Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Fiesta 91r 1.8D Brak Oleju, czy silnik już zarżnięty?

Rafik_177177 14 Mar 2008 12:39 10233 15
  • #1
    Rafik_177177
    Level 10  
    Witam


    Mam następujący problem, przed 30min wyjechałem swoja Fiestą z domu i po przejechaniu ok 100-150m podczas zmiany na 4 bieg samochód lekko szarpnął i zgasł szybko nacisnąłem hamulec roboczy i odbiłem kluczyk...jak się okazało po sprawdzeniu oleju jego poziom był skandalicznie niski....wiem że to TYLKO I WYŁĄCZNIE moja wina i moje zaniedbanie ale czy jest z tego jakieś wyjście??? czy już wszystko jest kompletnie zatarte i nadaje sie na złom??? oczywiście przepchałem autko do domu i nie odpalałem go od czasu awarii.... proszę o pomoc i ew. diagnozę. Pozdrawiam serdecznie całe grono i z góry dziękuje za pomocną dłoń
  • #2
    szwagros
    Level 33  
    Jeżeli w czasie jazdy nie świeciła Ci kontrolka ciśnienia oleju to nic nie powinno sie stać. Uzupełnij olej i spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeśli zakręci z taką prędkościa jak zwykle, zatarty nie jest.
    Pozdrawiam
  • #3
    Rafik_177177
    Level 10  
    Nie kontrolka nie świeciła, znajomy mechanik mówił że: mógł strzelić rozrząd, mógł pęknąć korbowód ew wyskoczyć jakaś końcówka w korbowodzie, teraz przede wszystkim muszę zalać świeżym olejem zmienić filtry ściągnąć pokrywę obejrzeć korbowód i po wszystkim sprobować zakręcić rozrusznikiem. dziekuje i prosze o wiecej opini
  • #4
    piomoto
    Level 19  
    Najpierw proponuje zajrzeć pod osłone paska rozrządu.
  • #5
    szwagros
    Level 33  
    Rafik_177177 wrote:
    (...) obejrzeć korbowód

    Żeby to zrobić, musiałbyś raczej wyjąć silnik z samochodu i ściągnąć miskę olejową.
  • #7
    Samuraj
    Level 35  
    Obejrzyj wszystko dokładnie z zewnątrz na tyle ile się da. Potem wykręć świece i spróbuj ręką obrócić wał, jak nie będzie stawiał oporów to bez świec zakręć rozrusznikiem. Tak szybko silnika nie zatrzesz.
    Stawiam na zerwany pasek rozrządu, w niedoglądanych fordach dość częste.

    Miałem Escorta z taką samą pojemnością i z tego samego roku, tak więc obstawiam że to ten sam silnik.
    Po lewej stronie masz plastikową pokrywę a pod nią pasek, sprawdź go czy nie jest zerwany i czy rolka napinacza jest cała. Mi raz się udało że pękł i nic sie nie stało. Za drugim razem, skrzywiły się 2 zawory i pękł jeden popychacz - nie było wesoło.
  • #8
    Rafik_177177
    Level 10  
    Rozebrałem według Waszej porady i okazało sie ze strzelił górny pasek rozrządu odpowiedzialny za górny wałek i pompę... wałkiem obracam ręcznie więc chyba zawory są całe napinacze i cały osprzęt tez wygląda przyzwoicie ale zdecydowałem ze wymienię cały komplet tj paski+napinacze....koszt 500zł nieunikniony bo autko dochodzi do 200tys. a mam je od kilku dni więc i tak muszę wymienić paski i płyny....
  • #9
    adam7009

    Level 40  
    to,że kręcisz wałkiem to nie znaczy,że zawory całe,na pewno też dostały.
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    trans-serwis
    Level 39  
    Witam. W tym silniku jest jeden pasek do napędu wałka rozrządu, a drugi do napędu pompy wtryskowej. Jeżeli zerwał się pasek napędu pompy wtryskowej to silnikowi nic się nie stało. Wymień kompletny rozrząd i będziesz jeżdził dalej.
  • #12
    Rafik_177177
    Level 10  
    Jak się okazało wszystkie 8 zaworów do wymiany (15zł za sztukę) do tego głowica do regeneracji + uszczelka + wymiana pasków i rolek+uszczelka pod pokrywę+płyny+filtry+robota mechanika całość zahaczy o ok 1100zł zależnie od stanu świec....ale będę miał silnik z rozrządem i płynami,filtrami od 0km po kapitalce więc jeśli zadbam to MAM NADZIEJE że trochę pojeżdżę....
  • #13
    kwok
    Level 39  
    do kapitalki to brakuje jeszcze pierścieni i panewek chyba że są dobre to mogą zostać stare
    jeszcze jedna uwaga
    jeśli się nie mylę to w tym silniku po zderzeniu z zaworami pierścienie uszczelniające mogą być zakleszczone bo rowek jest blisko denka i lubi się zaklepać więc trza by było wyjąć tłoki żeby sprawdzić
    ale jeśli chcesz mieć kapitalkę to pierścionki i tak należałoby wymienić

    Dodano po 15 [sekundy]:

    do kapitalki to brakuje jeszcze pierścieni i panewek chyba że są dobre to mogą zostać stare
    jeszcze jedna uwaga
    jeśli się nie mylę to w tym silniku po zderzeniu z zaworami pierścienie uszczelniające mogą być zakleszczone bo rowek jest blisko denka i lubi się zaklepać więc trza by było wyjąć tłoki żeby sprawdzić
    ale jeśli chcesz mieć kapitalkę to pierścionki i tak należałoby wymienić
  • #14
    User removed account
    Level 1  
  • #15
    kazik33
    Level 1  
    Odkopuję temat, bo problem mam podobny. otóż wyjechałe, na jakiś czas za granicę i zostawiłem żonie samochód - audi 80, silnik benzyna 1.6, 90 rok. Po powrocie dowiedziałem się. że w sam,ochodzie od kilku tygodni silnik dziwnie hałasuje. sprawdziłem poziom oleju, okazało się że było kompletnie pusto. Od razu uzupełniłem poziom oleju, ale silnik, mimo że znacznie mniej, wciąć przy wysokich obrotach wydaje taki jakby metaliczny dźwięk. Może ktoś wie, czy stało się coś poważnego, co należałoby wymienić..?
  • #16
    awysoki
    Level 17  
    Panewka , sworzeń trzeba to sprawdzić rozbierając silnik . Ponadto tak sobie czytam te posty i dziwie się jak można tak dbać o samochód żeby zabrakło oleju .