Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW e39 523i - brak komunikacji z komputerem

krzysiek90210 11 Mar 2008 10:59 13862 4
  • #1
    krzysiek90210
    Level 19  
    Witam, kilka dni temu pojechałem do warsztatu samochodowego żeby zrobić diagnostykę komputerową. Niestety okazało się że komputer nie wykrywa "samochodu". Mechanik zmierzył napięcia w gnieździe diagnostycznym i powiedział że to wina modułu klimatyzacji lub modułu liczników. Najpierw został odłączony panel automatycznej klimatyzacji ale niestety nic nie pomogło. Dopiero po odłączeniu liczników można było zrobić diagnostykę auta. Mechanicy z warsztatu w którym robiłem diagnostykę powiedzieli mi że uszkodzony jest jakiś moduł w licznikach i że chyba nie da się tego naprawić.



    Postanowiłem więc poszukać specjalisty od liczników. Znalazłem bardzo dobrą firmę w Legnicy. Opisałem im mój problem (przez e-mail) i dostałem odpowiedź że to nie jest najprawdopodobniej wina modułu liczników ale wina instalacji i że trzeba byłoby przyjechać do nich autem. Niestety do Legnicy mam kawał drogi a w Lublinie oraz okolicy trudno znaleźć specjalistę który pojąłby się naprawy elektryki (ewentualnie licznika) w bmw.

    Auto kupiłem jakieś 2 tygodnie temu, może poprzedni właściciel celowo pomieszał coś w elektronice żeby nie można było zrobić diagnostyki? A może kable zostały zalane wodą podczas mycia i jest zwarcie? (chyba był myty pod maską gdyż jest bardzo czysto jak na auto z 96 roku...)

    Czekam na jakieś podpowiedzi co z tym fantem zrobić gdyż nic mi nie przychodzi do głowy. Wie ktoś może jakie powinny być napięcia w tej wtyczce diagnostycznej? A może jest ktoś z lubelskiego kto podjąłby się naprawy?
  • #2
    barankon
    Level 11  
    mialem ten sam problem w bmw nie moglem zczytać go żadnym programem świecila się kontrola trakcji dopiero po odpięciu pompy abs-u
    moglem zczytać go komputerem.
    Po wymianie modulu pompy abs-u problemy znikly
    proponowal bym podmienić na próbe
  • #3
    krzysiek90210
    Level 19  
    Dzięki barankon za podpowiedź. Niestety obawiam się że w moim przypadku przyczyna nie tkwi w module pompy abs-u. Kontrola trakcji zapala się wtedy kiedy powinna (przy energicznym ruszaniu na śliskiej nawierzchni). Chyba niestety uszkodzony jest ten moduł w liczniku. Jedyne wyjście to chyba byłoby założenie licznika z drugiego auta (w którym nie ma problemu z diagnostyką) i podłączenie na próbę do samochodu komputera. Niestety nie znam nikogo kto mógłby udostępnić na chwilę swój licznik.
  • Helpful post
    #4
    barankon
    Level 11  
    sorki może źle skonstruowalem odpowiedz chodzilo mi oto że jeśli jest problem z jakimś modulem komputerowym nie koniecznie pompy abs-u
    wtedy nie zczytasz glównego ECU dopiero po odpięciu nie poprawnie dzialającego modulu możesz to zrobić
    co wiąże się z tym że to co odpioleś jest wadliwe
    pozdrawiam
  • #5
    krzysiek90210
    Level 19  
    Rzeczywiście może być tak jak mówisz, warto wszystko dokładnie sprawdzić...