Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra A 1.8i, wtrysk Multec - spadek mocy silnika.

03 Mar 2008 21:47 3650 12
  • Poziom 14  
    Witam.
    Ostatnio znów mi się zaczęły problemy z silnikiem (C18NZ). Raptem kilka miesięcy cieszyłem się dobrze pracującym autem, a znów jest coś nie tak. Zauważyłem spadek mocy, więc postanowiłem zacząć sprawdzanie od sondy lambda. Okazało się że napięcie na niej wynosi 0.45 - 0.5V i nie zmienia się w trakcie pracy silnika. Przy nagłym "przygazowaniu" jest tylko niewielkie wahnięcie. Pomyślałem - sonda. Wymieniłem ją na inną (mam trochę gratów pozostałych po poprzednich zmaganiach), sytuacja była ta sama. Podejrzenie padło więc i na drugą sondę, ale zauważyłem że w momencie gdy odłączyłem ją, ECU nie "wywalił" błędu (lampka oczywiście sprawna). Sprawdziłem więc ECU. Podmieniłem go na inny (też mam), ale nic się nie zmieniło. Sonda dalej wydawała się martwa, a po odłączeniu jej nie zaświecał się "check". Wtedy przypomniałem sobie że ECU nie korzysta z sondy póki temp. silnika nie osiągnie 20st. Podczas pomiarów silnik miałem nagrzany, więc pomyślałem że czujnik temp. nawalił. Sprawdziłem go i jest w porządku, połączenie czujnika z ECU również......z resztą gdyby tu było coś nie tak to też powinien zaświecić się "check".
    W tym momencie mam już pustkę w głowie. Nie wiem co może być przyczyną takiego zachowania ECU. Może praca sondy jest jeszcze czymś uwarunkowana. I właśnie o informacje w tej sprawie chciałem poprosić wszystkich którzy coś na ten temat wiedzą.

    Temat poprawiłem [MS]
  • Poziom 14  
    Wymigałem. Ale skoro chek się nie zaświeca, to i kodów niema.
  • Poziom 12  
    jak check sie nie zasieca to znaczy ze nie ma kodow bledow znaczy to tylko tyle ze nie pojawily sie kody ktore powoduja zaswiecenie sie lampki check
  • Poziom 21  
    0,45v napięcie odniesienia ze sterownika,a żeby był błąd musisz kawałek przejechać,sprawdz sąde po rozgrzaniu oscyloskopem.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    żeby check się zapalił od błędu sondy to silnik mam mieć temp ok 90 st i błąd musi wystąpić powyżej minuty
    nie jest ważne czy czy jedziesz czy stoisz jeśli sonda nie pracuje to lampka się zapali - ważne jest aby w czasie jazdy nie poruszać gazem przez minutę bo ta minuta jest odliczana tylko przy niezmiennym sygnale z czujnika poł. przepustnicy - innymi słowy każde poruszenie pedałem resetuje czas odliczania
  • Poziom 12  
    Możesz zdjąć klemę z akumulatora aby zresetować serownik. Jest szansa że pomoże.
    Mam jeszcze pytanie.
    Czy auto jeździ na benzynie tylko czy i na LPG?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wzbogacić mieszankę i zobaczyć czy jest reakcja na sondzie.
    Swoją drogą bez sondy powinien nie być "zamulony"
  • Poziom 14  
    Cytat:
    0,45v napięcie odniesienia ze sterownika,a żeby był błąd musisz kawałek przejechać,sprawdz sąde po rozgrzaniu oscyloskopem.

    Silnik miał ok. 80st., a oscyloskopu niestety nie posiadam.
    Cytat:
    żeby check się zapalił od błędu sondy to silnik mam mieć temp ok 90 st i błąd musi wystąpić powyżej minuty
    nie jest ważne czy czy jedziesz czy stoisz jeśli sonda nie pracuje to lampka się zapali - ważne jest aby w czasie jazdy nie poruszać gazem przez minutę bo ta minuta jest odliczana tylko przy niezmiennym sygnale z czujnika poł. przepustnicy - innymi słowy każde poruszenie pedałem resetuje czas odliczania

    Dzięki za konkretną odpowiedź. Poczytałem jeszcze jakieś opisy tego wtrysku i właśnie też sobie pomyślałem że tu gdzieś może tkwić problem braku cheka.
    Cytat:
    Możesz zdjąć klemę z akumulatora aby zresetować serownik. Jest szansa że pomoże.
    Mam jeszcze pytanie.
    Czy auto jeździ na benzynie tylko czy i na LPG?

    Reset tu nic nie da. Poza tym przy zmianach ECU (kilkukrotnych) odłączałem je siłą rzeczy od napięcia. A LPG nie mam.
    Cytat:
    Wzbogacić mieszankę i zobaczyć czy jest reakcja na sondzie.
    Swoją drogą bez sondy powinien nie być "zamulony"

    Robiłem mu "przegazówki" i zmiany napięcia na sondzie były znikome.

    Reasumując - po lekturze opisu i przeanalizowaniu wszystkiego jeszcze raz, doszedłem do wniosku że mogę mieć uszkodzone obie sondy (zmiany były słabe, ale nie identyczne). Tak czy siak nie dowiem się tego na pewno puki nie założe nowej. Zamówiłem ją już zresztą (NGK).
  • Poziom 14  
    Bingo Panowie! Okazało się że jednak obie sondy miałem uszkodzone. Po założeniu nowej, napięcie wacha się w "książkowym" zakresie.
    A jeśli chodzi o:
    Cytat:
    Swoją drogą bez sondy powinien nie być "zamulony"

    Wiem że sonda ma raczej niewielki wpływ na dynamikę silnika, ale zdaje się że silnik jednak odzyskał trochę wigoru. Trudno to jednak stwierdzić na pewno tak na gorąco.
    Cytat:
    a może spadek mocy to coś z paliwem ,pompa czy filtr.

    Nie, tu wszystko jest w porządku. Przyczyną są najprawdopodobniej przewody WN pogryzione przez kuny i połatane przeza mnie (tymczasowo). Mam już pod tym względem niemałe doświdczenia. Zaś tą sondą zająłem się właściwie przy okazji.
    Dzięki wszyskim za pomoc i pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Cytat:
    super !! widoczne uszkodzenia przewodów ,a on wszystko wymienia tylko nie przewody .

    W tym temacie chciałem zapytać głównie o brak "cheka", i o zachowanie sondy, nie zaś o sam spadek mocy.
    Tytuł może być mylący, ale to dopisek moderatora - nie mój (nie zauważyłem tego wcześniej).

    Zapewne określenie "dziwny problem" w temacie było mniej mylące. Użytkownik ma prawo edytować tytuł tematu - uprzejmie proszę zmienić jego treść według własnego uznania - oby była w zgodzie z p.11 Regulaminu forum. Takiego właśnie wyjaśnienia udzieliłem via email. [MS]