Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat toledo 1.9TDI 90KM (1Z) - na zimnym silniku ciężko pali

thornx 14 Mar 2008 08:07 31667 29
  • #1 14 Mar 2008 08:07
    thornx
    Poziom 13  

    Witam
    seat toledo I - 1.9TDI 90KM (1Z) , na zimnym silniku strasznie ciężko odpala , silnik mało z ramy nie wyrwie jak zaczyna łapać i strasznie kopci i jak odpali to potem wszystko jest ok już przez cały dzień i odpala od strzału.
    Wymieniłem świece chociaż na darmo bo był bezpiecznik spalony , ale wymienione na nowe . VAG nie pokazuje żadnych błędów . Paliwo nie cofa się w wężyku paliwa , miesiąc temu wymieniłem olej castrol gtx magnatec 10W40 , filtr oleju i powietrza. Dodam, że auto nie straciło mocy. Obawiam się jakiejś bardzo kosztownej naprawy. Co jeszcze mogę zrobić ??

    3 29
  • #2 14 Mar 2008 09:12
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Witam. Napisz jaki przebieg ma auto, sprawdż czy dopływa prąd do świec żarowych. Jeżeli był wymieniany rozrząd to sprawdż ustawienie momentu wtrysku. Sprawdż ciśnienie sprężania w cylindrach. Wymień filtr paliwa.

    1
  • #3 15 Mar 2008 19:30
    ecsb
    Poziom 16  

    Sprawdź czy świece grzeją, następnie sprawdź początek wtrysku, ciśnienie pompy no i wtryskiwacze. Możesz jeszcze do tego dodać cz. temperat. płynu.
    Pozdrawiam przyjemnej zabawy!

    0
  • #4 15 Mar 2008 20:02
    gromleon
    Poziom 32  

    Lub jak kolega wyżej pisał sprawdz ciśnienie na cylindrach może zaworki sie nie domykaja tłumaczyło by to złe zapalanie na zimnym (jest to sprawdzone w praktyce) na ciepłym juz było ok i ubytku mocy tez nie było widać. Regulacja pomogła w 100%

    2
  • #5 16 Mar 2008 12:12
    jurekj1
    Poziom 15  

    Sprawdź podgrzewacze - ja zawsze zaczynam od spraw najprostszych,a później kompresja, początek tłoczenia i pozostałe. Ciekawi mnie jeszcze jak kolega gromleon reguluje w tym silniku zawory?

    1
  • #6 16 Mar 2008 12:16
    carmedic
    Poziom 12  

    ja stawiam na poczatek wtrysku nie raz trzeba przestawic i ustawic inaczej niz w ksiazce pisze, bo auto z salonu nie wyjechalo przed chwila.pompe pod obroty i sprawdz na zimnym

    0
  • #7 16 Mar 2008 12:24
    gromleon
    Poziom 32  

    Przepraszam nie sprecyzowałem o jakim samochodzie pisałem podałem przykład na hondzie accord, nie zmienia to faktu nawet jesli jest samoregulacja że zawory mogą sie nie domykać! Chodź jak wiadomo jak siedzimy tak przed komputerami to tylko gdybamy a sprawdzeniem naszych teorii zajmuje sie osoba która załozyła temat.

    1
  • #8 16 Mar 2008 12:27
    robokop
    Moderator Samochody

    carmedic napisał:
    ja stawiam na poczatek wtrysku nie raz trzeba przestawic i ustawic inaczej niz w ksiazce pisze, bo auto z salonu nie wyjechalo przed chwila.pompe pod obroty i sprawdz na zimnym


    Jeśli kopci na biało to nie grzeją świece, autor napisał tylko że je wymienił,a nie sprawdził czy są podgrzewane w ogóle. Jeśli nie ma spadku mocy, to to jedyna przyczyna. A tak w ogóle to wypadałoby sprawdzić ustawienia sterownika, początek wtrysku, wskazania czujników temperatury, dawkę, to że nie wypluwa żadnego błędu to w sumie jeszcze o niczym nie świadczy.

    I gratuluje pomysłu z regulacją zaworów.

    1
  • Pomocny post
    #9 16 Mar 2008 12:31
    Jka
    Poziom 16  

    A ja bym zaczął od tego co kolega "carmedic" czyli sprawdzić kąt wtrysku na kompie i koło rozrządu na wale czy przypadkiem nie zcieło klina - bardzo częsta usterka w 1Z

    1
  • #10 16 Mar 2008 12:38
    robokop
    Moderator Samochody

    Jka napisał:
    A ja bym zaczął od tego co kolega "carmedic" czyli sprawdzić kąt wtrysku na kompie i koło rozrządu na wale czy przypadkiem nie zcieło klina - bardzo częsta usterka w 1Z

    Bardzo czesta, nie tylko w 1Z, ale za to troszkę inaczej się objawia, silnik faluje na biegu jałowym, źle pali czy to zimny czy ciepły, ponadto chyba VAG wskazałby by błąd w tym przypadku, przecież jak mi się zdaje nie wyrobiłby się nastawnik z ustawianiem kąta wtrysku.

    0
  • #11 16 Mar 2008 13:53
    djmars1
    Poziom 15  

    jeżeli nie stracił mocy to po co sprawdzać kąt wtrysku, może przekaźnik świec żarowych jest uszkodzony i pokazuje że grzeje świece a nie grzeje ich albo troszkę..

    1
  • Pomocny post
    #12 16 Mar 2008 21:56
    robokop
    Moderator Samochody

    gromleon napisał:
    haahha a słyszał ktoś o wypalonych gniazdach zaworowych itd, prawdopodobnie nie na tym forum.


    Powypalane zawory w dieslu i to jeszcze w VW i w dodatku TDI, gratuluję następnego znakomitego pomysłu. Może jeszcze silniczek krokowy dorzucimy do kompletu ?

    1
  • #13 17 Mar 2008 08:58
    thornx
    Poziom 13  

    Przebieg auta 250 tyś. prąd do świec dopływa i świece grzeją sprawdzałem to. Mój mechanik powiedział że rozrząd mam dobrze ustawiony. Filtr paliwa niedawno wymieniany . co do ciśnienia w cylindrach to chyba nie to bo auto po odpaleniu idzie jak burza .

    2
  • Pomocny post
    #14 17 Mar 2008 09:28
    adam7009
    Poziom 38  

    tylko dwie możliwośi widzę przy tych objawach ,zapłon lub zapowietrzanie.

    1
  • #15 17 Mar 2008 09:34
    thornx
    Poziom 13  

    Sprawdziłem jeszcze czy paliwo się nie wraca i stwierdziłem że pompa trzyma i nie ma powrotu paliwa ani powietrza w przewodach. Za 2-3 dni wyciągnę wtryski i pojadę je sprawdzić to jeszcze nie duży koszt , bo nie będę kupował wszystkiego po kolei bo nie na tym rzecz polega.

    1
  • #16 17 Mar 2008 10:03
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Brak ciśnienia na cylindrach,sprawdź ciśnienia.

    0
  • #17 17 Mar 2008 10:20
    jakub560
    Poziom 14  

    witam.jezeli problemy sa tylko z rozruchem to sprawdzilbym przekaznik swiec zarowych.pozdr

    1
  • #18 17 Mar 2008 11:21
    thornx
    Poziom 13  

    To raczej też chyba nie to bo jak miałem kiedyś spalony bezpiecznik od świec i świece nie grzały w ogóle to i tak sto razy lepiej odpalał niż teraz, co prawda trzeba było dłużej kręcić ale był strzał i autko chodziło jak ta lala . Teraz to jest takie szarpanie 300 - 500 obrotów i tak przez jakiś czas poszarpie i albo załapie i odpali albo nie .

    0
  • #19 17 Mar 2008 11:38
    robokop
    Moderator Samochody

    thornx napisał:
    To raczej też chyba nie to bo jak miałem kiedyś spalony bezpiecznik od świec i świece nie grzały w ogóle to i tak sto razy lepiej odpalał niż teraz, co prawda trzeba było dłużej kręcić ale był strzał i autko chodziło jak ta lala . Teraz to jest takie szarpanie 300 - 500 obrotów i tak przez jakiś czas poszarpie i albo załapie i odpali albo nie .


    Czyli brak paliwa w pompie, ewentualnie usterka samej pompy. Gdybyś napisał tak od razu ile mniej postów by było w tym wątku.

    1
  • #20 17 Mar 2008 12:10
    thornx
    Poziom 13  

    Paliwo jest , wymieniłem przewody paliwowe na przezroczyste żebym widział co jest w przewodach i po nocnym staniu auta w garażu , paliwo jest w wężykach i zero powietrza i przy odpalaniu paliwo jest zasysane do pompy .

    0
  • #21 17 Mar 2008 15:56
    djmars1
    Poziom 15  

    może być też uszczelka pod pompą i wtedy na zimnym dostaje lewego powietrza dlatego tak chodzi, a jak sie rozgrzeje uszczelka się dopasowuje od temperatury-zwiększa objętość i jest dalej ok.

    0
  • #22 17 Mar 2008 20:36
    robokop
    Moderator Samochody

    djmars1 napisał:
    może być też uszczelka pod pompą i wtedy na zimnym dostaje lewego powietrza dlatego tak chodzi, a jak sie rozgrzeje uszczelka się dopasowuje od temperatury-zwiększa objętość i jest dalej ok.



    Ni cholery kolego, jakiekolwiek rozszczelnienie pompy wtryskowej powoduje że chlapie, bryzga i cieknie paliwem na wszystkie strony.

    1
  • #23 17 Mar 2008 20:51
    Jka
    Poziom 16  

    A spróbuj jeszcze, jeśli nie wymieniałeś przewodów przelewowych od wtrysków ,czasami nie widać nigdzie cieknącej ropy a lubią nieźle namieszać.

    0
  • #24 17 Mar 2008 21:35
    carmedic
    Poziom 12  

    A ja dalej sie upieram zeby pompke troszku pod obroty! Mechanik sprawdzil ustawienie rozrzadu i co wsadzil kolek w pompe i to wszystko jak wszedl to znaczy ze jest dobrze?!A to nie tak chop-siup,delikatne opoznienie w Tdi i po nocy dupa.Pali jakby pokolei kazdy z cylindrow sie dolanczal a jak juz zapali to juz caly dzien pali od kopa.Mimo wszystko nawet jak w Vagu pokazuje ci ze jest dobrze,przyspiesz troszke zaplon i zobacz jak odpali po nocy...

    2
  • #25 18 Mar 2008 21:56
    thornx
    Poziom 13  

    Wycieków paliwa nie mam ani z pompy ani z przelewów między wtryskami ale wymienię te wężyki na nowe . Rozrząd miałem robiony 25tyś km temu czyli dobrze zrobił bo problem pojawił się niedawno . Z mechanikiem jestem umówiony pod koniec miesiąca niestety . Dzisiaj próbowałem wyciągnąć wtryski żeby zawieść na sprawdzenie , ale udało mi się wyciągnąć tylko jeden . Tak więc raczej sam nie zrobię tego i muszę czekać na koniec miesiąca i się jakoś przemęczyć.

    0
  • #26 28 Mar 2008 18:02
    thornx
    Poziom 13  

    Wtryski sprawdzone - i są ok. No i dalej nie wiem co robić.

    1
  • Pomocny post
    #27 28 Mar 2008 18:31
    robokop
    Moderator Samochody

    Wtryski sprawdzone, tzn. jakie mają ciśnienie otwarcia?.
    Dalej, sprawdziłeś czy świece aby na pewno grzeją?
    Ponadto do sprawdzenia czujnik temperatury paliwa.

    1
  • #28 28 Mar 2008 20:55
    thornx
    Poziom 13  

    Jakie ciśnienie to nie wiem bo ten co mi sprawdzał to powiedział że są w normie. Ale mam chyba problem z głowy zobaczę jeszcze rano . Mechanik wcześniej tego nie zauważył że klin zrywa na wale . Czop na wale szlifowany bo klin zrywało . Tak więc czekam na jutrzejszy poranek żeby to sprawdzić. A teraz koszty . Mechanik - 50 zł sprawdzenie wtrysków 60zł , Naprawa u innego mechanika wału 400 zł . razem 510 zł

    1
  • #29 02 Kwi 2008 09:27
    thornx
    Poziom 13  

    Wszystko jest ok , auto odpala od strzału , dzięki za pomoc . pozdrawiam

    4
  • #30 02 Kwi 2008 13:59
    Jka
    Poziom 16  

    To i tak się ciesz ze nie zerwało i nie uszkodziło przy okazji zaworów.

    PS.zakończ temat tą kłódką żeby juz nikt nie pisał w tej sprawie(koło przycisku odpowiedź)

    Pozdrawiam i życze powodzenia.

    2