Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 2,5 TDI V6 i uszkodzona pompa wtryskowa

03 Mar 2008 17:58 41897 17
  • Poziom 36  
    Kolega był w trzech serwisach i stwierdzono uszkodzenie elektroniki sterownika pompy. Oznaczenie sterownika Q 281001827-869153 rok 1998.
    Proponują mu wymianę całej pompy za 11 kół.
    Czy jest szansa naprawy sterownika lub wymiany tego modułu?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Są w Polsce firmy, które zajmują się regeneracją pomp wtryskowych, a ponieważ najczęściej uszkodzeniu ulega sterowanie pompą to da się to naprawić. Zatem nie trzeba ładować aż tyle kasy w wymianę pompy na nową. Firmy takie za niższą cenę sprzedają regenerowane pompy w rozliczeniu przyjmując uszkodzoną (jeżeli akurat są w stanie uszkodzenie usunąć). Można znaleźć kontakty do serwisów w internecie, naprawdę jest ich trochę, wystarczy poszukać i popytać się.
  • Poziom 35  
    taak, to ta słynna pompa chyba. Tam jest usterka elektroniczna - mechaniczna... Czy to błąd przestawiacza wtrysku? Jezlei tak, to zaciera się (mechanicznie) zaworek, regulator kluczuje coraz większy wpółczynnik otwarcia tego zaworka i... niestety, niemcy źle obliczyli rozpraszanie ciepła i pali się tranzystor kluczujący tym zaworkiem. Upierdliwa robota, bo ten sterownik to hybrydka glutem paskudym zalana. Noi trzeba wiedzieć co za tranzystor w to miejsce wstawić... Hm. Ja bym wstawił np. IRF540 na próbę i podłączył się z oscyloskopem i obadał jakie prądy, jak spadek napięcia czyli rezystancja w przewodzeniu tego transystorka i jak stromość zobocza przy załączeniu wygląda. Ewenbtualnie byum dał inny, mocniejszy lub o niższym napięciu (hmm jak się ten parametr fachowo nazywa?) otwierania bramki... Ewentualnie by sterownik nie przeżył ;>
  • Poziom 20  
    Cytat:
    bartek_j


    Coś tam słyszałeś o tych pompach ale to do końca nie jest tak jak piszesz:cry:
  • Poziom 24  
    Jak naprawić elektronikę tej pompy to wiem, ale napiszcie proszę jak rozwiązać problem zacierania się np: nastawnika kąta wtrysku, bo jeśli tego nie wyeliminujemy, to następny tranzytor panie lub jeszcze coś więcej.
  • Poziom 20  
    Stary tłok do kosza i nowy dopasować do zregenerowanego otworu i wszysko chodzi jak trzeba
  • Poziom 2  
    Cześć
    Naprawiam te pompy w BOSCH DIESEL CENTRUM i cena wynosi średnio 3tys( do wymiany sterownik oraz tłok przestawiacza-prawie zawsze )
    proponuje samemu wymienić końcówke mocy i zobaczyć co będzie, pewni magicy za te "robote" biorą ok 1200 zł
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich-mam pytanko moze powiecie jakie sa objawy uszkodzenia pompy wtryskowej?Jestem posiadaczem AUDI A4 2,5 TDi i mam problem-rano gdy silnik jest zimny po wygasniwciu kontrolki z swiec zarowych silnik pali super jednak kiedy jest cieply i swiece tak jakby nie zalaczaly sie wogóle to wtedy jest problem z odpaleniem -silnik musi dlugo krecic zanim zapali-za odpowiedz z gory dziekuje i pozdrawiam-ROLAND
  • Poziom 13  
    można by spróbować za pomocą vaga zwiekszyć dawke rozruchowa
  • Poziom 2  
    Mam pytanko czy w baku paliwa znajduje sie dodatkowa pompka która uruchamia sie po zalaczeniu zaplonu-bo jezeli tak to moze ona jest przyczyna tego problemu-za odpowiedz z gory dziekuje-pozdrwawiam-ROLAND
  • Poziom 13  
    pompka jest, ale ona nie tłoczy paliwa do pompy tylko do takiego zbiorniczka w baku
  • Poziom 19  
    tik_tak napisał:
    Kolega był w trzech serwisach i stwierdzono uszkodzenie elektroniki sterownika pompy. Oznaczenie sterownika Q 281001827-869153 rok 1998.
    Proponują mu wymianę całej pompy za 11 kół.
    Czy jest szansa naprawy sterownika lub wymiany tego modułu?


    wejdz na AKP = http://www.audiklub.org/phpBB2/index.php

    tam Ci pomogą

    pozdr
  • Poziom 2  
    Wracając do tematu, który był już poruszany. Audi A4 2.5 TDI 150 KM, silnik AFB, rok produkcji 1998.
    Mam taką dziwną przypadłość w aucie, zawsze rano na zimnym silniku, gdy jadę powoli się rozpędzam, wciskam gaz, do 2 tysięcy obrotów jakoś idzie (na każdym z biegów). Ale gdy obroty przekraczają 2 tysiące, zaczyna się dusić, słabnie, czuć, że turbina nie działa. Ściągam nogę z gazu i od nowa powoli wciskam pedał gazu do 2 tysięcy jakoś się kręci, ale powyżej słabnie. Taka sytuacja trwa jakieś 20 km dopuki silnik się nie zagrzeje i nagle silnik głośno "zarechocze" przy około 2000 obrotów, znacznie głośniej niż normalnie.
    Ten głośny "rechot" trwa około 1 sekundy, w tym momencie ściągam nogę z gazu i gdy od nowa wciskam pedał gazu jest już wszytko o.k..
    Turbina ładnie pracuje w całym zakresie obrotów.
    Takie zjawisko występuje zawsze na zimnym silniku, rano, po paru godzinach postoju.
    Turbina sprawna, rozebrana wyczyszczona, wszystkie przewody szczelne, zawór przy turbinie sprawny, zawór EGR sprawny.
    Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd korekty kąta wtrysku.
    Może miał już ktoś podobny problem i coś poradzi.

  • Poziom 27  
    Objawy zacierania się tłoka przestawiacza kąta w pompie wtryskowej.
  • Poziom 2  
    Czyli, nie ominie mnie regeneracja pompy wtryskowej (koszt około 2500 pln). Może da się to inaczej obejść?
  • Poziom 23  
    benyoch napisał:
    Czyli, nie ominie mnie regeneracja pompy wtryskowej (koszt około 2500 pln). Może da się to inaczej obejść?


    Jak trafisz dobrą na szrocie za 1000 zeta to się uda. :D