Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 niekiedy twardy pedał hamulca

12 Mar 2008 17:53 24934 32
  • Poziom 14  
    Witam.
    Czym może być spowodowany fakt, że czasami w trakcie jazdy mam twardy jak deska hamulec?
    Rano jak zachodzę to pedał jest miękki i po odpaleniu nieznacznie się chowa (czyt. podciśnienie wytworzone przed wieczornym zgaszeniem nadal jest w układzie).
    Po zgaszeniu silnika i wciśnięciu kilka razy pedał twardnie, ale nie jest tak twardy jak czasami w trakcie jazdy i po odpaleniu silnika od razu mięknie.
    Czasami jak jadę to pedał staje się tak twardy, że daje się wcisnąć tylko jakiś 1cm i żeby zahamować to potrzeba końskiej siły:/ Mogę stukać, pukać i nic to nie zmienia. Po jakiejś chwili pedał mięknie samoczynnie. Nigdy jeszcze nie udało mi się celowo doprowadzić do stwardnienia pedału. Próbowałem na poprawnie działającym stukać, pukać, pompować i nic to nie daje. Problem występuje samoistnie i nie da się określić kiedy się pojawi:/
    Czym może być spowodowana taka kolej rzeczy?
    Czego szukać żeby naprawić przyczynę?
  • Poziom 14  
    Ale dlaczego nie działa tylko sporadycznie?
  • Moderator Samochody
    może pompka się przytarła i się czasem zawiesza albo to coś z abs
  • Poziom 14  
    ociz napisał:
    może pompka się przytarła i się czasem zawiesza albo to coś z abs

    A jak to sprawdzić?
  • Poziom 10  
    miałem coś takiego u siebie we fronterze a okazało się że to wina starego zkrażałego przewodu do serwa po prostu łapał "lewe" powietrze więc proponuje najpierw to sprawdzić
  • Poziom 14  
    technik87 napisał:
    miałem coś takiego u siebie we fronterze a okazało się że to wina starego zkrażałego przewodu do serwa po prostu łapał "lewe" powietrze więc proponuje najpierw to sprawdzić

    A czy w takim przypadku pedał nie byłby także twardy po nocy?
  • Poziom 38  
    pompa podciśnieniowa szwankuje.
  • Poziom 14  
    Strasznie dużo tych podpowiedzi:/
    Niewiadomo którą wybrać.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Było coś robione przy układzie?
  • Poziom 14  
    goldwinger napisał:
    Było coś robione przy układzie?

    Nic nie było robione.
    Od pół roku jeżdżę tym autem i problem pojawił się pierwszy raz w sobotę.
    Nic nie było grzebane w układzie hamulcowym przez te 6 miesięcy.
  • Poziom 39  
    może po prostu pedał się w jakiś sposób blokuje - bardzo dziwne to jest
    czy to o czym mowa wygląda tak samo co przy zgaszonym silniku po kilkakrotnym naciśnięciu hamulca?
  • Poziom 14  
    kwok napisał:
    czy to o czym mowa wygląda tak samo co przy zgaszonym silniku po kilkakrotnym naciśnięciu hamulca?

    Już pisałem w pierwszym poście, że nie jest to samo. Pedał jest o wiele twardszy.
  • Poziom 30  
    Tak jak podpowiedział Ci adam7009 że to najprawdopodobniej pompa, na niej są 3 śrubki m6 trzeba odkręcić ten dekielek i go przeszlifować,oczywiszcie na specjalnej szlifierce.
  • Poziom 10  
    wojcieh007 napisał:
    technik87 napisał:
    miałem coś takiego u siebie we fronterze a okazało się że to wina starego zkrażałego przewodu do serwa po prostu łapał "lewe" powietrze więc proponuje najpierw to sprawdzić

    A czy w takim przypadku pedał nie byłby także twardy po nocy?

    co do tego starego przewodu to rano wszystko było ok tylko właśnie po kilkukrotnym "depnięciu" po hamulcach prawdopodobnie wytwarzało się tam jakeiś podciśnienie( niewiem napewno mechanikiem nie jestem) i wtedy zasysał powietrze
  • Poziom 14  
    ptaszek1975 napisał:
    Tak jak podpowiedział Ci adam7009 że to najprawdopodobniej pompa, na niej są 3 śrubki m6 trzeba odkręcić ten dekielek i go przeszlifować,oczywiszcie na specjalnej szlifierce.

    Czyli jednak pompa:/ Drogi wydatek:(
  • Moderator Samochody
    wojcieh007 napisał:
    Czyli jednak pompa:/ Drogi wydatek:(


    jak zdejmiesz dekielek to będzie widać czy jest uszkodzona czy nie
  • Poziom 14  
    ociz napisał:
    wojcieh007 napisał:
    Czyli jednak pompa:/ Drogi wydatek:(


    jak zdejmiesz dekielek to będzie widać czy jest uszkodzona czy nie

    Ja raczej tego nie rozpoznam:/
  • Poziom 14  
    KingKong napisał:
    Puszcza zaworek podciśnienia. :-)

    A czy w takim przypadku pedał nie powinien być twardy rano? Chyba powinien czyli raczej to nie to.
  • Poziom 25  
    Sprawa twardości mówisz? A poluzuj wtedy pompę od serwa i sprawdź czy głębiej wchodzi pedał. Może przyczyna tkwi w serwie.
  • Poziom 14  
    KingKong napisał:
    Sprawa twardości mówisz? A poluzuj wtedy pompę od serwa i sprawdź czy głębiej wchodzi pedał. Może przyczyna tkwi w serwie.

    Nie bardzo rozumiem to o czym piszesz.
  • Poziom 25  
    Jak pedał będzie twardy, odkręcasz pompę hamulcową jakbyś jąchciał wymienić, ale tylko połączenie z serwem, żebyś nie odkręcał przewodów. I wtedy sprawdź jak pompa będzie odkręcona.
    Nie zapytałem :-( ... ABS auto posiada ??? Przyczyna może tkwić w module ABS-u. :-) Pozdro
  • Poziom 14  
    KingKong napisał:
    Jak pedał będzie twardy, odkręcasz pompę hamulcową jakbyś jąchciał wymienić, ale tylko połączenie z serwem, żebyś nie odkręcał przewodów. I wtedy sprawdź jak pompa będzie odkręcona.
    Nie zapytałem :-( ... ABS auto posiada ??? Przyczyna może tkwić w module ABS-u. :-) Pozdro

    Mam odkręcić całą pompę hamulcową (tą przy silniku) czy sam przewód do serwa?
    ABS auto posiada, już pisałem o tym:)
    Jeżeli to wina ABS to czy jak wypnę od niego bezpiecznik to problem powinien zniknąć?
  • Poziom 25  
    Z tym bezpiecznikiem to bobry pomysł :-)). Masz odkręcić pompę hamulcową, przy serwie. Przy silniku jest waku pompa (podciśnieniowa).
  • Poziom 14  
    A co uzyskam przez takie odkręcenie tej pompy? Samo odkręcenie chyba nic nie da. Jak pedał wejdzie głębiej to co wtedy? Dalej do końca nie będzie wiadomo czy to tego wina czy też nie, bo po odkręceniu może zadziałać samo z siebie tak jak jest teraz.
    Albo ja taki tępy, albo już nie wiem.
  • Poziom 25  
    Jak pedał wejdzie głebiej, to bedzie znaczyć, że przyczyny trzeba szukać w hydraulice. Wyeliminujesz w ten sposób układ wspomagania z dalszych poszukiwań. Kapujesz?
  • Poziom 14  
    KingKong napisał:
    Jak pedał wejdzie głebiej, to bedzie znaczyć, że przyczyny trzeba szukać w hydraulice. Wyeliminujesz w ten sposób układ wspomagania z dalszych poszukiwań. Kapujesz?

    Kapuję. Przy najbliższym zblokowaniu hamulca zrobię tak jak piszesz.
  • Poziom 25  
    A po tym odłączącz bezpiecznik. Tyulko nie ja zablokuje, tylko odłącz, normalnie używaj kasztankę i sprawdź czy nie zablokuje. :-)
  • Poziom 12  
    sprawdż zawory elektro-pneumatyczne do sterowania egr ,turbem mogą przepuszczać podciśnienie i brakuje go dla serwa.