Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprężrka klimy załącza się i wyłącza, tak ma być?

15 Mar 2008 19:22 4352 12
  • Poziom 9  
    Witajcie, auto to Fiat Marea. Dzisiaj byłem na nabiciu i uszczelnieniu klimy, objawy mam takie, po włączeniu klimy sprężarka klimy chodzi wentylator chłodnicy załącza się po chwili i sprężarka wyłącza się na 15-20 sekund, w środku cały czas leci zimne powietrze, powtarzają się takie cykle sprężarka się załącza na około 1 minutę i wyłącza się na 15-20 sekund, perostat jest dobry bo jak spiąłem kable na krótko to jest ten sam objaw czyli on go nie wyłącza, to samo z czujnikiem przegrzania sprężarki, ominąłem go na krótko i dalej to samo. Podejrzewam że może to tak ma być bo cały czas leci zimne tyle że podejrzewałem że jak dam pokrętło na LO czyli najzimniejsze to sprężarka będzie chodziła cały czas, może się mylę, może jeszcze załącza się czujnik zamrożenia i wyłącza sprężarkę, może za dużo nabito czynnika, co robić, gdzie szukać, poradźcie.

    Temat poprawiłem. [MS]
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    LElectricfil napisał:
    Tam ma być, jak wzrośnie ciśnienie elektrosprzęgło ma puścić.


    Dobra, a skąd sprężarka wie że ma się wyłączyć jak wypiąłem wtyczkę od perostatu i kable spiąłem na krótko, jest jeszcze jakiś inny czujnik? Jak zewrę dwa pierwsze piny w perostacie to klima się załącza jak zepnę 2 następne ruszają wentylatory, sprężarka chodzi i po pewnym czasię się wyłączy aby znowu ruszyć. Napiszcie tak na prosty chłopski rozum.
  • Spec od samochodów
    lepki napisał:
    LElectricfil napisał:
    Tam ma być, jak wzrośnie ciśnienie elektrosprzęgło ma puścić.


    Dobra, a skąd sprężarka wie że ma się wyłączyć jak wypiąłem wtyczkę od perostatu i kable spiąłem na krótko, jest jeszcze jakiś inny czujnik? Jak zewrę dwa pierwsze piny w perostacie to klima się załącza jak zepnę 2 następne ruszają wentylatory, sprężarka chodzi i po pewnym czasię się wyłączy aby znowu ruszyć. Napiszcie tak na prosty chłopski rozum.

    Ma jeszcze inne czujniki...

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Powiedzcie proszę jaka powinna być temperatura powietrza wylatująca z przednich nawiewów przy włączonej klimie, dzisiaj przy temperatuze zewnętrznej 12 stopni elektroniczny termometr najniższą temperaturę jaką pokazał to 6,6 stopnia, a przeciętnie wachała się między 8 a 9 stopni, wydaje mi się że trochę za duża ta temperatura, gdzieś kiedyś przez przypadek znalazłem takie info że ma schodzić do 3 stopni, ale może się mylę.
  • Poziom 19  
    klima manualna czy elektroniczna ? Który rok?
    Bo tu może być pies pogrzebany .Klimatronik ma więcej czujników.3 stopnie to temp. graniczna na parowniku a temp na wylocie kratek powinna zawierać sie od 5 do 7 stopni zależnie od temp zewnętrznej.
  • Poziom 9  
    carsmot napisał:
    klima manualna czy elektroniczna ? Który rok?
    Bo tu może być pies pogrzebany .Klimatronik ma więcej czujników.3 stopnie to temp. graniczna na parowniku a temp na wylocie kratek powinna zawierać sie od 5 do 7 stopni zależnie od temp zewnętrznej.


    Klima elektroniczna, rok 1997, wykluczam czujnik temperatury i perostat, po spięciu na krótko bez tych czujników to te same objawy.
  • Poziom 27  
    lepki napisał:
    Klima elektroniczna, rok 1997, wykluczam czujnik temperatury i perostat, po spięciu na krótko bez tych czujników to te same objawy.[/quote]



    W większości pomp klimy jest presostat niskiego ciśnienia<dla zabezpieczenia sprężarki przed zassaniem powietrza i zatarciem w przypadku ucieczki czynnika>. Jeśli jest zbyt mało czynnika to przez moment po załączeniu sprężarka pracuje a po ściągnięciu czynnika ze strony ssawnej poniżej wartości nastawionej na tym presostacie zostaje wyłączona . Po chwili gdy ciśnienia się wyrównają sprężarka znów się załącza. Sprawdź stan gazu.

    Sprawdź drugi presostat. Poza tym w momencie załączenia sprężarki powinien załączyć się wentylator. Jeśli się nie załącza to ciśnienie po stronie tłocznej wzrasta ponad miarę i sprężarka zostaje wyłączona.


    Jeszcze jedna sprawa. Sprawdzałeś podczas jazdy?.
    Niektóre samochody z klimatronikem mają takie coś że na wolnych obrotach , gdy jest silnik zimny i przy depnięciu do dechy komputer wyłącza pompe aby odciązyć silnik.
  • Poziom 19  
    Spróbuj odczytać błędy bo w elektronicznej się da . Jest jeszcze czujnik temp. szronu na parowniku . Jest to czujnik który dba o to żeby klimatyzacja nie "zamarzła" . Pozatym sprężarka jest sterowana przekaznikiem którym steruje ECM .Przekaznik K76 na tablicy ma oznaczenie R3

    Dodano po 2 [minuty]:

    "elektromechanik" ma racje .Komputer do odczytania błędów i stacja do klimatyzacji powie prawdę. Te dwie rzeczy razem postawią praktycznie 100 % diagnozę.
  • Poziom 9  
    carsmot napisał:
    Spróbuj odczytać błędy bo w elektronicznej się da . Jest jeszcze czujnik temp. szronu na parowniku . Jest to czujnik który dba o to żeby klimatyzacja nie "zamarzła" . Pozatym sprężarka jest sterowana przekaznikiem którym steruje ECM .Przekaznik K76 na tablicy ma oznaczenie R3

    Dodano po 2 [minuty]:

    "elektromechanik" ma racje .Komputer do odczytania błędów i stacja do klimatyzacji powie prawdę. Te dwie rzeczy razem postawią praktycznie 100 % diagnozę.


    Więc tak, błędów w kompie nie ma, zrobiłem test klimy i pokazuje błąd 0 czyli brak błędów, drugiego perostatu nie ma wegłóg schematu, znajduje się tylko czujnik zamarzania. Powiedzcie czy takie objawy mogą być jeżeli będzie zbyt dużo czynnika w układzie? Moja instalacja była w całości opróżniona, tzn sprężarka po regeneracji i wszystkie uszczelnienia na łaczeniach i osuszacz wymienione, może jest za dużo czynnika, za mało lub za dużo oleju, gdzie szukać?
  • Poziom 19  
    Ile wbili ci czynnika do układu ? Powinno być 650 g +/- 50g i oleju ok 10 ml więcej niż ściągniete zostało.
  • Poziom 9  
    Nie wiem ile nabili czynnika, klima była całkiem pusta, tzn, sprężarka po regeneracji i węże po uszczelnieniu więc nie wiele oleju zostało ściągnięte, a ile ma być oleju w moim układzie> Fiat Marea Weekend 1,8 16V 97rok.
  • Poziom 19  
    oleju zasadniczo ok. 10 ml ponad to co sciagniete zostalo lub jesli nic nie sciagnelo to ok 20 ml