Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

log_problem_Spooler SubSystem App_znikające drukarki

06 Mar 2008 13:10 13446 15
  • Poziom 13  
    Proszę o sprawdzenie loga.

    Albo przy uruchamianiu WIN XP Pro, albo nagle w trakcie dłuższej pracy - co jakiś czas pojawia się komunikat, że wystąpił problem z aplikacją "Spooler SubSystem App".
    Nie można wtedy drukować. Drukarki (HP LJ 1018, Canon MP C75, PDH Creator) znikają z folderu drukarek (na moim kopmie), jakby nie były zainstalowane, albo są, ale nieaktywne.
    Przy próbie jakichkolwiek zmian w nich lub przy próbie dodania nowej drukarki pojawia się:
    "Nie można zakończyć operacji. Usługa buforowania wydruku nie jest uruchomiona" i nic nie można zrobić.

    Po jakimś czasie, samoistnie lub po paru restartach kompa i drukarek jest ok, pojawiają się znów wszystkie ikonki drukarek i można normalnie drukować. Ale nie wiem, czy restarty mają na to wpływ. I tak w kółko, aż do następnego błędu.

    W sieci biurowej są 3 kompy (XP Home, XP Pro, Win`98) i korzystają z drukarek poprzez mój komputer.
    Proszę o poradę.
    Dziękuję za pomoc.
    Marek

    Cytat:

    Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 12:13:45, on 2008-03-06
    Platform: Windows XP Dodatek SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16608)
    Boot mode: Normal

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe
    C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus 2007\pavsrv51.exe
    C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus 2007\AVENGINE.EXE
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\explorer.exe
    C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus 2007\APVXDWIN.EXE
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\Program Files\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe
    C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
    C:\Program Files\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
    C:\Program Files\Canon\MultiPASS\mpservic.exe
    C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus 2007\PsImSvc.exe
    c:\program files\panda software\panda antivirus 2007\WebProxy.exe
    C:\Program Files\OpenOffice.ux.pl 2.0.3\program\soffice.exe
    C:\Program Files\OpenOffice.ux.pl 2.0.3\program\soffice.BIN
    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
    C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
    C:\WINDOWS\system32\mmc.exe
    c:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.strefa.pl/
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.strefa.pl/
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.strefa.pl/
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp/defaults/su/*http://www.yahoo.com
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Łącza
    R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
    F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe
    O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
    O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
    O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'USŁUGA LOKALNA')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'USŁUGA SIECIOWA')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
    O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
    O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.pl/resources/virusscanner/kavwebscan_unicode.cab
    O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
    O16 - DPF: {56762DEC-6B0D-4AB4-A8AD-989993B5D08B} (OnlineScanner Control) - http://www.eset.eu/buxus/docs/OnlineScanner.cab
    O16 - DPF: {68282C51-9459-467B-95BF-3C0E89627E55} (MksSkanerOnline Class) - http://www.mks.com.pl/skaner/SkanerOnline.cab
    O16 - DPF: {92ECE6FA-AC2E-4042-BFAE-0C8608E52A43} (SignActivX Control) - https://www.bph.pl/sezam/components/SignActivX.cab
    O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
    --
    End of file - 4947 bytes
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 21  
    Log jest czysty (co najwyżej wywal Yahoo!).

    Jeżeli czepia Ci się bufora wydruku, to przy najbliższej okazji sprawdź, czy masz tę usługę uruchomioną, jakby co ustaw ją na Automatyczną. Jeżeli to nie pomoże: Zerknij może tutaj: http://support.microsoft.com/kb/810894/pl.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 13  
    A teraz nie mogę sprawdzić bufora wydruku? - Drukarki nie działają.
    Jak to zrobić?
  • Poziom 21  
    Start --> Uruchom --> services.msc
    i szukaj tam Bufora wydruku. Powinien być Uruchomiony i Automatyczny.
  • Poziom 13  
    Dzięki, (teraz jestem w domu), jutro rano spróbuję (jak czas pozwoli) jak będę w pracy. Jeśli możesz, to bądź zalogowany rano.
    Mam uwagę: ta usterka nie jest cały czas, tylko okresowo się powtarza i sama naprawia. Więc "coś" może samo włączać i wyłączać tę usługę?

    Pozdrawiam
    Marek
  • Poziom 21  
    Jeżeli jest ustawiona na "Ręczny" to czasem może ja załadować, a czasem nie, strzelam, że może nie dostawać informacji od systemu, że drukarka tam jest.

    Przeinstaluj może sterownik od tej drukarki, albo poszukaj nowszego (może jakaś niekompatybilność między systemem a drukarką?
  • Poziom 13  
    Ale znikają wszystkie drukarki (HP LJ 1018, Canon MP C75) jednocześnie i jednocześnie się pojawiają.
  • Poziom 21  
    Hmm... Takie małe pytanie - czy problem się pojawia od zawsze, czy ostatnio wyskoczył?
    Czy nim się pojawił, zrobiłeś coś znaczącego (dodałeś nową drukarkę, itp.)?
    Próbowałeś polecenia polecenie "SFC /SCANNOW" w Uruchom?
    Ewentualnie, o ile jeszcze nie próbowałeś, to zlinkowałem wyżej stronkę, w której M$ opisuje coś podobnego do Twojego problemu ;-).
  • Poziom 13  
    Dzisiaj drukarka działa OK od rana.

    Może to przypadek, ale problem pojawił się po jakimś czasie od zrobienia sieci w biurze (3 komputery: XP Home,XP Pro, Win98). Albo może usunąłem jakieś pliki używając Odkurzacza, SpyBota S&D, itp.
    Ale problem pojawia się i znika, więc to nie jest trwała niekomopatybilność, brak plików, itp.

    Sprawdziłem "services.msc" => Bufor wydruku jest Uruchomiony i Automatyczny.

    Po poleceniu: "SFC /SCANNOW\"=> jest komunikat: "Pliki wymagane do prawidłowego działania Windows muszą zostać skopiowane do buforu .dll z CD dodatku Service Pack 2".

    Włożyłem moją płytkę instalacyjną Win XP Pro, ale tam nie mam SP2.
    Muszę poszukać w sieci.
    -------------
    Już ściągnąłem. Ale jak to rozpakować na płytkę?
    "SFC /SCANNOW\" nie szuka brakujących plików na dysku, tylko na CD-ROM "SP-2".

    Na razie zrobiłem Setup z katalogu Update tego pliku (dodatek SP2). Może się przeinstaluje SP2 i "SFC /SCANNOW" nie znajdzie błędów.
  • Poziom 13  
    Instalacja SP2 przebiegła pomyślnie, a na koniec poprosiło o aktualizację sterowników do drukarki HP 1018.
    Może faktycznie czegoś brakowało (ale jak wytłumaczyć, że przeważnie działało, a tylko czasem nie)?
    W poniedziałek sprawdzę jeszcze "SFC /SCANNOW", bo dziś już nie mam czasu.
  • Poziom 13  
    Przy poleceniu "SFC /SCANNOW" znów prosi o oryginalną płytkę z Service Pack 2. Daję anuluj i jest ok. Drukuje bez problemów cały dzień. Dla próby postanowiłem wydrukować dokument PDF, od którego się zaczęły kłopoty parę dni temu, jak teraz kojarzę. Na próbę, jeszcze najpierw wydrukowałem inny PDF, który jest ok. Wydrukowało bez problemów.
    Teraz ten felerny i .... już jest komunikat: "Wystąpił problem_Spooler SubSystem App..." Drukarki w Start-Ustawienia są nie aktywne.
    Przy próbie jakichkolwiek zmian w nich lub przy próbie dodania nowej drukarki pojawia się:
    "Nie można zakończyć operacji. Usługa buforowania wydruku nie jest uruchomiona" i nic nie można zrobić.
    Wykonałem teraz w Uruchom/services.msc.
    Bufor wydruku był Uruchomiony i Automatyczny. Ale jak chciałem go odświeżyć, zatrzymać, uruchomić to komunikat był taki: "Wystąpił błąd w skrypcie na tej stronie. Wiersz: 1, Znak: 1, Błąd: nieokreślony, Kod: 0, URL:res://C:\Windows\System32\mmcndmgr.dll/views.htm.
    Czy chcesz kontynuować uruchamianie skryptów na tej stronie?" Dałem: TAK.
    Przeszedłem w usługach do zakładki: Rozszerzony -Bufor wydruku/ Właściwości/Zależności.
    Tam info: Ta usługa jest zależna od następujących składników systemu: Zdalne wywoływanie procedur (RPC). Nie wiem czy to ma jakiś wpływ.
    Ale pomogło =>>
    jak poustawiałem we właściwościach Buforu wydruku: w zadaniach, odśwież, uruchom ponownie, zakończ, ... itp. to bufor się odświeża i wszystko znów pięknie działa, nie trzeba restartów ani nic więcej. Drukuje jak należy *.doc, .pdf. Oczywiście dopóki nie spróbuję wydrukować felernego pdf-a w Acrobat Reader 7. Sprawdziłem go Pandą. Jest czysty. Załączam plik, może Ty go przetestujesz.
    Odpaliłem go też na drugim kompie, w Acrobat Reader 8.1 i chciałem przez sieć wydrukować u mnie, pojawił się komunikat, że wystąpił problem w Acrobat Reader i zostanie on zamknięty. Nie wydrukowało, ale nie "zepsuło" drukarek, tylko zamknęło Acobat Reader 8.1.
  • Poziom 21  
    Powiem tak - jeśli tylko z tym dokumentem jest problem, to można to obejść, kopiując zawartość dokumentu i przenosząc go do, np. Worda (powiększając obraz i usuwając marginesy strony - drukuje na 100%. Być może w samym PDFie jest jakiś błąd (albo inaczej - "gryzie się" z Twoją drukarką - u mnie drukuje normalnie).
  • Poziom 13  
    Dzisiaj rano spróbowałem i ten dokument pdf wydrukował się po raz pierwszy bez problemów. Może wczorajsze "grzebanie" w buforze wydruku go wreszcie ustawiło jak należy.

    Próbowałem też jak radziłeś, skopiować jego zawartość do Worda, ale zatracił czytelność dokument, tzn. wszystkie linijki są jedna pod drugą i z błędami, literówkami, treść nie czytelna.
    Myślę, że należałoby to zrobić za pomocą programu OCR do rozpoznawania tekstu w obrazkach. Wtedy będzie Ok.
    Masz inną propozycję? Co miałeś na myśli pisząc:
    Cytat:
    ... to można to obejść, kopiując zawartość dokumentu i przenosząc go do, np. Worda (powiększając obraz i usuwając marginesy strony - drukuje na 100%.
    Po prostu: zaznacz wszystko w .pdf, kopiuj i wklej w .doc? Jak to miałem zrobić, tak na przyszłość, nie mając na jakimś kompie programu do OCR?
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Chodziło mi o to, że ten dokument nie ma żadnych zabezpieczeń - wystarczy wejść do dokumentu, nacisnąć G (skrót od narzędzia do obrazu), a następnie Ctrl + A, skopiowanie, a następnie przenoszenie do Worda - pamiętając, by najpierw marginesy strony ustawić na 0. - On to będzie traktować jako obraz, więc już nie będzie można nic zmienić w dokumencie - ale wydrukuje się z taką "jakością", z jaką był wstawiony w PDFie ;-)

    A co do tego "grzebania" w buforze - to tak na 90% to akurat pomogło, reszta to Windowsowe przypadki losowe ;-)
  • Poziom 13  
    Super! Udało się. Zrobiłem tak: w .pdf: PKM / Zaznacz wszystko / Kopiuj wybraną grafikę i wklejam do Worda (Open Office). Wcześniej marginesy na 0. Jest Ok. Dzięki za naukę i pomoc.
  • Poziom 13  
    Panowie, wczoraj znów ten sam problem: zniknęły wszystkie drukarki i ten sam komunikat: "problem_Spooler SubSystem App". Nie da się ich nawet zainstalować.

    Ale rozwiązałem to błyskawicznie, dzięki Waszym wcześniejszym radom :)

    - w / Start / Uruchom / wpisałem: / services.msc /

    - w / Usługach lokalnych / /Bufor wydruku/ był "Uruchomiony" i "Automatyczny", więc go wyłączyłem i załączyłem parę razy
    i z powrotem drukarki się pokazały i wszystko hula :)