Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunkt MP27 w Skoda Octavia 2

Grzesio70 13 Mar 2008 20:26 4095 7
  • #1 13 Mar 2008 20:26
    Grzesio70
    Poziom 12  

    Witam!
    Mam problem z prawidłowym działaniem radia jak w temacie.
    - Radio po uruchomieniu samochodu się wyłącza i trzeba je ponownie
    uruchamiać przyciskiem.
    - Nie mogę podłączyć go tak, żeby uruchamiało się i wyłączało z kluczykiem

    Kupiłem przejściówkę ISO zamontowałem i też nic. W samochodzie jest fabryczna kostka ISO2 (info studio 24), sprawdziłem miernikiem piny i tak:

    - pin 12 - masa (gruby brązowy)
    - pin 15 - 12V (gruby czerwono-biały) z kluczem w stacyjce i bez
    - pin 16 - 12V (gruby czerwono-biały) z kluczem w stacyjce i bez
    i to wszystko. (Pomijam piny głośników, bo to jest jasne)

    Może ktoś z Was montował takie radio i mógłby mi podpowiedzieć jak to zrobić lub ma pomysł na podłączenie.

    Pozdrawiam!

    0 7
  • #2 14 Mar 2008 09:27
    rydzekcycek
    Poziom 16  

    no to masz magistrale can na pokładzie i tylko fabryczne radio będzie chodzić ok chyba że podłączysz sie za stacyjką plusem.

    0
  • #3 14 Mar 2008 14:10
    Nawigator
    Poziom 33  

    Dobry pomysł tylko że auta z CAN-busem nie mają plusa po stacyjce.
    Potrzebny raczej adapter.
    Pzdr. N.

    0
  • #4 15 Mar 2008 09:27
    Grzesio70
    Poziom 12  

    Rozumiem, że "adapter" to nie jest przejściówka ISO, którą już założyłem?
    Może da się to jakoś ominąć? W tej chwili podpiąłem radio w ten sposób,
    że połączyłem masę radia do masy kostki fabrycznej (brązowy, pin 16) i podtrzymanie z radia (żółty) pod pin 11.
    Radio gra, ale po ok godzinie się wyłącza. Trzeba je ponownie uruchomić włącznikiem.
    No i to wyłączanie się przy rozruchu silnika :(

    Ps
    Ingerencja w układ elektryczny nie wchodzi w rachubę, utrata gwarancji.

    Pozdrawiam!

    0
  • #5 15 Mar 2008 15:03
    Nawigator
    Poziom 33  

    Adapter to kawałek elektroniki który zamieni sygnały cyfrowe z magistrali CAN (raczej bardzo skomplikowane) na normalne sterowanie jak w starszych autach. Masz wtedy wyłączanie radia kluczykiem, podświetlenie i ew. inne funkcje np. sterowanie zkierownicy. Ominąć się nie da bo w nowych autach wszystko jest sterowane magistralą i nie ma skąd podebrać napięcia po kluczyku. Dziwne jest tylko że się radio wyłącza po godzinie, może jest jakaś opcja w memu? Wyłaczanie przy rozruchu jest po to żebyś słyszał jak Ci się kończy rozrusznik lub aku.
    Pzdr. N.

    0
  • #6 15 Mar 2008 20:23
    Grzesio70
    Poziom 12  

    No tak, tylko że w poprzednich pojazdach radio wyłączało się
    przy rozruchu, ale gdy silnik już pracował, włączało się ponownie.
    Co do CAN, gdzie szukać takiego adaptera, może Allegro, tylko
    jak to się nazywa. Wyczytałem też w instrukcji obsługi, że oryginalne
    (fabryczne) radio samo wyłącza się po godzinie, aby oszczędzić aku.

    Pozdrawiam!

    0
  • #7 18 Mar 2008 10:42
    Grzesio70
    Poziom 12  

    Witam!
    Radio działa jak należy. Podpiąłem zasilanie z radia (czerwony)
    pod fabryczną kostkę auta (pin 11) oraz podtrzymanie (żółty)
    pod (pin 12). W kostce radiowej natomiast wypiąłem zasilanie separatora
    anteny (pin 5 zasilany 12V). To prawdopodobnie było przyczyną dziwnego
    zachowania się radia (jakby przeprowadzanie diagnostyki urządzeń
    samochodu czy radia, nawet po wyłączeniu radio było podświetlone
    i na wyświetlaczu pokazywało trzycyfrowe komunikaty).
    Teraz już został tylko problem zasilania anteny. Znalazłem w fabrycznej
    kostce dwa cieniutkie kabelki, chyba pomarańczowe (pin 13 i pin 14, tu napięcie 12V).
    Nie zauważyłem ich wcześniej, bo przewody w wiązce są bardzo krótkie.
    Gdyby ktoś z Was wiedział do czego są te dwa kabelki, byłbym
    bardzo wdzięczny.

    Pozdrawiam!

    0
  • #8 26 Mar 2008 04:16
    Grzesio70
    Poziom 12  

    Sprostowanie do poprzedniego posta!
    Podpięcie radia jak wyżej opisałem ma feler, a mianowicie
    po ok 1h ruszać się zaczyna wycieraczka szyby przedniej
    (dwa, trzy centymetry w górę lub w dół w zależności co
    przełącza się w radiu) Skrosowałem więc podtrzymanie (żółty)
    i zasilanie (czerwony) tuż za kostką iso z radia i podpiąłem wszystko
    pod kostkę samochodu (pin 12). Przy takim podłączeniu zasilanie
    anteny jest wzięte z kostki iso radia (pin 5). Na razie nie ma żadnych
    skutków ubocznych.

    PS
    Samochody te rzeczywiście posiadają magistralę CAN, ale cena
    dekodera to nieporozumienie, a do tego jeszcze koszt radia :(
    Może te informacje się komuś z Was przydadzą, nie trzeba będzie
    dochodzić metodą "prób i błędów"

    Pozdrawiam!

    0