Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć alternator z Tico do Junaka

Tapsio 12 Mar 2008 23:46 7749 2
  • #1 12 Mar 2008 23:46
    Tapsio
    Poziom 2  

Mam problem i proszę o pomoc. W swoim junaku mam zamontowany alternator z Tico ale jako, że nie znam się na elektryce nie wiem jak go podłączyć. Z tego co wyszukałem, to jeden przewód (główny prądowy) powinien być podłączony do akumulatora. Pozostają jeszcze dwa. Nie widzę na nich żadnych oznaczeń i nie wiem co z nimi zrobić. Na logikę, w każdym samochodzie jest kontrolka ładowania, to pewnie jeden jakoś pod nią należy podłączyć ale który? Co by było śmieszniej, to chcę go wpiąć pod stacyjkę z jawy (schemat w linku poniżej). http://arecki113.republika.pl/schematy/jawa250.JPG
    Nie wiem też, co należy podpiąć pod zacisk z numerem 61 i czy kontrolka biegu jałowego może służyć za kontrolkę ładowania.

Dowiedziałem się coś więcej. Jeden z tych przewodów należy podłączyć pod stałe zasilanie np. pod cewkę, zapłon, a drugi pod kontrolkę ładowania (wykorzystam tu kontrolkę biegu jałowego). Jest tylko jeden problem nie wiem nadal, który kabel gdzie podłączyć i czy czegoś nie zepsuje jak zacznę eksperymentować. Jeszcze raz proszę o pomoc i z góry dziękuję.

0 2
  • #2 21 Mar 2008 18:22
    Jackal87
    Poziom 10