Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

adaptacja przepustnicy w VW III 1.6 AEK Motronic

AndrzejYankes 19 Mar 2008 18:41 5816 9
  • #1 19 Mar 2008 18:41
    AndrzejYankes
    Poziom 10  

    Witam wszystkich. To mój pierwszy post dotyczący usterek w samochodach. W miniony weekend wyczyściłem w swoim Golfie przepustnicę i zawór biegu jałowego - były bardzo zapaskudzone, oraz gumowy wąż idący od przepływomierza do przepustnicy - w środku aż się lepił od syfu. Wymieniłem też filtr powietrza. No i po tych zabiegach mam problemy z obrotami na biegu jałowym - bardzo często zatrzymują się na 1300-1600 (powinno być 800-880). Dodam, że odłączanie Aku na długi czas nic nie dało, podobnie jak uruchomienie i pozostawienie silnika na biegu jałowym.
    Mam Vag-coma, ale nie wiem na jakiej grupie w nastawach podstawowych przeprowadzić adaptację w tym silniku. Jedni mówią o 01 inni o 098 a jeszcze inni o 060. Czy ktoś może mi jednoznacznie podpowiedzieć?
    pozdrawiam

    0 9
  • #2 19 Mar 2008 18:56
    radzio740
    Poziom 16  

    przed chwila robilem polo 1.6 motor AEE poszlo na 01 musisz wykasowac najpierw bledy z kompa i autko musi byc rozgrzane min 80 stopni

    0
  • #3 19 Mar 2008 19:05
    AndrzejYankes
    Poziom 10  

    AEE jest na Marelli, ja mam na Motronicu. Mówisz, że będzie ok? Masz może jakieś screeny z adaptacji?
    Błedy mam pokasowane

    0
  • #4 22 Mar 2008 19:11
    maryca
    Poziom 17  

    W tym silniku nie ma adaptacji , lewe powietrze , sonda lambda, lub N71 zawór wolnych obrotów.

    0
  • #5 01 Kwi 2008 20:55
    AndrzejYankes
    Poziom 10  

    Sonda lambda była wymieniona parę dni przed czyszczeniem przepustnicy. Uzwojenie regulatora wolnych obrotów ma prawidłową rezystancję (mieści się w zakresie 7-10 ohm), Podczas testu wyjść Vag-Comem słuchać, że pracuje. Zastanawiam się czy prawidłowo działa TPS - czy przy tej przepustnicy reguluje się jego ustawienie? Mam wrażenie, że w okolicy 1400-1800 obr. mam jakby dziurę; tzn. jeżeli po uruchomieniu silnika mam obroty silnika około 1000 i wolno przyciskam pedał gazu to właśnie od mniej więcej 1400 obr. przy dalszym stopniowym naciskaniu gazu nic się nie dzieje, aż w pewnym momencie wskakują już obroty na 1800. Praktycznie nie jestem w stanie naciskając pedał gazu ustawić obrotów np.1600 - albo podchodzą na ok.2000 lub spadają na ok. 1200. Czy to może oznaczać wytarte styki w TPS? Mogę go rozkręcić, żeby sprawdzić w jakim jest stanie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    maryca napisał:
    W tym silniku nie ma adaptacji
    - jesteś tego pewien?
    lewego powietrza również nie mam

    0
  • #6 02 Kwi 2008 01:03
    ARTURG14
    Poziom 19  

    n71-zawór wolnych obrotów -----co to jest?????(a co najlepsze gdzie)

    0
  • #8 02 Kwi 2008 23:16
    ARTURG14
    Poziom 19  

    Jak takiś gość to pokaż mi go w silniku 1,6 hehehehehe
    Takie są ale w 1,8 mechaniczny pełny wtrysk,2,0 pełny wtrysk .Są takie na 2 i na 3 piny.a adaptacje przeprowadza sieę na kanale 098 w nastawach
    Pozdrawiam

    0
  • #9 03 Kwi 2008 18:41
    AndrzejYankes
    Poziom 10  

    kolego ArturG14 - to co na pokazałem na zdjęciu jest właśnie od silnika 1.6 (AEK 101 KM - tak, są takie, podobnie jak AKS i AFT). Adaptacji nie zrobię na kanale 098, z prostej przyczyny - sterownik od AEK ma kanały dla silnika od 000 do 006 :).
    A na zdjęciu - to, o co prosiłeś :)

    0
  • #10 03 Kwi 2008 19:54
    fructon
    Poziom 33  

    maryca już wam odpowiedział w tym silniku nie ma adaptacji przepustnicy i to wszystko

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo