Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ustawienie gaźnika - Fiat 126

08 Mar 2008 20:01 31252 13
  • Poziom 9  
    Cześć
    Słuchajcie chciałbym ustawić gaźnik w moim maluchu (1986r.) ale nie wiem jak to najlepiej zrobić ? Czytałem inne tematy ale tam jest napisane: "bieg jałowy" "poziom paliwa" itp. Moglibyście mi wytłumaczyć tak na chłopski rozum jakiś schemacik albo opis szczegółowy jestem posiadaczem tego demona od niedawna i nie jestem bardzo obeznany.
    Proszę pomóżcie z góry serdeczne dzięki!!!!
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    wiec tak trzeba zacząć czy masz nowszy gaźnik czy straszy nowsze były wyposażone w elektrozawór od biegu jałowego (dochodzi do gaźnika kabelek podłączony jest do elektrozaworu) bieg jałowy jest to praca silnika bez gazu czyli jak sobie stoi odpalony i pyrka tzn pracuje silnik a całe ustawianie gaźnika sprowadza sie do dwóch śrubek od biegu jałowego i od mieszanki od biegu jałowego jest to śrubka przy cięgnie gazu (to cięgno to jest to miedzy linka a gaźnikiem)jak wkręcasz ta śrubkę obroty rosną a jak wykręcasz to maleją. Śrubka od mieszanki jest trochę ukryta tzn jak patrzysz na gaźnik centralnie tak jak klapę otworzysz i go widzisz to będziesz na nim miał taką tulejkę czyli rurkę i w środku tej rurki jest znowu śrubka i ja sie ustawia na oko na początek możesz ja wkręcić na maksa i odkręcić ok 1,5 do 2 obrotów wtedy ci powinien odpalić i dodając sobie gazu patrzysz jak wchodzi na obroty czy w miarę płynnie i jednocześnie ustawiasz optymalnie śrubkę od mieszanki
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    ustawiajac wolne obroty wsluchuj sie czy rowno pracuje
    sruba od ciegna ustawiasz min.obroty a sruba w rurce dostrajasz na na rowne obroty i tak do skutku :sm9:
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    pamietaj tez ze przy ustawianu, zabawie gaznikiem musisz ustawic wartosc mieszanki, czyli ilosc powietrza na ilosc paliwa, to nie jest proste bo moze ci sie wolno zbierac albo duzo palic nawet mogą byc problemy z odpaleniem. Najlebsza jest metoda jak napisał zygu666 sróba od mieszanki delikatnie w lewo max do 2 obrotów:D A co ci sie dzokładniej dzieje z kaszlakiem?? co sie stało ze chcesz sie bawic gaznikeim??przy maluchu nie ma wiekszego znaczenia jak jest ustawiony i tak sie tym nie pojedzie wiecej jak 90km przy naprawde dobrym silniku i 98bp:)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    W moim kaszlaku dzieje sie tak ze jak depne gazu to gasnie wogole nie da sie jezdzic daje gazu nawet malo ujedzie 20 m i gasnie. Nie wiem czy to wina gaznika ale juz ustawialem zaplon wymienilem swiece jeszcze musze wyregulowac zawory.
  • Poziom 11  
    w maluchu ustawienie gaznika niestanowi problemu najlepiej zaczać od porzadnego wyczyszczenia gaźnika jesli dawno nie byl czyszczony nastepnie rozgrzać silnik schować ssanie śrubą do regulacji obrotów ustawic tak żeby tylko niezgasł silnik nastepnie śrubą dawkującą mieszankie paliwowo-powietrzną ustawić jak najwieksze i najruwniejsze obroty potem zmniejszyc obroty śrubą do regulacji obrotow sprawdzić czy przy gwałtownym dodaniu gazu silnik niegaśnie i czy płynnie wchodzi na obroty w razie potrzeby skorygowac regulacje srubą do regulacji mieszanki. w przypatku luzu na przepustnicy dokladna regulacja jest niemożliwa trzeba zregenerowac gaźnik.życze milej zabawy
  • Poziom 17  
    te objawy nie koniecznie muszą świadczyć o złej regulacji gaźnika w tej sytuacji ja bym obstawiał gubienie cykli bo czy wolno czy szybko dodasz gazu on i tak sie nie chce zbierać ja bym taką naprawę rozpoczął od wymiany przerywacza zapłonowego i kondensatora są to sprawy groszowe rzędu 10zł ale jednak bardzo ważne przy montażu przerywacza sprawdzić czy nie rozleciał sie odśrodkowy regulator kata wyprzedzenia zapłonu oczywiście ustawić odpowiednia przerwę a świece zapłonowe koszt jak do boba tez ze 12 zł a warto wymienić i jeśli masz takie gumki przy świecach zapłonowych takie miedzy przewodem wysokiego a obudowa silnika to wywal je ja kiedyś miałem straszny z nimi problem bo powodowały przebicie

    Dodano po 1 [minuty]:

    albo ci chodzi na jednym garze i to będzie przyczyna a i powiedz jeszcze bardzo nim szarpie, rzuca?
  • Poziom 9  
    wlasnie o to chodzi ze praxuje jeden cylinder a co do szarpania to niebardzo nim szarpie troszke. A co do kabli to maja przebicie bo nawet jak kumpel sprawdzal czy jest iskra to go popiescil prad. O jakie gumki ci chodzilo o takie okregi na kablach?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    jak mjaja przebicie to od razu do wymiany
    tego juz nie naprawisz od razu zmień świece

    Dodano po 1 [minuty]:

    a gumki to są tak dwie takie małe co służą do mocowania ich i są też (nie zawsze) bo większość mechaników je usuwa:D takie zaraz na "fajkach"
  • Poziom 9  
    Co mam wymienic zygu666 i mogłbys troche jaśniej z tymi gumkami? A tak na marginesie to myslicie ze te objawy to wlasnie przez przebicie czy wogule nie ma z tym nic wspolengo?
  • Poziom 1  
    witam
    moze mi ktos powiedziec jak podniesc moc w 126p ???????
    Z gory dziekuje :)
  • Poziom 20  
    Poszukaj w google, tam jest duuuużo sposobów.
    Bez większego wkładu pieniędzy przy wkładzie samego czasu udawało się
    podnieść moc do około 30KM. :D
  • Poziom 9  
    ja dałem dysze główną 1.6 mm, to jest szajowóz - rurak więc wywaliłem całkiem układ chłodzenia i cylindry są na wierzchu, tłumik jest pusty ( jedna pusta rura 3 calowa ) :) i tyle. ryczy jak chopper, waży ok 300 kilo, zbiera obroty konkretnie ;) sąsiedzi mnie uwielbiają :D