Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wiara w różnicówki

20 Mar 2008 10:03 3001 27
  • Poziom 9  
    Witam.Z rozmów przeprowadzonych z wieloma ludźmi odnoszę wrażenie,ze wszyscy,którzy mają zamontowane różnicówki stanowczo twierdzą,ze w kazdej sytuacji taki wyłącznik uratuje im życie.Czy tak jest naprawde?Np.Czy w przypadku dotknięcia dwóch przewodów równocześnie zadziała różnicówka,albo np.gdy nam syszarka wpadnie do wanny?jestem laikiem,prosiłbym o wytłumaczenie mi w jakich sytuacjach taki wyłącznik nie zadziała i dlaczego,mimo,ze jest dobrze podłączony.
  • Spec od GSM
    Nawet różnicówki sie psują. Także ta wiara nie ma podstaw.
  • Moderator
    Różnicówka nie zadziała tylko jeżeli mamy do czynienia z przepływem miedzy przewodami L i N i nie ma przepływu prądu do ziemi. Czyli jeżeli delikwent złapie sie przewodów fazy i zera i nie będzie się stykał z ziemia to musi go szarpnąć. Takich przypadków jest jednak bardzo niewiele i statystyki pokazują ze nie stanowi to więcej niż kilka procent. W pozostałych sytuacjach różnicówka (sprawna i okresowo testowana) zadziała jak tylko prąd upływności przekroczy zadaną wielkość. Nie jest to oczywiście zabezpieczenie idealne, bo ryzyko zawsze istnieje jednak podniesienie bezpieczeństwa jest znaczne i niepodważalne.