Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kamera przemysłowa, zniekształcony obraz

16 Mar 2008 14:09 10047 31
  • Poziom 11  
    Dostałem za zadanie usunięcie usterki w postaci załamywania się obrazu na monitorze. W tej dziedzinie jestem początkujący, więc chciałem się zapytać zaawansowanych użytkowników w tej dziedzinie.
    Kamera 230V na wyjściu skrętka żelowa puszczona ziemią, po 120m skrętka podłączona do głowicy krone gdzie dalej biegnie zakładową linią telefoniczną (wolną parą) ok 500m do stacji monitoringu CCTV. Do tej pory chodziło wszystko w porządku, tylko od jakiegoś miesiąca czasu w różnych porach dnia i nocy zostaje załamany obraz na monitorze nawet do połowy ekranu. I tu moje pytanie co może powodować takie zniekształcenie obrazu.
  • OptexOptex
  • Poziom 41  
    A jak wyglądają te zakłócenia (może jakiś screen), bo przyczyn może być kilka:
    - uszkodzona kamera - dobrze byłoby mieć jakąś na podmianę,
    - jakieś zakłócenia na linii transmisyjnej - 620m to dość dużo,
    - słaby sygnał wizyjny (gubi się synchronizacja) - może jakiś wzmacniacz...,
    - brak izolacji galwanicznej między kamerą (tym bardziej, że to kamera 230V) a stacją - w związku z tym tworzy się gdzieś pętla masy - pomógłby separator galwaniczny,
    Może też się zdarzyć, że wszystkie w wyżej podanych przyczyn w jakiś sposób powodują te objawy.

M.
  • Poziom 11  
    Dziękuje za zainteresowanie. Screana postaram się załączyć w środę. Ale nasuwa mi się jeszcze jedna rzecz. Do tegoż obwodu zasilającego na 230V podłączone są jeszcze dwie kamery, czyli w sumie są trzy i tu zaobserwowałem że gdy ta kamera która wysyła zniekształcony obraz to podpięta razem z nią następna kamera ma podobne drgania obrazu o tej samej częstotliwości tylko nie wysyła tak strasznie zniekształconego obrazu i podgląd jest w miarę możliwy.