Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa obwodu zasilającego elektrozawór w skrzyni biegów

rafik256 03 Mar 2008 15:03 1209 4
  • #1 03 Mar 2008 15:03
    rafik256
    Poziom 2  

    Witam

    Mój problem polega na tym iz muszę zbudować układ zasilający elektrozawór w skrzyni biegów. Sprawa na pozór jest prosta jednak sęk w tym iz do włączania tego elekrozaworu musi zostać wykorzystany włącznik stycznikowy ( tak jest nazwany w katalogu, którego zasada działania jest podobna do włącznika dzwonka do drzwi czyli zamyka obwód tylko gdy jest przytrzymany). Fakt ten iż nalezy go przytrzymać w celu zamknięcia obwodu stanowi problem ponieważ zasilanie elektrozaworu powinno być cały czas nawet wtedy gdy puścimy owy włącznik, a odłączenie zasilania powinno nastapic dopiero po ponownym użyciu tego włącznika czyli jego wciśnięciu i puszczeniu.Czyli mówiąc krótko wciskamy przycisk elektrozawór dziala, ponowne wciśniecie tego samego przycisku elektrozawór wyłączony. Dziękuje za wszystkie porady.

    0 4
  • Pomocny post
    #2 03 Mar 2008 15:05
    vcc
    Poziom 33  

    Poszukaj o przerzutnikach na elektrodzie.

    0
  • #3 03 Mar 2008 15:25
    rafik256
    Poziom 2  

    fakt jest tego troche na forum znalazlem nawet jeden ciekawy schemat w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2775516&highlight=#2775516 jednak jestem za głupi żeby go zrozumiec czy ktos mógłby mi rozjaśnic skróty i dobrze by było jakbym zrozumiał zasade działania tego układu. tzn kiedy jest zasilanie na jednej cewce przekaźnika kieduy na drugiej i jak jest przekazywane napiecie i czy wyjście stanowi punkt za opornikiem???

    0
  • #4 06 Mar 2008 18:47
    bogdan-pe
    Poziom 21  

    Są samochodowe przekaźniki dwustanowe, jedno włączenie zwiera styki przekaźnika, następne włączenie rozłącza. Mechanizm b. prosty, jak we wciskanych włącznikach lub "włączaniu" długopisu. Zapytaj w sklepach motoryzacyjnych z częściami elektrycznymi. myślę, ze dla Ciebie będzie najlepszym i najprostszym wyjściem. Pozdr.

    0
  • #5 06 Mar 2008 18:56
    rafik256
    Poziom 2  

    bogdan-pe napisał:
    Są samochodowe przekaźniki dwustanowe, jedno włączenie zwiera styki przekaźnika, następne włączenie rozłącza. Mechanizm b. prosty, jak we wciskanych włącznikach lub "włączaniu" długopisu. Zapytaj w sklepach motoryzacyjnych z częściami elektrycznymi. myślę, ze dla Ciebie będzie najlepszym i najprostszym wyjściem. Pozdr.


    pytałem jak to dokładnie jak to dział poniewaz chciałem sam taki zbudować, ale juz zrobiłem taki z czterech przekaźników.

    0