Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termostat Skoda Felicia

11 Mar 2008 09:09 23515 24
  • Poziom 13  
    Mam pytanie praktyczno-teoretyczne, otóż od jakiś 2 lat mam problem z termostatem w silniku 1.3MPI który pracuje cały czas na dużym obiegu(temp. cieczy ok.72stopnie). Od tego czasu wymieniłem już 4 sztuki (ostatni jakieś 3000km temu). Po założeniu nowego termostatu do samochodu spokój z temp. jest na krótki okres czasu, później powtórka z rozrywki. Po wyciągnięciu termostatu i sprawdzeniu go wszystko jest ok (otwiera się przy ok.88stopniach) po założeniu do samochodu wskaźnik pokazuje max.75 (leci co najwyżej chłodne powietrze z nagrzewnicy, ciepła chłodnica). Jak to naprawić :?:
  • Poziom 16  
    Witam.Mam to samo.Co 3 miesiące zmieniam termostat.Ale chyba taka ich jakość.Przymierzam się do kupna droższego,może będzie lepszy.

    Pozdr.Andrzej.
  • Poziom 13  
    Też nad tym myślałem. testowałem i "oryginalny" czeski i nasz odpowiednik. Wszystko chyba jedna wielka lipa. Szkoda że niema innych producentów.
  • Poziom 27  
    Witam

    Też miałem awarię termostatu po 4 latach użytkowania samochodu. Wymiana w ASO na oryginalnych częsciach. Kolejny, czwarty już rok bez problemu. Natomiast na etapie diagnozowania termostatu wyszło, że pompa wody też już dogorywa i została wymieniona. A czy kupowałeś termostat w ASO czy kupowałeś oryginalny czeski w sklepie? Bo to może być klucz do zagadki. Jakość zamienników polskich i czeskich (np.: Vika) do Skody to szkoda gadać. Przykładowo regulator napięcia polski wytrzymał pół roku a oryginalny już piąty rok gania bez problemu.

    Pozdrawiam

    Krystian Tokarski
  • Poziom 13  
    Kupiłem "oryginalny" czeski w sklepie nawet był z hologramami i też nasze.Spróbuję kupić ten z serwisu. Też pompa wody zaczyna cieknąć ale to inna inszość.
  • Poziom 13  
    Termostaty z "wkładem" też przerabiałem tylko że naszej produkcji. Spróbujemy zobaczymy. :D
  • Poziom 13  
    Zakupiłem termostat o numerze 047121111A za radą Jozcho. Niestety nie zdało to egzaminu poprawa była ale krótkotrwała
  • Poziom 12  
    Ja mam założony termostat polski z przeróbką gniazda bo jest inne mocowanie i działa super. Dodam że wymieniłem go w lipcu 2006 roku. Koszt termostatu razem z częścią obudowy wyniósł 60 zł. Gdyby padł to koszt samego termostatu wynosi coś ok. 20-paru zł. Tak mi doradził gość w sklepie.
  • Poziom 13  
    Ja wymieniałem już nasze i oryginalne czeskie z tym samym efektem. Nigdy nie przerabiałem żadnego gniazda bo nie było potrzeby. Termostaty z wymienną wkładką też przerabiałem
  • Poziom 11  
    Pytanie czy wyminiłeś tremostat z podstawką często gęsto wykrusza się jego podstawka i mimo że termostat nowy to nie działa bo nieme o co się podeprzeć
  • Poziom 13  
    Tego nie wymieniałem. Sprawdzę jak wygląda ta część. Dzięki za podpowiedź
  • Poziom 1  
    Sprawa termostatu i temperatury około 72 stopni C jest nieobca prawie wszystkim użytkownikom skody Felicii. Miałem taki sam problem, raz wymienił mi termostat mechanik i trzymał on około 2 lat. Potem kupiłem i wymieniłem sam. Okazało się, że termostaty "oryginalne" z Inter Parts, są takie jak oryginalne i problem pracy na dużym obiegu chłodzenia nie znikał.
    Kupiłem (55 zł) wstawiłem i żadnego efektu. Dalej 72-75 st C. Musiałem zasłaniać chłodnicę, a i tak zimno było w samochodzie bo zanim się silnik rozgrzał przejeżdżałem ponad 20 km. Reklamacji nie uznano, gdyż po sprawdzeniu podobno działał dobrze (haha).
    Zdecydowałem się na zakup termostatu sygnowanego przez Skodę: w ASO chcieli za kompletny termostat około 270 złotych, w punkcie z częściami do skody (np. Puszczyka 9 6441221) był on za 150, przy czym można nabyć tylko element z głowicą otwierającą, ale be części z czujnikiem temperatury. Cena 72 złote. Kupiłem, wstawiłęm, działa idealnie (jak na razie 2 miesiące). Nie kupujcie tych byle jakich zamienników, bo to nic nie daje. Jest tylko ten kłopot że skoda ma plastikowe uchwyty termostatu i one mogą pękać, ale trzyma to temperaturę.
  • Poziom 13  
    Okazało się że winnym całego zamieszana był czujnik temp. płynu(termostat jest ok i działa świetnie do dziś). Inna bajka że po wymianie czujnika podczas jazdy w korkach temp. wzrasta powyżej 90 a wentylator się nie włącza (czasami temp. dochodzi do ok 100 w/g wskaźnika). Ponoć w nowych czujnikach "przesunięte" jest wskazania temperatury więc włącza się wentylator gdy wskaźnik pokazuje 110 ale mam stracha w związku z tym bo co będzie jak się okaże że to nie to :?:
  • Poziom 22  
    I tak jak jest teraz jest ok. Weż pod uwage, że jak masz 110st wskazywane przez czujnik temp. na desce to jest to temp. wody na wlocie chlodnicy. Wyłącznik wentylatora jest na wylocie chłodnicy gdzie jest dużo niższa temp. Jak chcesz aby wentylator włączał się wcześniej wymień wyłącznik termiczny - jest to na tyle popularne, że w wiekszości sklepów z częściami do skody można sobie wybrać na jąką temp. ma być wyłącznik.
  • Poziom 22  
    Termostat który wskazałem jest najlepszym rozwiązaniem problemu, czeskie termostaty mają wadliwą konstrukcję. Czujnik do silnika 1.3 musi być o symbolu katalogowym 357 919 501A lub 6U0 919 501B . Przy kupnie czujnika należy kierować się tylko i wyłącznie numerem katalogowym , a nie kolorem kryzy na nim. Zastosowanie czujników o innym oznaczeniu powoduje niewłaściwe wskazania temperatury .
  • Poziom 22  
    Czujnik temp. na termostacie nie ma ZADNEGO wpływu na prace układu chłodzenia.

    Panowie, zamiast się babrać z oryginalnymi termostatami i polskimi z wymiennym wkładem, których jakość ostatnio jest tragiczna należy zastosować porządny wkład termostatu z Favoritki - firmy Wahler chyba najlepszy. Należy zeszlifować oryginalną obudowe termostatu (usunąć rant, ma być na płasko z uszami obudowy), dwie uszczelki termostatu z favority z czego w jednej należy powiększyć otwór aby pasował wkład termostatu. Całość dobrze uszczelnić silikonem i zapomnieć o problemach z termostatem. Pomysł zaczerpnięty z forum skodovki. Tam są nawet zdjęcia przeróbki.
  • Poziom 15  
    sq6fmy napisał:
    Czujnik temp. na termostacie nie ma ZADNEGO wpływu na prace układu chłodzenia.

    Ale np. moze byc walniety i miec niewlasciwa chrakterystyke i wtedy bedziesz widzial na wskazniku inna temp. niz jest w rzeczywistosci.

    sq6fmy napisał:
    Panowie, zamiast się babrać z oryginalnymi termostatami i polskimi z wymiennym wkładem, których jakość ostatnio jest tragiczna należy zastosować porządny wkład termostatu z Favoritki - firmy Wahler chyba najlepszy.

    Tez goraco polecam takie rozwiaznie, zrobilem tak juz ponad 7 lat temu i od tego czasu absolutnie zadnych problemow z termostatem. No ale tez WAHLER to jest solidna niemiecka robota :D .

    sq6fmy napisał:
    Należy zeszlifować oryginalną obudowe termostatu (usunąć rant, ma być na płasko z uszami obudowy),

    Ja zeszlifowalem nieco wiecej niz tylko na plasko. Dlaczego, o tym nizej.

    sq6fmy napisał:
    dwie uszczelki termostatu z favority z czego w jednej należy powiększyć otwór aby pasował wkład termostatu. Całość dobrze uszczelnić silikonem i zapomnieć o problemach z termostatem. Pomysł zaczerpnięty z forum skodovki. Tam są nawet zdjęcia przeróbki.

    Jak sie zeszlifuje tak jak wspomnialem wyzej, to nie ma potrzeby stosowania dwoch uszczelek z Fav i nie trzeba powiekszac otworu, bo pozostaje wtedy oryginalny oring + jedna (bez przerobek) uszczelka pokrywki termostatu od Fav. Tak wlasnie zrobilem u siebie i nie ma zadnych problemow z samym termostatem, ani tez nic nie cieknie, ani sie nie poci :D (co prawda uszczelke zaimpregnowalem - nasaczylem mieszanina spay'ow Motip "Silikone Spray" i "PTFE Spray", ale to dlatego, ze dostepne od konca lat 90-tych u nas w sklepach uszczelki sa kiepskie, wykonane prawieze ze zwyklej tekturki, bez zadnej impregnacji).
  • Poziom 11  
    a ja mam pytanie: jaki termostat jest najleprzy?? tzn. taki co utrzymuje temp. 90*C ja wymieniłem na jakis polski na obudowie pisało 89*C ale w trakcie jazdy rzeczywista temperatura to ok 80. Może ktoś poleci mi pewny termostat..
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    rzeczywisya temp. to ta którą odczytałem przez interfejs z simosa. wyszło 80*C (wskażnik na desce też tyle pokazuje) ale niewiem czy to jest idealnie bo przedmówcy tu pisali że najlepiej jak jest 90*C
  • Poziom 11  
    wolałbym nie robić przeróbek ale jak juz niema innej mozliwości to może tak zrobie...
  • Poziom 11  
    Ja mam ten sam problem z tem od dłuższego czasu.Temperatura tylko w czasie upałów podnosi sie ledwo do 80 stopni.Po wymianie termostatu-to samo.Jakis czas temu zmieniałem czujnik temp bo padł,i po kilku miesiacach wystapiła taka sytuacja.zmierzyłem dzis temperature płynu innym czujnikiem temp. i okazało sie ze termostat przelacza prawidłowo, tylko wskaznik pokazuje jekies 20 stopni za malo:).kupie nowy bo ten "niby" jest dobry(rezystancje sa zblizone do tych co powinny byc) ale chyba jednak nie do końca-nie mam pełnej charakterystyki tego czujnika.jak wymienie-napisze o efektach.
  • Poziom 1  
    Proszę o podanie opisu lub linka gdzie jest opisanie jak nalezy przeprowdzić wymianę termostatu w Skodzie Felicia 1.3Mpi
    dzięki