Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.8 16V X18XE1 Ogromne problemy z benzyną i LPG

ziolo563 11 Mar 2008 16:33 10846 17
  • #1 11 Mar 2008 16:33
    ziolo563
    Poziom 9  

    Astra G 1.8 16V X18XE1 1998r Problem z jazdą na benzynie, na gazie ok ale spalanie w granicach 16 - 18 l LPG Instalacja ma 2 lata. Jak dotąd z tą usterką nikt sobie nieporadził. Przed założeniem instalacji wszystko było OK. Po założeni zaczeły się problemy Sonda lambda się wieszała w okolicy 2.36V Po dłuższej jeździe na benzynie zaczynała pracowac w pełnym zakresie od 0 do 5V Dodam że jest to sonda odwrócona. Wymieniłem sonde na nową niestety nic to nie dało dalej takie same objawy. Od około 6 m-cy na benzynie stoi na progu 2,36 V Po dłuższej jeżdzie na Pb zaczyna pracować ale tylko w zakresie do 2,36V a powinna do 5V. Próbowałem zakładać 2 sonde niestety nic to nie dało taki sam zakres. Na gazie pracuje od 0 do 3,4V a więc też nie w pełnym zakresie. Instalacja drugiej generacji AL700, 2 emulatory i nowy reduktor Tomaseto 100 Kw ponieważ gazownik myślał że to on jest przyczyną problemów i musiałem go wymienić Co może być przyczyną bo już mi ręce opadają ? Do gazownika u którego zakładałem gaz mam 60km i byłem zmuszony go odwiedzać średnio raz na 2 tygodnie czasami częsciej na początku zaraz po wyregulowaniu instalacji spalanie Lpg malało do ok 8 - 10 l a przy drugim tankowaniu wychodziło znowu 16 -18 l i tak czały czas. Od dłuższego czasu niestety regulacje przestał pomagać na gazie jeździ prawie dobrze (troche nierówno) za to na benzynie nie da się jeździć prawie wcale ponieważ bardzo szarpie i się dławi a na wolnych obrotach pracuje w zakresie od 400 do 1200 i zapala się pomarańczowa kontrolka silnika która oznacza : sonda lambda mieszanka za uboga/za bogata Sprawdzałem to kilka razy techem. Prosze o pomoc w ustalaniu przyczyny moich wielkich problemów z ASTRĄ II, bo już mam jej serdecznie dosyć.

  • #2 11 Mar 2008 22:44
    adam7009
    Poziom 38  

    zobacz w parametrach co pokazuje przepływomierz.

  • #3 12 Mar 2008 17:34
    ziolo563
    Poziom 9  

    Niewiem jakie ma parametry przepływomierz ale założyłem 2 taki sam z normalnie jeżdżącej AstryG X18XE1 i nie było żadnej różnicy więc przepływomierz odpada.

  • #4 15 Mar 2008 20:22
    PiotrekZ_
    Poziom 11  

    Sonda 5V- rezystancyjna może być źle podłączona.

  • #5 15 Mar 2008 22:41
    wozniak.j
    Poziom 17  

    Szkoda że tak dużo czasu upłynęło od założenia LPG. Jestem wielkim zwolennikiem gazu, ale w twoim wypadku już dawno kazałbym gazownikowi zdemontować tą instalację. Wszystko wskazuje na źle dobraną elektronikę gazu ewentualnie złą emulację sondy lambda.Generalnie jest to wina źle zamontowanej instalacji LPG. Nie wiem czy ktoś na tym forum udzieli Ci dobrej podpowiedzi. W którymś z moich postów pisałem o zjawisku autoadaptacji sterownika i prawdopodobnie dlatego twoje auto nie chce pracować na benzynie.

  • #6 22 Mar 2008 19:21
    MANIEK37
    Poziom 10  

    Do tej wersji silnika montuje się inną wersje sterownika AL700 ( wersja resistive ze srebrną naklejką na obudowie ) sonda rezystancyjna , a nie półprzewodnikowa.

  • #7 22 Mar 2008 19:50
    momik12
    Poziom 31  

    ..a tak na marginesie czym można skasowac autoadaptację tych simteców oprócz techa??

  • #8 23 Mar 2008 08:01
    bartek_j
    Poziom 35  

    OpelScannerem.
    Ale z obserwacji widzę, że jak mu sie "poprawi" czyli naprawi emulację itp to mapa wróci do stanu używalności

  • #9 24 Mar 2008 16:06
    hoses
    Poziom 9  

    Do tego silnika nadaje sie tylko i wyłacznie sekwencja. Z każdą inną instalacją bedą problemy. Własnie stałem sie posiadaczem astry z tymże silnikiem i mój gazownik z ubolewaniem stwierdził, że tylko iV generacja. Założenia każdej innej nie podejmuje się. Min. ze wzgledu na dwie sondy lambda i zmienne fazy rozrządu.

  • #10 24 Mar 2008 16:43
    bartek_j
    Poziom 35  

    A gdzie w X18XE1 masz zmienne fazy rozrządu? Chyba jak napinacz paska zbyt luźny ;)
    Aha, i tam (w X18XE1) jest jedna sonda.
    Kolega pisze chyba o Z18XER, tam są i fazy i 2 sondy. I faktycznie tam tylko sekwencja. Aha i w tym Z18XER na gazie może być problem z luzem zaworowym - nie ma samoregulatorów..

    W X18XE1 sekwencja najlepsza. Ale da się jako - tako zrobić na II generacji. Kluczem jest odpowiednie ustawienie emulacji!! AL700 pomimo że niezły się nie nadaje, bo nie umie sondy 5V zaemulować....

  • #11 24 Mar 2008 18:39
    hoses
    Poziom 9  

    Cytowałem mojego "gazownika" byc moze jest tak jak piszeszs nie upieram sie przy tym. Zapytam go. Wiem że wiele osób myli silnik X18XE1 i X18XE oraz Z18XE. ten drugi był chyba mon towany w Vectrach. X18XE1 to jest ten co ja mam on ma 116 KM i był tylko w Astrach z roku 1998-2000.
    bartek_j z tego co napisałeś mozna do mojej astry włożyć II generacji?

  • #12 24 Mar 2008 19:23
    bartek_j
    Poziom 35  

    można do X18XE1 dać II gen ale jest spore prawdopodobieństwo że to będzie kiepsko działać. Lepiej dać sekwencję, np STAG300.

  • #13 02 Kwi 2008 17:02
    ziolo563
    Poziom 9  

    Z benzyną już doszedłem byłem pod techem zresetowali wszystkie ustawienia benzyny, integrator benzyny o 2.5 raza przekraczał ustawiania fabryczne. To niestety nic nie pomogło ale po powrocie do domu odciołem kable od sondy lambda podające sygnał do komputera gazowego i zlutowałem je tak jak powinno być fabrycznie. Samochód zaczął normalnie pracować i teraz sonda pracuje w zakresie od 0 do 5 V. Gazownik zaproponował mi wymiane całej instalacji elektrycznej gazu AL 700 rezistive na Staga. Mam pytanie CZY Stag będzie pracował normalnie w tym silniku X18XE1?

  • #14 02 Kwi 2008 17:15
    bartek_j
    Poziom 35  

    Pytanie jaki stag, bo są stagi do II generacji i stag(i) do sekwencji. Stag 200 (juz nie produkowany) i stag 300 są do sekwencji. Jeżeli się zrobi wszysko poprawnie (dobór elementów, ustawienia i poprawność montażu) to sekwencja będzie z tym silnikiem chodzić bardzo dobrze.
    II generacja przy pewnym samozaparciu, troche poeksperymentowaniu i odpowiednim doborze elementów będzie chodzić conajwyżej zadowalająco.

    Jeżeli ten majster dał tam II generację i nie ostrzegał że to nie będzie nigdy działać idealnie to moim zdaniem partacz jest. Albo nie ma doświadczenia.

  • #15 02 Kwi 2008 17:31
    ziolo563
    Poziom 9  

    Niestety instalacja II genaracji . Nie wiem jaki jest model Staga ponieważ na wymiane jade w sobote a gazownik nie poinformował mnie o modelu Staga. Przed montażem (2 lata temu ) gazownik mówił że z Al 700 nigdy nie miał problemów i X18XE1 bez problemów na niej pracują. Jakie parametry powinien mieć stag żeby dobrze pracował i żeby nie zapalał ,,mil" (kontrolki silnika). Dodam jeszcze że po odłączeniu sterownika gazu od sondy samochód zaczął palić ok 10 l ok 70% trasa. Wcześniej ok 15 - 17 l gazu na 100 km.

  • #16 02 Kwi 2008 17:51
    bartek_j
    Poziom 35  

    1. jeżelipali 10 l benzyny to przy poprawnym ustawieniu będzie palił 13 l LPG. Wynika to prostego przeliczenia wartości opałowych tych paliw.
    2. nie wiem o jakie parametry ci chodzi. Sterownik musi sobie poradzić z emulowaniem sondy lambda 5V. Częściej występują sondy 1V i wszystkie chyba sterowniki od gazu potrafią je zaemulować a sondę 5V nie wszystkie. Nie wiem czy stagi do II gen potrafią. Ale o ile stag do sekwencji czyli IV gen jest dobry, o tyle nie mam najlepszej opinii o wyrobach tej firmy do II generacji.
    3. Kluczem jest odpowiednie ustawienie emulacji sondy, czyli czasu trwania impulsu H i impulsu L... Inaczej bedzie powtórka z rozrywki, czyli rozsypana mapa benzynowa.

  • #17 02 Kwi 2008 18:11
    ziolo563
    Poziom 9  

    Teraz pali poniżej 10 l lpg a benzyny ok 8l

  • #18 08 Wrz 2008 19:53
    lukasqqq
    Poziom 14  

    no to ja mam takie pytanie że.... mam clio 1 z mono wtryskiem 1.4 założona instalacja gazowa centralka, sterownik, to coś na wężu do regulacji ilości gazu i reszta... ogólnie to instalacja JUST JUNIOR wiec tak kiedyś wywaliłem tego krokowca z węza i założyłem śrubę regulacyjną było super ok... wysiadł mi sterownik gazu ten co emuluje sade i reguluje krokowca wiec go odpiołem go i zostala sama centralka wszystko dziala dalej ok przełączanie na gaz itd... mogę teraz zamiast tego sterownika wpiąć zwykły emulator sondy bo zauważyłem ze czasem na gazie auto ma dołki mocy delikatne to może być wina braku emulacji??? sonda jest podpięta tak jak na benzynie bez emulacji...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME