Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć alternator z Tico do Junaka

Tapsio 12 Mar 2008 23:46 7749 2
  • #1 12 Mar 2008 23:46
    Tapsio
    Poziom 2  

    Mam problem i proszę o pomoc. W swoim junaku mam zamontowany alternator z Tico ale jako, że nie znam się na elektryce nie wiem jak go podłączyć. Z tego co wyszukałem, to jeden przewód (główny prądowy) powinien być podłączony do akumulatora. Pozostają jeszcze dwa. Nie widzę na nich żadnych oznaczeń i nie wiem co z nimi zrobić. Na logikę, w każdym samochodzie jest kontrolka ładowania, to pewnie jeden jakoś pod nią należy podłączyć ale który? Co by było śmieszniej, to chcę go wpiąć pod stacyjkę z jawy (schemat w linku poniżej). http://arecki113.republika.pl/schematy/jawa250.JPG
    Nie wiem też, co należy podpiąć pod zacisk z numerem 61 i czy kontrolka biegu jałowego może służyć za kontrolkę ładowania.

    Dowiedziałem się coś więcej. Jeden z tych przewodów należy podłączyć pod stałe zasilanie np. pod cewkę, zapłon, a drugi pod kontrolkę ładowania (wykorzystam tu kontrolkę biegu jałowego). Jest tylko jeden problem nie wiem nadal, który kabel gdzie podłączyć i czy czegoś nie zepsuje jak zacznę eksperymentować. Jeszcze raz proszę o pomoc i z góry dziękuję.

    0 2
  • #2 21 Mar 2008 18:22
    Jackal87
    Poziom 10  

    Witam. Śruba, najczęściej fi 6mm podłączamy pod + akumulatora. Wyjście z alternatora nr. 67 podłączamy do wejścia regulatora napięcia o numerze 67 za pomocą przewodu. Do drugiego wyjścia z regulatora nr. 15 powinien dopływać prąd w momencie włączenia zapłonu. Zacisk nieoznaczony(lub o numerze 85) to środek gwiazdy uzwojenia twornika, jest to przewód który podłączamy pod lampkę ładowania, podczas ładowania między tym przewodem a masą powstaje napięcie i żarówka będzie się świeciła. Jeśli chcesz zrobić prawidłowo (czyli lampka się pali gdy brak ładowania) to należy zamontować przekaźnik lampki kontrolnej ładowania. Ta instrukcja dotyczy alternatora bez wbudowanego regulatora napięcia, niestety nie wiem jaki jest w tico. Pozdrawiam i życzę powodzenia w pracy.

    0
  • #3 21 Mar 2008 19:17
    Tapsio
    Poziom 2  

    Dziękuję a odpowiedź.
    Udało się. Podłączyłem.':D'
    Alternator z Tico, regulator napięcia ma wbudowany więc odpada kilka kabli. Tak jak pisałem wcześniej, główny prądowy podłączyłem pod akumulator. Poszukałem dobrze i na alternatorze znalazłem naklejkę z oznaczeniem wyjść kostki alternatora, które zgadzało się ze schematem ściągniętym z www.elektroda.pl.. Wyjście oznaczone jako " L " podłączyłem pod pod kontrolkę ładowania (wykorzystałem do tego celu kontrolkę biegu jałowego motocykla), natomiast wyjście oznaczone " IG " podłączyłem pod kabel prądowy zapłonu.
    Kontrolka świeci, przy większych obrotach gaśnie, alternator ładuje (po odpięciu akumulatora silnik nie gaśnie). Chyba o to w tym wszystkim chodziło.
    Pozdrawiam

    0