Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi B4 ABT, pogrzewacz kolektora dolotowego nie pracuje

clipie 16 Mar 2008 17:58 4273 11
  • #1 16 Mar 2008 17:58
    clipie
    Poziom 16  

    Mój (nowy) woz się powolutku sypie.. ale jak tak juz stoi na parkingu to czasem w wolnych chwilach mozna do niego zajrzeć...
    Problemow jest wiele, ale ten najwazniejszy to oczywiscie "silnik":
    Zaczyna się od problemów z zapaleniem silnika, robi to niehcetnie, podczas ostatneij proby odpalenie silnika z otwarta pokrywą filtru powietrza, "gaznik" strzelil. Podczas pracy silnika w fazie rozgrzewania brakuje mocy, (latwo wtedy silnik zdusic) i dlawi się (szarpie) pod obciazeniem (bieg 3-5) przy wyzszych obrotach. Po rozgrzaniu wydaje się, jest znacznie lepiej, silnik pracuje rowniej i mozna zasilic go gazem - do tego momentu skutkowalo to: na wolnych obrotach; wariowaniem sterownika gazu; automatyczny przelacznik zasilania wpadal w oscylacje; gaz (powolny (2sek) spadek obrotow silnika do krytycznej wartosci albo zgasniecie silnika) ->przelaczenie na benzyne (odzyskanie obrotow) -> ponowne przelacznie na gaz, i w tak w kolko.

    Wymyslilem Sobie ze zaczne od jezyka (wertujac materialy; nie wiem nawet czy takie objawy moze dać zimna miesznaka w ukladzie dolotowym) Sam Jeżyk jest Ok; rezystancja 0,9ohm czy coś, po wlaczeniu zaplonu na kabelku zasiljajacym nie pojawia się napiecie.

    Pytania:
    - Czy jezyk dziala zaraz po lwaczeniu zaplonu? - czy nie potrezbna jest do tego informacja o rozkreceniu się walu silnika.
    - Czy jezem steruje tylko wylacznik termiczny (ktorego nie znalzlem albo zdiagnozowalem jako uszkodzony)

    Z Góry dziekuje za wypowiedzi które czegoś Mnie nauczą ;)

    0 11
  • Pomocny post
    #2 16 Mar 2008 18:53
    fructon
    Poziom 33  

    jeżyk sterowany jest z urzadzenia sterujacego silnika na podstawie sygnału o temperaturze silnika , ecu steruje jeżem przez przekaznik

    0
  • #3 16 Mar 2008 19:00
    adam7009
    Poziom 38  

    a nie lepiej zdiagnozowac?jak szukac krok po kroku.

    0
  • #4 16 Mar 2008 19:47
    clipie
    Poziom 16  

    @fructon: "ecu steruje jeżem przez przekaznik"
    Jesli tak jest to rozumiem ze owego przekaznika nie ma na skrzynce bezpiecznikoow (wydaje sie ze takiego tam nie znalazlem) i siedzi on w samej jednostce komputera sterujacego.
    - Czy czujnik temperatury silnika podlaczony do tego komputera jest tylko jeden ? ( konkretnie: jedno z dwoch gniazdek na metalowym kruccu wplywy/wyplywy* chlodziwa z bloku silnika) - jesli tak to moze on moglby byc jedną z przyczyn moich problemow ? (problemow z jezykiem).
    - Czy czesto zdarzaja sie usterki ecu? (chodzi Mi o usterki "Krytyczne", takie ktorych nie moge naprawic biorac jednostke na biurko elektronika)

    @adam7009:
    Oczywiscie ze mozna by to zdiagnozowac, to bylo pierwsze za co chcialem sie zabrac.
    Sprobowalem kodu migowego ale się nie udalo (ludzie tez maja z tym problem bo cos tam - chyba ten typ tego NIE ma i juz)

    Zrobie kabelek po rs (komplet elementow lezy teraz przedemną)
    Ale nie mam laptopa (najblizszy komp z ktorym moglbym posiedziec tyle ile bym chcial mam 80km stad) i nie wiem jakie oprogramowanie zastosowac, wszyscy o tym piszą ale nic z tego nie potrafię zrozmieć (Jasnego i przejrzystego) oczywiscie wykupowanie licencji na sofcik odpada, platne interfejsy rowniez - coś darmo musi być bo biedny jestem. - Wiec podsumowujac (a jeszcze mam na to ochote) wole się poginastykowac trochę pod maską tego samochodu.

    0
  • Pomocny post
    #5 16 Mar 2008 19:54
    carsmot
    Poziom 19  

    Dla mnie objawy z pierwszego postu raczej wskazują na zapłon lub przeskoczenie paska rozrządu .

    0
  • #6 16 Mar 2008 20:03
    clipie
    Poziom 16  

    Nie wyobrazam Sobie sytuacji w ktorym taki pasek moglby przeskoczyć, a przynajmniej po takim incydencie wg Mnie, pasek nie wygladalby tak ladnei jak wyglada w tej chwili. Ale oczywiscie rozrzad jak najbardziej TAK - chociazby to strzelanie ktore mialo miejsce (sprawdze jak najwczesniej sie da).

    Tak czy siak - co z jezykiem?. jesli to czujnik temp dal ciala, to komputer odmiennie bedzie sterowal nie tylko jezykiem a calą resztą peryferiow.. - co oczywsice musi miec wplyw na prace silnika.

    0
  • Pomocny post
    #7 16 Mar 2008 20:11
    adam7009
    Poziom 38  

    zwróc uwagę na świece i przewody WN i kopułkę z palcem,niedziałający jeżyk nie ma większego wpływu na odpalanie ,zmierz rezystancję przewodów WN.

    0
  • #8 16 Mar 2008 21:06
    clipie
    Poziom 16  

    @adam7009:
    Jutro pomierze caly rozdzielacz (powinienem zrobic to juz wczesniej /bo piszą o tym wszedzie) - do tej pory zmierzylem tylko ten srodkowy przewod doprowadzajacy rozdzielacza i byl w porzadku: 1,5kOhm jak pamietam.

    - Ale czy to wyjasnia fakt ze silnik nie radzi Sobie za dobrze gdy nie jest rozgrzany ?
    - Jakie objawy moze dawac "zamrozony" odczyt (np 90stC) z uszkodzonego czujnika temperatry ?


    Edit: wg Moich danych:
    - podgrzewacz wylacza sie przy 55C-65C, i Ma R ok. 1ohm
    - R przew od cewki WN: do 1,4kohm (puki co sprawdzilem tylko ten przewod)
    - R Palca rozdzielacza: 0,6-1,4kohm
    - R przewodu WN: 4-6kohm

    0
  • #9 16 Mar 2008 21:17
    adam7009
    Poziom 38  

    te 1.5 kohm na przewodach WN to za mało ,wg.moich doświadczeń ,wymiana konieczna.Co do czujnika to zimnmny 2000-3000ohm ,ciepły 200-300.ohm.

    0
  • #10 16 Mar 2008 21:35
    rico37p
    Poziom 28  

    O ile się orientuje to jeż powinien mieć około 5 omów.jjjjeżeli jest to gażnik /a chyba tak/ to nie kompa tylko moduł zapłonowy. Czujnik temperatury rozłącza jeża /przekażnik/ gdy silnik osiągnie ok 35 stopni .P.

    0
  • #12 17 Mar 2008 23:00
    clipie
    Poziom 16  

    Zasilanie jeza pojawia się po starcie silnika (wiec wal silnika musi się krecic poprostu) a Ja sprawdzalem z wlaczonym tylko zaplonem.
    Kopulka rozdzielacza byla (i jest w dalszym ciagu) w strasznym stanie; dorazne wyczyszczenie (oskrobanie srubokretem) oraz regulacja czasu zaplonu - bardzo pomogly.
    Rezystancja przewodow i palca jest w porzadku lecz kontakty przy swiecach muszą(tak naprawde to nie wiem czy muszą ;) ) zostac dobrze oczyszczone (jesli macie jakis fajny sposob to bardzo prosze o posta z wyjasnieniem procedury) a jesli uznam za stosowne i nie bedzie na to rady to kupie nowe przewody - proszę o tym nie przypominać :).

    Z pewnoscią ujawnilo sie kilka(dziesiat) do tej pory leniwych, koników, wiec berdzo się cieszę ...czekam na nastepne ;) Silnik dobrze wchodzi na obroty (i je trzyma!) nie dusi się ani szarpie - Jest OK :)

    Mam tez nadzieje ze po odnowieniu przewodow i wymianie kopulki poprawi się LPG.

    0