Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos/Nubira immo

19 Mar 2008 00:15 9233 10
  • Poziom 15  
    Chodzi o Nubire II 1,6 ale sterownik i immo jest identyko jak w lanosach.

    Wiec tak, jest zimny zapala i jedzie.

    Na cieplym ni diabla nie zapala i wywala blad 53 czyli immo. Blad nie jest stary bo byl kasowany, pojawia sie na nowo caly czas.


    Kontrolka immo gasnie, zawsze.

    Ale jest taki numer z tym immo:

    Dzieje sie to dokladnie tak, przekrecam kluczyk pompa wlacza sie na 2 sekund.

    Przekrecam na rozrusznik i ni cholery, nie ma napiecia na pompie, ani pewnie wtryskach bo imo zapewne odcina.


    Pryewod transmisji szeregowej miedzy immo a ECM sprawdzony.

    Problem musi lezec w puszce immo albo ECM.

    Jak to zdiagnozowac?????


    A moze ktos podzieli sie wiedza, na temat deaktywacji immo w ECM????
  • Poziom 33  
    a może to czujnik połozenia wału
  • Poziom 33  
    Miałem podobnie w matizie zimy śmigał ciepły nie ruszał wina procka w immo. Po schłodzeniu ładnie działała. Ogrzanie ręka powoduje blokadę immo. Przylutowanie pomogło na 2 miesiące.
  • Poziom 15  
    Nie wiem. Blad czujnika zawsze wystepuje podczas blyskania, bo taka jest procedura.


    Ale dla czego z powodu czujnika immo mialoby wywalac blad? I na dodatek sprawdzolem ze rzeczywiscie immo jest odciete:?(
  • Poziom 15  
    yaaro napisał:
    Miałem podobnie w matizie zimy śmigał ciepły nie ruszał wina procka w immo. Po schłodzeniu ładnie działała. Ogrzanie ręka powoduje blokadę immo. Przylutowanie pomogło na 2 miesiące.


    Napisz cos wiecej. Ktory procek jest za to odpowiedzialny? Czy bylo tak jak u mnie ze kontrolka gasla a on nie odpalal?? Dzis przelutowalem w puszce immo luty zlacza ale nie pomoglo. Wiec moze sie pokusze u lutowanie dalej tego barachla albo nawet wymiane. Tyle ze musze sie upewnic ze to pucha immo a nie ECM.

    Lanos/Nubira immo
  • Poziom 19  
    To "duże"to procesor motorola
  • Poziom 33  
    Dokładnie to przewaliłem Hotem całą płytkę. Oblutuj ładnie z jakimś dobrym topnikiem. Sprawdź jeszcze antenę.
    Tylko u mnie świeciła lampka immo na ciepłym.
    Jaki dokładnie wywala błąd??
    Posprawdzaj czy nie ma nic wpiętego w kable pomiędzy immo a ecu. Miałem Lanosa co magicy wstawili odcięcie na transmisji immo.
  • Poziom 15  
    Lampka immo nie swieci. Blad 53 czyli brak komunikacji szeregowej. Przelutowalem i nic. Ale za to jak zaczyna nie odpalac i przejezdzam sprezonym powietrzem po procku to zaczyna odpalac, podgrzewam proca farelkiem nie pali, schladzam pali:)

    Temat zamkniety, wadliwe dzialanie procesora w centralce immo.

    Dziala on poprawnie tylko w przypadku schlodzenia do temperatury ponizej 10 stopni celsjusza. Po jezdzie z wlaczonym ogrzewaniem nie wysyla danych szeregowych do ECU.

    Nowa centralka w drodze, potem programowanie Skanerem i bedzie ok.

    Naprawa dorazna i potwierdzajaca uszkodzenie uzalezniajace od temperatury to:


    Centralka podlaczona na 5 metrowym przewodzie, umieszczona obok kola zapasowego w bagarzniku. Samochod jezdzi od tej pory i zapala za kazdym razem. Oczywiscie jesli temperatura otoczenia podniesie sie na wiosne, system ten zawiedzie, ale jak juz mowilem jest to dorazne do czasu przysylki nowej centralki i jej kodowania. Dziekuje wszystkim za pomoc.
  • Poziom 19  
    Bez problemu usunę "usterkę niepozwalającą ci odpalić"
  • Poziom 22  
    Sprobuj wymienić kwarc (typowa wartość 4.193402MHz, koszt 2zł) - duże szanse, że to jemu szkodzi temperatura a nie procesorowi.
  • Poziom 15  
    ARTURG14 napisał:
    Bez problemu usunę "usterkę niepozwalającą ci odpalić"


    To znaczy???? Jako ze diagnoza juz postawiona, mozesz ewentualnie pomoc zdiagnozowac centralke immo.Bo bez problemu to ja sobie jak widzisz juz usunolem usterke.
    Dodano po 2 [minuty]:

    sq6fmy napisał:
    Sprobuj wymienić kwarc (typowa wartość 4.193402MHz, koszt 2zł) - duże szanse, że to jemu szkodzi temperatura a nie procesorowi.


    Z kwarcem walnietym to by moglo sie zgadzac bo schladzany i grzany byl procek, a kwarc znajduje sie tuz obok.

    Za godzine bede mial nube i kwarc. Napisze o efekcie wymiany:)




    Kwarc wymieniony, niestety bez zmian. Dalej pali do czasu lekkiego ogrzania plytki. Potem niestety, immo nie funkcjonuje.

    Pozostane przy wymianie calego elementu, kupilem go za niewielkie pieniadze. Tyle ze kodowanie kluczy i parownie z ECU, tego badziewia w ASO bedzie pewnie drozsze niz centralka. Moze ktos z Was w trojmiescie jest w stanie i ma sprzet zeby to zrobic za uczciwe pieniadze za 3 minuty roboty????????