Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podstawowe pojęcia: V+ Vs+ co oznaczają?

grabi_p 20 Mar 2008 07:36 1601 5
  • #1 20 Mar 2008 07:36
    grabi_p
    Poziom 9  

Witam.
    Powiedzcie mi, bo nigdzie nie mogę znaleźć co oznaczają takie symbole:
    V+
    V-
    Vs+
    Vs-
    Nie jestem elektrykiem i nie mogę nigdzie w internecie tego znaleźć.
    Chodzi o to że mam stary przedpotopowy laptop Zenith Mastersport 386SX który chciałbym uruchomić. Nie posiadam jednak do niego oryginalnego zasilacza. Wiem jednak że mogę wykorzystać zasilacz komputerowy. Na wejściu laptopa są powyższe oznaczenia i nie wiem co jak podłączyć.
    Z zasilacza dostanę +5V +12V -5V -12V GND
    Stąd też moje pytanie jak to się do siebie ma?? Co to są te ujemne wartości??
    Jeśli możecie to pomóżcie.

0 5
  • #2 20 Mar 2008 08:36
    vertim
    Poziom 23  

ujemne wartości to napewno jest ''-'' czyli minus
    ja podejrzewam , że V+ odpowiada +12V,a Vs+ odpowiada +5V czy ktoś się ze mną zgodzi ;d

0
  • #3 20 Mar 2008 15:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #4 22 Mar 2008 13:47
    Qwet
    Poziom 33  

Ujemne wartości to potencjał niższy niż masa, czyli dla końcówki -12V masz tak jakby plus na masie a minus na końcówce -12V. Dla końcówki +12V minus jest na masie a plus jest na końcówce +12V. Pomiędzy końcówkami -12V i +12V jest napięcie 24V - ta sama zasada jak dla łączenia szeregowo baterii 1,5V plus do minusa - tym połączeniem jest w rozpatrywanym przypadku masa. Namalowałem to na przykładzie baterii:
    Podstawowe pojęcia: V+ Vs+ co oznaczają?

Inaczej: