Witam , problem częściowo dotyczy tego tematu :
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic956984.html
Nie jestem ekspertem w dziedzinie elektroniki , jednak proszę was o pomoc w zrozumieniu i rozwiązaniu tego problemu .
W samochodzie ktoś wcześniej zamontował manualny regulator przepustnicy od mono wtrysku paliwa w silniku Mercedesa busa. Nie wiem nadal w jakim celu , jednak z tym urządzeniem ten samochód jeździł .
Po jakimś czasie ktoś to rozłączył - poodcinał przewody i teraz samochód nie nadaje sie do jazdy.
Próbuję więc odbudować tą dziwną konstrukcje i tu moje pytanie główne .
W tym regulatorze zastosowano Tranzystor BUZ11 , oraz układ LM358P do którego podłączony był potencjometr (zamontowany w desce rozdzielczej samochodu)
Na płytce zlokalizowałem gdzie podłączyć ten potencjometr ale nie wiem dokładnie gdzie dać napięcie , oraz czym reguluje ten tranzystor BUZ11 czy Plusem czy minusem . Dodam że z tego co czytałem to zauważyłem że minusem , jednak nie bardzo jestem pewien.
Na płytce znajdują się też oznaczenia Vystup +/- i Vstup +/- czy to może oznaczać wejście i wyjście zasilania ?
Wiem że byłoby lepiej gdybym dał schemat , ale w tej chwili nie mam jak go wykonać - mogę natomiast udzielić odpowiedzi na wasze pytania , by rozwiązać ten problem .
Podejrzewam też że silnik sterujący przepustnicą , to silnik krokowy , jeśli to ma jakieś znaczenie .
Dodatkowo mogę tak w skrócie opisać podłączenie tego tranzystora BUZ11. Więc , jego pierwszy pin połączony jest z układem LM358P , pin2 i pin jeden opisane są jako Minus i do obu podpięte były kabelki - oczywiście od nich jeszcze idzie do wielu oporników itd.
Dodatkowo też Pin1 połączony jest diodą prostowniczą z wejściem PLUS.
Nie wiem czy tyle informacji wystarczy , proszę pytać jak coś .
Z góry dziękuję za wszelką pomoc .
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic956984.html
Nie jestem ekspertem w dziedzinie elektroniki , jednak proszę was o pomoc w zrozumieniu i rozwiązaniu tego problemu .
W samochodzie ktoś wcześniej zamontował manualny regulator przepustnicy od mono wtrysku paliwa w silniku Mercedesa busa. Nie wiem nadal w jakim celu , jednak z tym urządzeniem ten samochód jeździł .
Po jakimś czasie ktoś to rozłączył - poodcinał przewody i teraz samochód nie nadaje sie do jazdy.
Próbuję więc odbudować tą dziwną konstrukcje i tu moje pytanie główne .
W tym regulatorze zastosowano Tranzystor BUZ11 , oraz układ LM358P do którego podłączony był potencjometr (zamontowany w desce rozdzielczej samochodu)
Na płytce zlokalizowałem gdzie podłączyć ten potencjometr ale nie wiem dokładnie gdzie dać napięcie , oraz czym reguluje ten tranzystor BUZ11 czy Plusem czy minusem . Dodam że z tego co czytałem to zauważyłem że minusem , jednak nie bardzo jestem pewien.
Na płytce znajdują się też oznaczenia Vystup +/- i Vstup +/- czy to może oznaczać wejście i wyjście zasilania ?
Wiem że byłoby lepiej gdybym dał schemat , ale w tej chwili nie mam jak go wykonać - mogę natomiast udzielić odpowiedzi na wasze pytania , by rozwiązać ten problem .
Podejrzewam też że silnik sterujący przepustnicą , to silnik krokowy , jeśli to ma jakieś znaczenie .
Dodatkowo mogę tak w skrócie opisać podłączenie tego tranzystora BUZ11. Więc , jego pierwszy pin połączony jest z układem LM358P , pin2 i pin jeden opisane są jako Minus i do obu podpięte były kabelki - oczywiście od nich jeszcze idzie do wielu oporników itd.
Dodatkowo też Pin1 połączony jest diodą prostowniczą z wejściem PLUS.
Nie wiem czy tyle informacji wystarczy , proszę pytać jak coś .
Z góry dziękuję za wszelką pomoc .