Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kilka pytań o DDI , MSN i centrale Slican

11 Mar 2008 10:28 9603 25
  • Poziom 17  
    Witam wszystkich.

    Ponieważ Panie z TP nie znają się za bardzo na rzeczy i maja różne zdania ,chciałbym zapytać jak wygląda sprawa w praktyce. Mianowicie:

    Obecnie mamy 3 linie ISDN i 1 linie analogowa dla faxu. Planujemy zakup centrali i w związku z tym:
    1. czy możliwe jest zachowanie numerów MSN w wiązce DDI i jak to sie ma do rzeczywistosci?
    2. czy w wiązce DDI numery MUSZĄ być po kolei? tzn. mamy końcowki 80,81, 91 - czy jest możliwe umieszczenie ich w jednej wiązce DDI?

    Z kolei jeżeli chodzi o centrale to wymagania są takie, aby była możliwość podłączenia 4 lini ISDN i prawdopodobnie analgowej linii z faksem, abonentów wewnterznych bedzie od 10 do 16. Do tego ważne jest aby była możliwość łatwej rozbudowy o VoIP. Poczytałem trochę forum i w zasadzie 3 firmy biorę pod uwagę: Slican, Platan i Panasonic.

    Slican jest tańszy i wydaje sie rozsadnym wyborem. Niestety nie doszukałem się szczegółów odnośnie tego ile modułów można podpiąć pod centralę dlatego chciałbym poprosić o radę. Modele, nad którymi się zastanawiam to CCT-1668.S oraz CCT-1668.L

    Czy centrale Platan maja dobra marke? W moim przypadku odpowiednia byłaby prawdopodobnie Micra. Prosze mnie poprawic jesli sie myle.

    Chciałbym jeszcze zapytać o telefony. Ponieważ posiadamy część telefonów cyfrowych podłączonych do "NT" ,czy będzie konieczna ich wymiana?



    Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady.

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Moderator - Telefony Stacjonarne
    Jesli chodzi o Slicana CCT to róznica pomiedzy S a L jest taka ze w S nie ma mozliwości podłaczenia
    ISDN PRA 30B+D
    Translacje ASS (PSTN) S 16szt, a L 44szt
    S do 24 abonentów cyfrowych i analogowych
    L do 88 abonentów cyfrowych i analogowych
    Małych ISDNów moze być 12 wewnętrznych
    lub 11 zewnetrznych lub mieszanie czyli aparaty wykorzystasz.
    W zależnosci jakie numery dostaniesz od operatora to sobie nimi w centrali zarządzasz.
    VoIP jest 8 kanałow
    abonenci VoIP 118szt SIP IAX2
    translacje GSM 2 szt
    porty systemowe CTS :18szt
    kanały nagrywania rozmów 12
    Aplikacje wspomagające
    Slican telefon CTI plus/ TelefonCTI
    Slican Bilgman
    Slican PayMan
    SlicanRecordMan
    SlicanConfigMan
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Dziekuję za konkretną odpowiedź.

    A orientujesz się może czy robiąc przekierowanie numeru MSN trzeba płacić za linię, na której on jest aktywny czy może jest tylko opłata za "rezerwację" numeru?
    Czy na tej samej linii można wykupić DDI ?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    W moim mieście TP ma centralę S-12J i obecnie bez problemów wstawiają mi do nowej wiązki DDI istniejące numery. Obojętnie czy to MSN czy POTS. Ale to trochę trwało zanim się zgodzili. Abonentom zależy na dotychczasowych, znanych numerach
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Spotkałem się z sytuacją, że do nowej wiązki numerów DDI dodane zostały numery dotychczas używanych linii analogowych. Wiele zależy od tego czy telekomunikacji się che to zrobić i czy mają fachowca od tego.

    Co do central Slican - w sloty cyfrowe można wpiąć także karty analogowe, w sloty analogowe tylko karty analogowe.

    S-ka ma 3 sloty cyfrowe i 1 analog
    L-ka ma 3 cyfrowe i 8 analogów

    Karty do central mają budowę mieszaną, np. karta z bramką GSM (cyfrowa) może zawierać także translację linii analogowej. Karta ISDN może zawierać cyfrowe linie pod telefony systemowe Slican.

    Warto zasięgnąć języka w serwisie autoryzowanym lub w dziale handlowym Slicana, co rusz nowe coś wymyślają.
  • Poziom 17  
    Jeżeli potrzebna pomoc w konfiguracji lub coś do załatwienia z TP napisz na PW. Nasza firma jest do dyspozycji i jesteśmy z Gostynia.Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Centralka będzie działała w Poznaniu (na Jeżycach). Na chwilę obecną muszę zrobić rozeznanie co jest potrzebne i ile to będzie kosztowało. Ważne też jest żeby serwis w razie awarii był w stanie szybko zareagować. Jeżeli dalej jesteś zainteresowany współpracą to napisz proszę na maila: mpralat(malpa)wp.pl co mogłbyś zaoferować, a ja podziele się tym co oferuje konkurencja, chociaz to zadna tajemnica.
    W kazdym badz razie dziekuje za odzew.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Co do "mieszania" numeracji starej z nową wiązką numerów DDI.
    Na centrali S12 faktycznie można tak było robić ale z tego co się orientuję to do listopada zeszłego roku (obecnie będzie z tym problem) bo prawdopodobnie dostali zakaz (realizowane mają być tylko te ew. stare podpisane zamówienia).
    Jam mam taką propozycję:
    jeśli (jak piszesz masz końcówki 81,82,91) czyli trzy stare numery (podejrzewam, że po jednym na każdym zakończeniu NT) to może lepiej wpisać wszystkie trzy do jednego NT i dodatkowo zamówić X nowych ISDN-ów z nowym zakresem numeracji.
    Ruch wychodzący z centrali zaprogramować po nowych ISDN-ach a na starym pozostawić tylko ruch przychodzący.

    ps

    Potem pamiętać o podawaniu nowych numerów na np. papierach firmowych, pieczątkach, a po kilku miesiącach zrezygnować ze starego ISDN-a lub dla zwiększenia ilości linii miejskich dopisać do (nowego) istniejącego planu numeracyjnego.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    mpralat2 napisał:

    Slican jest tańszy i wydaje sie rozsadnym wyborem.


    nie byłbym tego taki pewien czy slican jest tańszy. Jest kilka ciekawych promocji na gotowe systemy Panasonic - w Twoim przypadku warto zainteresować się TDA15 lub TDA30. Jeżeli od 10 do 16 linii wewnętrznych to na styk wystarczy TDA15 (w promocji 2BRI i 2CO oraz 12 analogowych i 8 cyfrowych). Do tego rozbudowa o dodatkową kartę BRI. Bardziej pojemniejszy jest TDA30 i na promocji niedużo droższy od TDA15 - nie będzie również problemu ze zmianą takiego gotowego pakietu na odpowiednią konfigurację wg Twoich potrzeb.

    Ponadto telefony cyfrowe Panasonica są znacznie tańsze niż slicana.
  • Poziom 17  
    Fakt, nie wziałem pod uwagę kosztów związanych z telefonami. Tzn. do tej pory bylem przekonany ,że wystarczą zwykłe analogowe. W zasadzie ważne jest aby była możliwość przełączania między słuchawkami oraz prezentacja numeru osoby dzwoniącej.

    Jakie korzyści wynikają z zastosowania dedykowanych telefonów cyfrowych?
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Przy ich pomocy można zaprogramować funkcję centrali, można szybko przełączać na numery wewnętrzne, szybki dostęp pod klawiszami do linii telefonicznej, numeru wewnętrznego czy też szybkie wybieranie zaprogramowanego numeru np. do szefa na komórkę itp.. Lampki wiadomości / dzwonka informuje o przychodzącym połączeniu, lampki na przyciskach informują czy ktoś pod np. zaprogramowanym numerem wewnętrznym jest wolny czy prowadzi aktualnie rozmowę. Telefon systemowy daje również dostęp do podstawowych funkcji centrali typu przekierowanie na inny numer wewnętrzny, tryb nie przeszkadzać itp. które ładnie są opisane na wyświetlaczu telefonu systemowego.

    Głównie telefony systemowe wybierane są dla sekretarki/szef - szybkie łączenie na numery wewnętrzne / widać kto z kim rozmawia.

    Oczywiście funkcji jest znacznie więcej - warto zapoznać się z katalogiem (w załączniku).

    Co do telefonów analogowych to też są wykorzystane. Prosze nie mylić, że centrala cyfrowa wymaga tylko telefonów cyfrowych. Tutaj są wykorzystywane zarówno analogowe jak i cyfrowe telefony. Róznica pomiędzy tymi dwoma to taka jak m.in. opisałem wcześniej oraz to, że, przy telefonach systemowych oraz kartach hybrydowych można łatwo rozbudować numery wewnętrzne bez ponoszenia dodatkowych kosztów na instalację teletechniczną - telefony systemowe panasonic mają cyfrowy port umożliwiający podłączenie dodatkowych cyfrowych telefonów systemowych. Czyli mając 4 telefony cyfrowe rozbudujemy je o kolejne 4 telefony cyfrowe = razem mamy 8 telefonów cyfrowych. Stąd wcześniej pisałem, że przy TDA15 jest 8 telefonów cyfrowych i 12 analgowych - czyli zwyczajne telefony analogowe, np. jakieś telefony z wyświetlaczem by widzieć prezentację numeru, ewentualnie jakieś proste telefony typu KX-TS500.
    Załączniki:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    R-MIK napisał:
    Czy telefony systemowe w TDA15 i TDA30 chodzą na jednej czy dwóch parach?


    na jednej parze. Chyba, że chcesz wykorzystać DXDP to trzeba dwie pary.
  • Specjalista od telefonów
    Cytat:
    na jednej parze. Chyba, że chcesz wykorzystać DXDP to trzeba dwie pary.

    Sprostowanie: DXDP działa na tylko jednej cyfrowej parze i umozliwia połączenie dwóch zupełnie niezależnych aparatów.
  • Poziom 16  
    Code:

    centrala -- (1 para) -- Telefon systemowy

    centrala == (2 pary) == Telefon systemowy (master) -- (1 para) -- Telefon systemowy (slave)
                                                |
                                                -- (1 para) -- telefon analogowy

    centrala == (2 pary) == Telefon systemowy (master) == (2 pary) == Telefon systemowy (slave) -- (1 para) -- analogowy
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    W centrali Slicana CCT można na każdym łączu ustawić inną prezentację abonenta, tak że nie ma kłopotu z automatycznym ruchem wychodzącym na różnych zakończeniach NT.

    Co do Panasonica i funkcji telefon master/slave, to nie mam pewności, ale w starszych centralach (myślę o TD612) wystarczyła jedna para do telefonu systemowego a od niego druga do analoga, więc jeśli miałyby stać na jednym biurku, to nie ma kłopotu lub na sąsiednich, to w grę wchodzi wykonanie co najwyżej kawałka instalacji lub dłuższy przewód.

    Ale tak dawno podłączałem coś takiego, że nie mam pewności, sprawdzę w dokumentacji, to ewentualnie skoryguję.

    Dopisane
    Telefon cyfrowy Panasonic wymaga do działania jednej pary (zewnętrzne styki w RJ), dwóch jeśli chcemy do niego podłączyć telefon analogowy (środkowe styki są dla analoga). Jeśli telefon analogowy ma być w innym miejscu niż cyfrowy, to zwyczajnie jedną parą podłączamy go do dwóch środkowych zacisków portu cyfrowego w centrali, na zewnętrznych chodzi cyfrowy.
  • Poziom 17  
    Dla pewności jeszcze, chciałbym zapytać czy w przypadku Slicana na analogowych telefonach wewnętrznych będzie prezentacja numeru osooby dzwoniącej?

    Zakładam również ,że przekierowania po odbraniu rozmowy są możliwe z dowolnego aparatu (również analagowego) ?!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Karty abonenckie posiadają funkcję CLIP, karty analogowych translacji miejskich też (i to chyba w standardzie).
    Przekierowanie / przełączanie rozmów jest teoretycznie możliwe z każdego wewnętrznego telefonu, teoretycznie, bo nie mam potwierdzenia co do przełączania z wewnętrznych abonentów ISDN (wiele zależy od modelu telefonu i ilości portów wewnętrznych ISDN w centrali - jest na forum ciekawy wątek o tym, w którym pisałem) oraz z telefonów IP innych producentów niż Slican, które mogą nie oferować tej funkcji.

    Co do podłączenia telefonów Panasonic o którym pisałem wcześniej, nie miałem czasu siąść do dokumentacji, dopiszę wkrótce.

    Dopisane
    Jak mam czynny komputer to działa mój serwerek ftp, to linki do dokumentacji i instrukcji CCT
    ftp://193.203.45.89/dtCCT_S_L_EU_1_06.pdf
    ftp://193.203.45.89/ipCCT_3_05.pdf
  • Poziom 17  
    Zakładając ,że część rozmów będzie standardowo wykonywanych przez VoIP, czy istnieje możliwość tymczasowej zmiany (swiadomej uzytkownika) drogi połączenia dla pojedyńczych rozmów (tzn. przez ISDN zamiast VoIP) ?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Jeszcze ostatnie pytanie w kwestii scislosci. A czy mozna zrobić tak ,ze np. ISDN jest domyslny a po wybraniu prefiksu laczymy sie przez VOIP?
    Dzieki za pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Jest jeszcze usługa "połączenie prywatne" - abonent może mieć wtedy inną klasę dostępu do tabeli ruchu wychodzącego lub tabeli LCR - połączenia realizowane są wtedy translacjami/wiązkami/listami o określonej, właśnie "prywatnej" klasie dostępu.
    Aby wykonać "połączenie prywatne" abonent poprzedza numer prefiksem (chyba #25), centrala analizuje kolejne cyfry numeru i podstawia odpowiednią translację/wiązkę/listę. Ten jeden prefiks może załatwiać kierowanie ruchu do różnych operatorów na alternatywne drogi (z "prywatną klasą dostępu")..
  • Poziom 17  
    Na chwile obecna nie mam juz chyba wiecej pytan. Jeszcze raz dzieki za pomoc.