym siedzeniem. Następnie kanałem na podłodze przechodzi pod prawe siedzenie i tam przelatuje przez przekaźnik od rozrusznika sterowany komputerem silnika.
    Rozmieszczenie podaję na przykładzie Angola - chwilowo tylko takimi się zajmuję :D. Tak więc mogą być pewne różnice do wersji ze sterem po lewej.
  • #7
    rrobaszek
    Level 14  
    To też jest anglik.
    Co do świec to sprawdziłem napięcie na świecach i jest OK.

    W momencie zapalania, coraz częście teraz się dzieje tak, że gaśnie cały licznik, jakby robiła się zupełna przerwa, coś takiego jak klema nie łączy i wtedy jakby strzelała jakaś iskra czy coś w okolicach środka deski albo tam przy komputerze po lewej stronie.

    Jutro może się wezmę za to, ale nie wiem czy nie zrobię tego wtedy, jak będę przekładał kierownice na lewą stronę.

    A tak apropos to nie wiesz kolego jakie dokładnie częście są potrzebne do przekładki, bo chciałem się zapytać w serwisie o oryginalne nowe części bo podobne taniej wychodzą od używek, tylko maglownicę się kupuje regenerowaną?"
  • #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    Nie wiem Kolego. Chociaż z oglądu mogę Ciebie pocieszyć, że przeróbka powinna być dosyć wdzięczna - miejsca jest dosyć.
  • #9
    rrobaszek
    Level 14  
    Rozebrałem deskę i poprzeglądałem kable i wszystkie kostki, te koło komputera szczególnie i problem z zapalaniem się rozwiązał, tzn. już normalnie zapala, ale jest inny:
    Nie świeci się wogóle licznik, żadne kontrolki ani zegary i liczniki km.

    Myślę, że to coś z zasilaniem, bo tak jak pisałem wcześniej, jak sie samochód zapalało, to robiła się gdzieś przerwa i licznik gasł całkowicie tak jak jest teraz.
    Myślę że gdzieś nie łączy - który przewód to zasilanie licznika i czy idzie on do bezpieczników czy do komputera?
  • #10
    petrykcom
    Level 12  
    Witam !
    Z własnego dochodzenia wiem, że liczniki te posiadają przypadłość "przywieszania się".
    Mnie udało się to usunąć poprzez podłączenie do lewego złącza (czarne) zasilania tj. masy na pin 1, i +12V na piny 4 i 9.
    Po podłączeniu zasilania w "zawieszonym" liczniku świeci się podświetlanie wyświetlacza i zegarów. Po przyłożeniu masy do punktu pokazanego na zdjęciu (strona prawa licznika, złącze białe) licznik zaczyna działać poprawnie. W przypadku problemów można też spróbować bez podłączonego zasilania do pinu 9 (tzn. podłączyć tylko 1 i 4). Pozdrawiam.