Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

świece żarowe jak sterować czasówką opel vectra isuzu

robi43 06 Mar 2008 20:56 10180 11
  • #1
    robi43
    Level 11  
    Mam pytanko do kolegów a mianowicie chodzi o ten piękny wynalazek z grzejącymi się świecami żarowymi mimo pracującego silnika. Jeżdżę dużo po mieście na krótkich odcinkach no i oczywiście za mało prądu na ładowanie akumulatora szczególnie zimą (alternator sprawny). Moje pytanie brzmi czy jest możliwe zamontowanie włącznika czasowego świec żarowych zamiast zależnego od temperatury silnika? Może któryś z kolegów coś takiego testował.

    Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    bolek
    Level 35  
    Dodam, że chodzi tu o kabel idący do alternatora (4ro pinowa wtyczka). Musisz jednak się nieco wysilić i poszukać samemu opisu tej wtyczki- jest to na forum. Można też zewrzeć czujnik temperatury silnika idącym do sterownika świec. Czujnik ten jest na głowicy (z prawej strony, stojąc przodem do silnika) obok czujnika sterującego wskazaniem temperatury. Czujnik świec to ten z dwoma kablami.

    Trzeba też sprawdzić czy silnik będzie dobrze pracował po takim zabiegu. Próbowałem tak zrobić w corsie, ale przy temp silnika ~kilka stopni po odłączeniu świec (automatycznie po kilkunastu sek.) silnik gasł. Podobnie bylo w astrze.

    Nie wiem dokładnie jaki tam masz silnik, ale sterowanie świecami było na dwa sposoby. Przed zapaleniem na świece szło 12V, a po zapaleniu przełączały sie w tryb dogrzewania (6V). Nie chce wprowadzić w bład, bo pamiętam, ale chyby byly załączane w szereg z dogrzewaniem powietrza na wlocie.

    Ostatecznie rezygnowałem z tych przeróbek. Powiedz lepiej jak zachowuje sie ładowanie. Sprawdz kostke łączącą B+ altka z + aku. Lubi sie wygrzać i pojawia się tam spory spadek napiecia
  • #4
    robi43
    Level 11  
    wtyczka niestety 2 pinowa a silnik 1.7 turbo ładowanie po wyłączeniu świec 14.23 nawet na wolnych obrotach przy właczonych światłach, a pzry świecach tylko 12.56. Po dodaniu gazu około 2000 obrotów 13.2
  • #6
    robi43
    Level 11  
    dzięki za chęci
  • #7
    Elektron1234
    Level 20  
    Witam Bolek dobrze ci radzi Nie odlaczaj dogrzewania swiec Mysle ze musisz poszukac oszczednosci np na swiatlach montujac swiatla dzienne Podpowiadam tak poniewaz tez jezdze na krotkich odcinkach i tez brakowalo mi pradu Pozdrawiam
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    robi43
    Level 11  
    No fajnie tylko dalej nie wiem który kabel może więcej konkretów
  • #10
    teamxtreme
    Level 10  
    Powiedzcie proszę jak to jest właściwie z tym dogrzewaniem świec w silnikach Isuzu. Mam Astrę F z takim silnikiem no i pierwsza usterka jaką miałem to był właśnie niestety alternator i z tego co wyczytałem to system dogrzewania świeć może się do tego w dużym stopniu przyczyniać. Czy odłączenie odpowiednich kabelków rozwiąże ten problem raz na zawsze? Jak to się ma do żywotności silników?
  • #11
    AdamJas
    Level 10  
    Witam, mam ten sam problem. Elektryk rozkłada ręce - mówi że wszystko OK. Ale ja nie chce auta co nie mogę jechać gdzie chcę. Proszę nich ktoś napisze co zrobić, by się pozbyć tego dogrzewania. Ale tak by nie było kłopotów z silnikiem.
  • #12
    andco
    Level 13  
    Witajcie,
    ten samochód (VECTRA B 1.7TD ISUZU) faktycznie traci więcej energii z baterii, niż może w normalnych miejskich warunkach nagromadzić. Projektowany był na dojazdy w warunkach niemiecko-francusko-austriackich, na odcinki minimum 50km. Do tego akumulator tutaj musi mieć... no... powiem wprost: fest p*********cie, bo te silniki jednak mają zwykle problem z odpalaniem w mrozie.

    Proponuję zrobić jak ja. Przedłużacz 40m i prostownik einhell za 30zł i ładować zimą gdzie się tylko da: pod domem, w pracy, u znajomego. Parę dni temu vectra mnie zagotowała w niedzielny poranek kręcąc tylko 3 razy. I to nie jest moje niedbalstwo, ten aku po prostu codziennie jest słabszy ale nie jest drętwy. I co? ... kupiłem taniego benzyniaka na mrozy i nim się od paru dni poruszam. A vectra fajnie zapala w mrozie jak się przyniesie cieplutki naładowany aku. To wtedy pali od kopa. A teraz odpoczywa, bo szkoda rozrusznika, alternatora i w ogóle auta.
    Pozdrawiam towarzyszy niedoli.