Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czym Przeprowadzić diagnostykę nowego Fiata Pandy?

HotIce 11 Mar 2008 11:38 12717 7
  • #1 11 Mar 2008 11:38
    HotIce
    Poziom 17  

    Witam!
    Interesuje mnie zakup interfejsu diagnostycznego podłączanego do laptopa. Posiadam Pandę 1.2 benzyna z 2003r. Wiem że istnieje program Fiat Examiner używany przez serwisy, a ja myślę o interfejsie opartym na ELM327 na USB. Z tego co wiem obsługuje on protokół ISO 15765-4 na szynie CAN a taki jest w Pandzie. Mam jedynie wątpliwości co do funkcjonalności takiego interfejsu czy nadaje się do sprawnego serwisowania Pandy? jakie są różnice w stosunku do Fiat Examinera? czy będzie dostęp do wszystkich testów?

    0 7
  • #2 11 Mar 2008 14:51
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sam częściowo sobie odpisałeś. Pomyśl dlaczego jak ktoś się bawi w Fiaty kupi sobie examiner'a.

    Ten Fiat z 2003r winien też ruszyć na kablu VAG'a.

    0
  • #3 11 Mar 2008 21:37
    HotIce
    Poziom 17  

    Właściwie to nie wiem jaką funkcjonalnością dysponuje Fiat Examiner w stosunku do elm327... Wydaje mi się że ten egzaminer to zwykły komputer tylko w innej obudowie, wyposażony w specjalny program. a gdyby laptopa wyposażyć w odpowiedni program to dla czego ma nie działać jak egzaminer? czyżby fiat stosował jakieś zastrzeżone systemy kodowania transmisji tak aby można było diagnozować tylko za pomocą Examinera??

    0
  • #4 09 Lip 2008 18:39
    szpilka
    Poziom 2  

    Witam. Mam podobny problem z Fiat Panda MultiJet 1.3 16v i z przeczytanych informacji wynika że oprócz linii CAN C i CAN B posiada linię K diagnostyczną. Linie te podpięte są do złącza nr 2 komputera wtrysku paliwa w kolejności 58 - linia CAN (wysoki); 59 - linia CAN (niski); 88 - linia K diagnostyczna. Właściwie żaden program (tani) tego nie obsługuje nawet FiatScan 2.0 wszystkie z wyjątkiem 1.3 MulyiJet. Jeżeli ktoś posiada informację na temat interfejsu i programu proszę o info. Pozdrawiam.

    0
  • #5 10 Lip 2008 00:38
    tomaszcz
    Poziom 11  

    WItam.Nie spotkalem sie jeszcze z zadny interfejsem do nowych fiatow na Can. Ewentualnie lepsze testery jak KTS,CDIF2, i oczywiscie Fiat Examiner. Ale moge jedynie tak pomoc co gdzie w zlaczu siedzi.
    na styku 16 otrzymuje zasilanie bezpośrednie z akumulatora;

    na styku 4: masę odniesienia;

    na styku 5: masa elektroniczna;

    styk 3: dane przesyłane z centralki Air Bag

    styk 9: dane przesyłane z centralki kierowniczej przekładni elektrycznej

    styk 7: dane przesyłane z węzła body computer, w odniesieniu do danych komunikowanych z centralki sterującej silnika.

    styk 13: dane przesyłane z węzła body computer, w odniesieniu do danych komunikowanych z centralki parkowania

    Centralka ABS łączy się bezpośrednio z węzłem body computer, który sukcesywnie przesyła dane nabyte poprzez sieć B-CAN do konektora diagnostycznego.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Co do pytania o Examiner to ten komputer jest zwykłym komputerem tylko ma wbudowaną kartę DVOM która jest bardzo ciężka do zdobycia a po zatym gdyby ktoś taką kartę zdobył to i tak nic po niej dlatego że do instalacji oprogramowania jest potrzbny kod. A nie słyszałem żeby ktoś kombinował z keygenem do tego programu bo takiego keygena niema.Kod otrzymuje się z Włoch z centurm Fiata tam gdzie wyszedł dany Examiner.

    0
  • #6 15 Lip 2008 15:41
    szpilka
    Poziom 2  

    Na stronie internetowej http://www.ozenelektronik.com/ znalazłem chip OE90C2620 - FIAT Tester oraz darmowy program FinAlisT 1.0.0 niestety nie obsługuje Pandy MultiJet 1.3. Z opisu na stronie wynika że Fiat oraz Ford potrzebują specjalnego programu zaimplementowanego w układach scalonych. Na stronie są opisy scalaków schematy jak również przykładowe kawałki programu napisanego w delphi.
    Pozdrawiam

    0
  • #7 15 Lip 2008 15:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto