Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros usterki (MR) potrzebna pomoc fachowców.

Stary Brat 15 Mar 2008 10:49 14135 4
  • #1 15 Mar 2008 10:49
    Stary Brat
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Mercedes Actros z rocznik 2001 wyświetla usterki w systemie MR
    MR 5527, MR 5327, MR 4041.
    Co do dwóch pierwszych wiem że dotyczą układu wtryskowego , chciałbym dowiedzieć się czy to błąd elektryczny czy mechaniczny, który cylinder i jak się je liczy bo to silnik w układzie V.
    Ostatni kod dotyczy prawdopodobnie zaworu hamulca silnikowego, sprawdziłem elektrozawór, jest dobry, wiązkę przewodów na ile się dało obejrzałem, pojazd nie posiada zwalniacza typu RETARDER. Potrzebuję porady fachowca, jeśli możliwe schemat połączenia do modułu (które piny), przez co jeszcze idzie sygnał. Mile widziany schemat połączeń modułu MR, wiadomość najlepiej na PW, odwdzięczę się w postaci punktów itp.
    Już z góry dziękuję specjalistą z branży.

    2 4
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 17 Mar 2008 07:24
    gucio~1
    Poziom 21  

    Witam. Cylindry liczy się od pierwszego lewego. MR 5527 błąd zasilania 6 -tego cylindra 5327 to samo dla 4-tego cylindra. 4041 - wewnętrzny błąd ECU. Sprawdz pierwsze połączenia od sterownika do pomp i same pompy. Jak wszystko będzie ok to może sterownik padł.Możesz zamienić pompy miejscami. Jeśli błędy się zmienią (druga cyfra) to jest problem z pompami.
    Owocnych poszukiwań.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 18 Mar 2008 21:35
    Stary Brat
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Dzięki, że się zainteresowałeś postem, choć liczyłem na więcej odpowiedzi, bo na forum jest paru dobrych fachowców z branży ciężarówek, ale być może duża ilość postów pisanych przez posiadaczy aut osobowych, przesuwa temat w kolejce na dalsze strony i trudno było im dostrzec mój post.
    Ale do rzeczy: Błąd 5527 i 5327 to że dotyczą wtrysków to wiedziałem bo komputer pokładowy ma menu po polsku i wyświetlił sie napis "cylinder 4 nie pracuje" i podobnie cylinder 5 lub 6. Takie sprawy jak ciśnienie paliwa i połączenia, prądy, przejścia, sprawdziłem. Trudno jest diagnozować mi wtryskiwacz na pracującym silniku, bo wtedy jest zdemontowany kolektor ssący, kłopot jest prowadzić pomiar w pobliżu otwartych wlotów do cylindrów, zwłaszcza, że usterka pojawia się dopiero jak silnik trochę popracuje, zwłaszcza na większych obrotach. Odpowiedź trochę nie ścisła, bo "błąd zasilania" ale czym: paliwem czy prądem. Bo jeśli elektryczna to co: utrata połączenia, zwarcie, brak odpowiedzi z ruchu cewki. Podejrzewam raczej mechanikę, że zaciera się trzpień zaworu cewki pompowtryskiwacza. Ale jeśli nie można tego uściślić dokładniej to w tej kwestii sobie poradzę, na pewno też metodą o której wspomniałeś.
    Co do usterki 4041 do wyświetlany komunikat przez komputer pokładowy brzmi: "Wentylator/hamulec silnikowy nie działa" - dalej - "ograniczenie funkcji" i dalej szczegółowo - "zawór". Ponieważ to jest mi trudniej ugryźć bo wszystkie elektrozawory sprawdziłem, retardera nie ma w tym pojeździe, pasowało by mi prześwietlić instalację, ale nie wiem do którego pinu i w którym module jest to połączone. Toteż jeszcze liczę na wsparcie przez stosowny schemacik (oczywiście na PW też nagradzam punktami i pomocami). Moje ukłony do serwisantów. :|

    0
  • Pomocny post
    #4 19 Mar 2008 19:27
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Stary Brat napisał:
    Odpowiedź trochę nie ścisła, bo "błąd zasilania" ale czym: paliwem czy prądem.


    Ja mam podane jako: "błąd wysterowania" - czyli prąd.
    P.S.: "nieścisła"

    Stary Brat napisał:
    trzpień zaworu cewki pompowtryskiwacza.


    W tych silnikach nie ma pompowtryskiwaczy.

    Stary Brat napisał:
    Co do usterki 4041 do wyświetlany komunikat przez komputer pokładowy brzmi: "Wentylator/hamulec silnikowy nie działa" - dalej - "ograniczenie funkcji" i dalej szczegółowo - "zawór".


    Jesteś pewien, że to w MR-ze? Ten kod błędu jest bardzo popularny w układzie FR. Ja również w rozpisce MR mam "usterka wewnętrzna sterownika"

    Stary Brat napisał:
    Mercedes Actros z rocznik 2001


    Niestety - nie pamiętam, który Actros szedł w 2001 roku. Wiem, że aktualnie jest już trzecia seria. Podałbyś WDB + pierwsze sześć cyfr i sprawa by była całkowicie jasna...

    1
  • #5 19 Mar 2008 19:41
    Stary Brat
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Dzięki, nie wątpiłem że są tu jednak fachowcy.

    Oczywiśce Actros nie ma pompowtryskiwacza tylko układ PLD, ale sterowanie w pompie dawką paliwa przez elektrozawór odbywa się identycznie jak w pompowtryskiwaczach z zaworami elektromagnetycznymi.

    Sprawdzę jeszcze raz tą usterkę 4041 czy to napewno MR czy FR.
    Numer ramy też podam.

    Dostałem już uszczelki do pomp i jutro będę walczył z pompami :)

    1