Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AudiA6 - naprawa sprężarki klimatyzacji, sprzęgło nie działa

12 Mar 2008 17:29 21518 13
  • Poziom 14  
    Witam
    Kupiłem sobie jakiś czas temu Audi A6 C4 AEL i nie działała klimatyzacja (poprzedni właściciel mówił, że brakuje gazu). Nabiłem klimatyzację w serwisie i tu zaczęły się schody. Sprężarka załączyła się, ale tylko na 2-3sekundy. Podpiąłem samochód pod Vaga i pojawiły mi się dwa błędy:
    785 Czujnik temperatury tablica przyrządów - G56 przerwa lub zwarcie do plusa
    1270 Sprzęgło klimatyzacji - N25 za szybka prędkość zmian - błąd sporadyczny
    I tutaj moje pytanie: W jaki sposób naprawić to sprzęgło klimatyzacji?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 41  
    Zawsze sprzedający mowi że wystarczy nabic...Ja swoją sprężarke regenerowałem zima i sam ją wymontowałem to wyszło o wiele taniej oczywiscie poszedłem do zakładu naprawiającego klimatyzację
  • Poziom 14  
    Ireneo napisał:
    Zawsze sprzedający mowi że wystarczy nabic...Ja swoją sprężarke regenerowałem zima i sam ją wymontowałem to wyszło o wiele taniej oczywiscie poszedłem do zakładu naprawiającego klimatyzację

    Trochę mało to wnosi do tego wątku. Może napisz jak to wszystko zrobiłeś?
  • Poziom 35  
    Sprawdź elektrycznie samo sprzęgło: omomierzem lub podłącz na krótko pod 12V (uważaj na polaryzację coby ewentualnej diody nie uwalić)
  • Poziom 14  
    bartek_j napisał:
    Sprawdź elektrycznie samo sprzęgło: omomierzem lub podłącz na krótko pod 12V (uważaj na polaryzację coby ewentualnej diody nie uwalić)

    Jutro postaram się sprawdzić omomierzem, tylko nie wiem czy uda mi się do niego dostać. Szczerzę mówiąc to nie wiem nawet, które to kable lub kostki są od sprzęgła. Może jakaś podpowiedź?
  • Poziom 35  
    W tym konkretnym aucie nie kojażę, ale ze sprężarki klimy pewnie idą 2 przewody w sumie i to jest to sprzęgło....
  • Poziom 14  
    bartek_j napisał:
    W tym konkretnym aucie nie kojażę, ale ze sprężarki klimy pewnie idą 2 przewody w sumie i to jest to sprzęgło....

    OK, dzięki jutro sprawdzę opór.

    Chodziłem właśnie do auta z miernikiem, ale niestety nie dałem rady sprawdzić oporu cewki. Za trudny dostęp do sprężarki jest. Chyba bez kanału i demontażu nie da rady.
  • Poziom 14  
    Witam
    Zrobiło się trochę cieplej i pogrzebałem trochę przy tej klimie, ale do niczego nie doszedłem.
    Ze sprężarki wychodzą 3 kable. 2 są w parze i jeden oddzielnie. Na tych dwóch jest masa, a na tym pojedynczym po włączeniu klimatyzacji pojawia się prąd. Dawałem na ten kabel bezpośrednio prąd i słychać było stukanie, tak jakby cewka ściągała.
    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić przed odwiedzeniem warsztatu i pozbyciem sie kilku stówek?
  • Poziom 13  
    mam wymontowaną pompę w której wymieniane było sprzęgło.mam pytanie czy po podłączeniu na krótko +12v na przewodach sprzęgło powinno załączać czy dopiero jak będzie się obracać.bo u mnie po podaniu prądu nic się nie dzieje nie słychać cyknięcia i nie wiem czy warto montować sprężarkę do samochodu?
  • Poziom 9  
    Ja znowu mam taki problem w Citroenie świerzo po napełnieniu klimatyzacji nie działa i nie działała. A teraz jest takie coś że się włącza i wylancza po paru sekundach a jak załapie to chodzi normalnie i co to może być wszystkie czynniki ktore byly napełniane, cisnienie i wszystko jest OK
  • Poziom 15  
    Wypnij kostkę ze sprężarki, wepnij się miernikiem włącz silnik i klimę i sprawdź jakie dochodzi napięcie i czy jest stałe. Jeśli tak to sprzęgło do wymiany ale zanim zaczniesz wymieniać sprawdź cewkę. Na moje to frez na wałku sprężarki się obrobił.
  • Poziom 12  
    a jak stawisz wentylatory w kabinie na max też tak się robi??

    Dodano po 4 [sekundy]:

    a jak ustawisz wentylatory w kabinie na max też tak się robi??
  • Poziom 2  
    Witam, chciałbym odświeżyć temat.
    Ostatnio postanowiłem wymienić chłodnicę klimy i po założeniu i naładowaniu okazało się że elektrycznie nie załącza się klima, na panelu wszystko ok, działają wszystkie przyciski. Mechanik od klimy wypiął kostkę od czujnika i klima zaczęła chodzić. Jak zapinał z powrotem to nie działa. Teraz jeżdżę z wypięta kostką żeby klima chodziła ale chcę zrobić żeby wszystko działało i pokazywało tym samym temp. Koleś od klimy powiedział, że ten czujnik ma coś wspólnego z działaniem klimy.

    Od dłuższego czasu temperatura na wskaźniku nawet po dłuższej jeździe nie przekraczała 50 C, chyba że mocno dawałem w rurę, wymieniłem termostat Wahler i dalej to samo, przez chwilę tylko pokazywał normalną temp około 90 C.

    nr: katalogowy to 034 919 369c
    AudiA6 - naprawa sprężarki klimatyzacji, sprzęgło nie działa

    W ASO 459 zł za oryginał, w InterCarsie 130 zł.

    Dodam, że czujnik przeciekał zanim go wykręciłem. Teraz tylko pytanie co z tymi kostkami 3 piny i 4 piny, u mnie są 3 piny i znalazłem taki artykuł
    k44761 napisał:
    @Leo, to z moich doświadczeń wynika coś całkowicie innego :) Na miejsce 3-pinowego czujnika w brata A6 próbowaliśmy wstawić czujnik 3-pinowy i.... klimatronic nie działał :)
    Natomiast na odwrót - nie działał drugi bieg wentylatorów :) Ale fakt że wskazania temperatury na desce działały.

    Forum Audi 80

    Pytanie, co zamówić ORI czy zamiennik ? Nie którzy piszą, że może mieć to też coś wspólnego z grzaniem świec żarowych i jak się wstawi badziewie to może przekłamywać i po 15 sek grzać co w następstwie może je popalić.

    Jaką metodą szukać wady ? Działanie klimy gra tutaj ważną rolę .

    Help !

    Audi A6 C4 2.5 TDI AEL 140 PS 93'