Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet 2(dwu biegow) słaby po wymianie tłoka i pierścionków

mateuszma 08 Mar 2008 20:23 16937 32
  • #1 08 Mar 2008 20:23
    mateuszma
    Poziom 10  

    Witam wsztkich chciałbym powiedzieć że wcześniejsza usterka usunięta tzn.że jak jadę to tak jak by mu brakowąło paliwa )kto czytał wczesniejszy post to wie ,
    Ale!!
    Tak jak wecześniej pisałem założyłem do rometa nowy tłok i pierścienie bo przedtem słabawy był ,ale teraz tez jest jeszce słabawy tzn na prostym dosyć fajnie ciągnie jedzie sie 40 km/h ale pod góre musze zejść z motorka bo słaby a nie chce go mordowa .Czy tłok się jezcze musi dotrzeć żeby był motor śilniejszy .,cylinder w sumie ma małe ryski ale wydaje mi sie że powinien chodzić dawnej jak chodził na starym tłoku i starych pierscieniach to powiedział bym że nawet chodził tak samo ,no teraz coś lepiej

    A jeszcze rok temu pod tą samą górke wyjeżdżałem na 2 po wymianie platyneki kondensatora tak idealnie było wsztko (robił mechanik nie byle jaki )
    ale potem tak czy tak 1 musiałem wyjeżdżac bo na 2 nie było szans

    Jak ktoś coś wiem to mile widziane odpowiedzi PZDR
    Posta zrobiłem jeszce raz bo admin wrzucił tamtego do kosza ALE MYSLE ŻE TEN JUŻ DOBRY JEST !!!

    Dodano po 6 [minuty]:

    HeloMelo,adam7009 odpowiadam na wasze podpowiedzi ,,Tamten post został usunięty :(


    Jak narazie to wyminię kondensator moze coś lepiej będzie.
    Pasuje dotrzeć motorek ,
    Co myślicie nad tym starym tłokiem i włożył bym nowe pierscienie ,bo wiecie z jakiego materiału robią dzisiejsze rzeczy .Ale to tak myslę narazie ale nic jeszc enie bede kombinował niech chodzi i się dociera jedynie kondesator wymienie pzdr

    Co do mierzenia tłoka i cylindra to zrezygnuje jak zakładałem tłok to patrzyłem na stary i nowy włożyłem tez do cylindra i pasował idealnie takze z tego rezygnuje Ale Dzienki za podpowiedź

  • #2 08 Mar 2008 20:54
    meduz29
    Poziom 2  

    A jaka była przerwa na pierścieniach? Cylinder nie był wyrobiony? Też miałem kiedyś problem z dwutaktem.Pod obciążeniem kichał na przemian w tłumiki gaznik po czym gasł. wymieniłem pierścienie, simmeringi na wale, łożyska i ustawiłem zapłon. Pomogło działa do dziś

  • #3 08 Mar 2008 20:55
    adam7009
    Poziom 38  

    zobacz jeszcze przerwę na platynkach.

  • #4 08 Mar 2008 21:08
    mateuszma
    Poziom 10  

    Cylinder ryski ma ale nie aż takie żeby nie mógł chodzić tak mi się wydaje ,łożyska i simeringi mają już 1,5 roku spokojnie .Chodzi równo pali na kopka wystarczy lekko kopnąć i już odpalony nie zalewa go robiłem go u mechanika który na motorach się zna i nie robi na odwal sie
    przynajmniej mi bo to mój kumpel

    Dodano po 4 [minuty]:

    adam7009 napisał:
    zobacz jeszcze przerwę na platynkach.
    Przerwe zobacze przy okazji jak kondensator wymienię :).

  • #5 09 Mar 2008 00:23
    williams
    Poziom 30  

    podejrzenie pada na zbyt małą przerwę na zamku pierścieni- pierścienia. Pod wpływem temparatury rozszerza sie i wiadomo co się dzieje.

  • #6 09 Mar 2008 08:09
    mateuszma
    Poziom 10  

    Więc kolego co mam zrobić żeby tą przerwe zwiększyć na zamku pierścieni- pierścienia????? bo takiej rzeczy jeszcze nigdy nie robiłem :)

  • #7 09 Mar 2008 11:02
    piomoto
    Poziom 19  

    Po pierwsze to jak założysz nowy tłok i pierścienie to powinieneś je dotrzeć przez jakieś 100km no chyba że szlifowałeś cylinder to około 200 km delikatnej jazdy.

  • #8 09 Mar 2008 17:38
    mateuszma
    Poziom 10  

    piomoto napisał:
    Po pierwsze to jak założysz nowy tłok i pierścienie to powinieneś je dotrzeć przez jakieś 100km no chyba że szlifowałeś cylinder to około 200 km delikatnej jazdy.
    Własnie to będe próbował robić ale chce odrazu powymieniac kondenator itd.żeby to jakoś chodziło przyzwoicie :P
    Co jak co ale o tym jeszce nie słyszałem przerwę na zamku pierścieni- pierścienia ze czeba zwiększyć o co to chodzi wie ktoś ???bo ja nie zabardzo chyba ze wiem ale to inaczej nazywam :D

  • #9 09 Mar 2008 17:50
    jerzpol
    Poziom 17  

    Gdyby przerwy na zamkach pierścieni były zbyt małe to byś szybko zatarł silnik. Skoro ma małą moc, to w zasadzie jedyną przyczyną jest nieszczelność tłoka z pierścieniami w cylindrze. Zakładam, że zapłon jest wyregulowany prawidłowo i jest odpowiednie paliwo. Świeca po wykręceniu (po spokojnym przejechaniu kilku kilometrów) powinna być szara - jest to dowód na to, że skład mieszanki paliwowo - powietrznej i zapłon jest ok.
    Powodzenia.

  • #10 09 Mar 2008 18:02
    rkskiller
    Poziom 11  

    Ja stawiam na zatkaną rurę wydechową. Też tak kiedyś miałem. Rura jest niedrożna i nie odprowadza spalin dobrze i dusi się maszyna

  • #11 09 Mar 2008 18:07
    mateuszma
    Poziom 10  

    jerzpol napisał:
    Gdyby przerwy na zamkach pierścieni były zbyt małe to byś szybko zatarł silnik. Skoro ma małą moc, to w zasadzie jedyną przyczyną jest nieszczelność tłoka z pierścieniami w cylindrze. Zakładam, że zapłon jest wyregulowany prawidłowo i jest odpowiednie paliwo. Świeca po wykręceniu (po spokojnym przejechaniu kilku kilometrów) powinna być szara - jest to dowód na to, że skład mieszanki paliwowo - powietrznej i zapłon jest ok.
    Powodzenia.

    A więc zapłonek jest dobrze ustawiony bo zawsze tak był jak go mechanik ustawił i chodził elegancko .Świeca elegancka a czy szare jest no można tak powiedzieć .Teraz motor chwile postał no chwile z 4 h na otwartym kraniku i odpalił za pierwszsym razem .Więc zapłon jest elegancki moim zdaniem nigdy niemiałem problemów z odpalaniem chyba że platynki poszły lub świeca wiecie o co chodzi :P
    Narazie bede docierał proponujecie spokojna jazde tak ,bede próbował :D mysle że jakaś srednią moc po dotarciu bedzie miał

    Dodano po 3 [minuty]:

    rkskiller napisał:
    Ja stawiam na zatkaną rurę wydechową. Też tak kiedyś miałem. Rura jest niedrożna i nie odprowadza spalin dobrze i dusi się maszyna

    Ale mi motorka nie dusi nie wiem dokładnie jakie znazcenie ma to twoje słowo dusi ,wiec musiał byś konkretnie napisać :P Ale wydaje mi sie że to nie bedzei rułą ale przeczyścić zawsze mozna :D

  • #12 10 Mar 2008 20:05
    mateuszma
    Poziom 10  

    Narazie praca nad motorkiem stoi bo niestety szkoła szkoła!! i trzeba się dokształcać :D Jak cos nie bede wiedział to sie bede pytał na bieżąco myśle ze mogę liczyć na wasza pomoc ;D :P pozdro

    Jak by ktoś miał jakieś skany,fotki,jakiś link ksiazki "Sam naprawiam "romet dwubiegowy
    albo cos takiego to prosiłbym bardzo wysłać na maila podanego w profilu .

  • #13 10 Mar 2008 20:44
    hubertbaran
    Poziom 16  

    Sprawdź sprezenie, czy wystepuje problem z obrotami biegu jałowego? Jesli tak to najpredzej strzeliły uszczelniacze wału, w jakim stanie sa łozyska wału korbowego i łożyska korbowodu? Wydech jest czysty jesli nie dla pewnosci zalej go "kretem" na 2h. To stara i bardzo czułą na wszelakie luzy maszyna.

  • #14 10 Mar 2008 20:49
    mateuszma
    Poziom 10  

    hubertbaran napisał:
    Sprawdź sprezenie, czy wystepuje problem z obrotami biegu jałowego? Jesli tak to najpredzej strzeliły uszczelniacze wału, w jakim stanie sa łozyska wału korbowego i łożyska korbowodu? Wydech jest czysty jesli nie dla pewnosci zalej go "kretem" na 2h. To stara i bardzo czułą na wszelakie luzy maszyna.

    Obroty sa takie jak maja być na biegu jałowym wsztko spoko łożyska nie mają luzów ale wymienic by można było ale to przy okazji kiedyś :P
    Łożysko wału korbowego ma lekkie luzy ale jak robiłem motor u mechanika to tez takie miał i śmigał wał jest prosty :D
    Kretem takim do rur dobrze myśle ??

  • #15 14 Mar 2008 21:53
    jojo1981
    Poziom 2  

    Wszystkie objawy wskazują na to że powinieneś dotrzeć silnik, tłoczek i pierścienie powinny po kilkuset kilometrach sie do siebie dopasować i moc silnika powinna się zwiększyć. Powinieneś sprawdzić czy nie masz zapchanego kranika i czy gaźnik nie jest zanieczyszczony. możesz dodać mu więcej paliwa opuszczając na iglicy w gaźniku spinkę o jeden rowek.

  • #16 15 Mar 2008 10:58
    hubertbaran
    Poziom 16  

    Kret taki do rur;) Sprawdza sie powie ci to każdy kto smiga weteranem.

    Co do docierania to iglica do samej góry ma byc;)

  • #17 15 Mar 2008 22:01
    mateuszma
    Poziom 10  

    hubertbaran napisał:
    Kret taki do rur;) Sprawdza sie powie ci to każdy kto smiga weteranem.

    Co do docierania to iglica do samej góry ma byc;)

    CO DO RURY TO MAM KRETA Z WODA WSYPAĆ czy jak ,ja mam tą rurę
    co sie da to coś takie wykrecić w środku rury jest to 10 kluczem sie odkręca to .....

  • #18 15 Mar 2008 22:32
    adam7009
    Poziom 38  

    taki romet to bardzo skomplikowane urządzenie ,tyle pytań, tyle odpowiedzi i jeszcze nie chodzi?

  • #19 16 Mar 2008 00:56
    sacha
    Poziom 11  

    Tak - Romet to bardzo skomplikowana maszyna, mocy tyle co kot napłakał a tu jeszcze po wymianie tłoka i pierścieni mu ubyło. Tłok, cylinder i pierścienie wycierają się na owal i teraz do owalnego cylindra dopasowano idealnie okrągły tłok i takie same pierścienie i jak nie ma uciekać moc? Jak się wymienia tłok to robi się szlif, a jak się nie robi szlifu to wymienia się tylko same pierścienie. Teraz pozostała spokojna jazda i się dotrze, ale nie po 100 czy 200 km. Można wrócić do starego tłoka z nowymi pierścieniami i okres docierania będzie krótszy. Ja na Romecie 3 biegowym to jezdziłem nawet w 3 osoby i jeszcze miał mniejszą zębatkę z przodu. Romet to dobra maszyna, ale jeszcze lepsze były tamte odległe lata - pozdrawiam.

  • #20 16 Mar 2008 11:04
    hubertbaran
    Poziom 16  

    ja zaparzałem kreta z woda a potem wlewałem... Jeden koniec zatkaj jakims korkiem i spokuj.

  • #21 17 Lip 2008 22:32
    kosawrc
    Poziom 1  

    jak ma byc ustawiony tlok w romecie (motorynka ) na denku tloka jest strzalka i ta strzalka ma byc skierowana na gaznik czy na wydech ?????

  • #22 18 Lip 2008 15:22
    wojtek2812
    Poziom 22  

    kosawrc napisał:
    jak ma byc ustawiony tlok w romecie (motorynka ) na denku tloka jest strzalka i ta strzalka ma byc skierowana na gaznik czy na wydech ?????


    Na wydech

  • #23 02 Kwi 2009 12:20
    bartek1168
    Poziom 9  

    mam problem motorynka nie pali gdy sie rozgrzeje a gdy jest zimna to wszystko ok.

    pomocy

  • #24 02 Kwi 2009 17:56
    wojtek2812
    Poziom 22  

    Zbytnio opóźniony zapłon. Przyspiesz go

  • #25 18 Kwi 2009 18:21
    moniek080808
    Poziom 2  

    Odnośnie regulacji zapłonu, mam pytanie jak dokładnie wyregulować ?
    Czy przy pomocy żarówki i bateri można sprawdzić prawidłowe ustawienie i jak to zrobić?
    Proszę o poradę.

  • #26 18 Kwi 2009 22:16
    tomo19811
    Poziom 18  

    moniek080808 napisał:
    Odnośnie regulacji zapłonu, mam pytanie jak dokładnie wyregulować ?
    Czy przy pomocy żarówki i bateri można sprawdzić prawidłowe ustawienie i jak to zrobić?
    Proszę o poradę.


    Najprościej przy pomocy suwmiarki , styki mają się zacząć rozwierać na 3mm przed górnym martwym położeniem tłoka , musisz ustawić tłok w GMP zmierzyć odległość od płaszczyzny gwintu świecy , następnie do tej wartości dodajesz 3mm , cofiesz tłok i obserwujesz czy podczas dobijania tłoka to wysuwki głębokościomierza suwmiarki , następuje rozwieranie się styków .
    W razie potrzeby korygujesz początek rozwierania się styków obracając podstawą przerywacza . Oczywiście zanim przystępujesz do ustawiania punktu zapłonu musisz wpierw ustawić szczelinę przy maksymalnie rozwartych stykach , wartość 0,5mm .

    Zgadza się, przerwa ma być na 0,3 -0,4 mm , moja pomyłka :) , ostatni raz z takim motorkiem grzebałem jakieś 8 lat temu .

  • #27 19 Kwi 2009 00:33
    tomason2
    Poziom 14  

    tomo19811 napisał:
    Najprościej przy pomocy suwmiarki , styki mają się zacząć rozwierać na 3mm przed górnym martwym położeniem tłoka , musisz ustawić tłok w GMP zmierzyć odległość od płaszczyzny gwintu świecy , następnie do tej wartości dodajesz 3mm , cofiesz tłok i obserwujesz czy podczas dobijania tłoka to wysuwki głębokościomierza suwmiarki , następuje rozwieranie się styków .
    W razie potrzeby korygujesz początek rozwierania się styków obracając podstawą przerywacza . Oczywiście zanim przystępujesz do ustawiania punktu zapłonu musisz wpierw ustawić szczelinę przy maksymalnie rozwartych stykach , wartość 0,5mm .

    Przerwa na przerywaczu powinna być w max rozwarciu 0,3mm - 0,4mm. Przerwe ustawiamy za pomoca szczelinomierza. Wyprzedzenie w przedziale 2,7 - 3mm przed GMP. Obowiązkowo świeca o ciepłocie F80.

  • #28 23 Kwi 2009 23:12
    Bratpitak17
    Poziom 2  

    Mam problem... mam rometa 2 biegowego i wymieniłem w nim tłok pierścionki i cylinder motor pali tylko że jest strasznie słaby żeby ruszyć musze odbić się nogami a jak już ruszy i chce wrzucić na 2 to on nie może się zabrać i gaśnie... czym to jest spowodowane??? rozumiem że mmusi się dotrzeć ale jjak mam go dotrzeć jak nie mogę wrzucić dwójki???

  • #29 24 Kwi 2009 13:14
    Krick1987
    Poziom 24  

    Pierwsza sprawa sprawdź ustawienie zapłonu!
    Po drugie zobacz czy gaźnik nie jest zapchany ( dysze ).

  • #30 28 Kwi 2009 09:40
    mosiek2206
    Poziom 13  

    a zwróciłeś uwagę przy montażu tłoka czy go dobrze włożyłeś?? Tłoka jest z jednej strony więcej ponieważ oś tłoka nie pokrywa się z osią sworznia w tłoku jak założysz go odwrotnie to właśnie jest taki efekt.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME