Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 V

DJOstry 10 Mar 2008 09:53 45543 32
  • #1
    DJOstry
    Level 25  
    Hej !
    Orientuje się ktoś jak podlaczyć ten moduł aby zasilic gniazdo przyczepki.

    Nie chodzi mi o bezpośrednie podlaczenie ale wlasnie przez ten przekażnik, tak zeby nie robić obciązenia na instalacje samochodową, no po to on własnie jest.

    Szukałem w sieci, ale nie moge znaleść schematu.
  • #2
    sisu
    Level 12  
    Czy przepisy wymagają zastosowania takiego urządzenia? Wydaje mi się że warsztaty zakładające haki w zdecydowanej większości przypadków nie montują takich modułów.
    Powinni je montować? Orientuje się ktoś w temacie?
  • #3
    Wookie.
    Level 11  
    Jest to moduł odpowiadający za światła kierunkowskazów, oraz stop. wszystkie cztery przekaźniki są użyte do samych "kierunków". Światło stop jest podłączone przez tą dużą podwójną diodę Shottky-ego. Jest to układ z kontrolą żarówek w przyczepce. Ale tylko żarówek kierunkowskazów. Brakuje w tym wszystkim jednej ważnej rzeczy... Podpięcia, a zarazem rozpięcia światła przeciwmgielnego. Poza tym proszę sobie wyobrazić klepiące dwa dodatkowe przekaźniki podczas skręcania. Teraz mamy troszeczkę zaawansowaną elektronikę. Np. układy wytrzymujące obciążenie do 25A. Spełniają taką samą rolę co przekaźnik. W dodatku w jednej kości jest 2, albo 4 sekcje. Czyli podpinamy pozycyjne i kierunki (jeżeli 4 sekcje) Itd... Akurat przypadkowo w tym siedzę...
    :D
  • #4
    kimi82
    Level 1  
    mam pytanie. może ktoś się orientuje gdzie mogę kupić taki przekaźnik (lub ktoś ma na zbyciu - jest mu niepotrzebny) bo mój niestety padł, a bez tego nie mam kierunków, lub ewentualnie czym mogę go zastąpić. szukany przekaźnik: JAEGER ACF MODUL 12 V, lub odpowiadający zamiennik.
  • #5
    grehio
    Level 11  
    Witam. Podłącze się pod temat ponieważ mam założony hak i gniazdo 13-pin i nie działa. Sprawdziłem przy lampie i jest tam nie podłączony moduł JAEGER CFC V-2. Miał ktoś z takim modułem styczność z niego mam wyprowadzenie na kierunki i wszystkie światła do gniazda ale nie wiem jak podłączyć. Mam takie kabelki żółty czarny czerwono/czarny czerwono/niebieski i czerwono/zółty masa brązowy podpięta. Moje pytanie to jak podpiąć resztę? Mam te kabelki podpiąć pod kierunki pozycje stop?
    Gniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 V
  • #6
    kabusia
    Level 11  
    Witam

    30 - +12v (zasilanie)
    31 - masa
    L - zasilanie kierunkowskazu lewego ( kabel trzeba przeciąć)
    LZ - odejście do gniazda przy haku (lewy kier.)
    LH - odejście do lampy (ten kabelek przecięty)
    R - zasilanie kierunkowskazu prawego (kabel trzeba przeciąć)
    RZ - odejście do gniazda przy haku (prawy kier.)
    RH - odejście do lampy (ten kabelek przecięty)
    54H, 54Z - nie wiem
  • #7
    Br0k3R
    Level 18  
    Czy da się pominąć ten moduł?
  • #8
    yarozz
    Level 9  
    Witam, zakupiłem sobie bagażnik na hak z lampami LED, i tu pojawia się problem, kierunkowskazy szybko migają, obydwa na raz, po naciśnięciu prawego bądź lewego kierunku na manetce. Awaryjne migają normalnie, reszta świateł też świeci normalnie. W bagażniku mam moduł/przerywacz Un-05, domyślam się że jest on jest sprawcą tego zamieszania z tymi kierunkami. Czy istnieje możliwość przerobienia tego modułu tak aby obsługiwał te lampy LED? Jeżeli tak to co musiałbym w nim wymienić aby to działało tak jak należy. Jeżeli nie, to czy istnieje jakiś zamiennik tego modułu/przerywacza obsługujący lampy LED na tą samą wtyczkę jak ten mój stary Un-05 lub coś co mógłbym zaadaptować pod moją wiązkę? Poniżej załączyłem zdjęcia tego modułu/przerywacza
  • #9
    Br0k3R
    Level 18  
    myślę że możesz pominąć moduł - ja tak zrobiłem i wszystkie problemy z wiązką haka zostały rozwiązane. Żeby go pominąć spinasz razem [RH-RZ-R] ze sobą i tak samo [LH-LZ-L]
  • #10
    yarozz
    Level 9  
    Ok, dobra i sprawdzałeś czy po spięciu tych przewodów np kierunki LED w przyczepie działają tobie normalnie? Nie sprawdzałem czy przerywacz/włącznik awaryjnych samochodu (passat B5) obsługuje kierunki LED? A co z przewodami o oznaczeniach (30) i (31)?
  • #11
    marcin_wr
    Level 21  
    yarozz wrote:
    A co z przewodami o oznaczeniach (30) i (31)?

    Te dwa przewody to zasilanie.Nic z nimi nie robisz.
    Resztę łączysz jak kolega Br0k3R napisał.
    Przerywacz w Twoim aucie nawet nie poczuje tego obciążenia (LED), kierunki będą działały jak dotychczas.
  • #12
    andrzej20001
    Level 43  
    No ok ale jak będzie przywarcie na przyczepie/belce to już tak pięknie i tanio nie będzie.
  • #13
    marcin_wr
    Level 21  
    andrzej20001 wrote:
    No ok ale jak będzie przywarcie na przyczepie/belce to już tak pięknie i tanio nie będzie.

    W takim razie łączysz RZ i R razem a poprzez bezpiecznik 5A RH, analogicznie druga strona, LZ,L razem i poprzez bezpiecznik dopinasz LH.
  • #14
    yarozz
    Level 9  
    marcin_wr wrote:
    yarozz wrote:
    A co z przewodami o oznaczeniach (30) i (31)?

    Te dwa przewody to zasilanie.Nic z nimi nie robisz.
    Resztę łączysz jak kolega Br0k3R napisał.
    Przerywacz w Twoim aucie nawet nie poczuje tego obciążenia (LED), kierunki będą działały jak dotychczas.


    Czyli wypinam moduł z kostki, łącze przewody tak jak napisał Br0k3R, a 30 i 31 mogę zostawić wpięte w kostkę?Tak?
  • #16
    yarozz
    Level 9  
    A więc tak, zrobiłem tak jak podpowiadaliście i działają moje kierunkowskazy lamp Led w bagażniku rowerowym na hak bez tego modułu. Zostało mi tylko do zrobienia brak światła przeciwmgielnego na aucie ale tu podejrzewam gniazdo haka, jak zrobi się cieplej to do niego zajrzę.
    I pomyśleć, że taką prostą metodą dało się to wykonać :).
    W warsztacie montującym haki już mi chcieli moduł na nowy wymieniać za ponad 300 zł, a w sklepie elektronicznym, oporniki na lampy montować co już całkiem mija się z celem bo nie po to kupowałem bagażnik na lampach LED'ach żeby je teraz obciążać kilkudziesięcio watowymi opornikami.

    Koszty jakie poniosłem do tej modyfikacji, to koszt zakupu 6 wsuwek męskich na przewody, czyli 1.80 zł :)

    Jeszcze raz dzięki i wstawiam zdjęcia, jak by ktoś jeszcze miał podobny problem do mojego.


    Gniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 VGniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 VGniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 V
  • #17
    Br0k3R
    Level 18  
    lepiej to zaizoluj żeby nie zwarły się lewy i prawy kierunkowskaz :) ja po prostu uciąłem kable przed wtyczką, połączyłem ze sobą i zaizolowałem :)
  • #19
    sherzo
    Level 10  
    Do marcin_wr: lekka pomyłka, powinno być poprzez bezpiecznik LZ i RZ bo te odchodzą do haka...
  • #20
    marcin_wr
    Level 21  
    sherzo wrote:
    Do marcin_wr: lekka pomyłka, powinno być poprzez bezpiecznik LZ i RZ bo te odchodzą do haka...

    Według opisu LZ i RZ to światła kierunkowskazów w pojeździe, a RH i LH mają iść do gniazda przyczepy.
    Gniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 V
  • #21
    lewkowicz17
    Level 11  
    Zakupiłem do swojego audi a4 b5 FL 1999r z modułem świateł oraz z czujnikami cofania hak z gniazdem 7pin. Miał być kompletny a jest jak na foto.
    Mam też moduł który został mi kiedyś z innego haka 13pin. Czy jest możliwość podpięcia go tak żeby nie mieć błędu na wyświetlaczu po podpięciu przyczepki ( w innym aucie z fabrycznym hakiem nie ma tego problemu ) ? Czujniki cofania też wykrywają przeszkodę i ciągle piszczą bez niego, na aktualnej wiązce haka którą sam zrobiłem.
    Chciałbym podłączyć też ten hak do licznika, tak jak w oryginale, ale nie koniecznie wiem który przewód gdzie podłączyć przy liczniku.
    Gniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 V Gniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 V Gniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 V Gniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 V Gniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 V Gniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 V Gniazdo przyczepki - Przekaznik JAEGER ACF Modul 12 V
  • #22
    andrzej20001
    Level 43  
    Moduł nowy np. WH0 kosztuje 80zł. Montaż banalnie prosty.
  • #23
    lewkowicz17
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    Moduł nowy np. WH0 kosztuje 80zł. Montaż banalnie prosty.

    Dziękuję. Czegoś takiego mi trzeba było. Tylko powiedz mi jak podłączyć to pod licznik ? Czy tego nie ogarnę ?
  • #24
    andrzej20001
    Level 43  
    A po co pod licznik? Wpinasz pod lampy i do akumulatora plus wiązka na gniazdo haka.
  • #25
    lewkowicz17
    Level 11  
    Moduł WH0 nie obsługuje czujników cofania. Bynajmniej tak wynika z opisów na aukcjach.
  • #26
    andrzej20001
    Level 43  
    Kolegi jaeger też. Wystarczy gniazdko z mikrostykiem i można wyłączyć czujniki ,tak samo jak przyciskiem w kabinie. Dla wrażliwych..
  • #27
    lewkowicz17
    Level 11  
    Tylko żeby mnie nie ma takiego wylacznika. Może ktoś będzie wiedział jak podłączyć mój moduł.
  • #28
    damiangl
    Level 2  
    Pozwolę sobie na odkopanie tematu.
    Mam moduł UN-05 i problem. Na włączonym zapłonie wszystkie kierunkowskazy działają prawidłowo. Ale kiedy włączam światła awaryjne na wyłączonym zapłonie, przód i boki działają prawidłowo, jednak tył pulsuje zamiast migać i słychać cykanie dochodzące z modułu. W jaki sposób mogę go obejść, nawet kosztem napięcia na gnieździe (nie potrzebuje haka i nigdy nie będę go używał), żeby wszystko działało? Próbowałem po prostu odłączyć wtyczkę, jednak wtedy tylne kierunki nie działały w ogóle. Czy powinienem to zrobić, tak jak uzytkownik yarozz?

    Tutaj film pokazujący jak to wygląda: https://youtu.be/Mm4NyDiMdyI
  • #29
    yarozz
    Level 9  
    damiangl wrote:
    Czy powinienem to zrobić, tak jak uzytkownik yarozz
    Chyba masz ten moduł uwalony. Spróbuj zrobić tak jak ja, powinno zadziałać, sprawdź.
  • #30
    andrzej20001
    Level 43  
    Uszkodzony przekaznik w module jeśli masz na nim zasilanie główne z bezpiecznika