Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Częściowa wymiana starej instalacji elektrycznej

imarin 28 Mar 2008 23:33 38094 81
  • #61 28 Mar 2008 23:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #62 28 Mar 2008 23:49
    RAVLEW
    Poziom 18  

    Koledzy. Teraz się stosuje płyty grzejne w kuchni, więc proponuję jeszcze 5*4mm2pod kuchnię siłową, one ciągną teoretycznie do 10kW.

  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #63 29 Mar 2008 00:58
    Łukasz-O
    Admin Elektroenergetyka

    marcint2525 napisał:
    Ja niestety tak. Na dodatek po obu stronach wypadały na tej samej wysokości puszki na wyłączniki. Do tego Przewód typu Linka Giętka - pojedyncze żyły 1,5 mm^2 i wszystko razem w peszla i pod gips (wycięta w płycie bruzda). Wedle zasady umownie przyjętej "Klient nasz pan", a konkretnie gdzieś nakradł i nie chciał kupić nowego materiału. Więc nie radzę robić takich instalacji, bo roboty jak w "PGR-ach" a pieniędzy jak w służbie zdrowia ;)


    Marcin, polubiłem Ciebie po tym poście. Ciesze się, że doceniasz pracę elektryka który musi przestrzegać przepisów ale i robić to co inwestor sobie zażyczy i często prawie za darmo.

    Gdy wykonuje pomiary i przeglądy pięcio-letnie jestem bezwzględny - jestem Panem, ale jak robię instalacje jestem bezradny w stosunku do "życzeń" inwestora - niczym piesek na posyłki. Czy to nie jest obraz polskiego elektryka? Podpisuje się pod tym.

    Pozdrawiam Kolegę Marcina

  • #64 29 Mar 2008 10:33
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    Jak byłem na praktykach... to mój majster, stwierdził, że elektryk jest jak ku....a, wszystko musi umieć zrobić, a płacą tyle, ile zechcą.. mimo tego, jakoś wole w G-K robić.. czy puszka wpadnie czy nie to już nie mój biznes.. bo mnie przy tym nie ma.. a jak układam kable, to sobie odkręcam płyte po płycie, nawet jak już są cekolikiem pociągnięte po łączeniach.. bądź co bądź mniej to męczy niż walenie młotkiem bruzd.. (jasne, że wolę bruzdownik.. ale klient z reguły.. robi "tyle kurzu ?1?!?! młotkiem sie nie da????") a w budynkach surowy-zamknięty jeszcze nie robiłem..

  • #65 29 Mar 2008 18:39
    imarin
    Poziom 9  

    skoro pokój mamy załatwiony to pora na kuchnię:
    planuje jeden obwód na kuchenkę gaz-elektr., drugi na pralkę trzeci na gniazda ogólnego zastosowania, czwarty na oświetlenie. Gniazdo na okap podłączę do obwodu gniazd ogólnego zastosowania.
    Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

    Oświetlenie podszafkowe (halogenki) podłącza się do obwodu oświetlenia?

  • #66 29 Mar 2008 19:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #67 29 Mar 2008 19:33
    imarin
    Poziom 9  

    sposób prowadzenia kabli przedstawiony na załączonym przeze mnie rysunku uważacie za prawidłowy czy wprowadzilibyście jakieś poprawki?

  • #68 29 Mar 2008 20:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #69 30 Mar 2008 00:24
    filip.s
    Poziom 23  

    Płyta gipsowa i i stelaż to jeszcze nic :) kiedyś bogata rozwódka chciała zeby wymienić jej instalacje elektryczną w domku który ma okolo 20-30 lat, zbudowany całkowicie z drewna, od zewnątrz boazeria i od wewnątrz, w środku ocieplenie to jakby sprasowana płyta pilśniowa, sufit a zarazem podłoga pietra to tylko deska 3cm, stara instalacja szła całkiem na wiezchu na blaszki, a Ona zazyczyła sobie zeby schować ją całkowicie, zeby była niewidoczna, siedzziałem tam 1,5 miesiąca, rozbierałem boazerie, kładłem kable, zakładałem spowrotem boazerie, męczarnia, w połowie roboty plułem sobie w tważ ze nie wziołem do pomocy stolaza, skonczyłem inslacje elektr w domu, przezuciłem sie na oświetlenie ogrodu, wrr 150 metrów wykopu na przepisowe 0,7m, 8 obwodów oświetlenia ogrodowego, załączane schodowy + pilot radiowy, od włączników do rozdzielni szło 16 kabli 3x1,5mm2, masakra, od tego czasu nie trace czasu na stare drewniane domki, chyba ze na moich warunkach cenowych, wyszło około 100-140 pkt. wtedy wziołem za tą robote około 100-150zł za punkt (od punktu w nowym budynku z suporeksu bez kucia biore 20zł pkt. bez mat.) Także lepiej zawsze 3 razy sie zastanowić ile policzyć i dodać do tego 50% :)

    Kolego Łukasz-O Instalacja ze zdjeć wykonana poprawnie :) chociaz mozna sie było troche przylozyć do prostrzego ulozenia przewodów :)


    Pozdrawiam!

  • #70 30 Mar 2008 01:11
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    Jak wy to robicie, że wyginacie YDYp pod kątem prostym, i to wzdłuż.. domyślam się, że wyginacie po prostu.. a potem rozklepujecie młotkiem.. ale jakos mi się to nie widzi..

  • #71 30 Mar 2008 01:22
    Łukasz-O
    Admin Elektroenergetyka

    dj_stopa napisał:

    Kolego Łukasz-O Instalacja ze zdjeć wykonana poprawnie :) chociaz mozna sie było troche przylozyć do prostrzego ulozenia przewodów :)
    Pozdrawiam!


    Wiem Kolego, te wszystkie "nierówne" przewody to tzw. "doróbki późniejsze" robione podczas temperatury poniżej zera bez rozwijarki przewodu ( zapomniałem zabrać :|), musiałem chamsko rozwijać sztywny przewód i prostować ręcznie - efekt widać na zdjęciach :cry: . Też mnie to denerwuje.
    Wreszcie ktoś sensownie znalazł wady. Wielki plus dla Ciebie.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wojtek(KeFir) napisał:
    Jak wy to robicie, że wyginacie YDYp pod kątem prostym, i to wzdłuż.. domyślam się, że wyginacie po prostu.. a potem rozklepujecie młotkiem.. ale jakos mi się to nie widzi..

    Bez młotka ani rusz. Idealna instalacja przylegająca do surowej ściany to efekt właśnie młotka. Nie znam innej metody:D

  • #72 30 Mar 2008 01:31
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    Łukasz-O napisał:
    Bez młotka ani rusz.
    Prrroste:D

  • #73 30 Mar 2008 09:19
    imarin
    Poziom 9  

    znane mi oświetlenie podszafkowe (halogenki 12V) posiadają transformatory, gdzie sie je chowa przy instalacji w kuchni?

  • #74 30 Mar 2008 13:29
    filip.s
    Poziom 23  

    Kolego Łukasz-O a jak wygląda ta prostowarka do YDYp ? przyznając sie pracuje juz pare latek w zawodzie ale takiego przyrządu nigdy nie widziałem :) widziałem jedynie do prostowania drutu ocynkowanego na instalacje odgromową, mogłbyś załączyć przykładowy link do takiej prostowarki bo jestem ciekawy jak wygląda taki wynalazek :)

    Pozdrawiam!
    Filip

  • #75 30 Mar 2008 14:25
    Łukasz-O
    Admin Elektroenergetyka

    dj_stopa Niestety linku nie zamieszczę bo takiego urządzenia fabrycznie zrobionego też nie widziałem.
    Ja korzystam z urządzenia które zrobiłem sam.
    Jest to zwykły pospawany wspornik z płaszczyzną obrotową, do tego zakłada się szpule ( po starym kablu antenowym bez jednej ścianki ) na którą wkładam YDY.
    Ot i moja prostowarka :D Jak będę na budowie i nie zapomne to zrobię zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 4 [minuty]:

    imarin napisał:
    znane mi oświetlenie podszafkowe (halogenki 12V) posiadają transformatory, gdzie sie je chowa przy instalacji w kuchni?


    Z reguły na szafkach górnych sobie leżą.

  • #76 30 Mar 2008 15:07
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    Takie cuś jak w hurtowniach długości odmierzają...?

  • #77 30 Mar 2008 15:08
    filip.s
    Poziom 23  

    Ok, Rozumiem, to mi przez myśl przeszło ze to jest jakis adapter na krążki :) A jak u was w warszawie z cenami za punkt? ja ostatnio w warszawie robiłem za 20zł punkt bez materiału i wlaściciel mówił ze to bardzo mało? mozliwe to? u nas w mieście są ekipy które robią 7zł za punkt bez materiału chociaz taka cena wydaje mi sie smieszna.

    Pozdrawiam!
    Filip

  • #78 30 Mar 2008 16:58
    imarin
    Poziom 9  

    czy kable połączeniowe do zestawów halogenków (oświetlenie podszafkowe) nadają się do położenia pod tynkiem? Oświetlenie podszafkowe podłączyć do obwodu gniazd ogólnego zastosowania kablem 3x2,5mm2?

  • #79 30 Mar 2008 19:47
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    połączeniowe nie.. prowadzisz je jakoś za szafkami, za listewkami.. podpinasz albo do obwodu oświetleniowego, albo do gniazd, drutem 3x2,5.

  • #80 30 Mar 2008 22:27
    Łukasz-O
    Admin Elektroenergetyka

    Co??? 7zł za punkt??? To chyba naprawdę jakieś żarty. Może chodzi o zamontowanie tylko osprzętu :D W W-wie cena za punkt to przedział 20 / 40zł bez materiału.

  • #81 30 Mar 2008 23:33
    filip.s
    Poziom 23  

    Sam sie zdziwiłem, 7zł z punktu bez materiału ze wszystkimi protokołami powykonawczymi :) Jak narazie tylko o gościu słyszałem, jak zdobęde telefon do niego to zaproponuje wspołprace, on bedzie robił za 7zł a ja bede brał 13zł za siedzenie w domu :) Oczywiscie zarty :)

    Pozdrawiam!

  • #82 31 Mar 2008 00:18
    Łukasz-O
    Admin Elektroenergetyka

    dj_stopa napisał:
    Sam sie zdziwiłem, 7zł z punktu bez materiału ze wszystkimi protokołami powykonawczymi :) Jak narazie tylko o gościu słyszałem, jak zdobęde telefon do niego to zaproponuje wspołprace, on bedzie robił za 7zł a ja bede brał 13zł za siedzenie w domu :) Oczywiscie zarty :)

    Pozdrawiam!


    Hehe :D Jak zdobędziesz namiary to daj znać. Może razem zaczniemy we trójkę robić biznes :D Taki pracownik który za 7zł robi punkt to rarytas.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Wojtek(KeFir) napisał:
    Takie cuś jak w hurtowniach długości odmierzają...?


    Wojtku, na takie coś mnie jeszcze nie stać, ale jak zatrudnię montera który za 7zł zrobi czarną robotę to kto wie :D A może i ta maszyna nie będzie już potrzebna?