Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zminimalizowanie strat na rozdzielaczu (kopułce i palcu)

slimax 06 Sty 2004 18:07 2346 12
  • #1 06 Sty 2004 18:07
    slimax
    Poziom 17  

    Witam!!!
    mam zapytanie czy ktos moze wymyslil jakis patent na to w jaki sposob zminimalizowac odleglosc miedzy wirujacym palcem rozdzielacza a stykami kopulki??? mam kopulke w stanie calkiem dobrym tyle ze jeden styk cos mocno sie zazielenil (miedz) a po wyczyszczeniu wyszly dosc glebokie wżery... no i pomyslalem zeby moze podlutowac ten jeden styk albo wszystkie tak aby odleglosc byla jak najmniejsza- dzieki temu mysle ze iskra bylaby jeszcze wiekszej energii... odleglosc na swiecy to 0,6mm (przy tradycyjnym ukladzie zapl.) a 1mm przy elektronicznym a znalazlem gdzies inf. ze miedzy palcem a kopulka jest okolo 1,5mm?!?! a dodatkowo wżery, korozja, itd...

    pozdrowionka!!!

    0 12
  • #2 06 Sty 2004 19:13
    hobbysta5
    Poziom 14  

    Wymień na nową. (jeśli typowa).

    0
  • #3 07 Sty 2004 10:42
    diag
    Spec od samochodów

    Wymień kopułkę i palec, najlepiej na dobrego producenta, ale niestety jest to wydatek. Ja zrobiłem w Eskorcie w ten sposób ,że nalutowałem na palec drucik 0.7mm i go troche przeszlifowałem.

    0
  • #4 07 Sty 2004 15:02
    Marekjp
    Poziom 13  

    I jak to działa - efektywniej, czy poprostu działa bo działa, jest tak jak było

    0
  • #5 07 Sty 2004 17:43
    Marcin B^77
    Poziom 13  

    Jeżeli producent tak wymyślił to chyba tak ma być.Przy doborze kopułki trzeba patrzeć na jej styki i wybrać taką z dłuższymi bo w większości palec pracuje praktycznie poniżej tych styków na kop. i tym samym odległość się zwiększa.W niektórtych przypadkach da radę wygiąć troszkę do góry języczek na palcu i to trochę pomaga.

    0
  • #6 07 Sty 2004 23:02
    diag
    Spec od samochodów

    O współpracy palca i kopułki ocenisz na podstawie położenia zmatowienia na elektrodach kopułki. A odnosnie przerwy palec kopułka to rośnie ona z przebiegiem i niekiedy zaoszczędzisz pare złotych na wymianie , o ile nie ma innych uszkodzen jak pekniecia , zaolejenia nadpalenia.

    0
  • #7 25 Sty 2004 21:07
    pgoral
    Poziom 25  

    A ja wlasnie zrobilem pewne proby z aparetem zaplonowym w jednym z autek.

    I jest tak:

    1. Stan poczatkowy - wszystko oki.

    2. zmiejszylem przerwe miedzy palce a stykami (nadlalem cyna i oszlifowalem).

    Efekt - jest oki. Ale.....
    przejazdzka... i gorzej.. Woda skrapla sie na palcu i wewnatrz kopulki (pewnm dlatego, ze wyjechalo z cieplego garazu). Mala przerwa do tego i sa przebicia w kopulce - utrudniony zaplon przy obciazeniu silnika.

    3. Zwiekszylem przerwe do takiej jak byla.

    Oki - wilgoc nie szkodzi. Po polaniu woda gorzej.

    4. Dalsze zwiekszenie o .5 mm - wytrzymuje i polanie woda.

    Moral z tego taki, ze w moim przypadku (Citroen AX, 10E) zmniejszanie tej szczeliny nie jest wskazane. Jest ona fabrycznie dosc duza. Jak sie ja zmniejsza to zamiast iskra byc na swiecy to wali gdzie indziej (a moze splywa po izolatorze swiecy - bo juz mniejsza jej energia starcza... - o tym dalej)


    Gdzies slyszalem, ze ogolnie dobrze jak jest albo w kopulce albo w palcu albo i nawet w samej swiecy przerwa w obwodzie. Gdyz iskra przez owa przerwe przeskakuje dopiero gdy potencjal jest na tyle wysoki, ze moze przebic ta przerwe i przerwe na swiecy. A jezeli na swiecy jest mniejsza (lub porownywalna do przerwy blizej cewki - tego nie pamietam) to jak juz ja przeskoczy to i przez swiece musi - nawet jak swieca ma uplywnosc (zalanie, etc...)...

    Moze ktos kto zna sie na tych magicznych zjawiskach rozwinie temat..

    Pozdro,
    PG

    0
  • #8 25 Sty 2004 22:21
    antenek
    Poziom 19  

    mozesz sobie założyć 2 cewki zapłonowe i dwa czujnika halla i po problemie . A tak serio to czasami w palcu zatopione sa rezystory. A za duzy prad iskry niszczy przewody i wypala świece . Jeśli chcesz robić jakiś tunning zapłonu to jak bedziesz miał dobra iskre (ze bedzie jak słońce dawać) to wsadź 4 elektrodowe świece . osobiście powiem ze gra jest nie warta świeczki . Osiągi się prawie nie zmieniaja wiec po co sie bawić . jedyne co polecam do dwa czujniki halla dwa moduły i dwie cewki od uno chyba albo od malucha .
    Pozdrawiam

    0
  • #9 25 Sty 2004 23:23
    brelo
    Poziom 13  

    A co niby robi z dużym prądem(takim jak słońce daje) czteroelektrodowa świeca czego nie robi jednoelektrodowa?Może powstają cztery iskry co.

    0
  • #10 25 Sty 2004 23:58
    [-wojas-]
    Poziom 19  

    brelo elektrodowa świeca ma to do siebie że iskierka może przeskoczyć w różnych miejscach a nawet powinna i powinna ona przeskakiwać w tych miejscach co to jest najwięcej mieszanki paliwo-powietrze i dzięki temu polepsza się spalanie takowej mieszanki i przesto podnosi się sprawność silnika itd.itp.

    0
  • #11 26 Sty 2004 00:41
    pgoral
    Poziom 25  

    Hmmmm tak MI SIE WYDAJE, ze tam gdzie jest wiecej mieszanki to wlasnie jest wieksze cisnienie i trudniej iskra przeskakuje.... Inna jeszcze sprawa to AFR wokol swicy... a oglnie to dyskusja dosc akaemicka - bo nie ma zbyt duzego pola do popisu swieca z tym "wybieraniem" gdzie ma iskra pzreskoczyc... Co innego jak sa dwie swiece i stosowna do tego glowica.

    A co do zalet ukladu bezrozdzielaczowego - to owszem sa. W drugim autku tak mam - fabrycznie. Ale nie widze potrzeby pzrerobek - gdyz wszystko jest dobrze. Moje proby byly zainspirowane tym wlasnie watkiem - z czystej ciekawosci :)

    Pozdrawiam,
    PG

    0
  • #12 26 Sty 2004 01:18
    brelo
    Poziom 13  

    _wojak_ napisał:
    brelo elektrodowa świeca ma to do siebie że iskierka może przeskoczyć w różnych miejscach a nawet powinna i powinna ona przeskakiwać w tych miejscach co to jest najwięcej mieszanki paliwo-powietrze i dzięki temu polepsza się spalanie takowej mieszanki i przesto podnosi się sprawność silnika itd.itp.

    I pewnie jak nie będzie miała iskra mocy takiej jak słońce to iskra nie przeskoczy na czteroelektrodowej bo tylko w tym wypadku można ją wstawić?
    Iskra przeskoczy tam gdzie ma najbliżej lub ma najlepsze warunki.Cztero elektrodowe świece są między innymi po to ,żeby przedłużyć ich bezobsługowość bo nie trzeba ustawiać przerwy tak często jak w jedno.
    Pozm.

    0
  • #13 26 Sty 2004 13:30
    antenek
    Poziom 19  

    Brelo pewno masz racje ale czasami zdarza sie ze przeskakuja 2 iskry na raz a pozatym zobacz ze auta ze słabym zapłonem nie radza sobie na 4 elektrodowych swiecach .
    pozdro

    0