Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.0 HDI - trudne uruchamianie silnika.

gizmo07 07 Mar 2008 10:42 36513 34
  • #1 07 Mar 2008 10:42
    gizmo07
    Poziom 11  

    Jak w temacie Peugeot 407 2.0 HDI przebieg: 90tyś km.

    Srednio co 2 tygodnie autko ma kaprys, zeby zastrajkować.
    Kręci, kręci..można tak długo i namiętnie.. gdy akumulator juz prawie wyczerpany, silnik dopiero zaskakuje.

    Dzisiaj troche inaczej to wyglądało:
    Odpalił od razu, ale tak na pół gwizdka. Parpał coś, parpał, ale nie zgasł.
    Strasznie się dławił. Rozgrzewałem go długo i wyjechałem na miasto.
    Trząsł się jakoś dziwnie. Może nie palił na wszystkie cylindry?
    Jak go rozjeździłem, to wszystko wróciło do normy.

    Błędy na kompie były tylko od recyrkulatora spali, który został wymieniony na nowy...
    Tam są wtryski common rail, dlatego staram sie tankować tylko dobre paliwo, Vpower na Shellu itd... filtr paliwa wymieniałem, Filtron jakiś..

    Prosze o sugestie, u mnie w miescie brak znajacych sie na tym mechanikow!

    Temat poprawiłem. [MS]

  • #2 07 Mar 2008 12:43
    lucik
    Poziom 17  

    Sam odczyt błedów to stanowczo za mało. Trzeba zrobić odczyt parametrów pracy silnika podczas rozruchu, a szczególnie cisnienia paliwa.

  • #3 07 Mar 2008 17:17
    gizmo07
    Poziom 11  

    No i stało się..pol roku tak jezdzilem. Skonczylo sie holowaniem do domu.
    Webasto tez się dławi.
    Kilka miesiecy temu wymienialem filtr paliwa. w starym było kilka metalowych opiłków. Pewnie pompa paliwa sie zacierała caly czas.

    Jak ktos gruszke-ręczną pompke paliwa ściska to odpala auto, w przeciwnym razie nic.
    Może ktoś potwierdzić moje przypuszczenia, ze to wina pompki paliwa tej ze zbiornika?
    Bo jak cos to rano na giełde lece :D

  • #4 07 Mar 2008 22:12
    zi.ko
    Poziom 25  

    Jeśli auto ma gruszkę do pompowania to nie ma pompy elektrycznej w zbiorniku.

  • #5 07 Mar 2008 22:48
    mario11
    Poziom 12  

    podał bys typ silnika albo moc bo są tam różne układy wtryskowe

  • #6 07 Mar 2008 23:32
    gizmo07
    Poziom 11  

    2004r. 2.0 HDI 136KM, jeszcze cos?

  • #7 07 Mar 2008 23:49
    adam7009
    Poziom 38  

    wygląda na to ,że ma kłopoty z ciągnięciem paliwa dlatego webasto też nie chodzi jak należy.

  • #8 07 Mar 2008 23:58
    grzebacz
    Poziom 21  

    na 90 % pada pompa wysokiego,stąd te opiłki...

  • #9 08 Mar 2008 00:54
    gizmo07
    Poziom 11  

    Ale w takim razie ta pompa wysokiego cisnienia musi byc gdzieś przed filtrem paliwa.
    Pod kanapą jest rewizja i jakis kabel dochodzi.
    Tam jest tylko pływak?

  • #10 08 Mar 2008 09:01
    grzebacz
    Poziom 21  

    pompa wysokiego,napędzana jast paskiem rozrządu:D,zdejmij osłony z silnika znajdziesz ją:D,ale pojedz na diagnostyka w parametrach bądzie widać ciśnienie na listwie.może to tylko zawór?

  • #11 08 Mar 2008 12:51
    gizmo07
    Poziom 11  

    zi.ko napisał:
    Jeśli auto ma gruszkę do pompowania to nie ma pompy elektrycznej w zbiorniku.

    Albo kolega zle mowi, albo ja czegos nie rozumiem.
    Dobralem sie dzisiaj do tej "rewizji" pod kanapą, z góry wygląda na cos takiego: http://allegro.pl/item319662062_pompa_paliwa_hdi_citroen_c5_peugeot_real_foto.html:

    Wiec musi byc pompa w zbiorniku, bo opiłki aluminiowe znalazłem w obiegu przed filtrem paliwa.

    A co do pompy wysokiego cisnienia, Grzebacz ona chyba stoi zaraz przed wtryskami? A mi tez webasto nie chodzi, które jest w obiegu dużo przed wspomnianą przez Ciebie pompą.
    Umowiony jestem we wtorek na komputer... dam znac co i jak.

    Swoja drogą ostatniego czasu to slysze, ze kazdy ma problem z układem paliwowym... juz nie mam pomyslu, gdzie tu bezpiecznie mozna zatankować.

  • #12 08 Mar 2008 20:13
    rx7hew
    Poziom 16  

    Twoje objawy wskazuja na koniec zywota jednego z wtrysków. Trzeba podpiąc kompa, odczytać pamięć błędów, parametry pracy silnika, szczególnie podczas odpalania jak nie może załapac. Ciśnienie paliwa na listwie bardzo ważne musi wynosić min około 140 bar bo auto nie zapali. Jężeli nie będzie to sprawdzić najpierw zasilanie paliwem z baku tj. pompe, przewody(drożność pryewodow no i poyniej wtrzski. w dobrym warsztacie Ci to zrobia.

  • #13 08 Mar 2008 20:32
    Heniek1234
    Poziom 14  

    witam poprostu schodzi ci paliwo z pompy do zbiornika masz rozszelninienie lapie powietrze pompa nie ma co tloczyc powodzenia

  • #14 08 Mar 2008 20:35
    adam7009
    Poziom 38  

    moim zdaniem to trzeba sprawdzic drożnośc przewodów paliwowych i ich szczelnośc przecież przy pomocy ręcznej pompki odpala ,webasto też ma problemy z prawidłowym działaniem ,może nawet czas na wymianę filtra paliwa bo wymieniany był kilka miesięcy temu i do tego jakieś opiłki, może tu trzeba zwróci uwagę .Co powie diagnoza komputerowa jeśli brakuje paliwa?

  • #15 08 Mar 2008 22:42
    carsmot
    Poziom 19  

    opiłki w filtrze świadczą o tym że pompa ze zbiornika się kończy .Stawiałbym na to.A jeśli są opiłki w filtrze to i na pewno w listwie Common Rail a tym samym we wtryskach .Niestety źle to działa na pompa wysokiego cisnienia i na wtryskiwacze. Jedną z przyczyn zużywania się pompy jest czeste jezdzenie na rezerwie i przez to brak chłodzenia pomy w zbiorniku. Sprawdziłbym cisnienie na układzie paliwowym i od tego bym zaczął.

  • #16 08 Mar 2008 23:03
    adam7009
    Poziom 38  

    carsmot napisał:
    o.A jeśli są opiłki w filtrze to i na pewno w listwie Common Rail a tym samym we wtryskach .Niestety źle to działa na pompa wysokiego cisnienia i na wtryskiwacze
    to po co jest filtr paliwa? za chwilę ktoś powie ,że w tlumniku są też opiłki i obijajają lakier jadącym z tyłu.

  • #17 08 Mar 2008 23:18
    sigi
    Spec od samochodów

    adam7009 napisał:
    carsmot napisał:
    o.A jeśli są opiłki w filtrze to i na pewno w listwie Common Rail a tym samym we wtryskach .Niestety źle to działa na pompa wysokiego cisnienia i na wtryskiwacze
    to po co jest filtr paliwa? za chwilę ktoś powie ,że w tlumniku są też opiłki i obijajają lakier jadącym z tyłu.

    Adam 7009 proponuję żebyś sobie wziął urlop...

    Pozdrawiam.

  • #18 09 Mar 2008 00:32
    grzebacz
    Poziom 21  

    przecierz webasto też ma wtryskiwacz,filtr i dostały się tam opiłki...trudno to zrozumieć?

  • #19 09 Mar 2008 00:37
    adam7009
    Poziom 38  

    Ciężko to wszystko ocenic nie widząc samochodu można miec domysły i coś zasugerowac.

  • #20 12 Mar 2008 23:01
    gizmo07
    Poziom 11  

    Bylem w salonie peugeota - parodia.
    Rano zaholowalem im samochod, dzwonie o 17 - jak moje auto?
    -"..no akumulator musielismy naładować."
    rotfl.

    Po 2 dniach diagnoza: niesprawna pompa wysokiego dzisnienia, ale nie na pewno.

    W salonie stwierdzili, ze pompa wysokiego cisnienia to nierozbieralna czesc Siemensa i tego sie nie naprawia. Prawda to?
    Nowa 4 tyś. zł. pozostaje tylko szrot;/ tylko czy na pewno to wina pompy..

    Czy jest tu ktoś z panow fachowcow, z rejonu wrocław, legnica, głogów ?

  • #21 13 Mar 2008 10:03
    kjx13
    Poziom 11  

    Jak na moje oko to masz problem z nieszczelnością układu paliwowego po stronie niskiego ciśnienia (zapowietrza się), tym bardziej, że jak podpompujesz ręczną pompką to odpala bez zarzutu. Zrób taki sprawdzian, po postoju co najmniej 24h zobacz czy w przewodzie zasilającym od filtra do pompy wysokiego ciśnienia (taki przezroczysty) występują pęcherze paliwa, lub czy w ogóle będzie paliwo. Jego brak wskazuje na nieszczelność.

    Jeżeli chodzi o wtryskiwacze i pompę wysokiego ciśnienia to są to elementy dożywotnie wytrzymujące przebieg silnika i tylko niewłaściwa eksploatacja może je zniszczyć. Pompa wysokiego ciśnienia poza serwisem kosztuje ok 1500zł - 2000zł, dlatego weź dużą poprawkę na to co proponuje serwis.

  • #22 13 Mar 2008 10:53
    gizmo07
    Poziom 11  

    Kolego, a powiem Ci, ze kilka dni temu jak pompowałem gruszką, to taki duzy bąbel krążył po przewodzie.Odkręciłem odpowietrzacz na obudowie filtra paliwa i chyba ulecial.
    Powątpiewam troche ze pompa wysokiego siadla, bo webasto(dokładane, niefabryczne) tez mi się dławi, a przeciez ono nie jest zasilane tą samą pompą, tylko chyba jakąś własną, nie?
    Moge jakimis domowymi sposobami sprawdzic szczelnosc?

  • #23 13 Mar 2008 14:25
    wolff
    Poziom 14  

    Wg. mnie usterki należy szukać po stronie niskiego ciśnienia, czyli od zbiornika do pompy CR (wysokiego ciśnienia).
    Pierwsze to należy sprawdzić jak pracuje pompa paliwa w zbiorniku. Po włączeniu zapłonu powinno być słychać jej pracę przez okolo 3 sek, jeżeli po tym czasie nie włączy się rozrusznika komputer odcina zasilanie do pompy. Można zdjąć przewód paliwa przy filtrze dochodzący ze zbiornika, podłożyć jakiś pojemnik i kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon. Jezeli z przewodu nie leci paliwo to zacząć szukać usterki od bezpiecznika, przekaźnika a skończyć na zaciskach pompy paliwa w zbiorniku. Jezeli paliwo leci to usterki szukałbym w wszelkich nieszczelnościach na przewodach niskiego ciśnienia oraz (częsta przypadlość) na oringu pokrywu filtra paliwa. Po wymianie filtra wszystko jest ok przez około 1-2 tygodni i dopiero po takim czasie umie się ujawnić nieszczelność tej uszczelki. Gdyby się ktoś pytał to pompka paliwa też ma swój filtr w obudowie, na samym spodzie i podlega on okresowemu czyszczeniu - większość mechaników nie ma o tym pojęcia.

    Jak czytam tu wypowiedzi niektórych, to mi gul rośnie. To tak jak w serwisie ASO Peugeota w Wieliczce próbowano mi pomóc stwierdzając krótko - pod płot i przyjdź pan za 2 tygodnie. Jak zacząłem tłumaczyć że jestem w trasie, przejazdem, to mi zaproponowano żebym jechał do domu z usterką i oddał auto do sewisu w Chorzowie lub Gliwicach. Później zaczęli debatować nad tym co należy w silniku wymienić, zwołali też konsylium z mistrzem zmianowym i kierownikiem na czele. Po godzinie bezskutecznego chodzenia i wsłuchiwania się w pracę silnika postawili diagnozę - pompa CR do wymiany. Podzękowałem. Usterkę usunąłem sam i pojechałem dalej a panom z sewisu doradziłem żeby broń boże nie tykali się francuzów, co najwyżej nich naprawiają F126p

  • #24 13 Mar 2008 14:36
    gizmo07
    Poziom 11  

    wolfff..
    W serwisie wklepano numer VIN do kompa i sie okazuje, ze moje autko nie ma pompy w zbiorniku...

  • #25 13 Mar 2008 14:42
    wolff
    Poziom 14  

    Jak ja wklepałem swój VIN to się okazało że nie mam klimy ale mam podgrzewane lusterka i wszystkie szyby sterowane elektrycznie a jest akurat na odwrót.
    Ile przewodów wchodzi ci pod tą rewizją do zbiornika?

  • #26 13 Mar 2008 14:50
    gizmo07
    Poziom 11  

    Nie mam teraz auta pod domem, ale pamietam, ze bylem zdziwiony ich iloscią.
    Bo jak dla samego pływaka, to bylo ich cos za duzo.
    2 albo nawet 3 kostki elektryczne tam widzialem.

  • #27 13 Mar 2008 16:56
    wolff
    Poziom 14  

    W rozmowie na GG wprowadziłem Cie w błąd z napedem pompy CR - jest napędzana paskiem rozrządu - sory, jakieś zaćmienie umyłu :) to tak na starość juz jest :(

    Sprawdzałem w kilku źródłach na temat Peugeot z silnikiem 2,0 HDi i nigdzie nie mogę znaleźć info czy w zbiorniku paliwa jest pompa czy nie. :(

  • #28 13 Mar 2008 21:00
    zi.ko
    Poziom 25  

    Po co w układzie paliwa gruszka gdy elektryczna pompa robi ciśnienie zaraz po włączeniu stacyjki? Jeśli jest gruszka to na pewno nie ma pompy niskiego ciśnienia. Może niewłaściwy montaż webasto jest powodem usterki?

  • #29 13 Mar 2008 21:34
    gizmo07
    Poziom 11  

    Tzn. co rozumiesz przez zle zainstalowane? Na cos mam zwrocic uwage? Za filtrem paliwa..troche dalej, jest "złodziejka" w obiegu, potem jakis reduktor cisnienia i webasto, tyle...


    Przez ostatnie pol roku, gdy samochod stal nieuzywany 1-2 dni ryzyko, ze zastrajkuje gwałtownie roslo..Nawet jak mu sie zdarzyło, to krecilem, zaskakiwal po 2 minutach i nie bylo klopotow przez reszta dnia..teraz sie zastanawiam o czym, to moze swiadczyc..wilgoć? paliwo sie cofalo do zbiornika? cos mi chodzi po głowie to zapowietrzanie się układu..

  • #30 13 Mar 2008 22:00
    adam7009
    Poziom 38  

    to może znaczyc,że ta ''złodziejka'' łapie lewe powietrze,lub poprzez nieszczelny reduktor webasta,ale jeżeli dobrze kojarzę tę instalację to problem widzę w samym filtrze lub przed nim poniewarz webasto jest zasilane po za filtrem i też ma problemy z prawidłową pracą ,proponuję szukac przyczyny w przewodach zasilających,może nawet sitko w zbiorniku zapchane.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME