Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem grzałki od bojlera

nubira 14 Sie 2011 16:34 27298 42
  • #31
    Zbigniew Rusek
    Poziom 35  
    Czy ten bojler nie ma regulacji temperatury wody? Powinien mieć. W końcu można zmniejszyć szybkość osadzania się kamienia kotłowego obniżając temperaturę wody. Po co komu 80 stopni? Chyba po to, by się poparzyć. Dlaczego nie może być np. 50 stopni (ew. 60, ale to już też może poparzyć). Pragnę też przytoczyć jedno zdanie z instrukcji piecyka gazowego PG-3 (to obecnie ANTYK): aby uniknąć osadzania się kamienia kotłowego w wężownicy nie należy nagrzewać wody powyżej 60 stopni. Nieprzypadkowo kamień nazywa się kotłowy, gdyż wytrąca się w kotłach, od GORĄCEJ wody.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #32
    adam.ap
    Poziom 12  
    Ja grzeję wodę przez elektroniczny sterownik ustawiony na temp. 45 stopni. Przy zastosowaniu baterii termostatycznych ta temperatura wystarczy dla trzyosobowej rodziny (bojler 150l). Po wyjęciu grzałki z bojlera faktycznie nie było kamienia na niej ale ją tak porozrywało jak na zdjęciu z poprzedniej odpowiedzi.
  • #33
    Gresus
    Poziom 18  
    Panowie mam pytanie odnośnie grzałek ale niestety nie od boilera ale od podgrzewacza przepływowego. Zakupiłem nową grzałkę niecały rok temu i znów zaczeły się problemy. Mianowicie coś zawiesza się w podgrzewaczu i wywala bezpieczniki. Membrana jest cała bolec wypychany przesmarowany chodzi płynnie. Jest jakiś sposób na sprawdzenie grzałek pomiar np ???
  • #34
    mirekkostka
    Poziom 10  
    Witam czy udało się wam ogarnąć temat mam identycznie ten sam problem grzałka wytrzymał A mi jakiś miesiąc mam bojler 200l kwasowa viessmann Problem grzałki od bojlera
    Grzałka firmy selfa A6184
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #35
    adam.ap
    Poziom 12  
    adam.ap napisał:
    Ja grzeję wodę przez elektroniczny sterownik ustawiony na temp. 45 stopni. Przy zastosowaniu baterii termostatycznych ta temperatura wystarczy dla trzyosobowej rodziny (bojler 150l). Po wyjęciu grzałki z bojlera faktycznie nie było kamienia na niej ale ją tak porozrywało jak na zdjęciu z poprzedniej odpowiedzi.

    Ja zmieniłem bojler na Galmet dwupłaszczowy 140l i do tego założyłem grzalkkę 3x2KW ( w jednym pakiecie). Dodatkowo założyłem sterownik na WIFI. Jestem mega zadowolony. Bojler grzeje już 7 lat i jedyne co to rok temu wymieniłem anodę magnezową, ale nie była jeszcze taka zła. Najfajniejsze w tym, że aby osiągnąć temp. 45C potrzebuje niecałe 20min.
  • #36
    anaba255
    Poziom 24  
    mirekkostka napisał:
    Witam czy udało się wam ogarnąć temat mam identycznie ten sam problem grzałka wytrzymał A mi jakiś miesiąc mam bojler 200l kwasowa viessmann Problem grzałki od bojlera
    Grzałka firmy selfa A6184

    Grzałkę masz z nierdzewki, możesz podać do niej link?
    Będę zakładał u siebie bojler z nierdzewki, też Viessmann, grzałkę kupiłem taką
    https://egrzalki.pl/pl/searchquery/805.99/1/desc/5?url=805.99
    Mam nadzieję, że wytrzyma dłużej.
    A jak u Ciebie z napięciem w sieci, miałeś ją uziemioną, bojler też?
  • #37
    r_dr
    Poziom 2  
    W zbiornikach ze stali nierdzewnej producenci z zachodu zalecają stosowanie elementów grzejnych wykonanych tylko z dwóch materiałów:

    -INCOLOY (kieszonka termostatu też musi być wykonana z materiału INCOLOY, w tańszych grzałkach czasem potrafi być zrobiona z miedzi).
    Taki materiał stosujemy w rejonach gdzie woda jest średnio twarda oraz nie występują w niej zanieczyszczenia.

    -TYTAN (wszystkie elementy łącznie z kieszonką na termostat muszą być tytanowe).
    Taki materiał stosujemy w rejonach gdzie woda jest bardzo twarda oraz występują w niej inne zanieczyszczenia.

    Dodatkowo przy dużej ilości zanieczyszczeń producenci zalecają stosowanie aktywnych anod tytanowych.

    Nie wiedzieć czemu te grzałki są praktycznie nie do dostania w kraju (ewentualnie jeśli są to w koszmarnych pieniądzach). Na chwilę obecną taniej wychodzi ściągnąć je razem z wysyłką z zagranicy.

    Słowa kluczowe do szukania na amazon/ebay/google

    -Titanium immersion heater
    -INCOLOY immersion heater

    Anody tytanowe na szczęście można znaleźć krajowe.

    W załączniku znajduje się katalog z przykładowymi grzałkami.
  • #38
    Guziec007
    Poziom 2  
    Witam po długiej przerwie Użytkowników serwisu elektroda.pl, dołożę swoje 3 grosze do tematu. Otóż jestem świeżo po remoncie kotłowni - wymiana pieca i zasobnika cwu. Zasobnik wybrałem firmy Joule, stal Duplex (ferrytyczno-austenityczna), króćce z 316L (kwasówka austenityczna), bezanodowy, z zamontowaną grzałką 3kW Thermowatt alloy 800 (incoloy - jak poleca r_dr) w korku mosiężnym. Zależało mi na miejscu pod grzałkę, ale nie do grzania wody, tylko ok. 300W do podtrzymywania temperatury - montując instalację fotowoltaiczną dołożyłem po to jeden panel. Pierwszy zgrzyt to niestandardowy rozmiar korka grzałki - 1/ 3/4" (7/4"), brak redukcji do 1/2, lub 3/4", ostatecznie można sobie dotoczyć, drugi problem, to absolutny brak małych grzałek dla zbiorników z kwasówki/nierdzewki. Śledząc ofertę rodzimych producentów, znalazłem grzałki dla przemysłu chemicznego, pokrywane teflonem, (max. temp. elementu grzejnego 260 st.C). Myślę, że skutecznie wyeliminowałoby to problem korozji poświęceniowej grzałki i wystarczyłoby do podtrzymania temperatury wody w zbiorniku. Ktoś może miał do czynienia z takim rozwiązaniem i być może też wpadł na podobny pomysł?
  • #39
    r_dr
    Poziom 2  
    Może lepszym rozwiązaniem, będzie nie dodawanie kolejnej małej grzałki do podtrzymywania temperatury wody a wykorzystanie zamontowanej już w zbiorniku?

    Wystarczy dołożyć (przepiąć) panele pod istniejącą grzałkę.

    Lub dopiąć ten jeden nadmiarowy panel pod istniejący inwerter w instalacji i dogrzewać wodę normalnie grzałką przez czasówkę(Będziemy mogli regulować moc wydzieloną na grzałce)

    Lub podpiąć panele PV za pośrednictwem dodatkowej przetwornicy zmieniającej prąd stały na zmienny. Np. Zwykły używany inwerter PV małej mocy lub coś w pokroju: ECO Solar Boost MPPT-3000

    Jakie ja widzę zalety takiego rozwiazania?
    - sterownik/inwerter posiada algorytm mptt
    - stosowanie napięcia zmiennego umożliwi nam zastosowanie zwykłych termostatów do sterowania grzałką. (Nie występują tu problemy przy rozłączaniu łuków elektrycznych DC, ani konieczność stosowania styczników próżniowych)
    -łatwość rozbudowy o kolejne Panele PV
    Wady:
    -konieczność dokupienia sterownika/inwertera
    -to co zyskamy ma wydajności przez mptt może zostać zjedzone przez straty przetwornica DC/AC.

    Taką konfigurację zweryfikuję osobiście na własnej instalacji. 7 paneli PV tylko do dogrzewania wody, zbiornik INOX 200l z wężownicą zasilaną piecem gazowym (który się załączy w momencie kiedy panele PV nie dogrzeją przez grzałkę do określonej temperatury wody do ustawionej godziny) czeka na montaż aż skończy mi się główny remont domu.

    Jeśli jednak chcemy pójść drogą w bezpośrednie podłączenie paneli pod grzałkę (prąd DC) to najmniejszą grzałkę INCOLOY jaką udało mi się znaleźć z pasującym gwintem i niskiej mocy jest:

    Marine, Motorhome, Solar, Immersion Heater 240v 1.0kW 11” x 1.3/4"bsp

    Tą frazę trzeba wpisać w wyszukiwarkę na ebay.co.uk

    Orientacyjnie też co do kosztów sprowadzenia grzałek to ostatnio zamawiałem je z Amazon.co.uk zapłaciłem około 33 funtów za grzałkę TYTANOWĄ z termostatem oraz 20 funtów za wersję INCOLOY z termostatem + 4.5 funta za przesyłkę kurierem do Polski.
  • #40
    Guziec007
    Poziom 2  
    Mam małą instalację FV 2,75kWp od 15 czerwca, teoretycznie powinna zapewnić 100% zapotrzebowania na prąd, wg. licznika (nie falownika) 730kWh wyprodukowane do 23 listopada zrównało się ze zużyciem. Zasilanie grzałki ~ 1kW z tak małej instalacji nie ma sensu, lepiej niech produkuje nadwyżkę do sieci na zimę. Jest na Forum również wątek o wyższości paneli solarnych nad fotowoltaiką do grzania wody, osobiście nie rozważam, bo ze względu na zalesioną działkę kończy mi się miejsce nasłonecznione na dachu, w przyszłości, jeżeli nic się nie zmieni w rozliczeniach prosumenckich, dołożę 3kWp naziemne. Z inwestycjami staram się myśleć trochę przyszłościowo, nadmierna komplikacja to wzrost kosztów utrzymania, mała grzałka-mniejsza kasa, małe ryzyko, że koszt inwestycji pożre oszczędności. Po roku użytkowania będę też wiedział, jak ma się to założenie do instalacji FV...
  • #41
    Eryk 1977
    Poziom 1  
    mam podobny problem ze zbiornikem emaliowanym, wlasnie druga grzalka padla w ciagu 6 miesiecy, pierwsza miedziana Galmet Problem grzałki od bojlera, druga nikiel-miedz.

    U mnie dodatkowo jest anoda tytanowa, producent zbiornika OEM Solar powiedzial ze musze zalozyc grzalke izolowana galwanicznie, niestety rzadko ktory producent o tym pisze.
    Do 3 razy sztuka, zamowilem izolowana nierdzewke z Selfy 50-307-413.
    Jezeli ktos ma pomysl co moze byc nie tak to prosze o informacje, obawiam sie ze Selfa tez polegnie.
  • #42
    mirekkostka
    Poziom 10  
    ⁹ja w emaliowany miałem naj tańsze 2x2kw i dawały radę długo ale zbiornik był leżący.... może dużo kamienia albo musiała by być cyrkulacja woda aby nie grzala mocno w jednym miejscu..... jeszcze chwila i wygaszam piec c.o. zobaczymy jak grzałka będzie działać.... jak spali się to chyba przerobie wejście na 2x2kw a teraz mam 1x4 jak dobrze pamiętam. I jest w dolnej części zbiornika.... aż się boję odpalić.....
  • #43
    potegat
    Poziom 19  
    u mnie po roku grzałka chyba dokonała żywota (była nierdzewna ), wyłącza różnicówkę. chodzi niewiele jako wspomagająca bo normalnie grzeje grzałka na 48VDC z paneli a jak nie ma słońca to włącza się z sieci i dogrzewa o 4 stopnie.
    co kupić