Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Częste palanie bezpieczników fiesta

krzysztof1991 18 Mar 2008 18:49 2512 5
  • #1
    krzysztof1991
    Level 10  
    Witam! Mam problem z Fiestą 1999 1.25. W ciągu 2 tygodni spaliły mi się 4 razy bezpieczniki. NIe działa deska rozdzielcza, prędkościomierz itd. Nie wie ktoś, co może być tego przyczyną. Bezpieczniki palą się po przejechaniu około 50km.
  • #2
    kwiat6
    Level 11  
    Być może w którymś miejscu masa nie łączy lub zaśniedziało połączenie. Spróbuj ją zlokalizować, nie mam pojęcia gdzie Fiesta je ma porozkładane.
  • #3
    esiuabek
    Level 18  
    Wykręć licznik i zobacz czy gdzieś nie są przyciśnięte przewody bo całkiem możliwe i najbardziej prawdopodobne że blacharz po crasch teście nie dołożył się do solidnej roboty, lub ktoś manipulował ze stanem liczydła i gdzieś się kable podwinęły pod wspornik, co na dziurach spowodowało przetarcie izolacji i wspomniany przez Ciebie efekt.
  • #4
    wieswas
    Level 33  
    Wyjmij bezpiecznik, który się pali i zastąp go na chwilę amperomierzem.
    Zapal silnik i włącz urządzenia, które zwykle włączasz (np.radio dmuchawę,
    wycieraczki) . Jeżeli prąd będzie znacznie mniejszy niż wartość bezpiecznika
    (zwykle daje się ponad 100% zapas) , to przyczyną jest zwarcie w urządzeniach lub wiązkach przewodów, które pojawia się tylko przez krótką
    chwilę. Jeżeli prąd jest bliski znamionowemu bezpiecznika to najprawdopodobniej jest przeróbka instalacji lub dołożone dodatkowe
    urządzenie pobierające duży prąd.(np. dodatkowy wzmacniacz, CB, halogeny)
    Należy przy wyjętym bezpieczniku sprawdzić jakie urządzenia nie działają
    i porównać ze schematem. (Najczęściej są dokonywane przeróbki w okolicach radia i zapalniczki)
  • #5
    andrzej 50
    Level 11  
    W miejsce bezpiecznika proponuje podpiąć żarówke małej mocy np.12v/1,2W/płączenie szeregowe/.Świcenie żarówki pełną mocą oznacza trwałe zwarcje w danym obwodzie tego bezpiecznika.Ruszając okablowaniem tak zabezpieczonego obwodu można stwierdzić izlokalizować zwarcie danej wiązki przewodów. Przygasanie lub wyłączenie żarówki świadczy otym że zwarcie występuie w tej części okablowania.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Włączenie amperomierza w niezabezpieczony odwód w którym pojawia się prąd zwarciowy spowoduje jego uszkodzenie!!!
  • #6
    bindaz
    Level 14  
    Nie byłeś przed wystąpieniem problemu czasem u jakiegoś mechanika ?
    W moim eskorcie miałem podobny problem. Palił bezpiecznik (i to duży 30A) jak mu się zachciało. Różnie, raz rzadziej raz częściej. Nie było reguły. Za diabła nie szło tego z niczym powiązać.
    Jak się okazało podczas ostatniej wizyty u mechanika wypadły mu z gniazd, z tablicy pod deską przekaźniki i ten (szpec mechanik od dzwonków gazowych - bo inaczej go nie nazwę) powpychał je z powrotem w gniazda jak mu pasowało, nie patrząc czy się czymś różnią (akurat jeden był sprzęgnięty z elektronicznym układem działającym na impuls - jest parę takich przycisków na desce np. szyba, przeciwmgielne).
    Co się później okazało to, to, że po kilkakrotnym zamknięciu drzwi pasażera układ się załączał i robił zwarcie. Po wymianie bezpiecznika znów jakiś czas był spokój dopóki ktoś nie wsiadł i wysiadł dwa razy od strony pasażera. Na trop doprowadzało mnie (dopiero jesienią) niedziałające ogrzewanie szyby tylnej.