Witam ja mam pewien problem z zapłonem o którym była mowa na początku mianowicie po zainstalowaniu tego zapłonu w motorku i odpaleniu mojej WSK-i motor chodził na niskich obrotach natomiast po dodaniu gazu iskra znikneła i zapłon przestał działać czym to może być spowodowane ?
jeżeli macie jakieś pomysły to piszcie
Witam ja mam pewien problem z zapłonem o którym była mowa na początku mianowicie po zainstalowaniu tego zapłonu w motorku i odpaleniu mojej WSK-i motor chodził na niskich obrotach natomiast po dodaniu gazu iskra znikneła i zapłon przestał działać czym to może być spowodowane ?
jeżeli macie jakieś pomysły to piszcie
jesli to wsk z iskrownikiem to spalił sie układ.
ten układ jest do zapłonu bateryjnego
całkiem przydatne i myślę o zbudowaniu tego. Ten IRF to MOS prawda? Czy zna ktoś może jakiś dobry poradnik jak je montować, bo z tego co wiem trzeba uważać na ładunek elektryczny (elektrostatyczny) itp. ? Jeszcze obudowa i będzie dobrze
Jarzab M
Owszem jest to ale MOSFET, z tymi mosami możesz się obchodzi jak z bipolarnymi. Mosy ale małej mocy są szczególnie podatne na uszkodzenie z powodu ładunków elektrostatycznych. Mosy dużej mocy są zdecydowanie odporniejsze nato. Więc niema obaw że go zniszczysz.
po zdjeciu obudowy okazalo sie, ze radiator odprowadzajacy cieplo z irf'a zlapal mase na jednym z niezabezpieczonych kabli, czy to moglo go uszkodzic, usterka zostala wykryta multimetrem
Witam wszystkich. Czy można podłączyć do układu w samochodzie "NIVA" ??
Jestem bardzo ciekaw, bo na małych obrotach silnik gaśnie, a praca jest nie stabilna.
Mam takie pytanie czy można podłaczyć ten układ lub inny działający na tej samej zasadzie w ten sposób że uzwojenie pierwotne cekwi Wn bedzie zasilane z cewki zapłonowej w iskrowniku (np w simsonie tak jest) oczywiście wcześniej wyprostowane a układ sterujący zasilany bedzie z akumulatora pobierając niewielki prad
w simie nie ma zapłonu bateryjnego ale jest akumulator tyle z bardzo słabym układem ładowanie i pytanie czy ten układ bedzie działał w takim podłaczeniu jak napisałem??
po zdjeciu obudowy okazalo sie, ze radiator odprowadzajacy cieplo z irf'a zlapal mase na jednym z niezabezpieczonych kabli, czy to moglo go uszkodzic, usterka zostala wykryta multimetrem
istnieje takie coś jak przekładka izolacyjna praktycznie nigdy nie robi sie już galwanicznego połaczenia radiotora z kolektorem czy drenem, stac sie nic nie powinno przez cewke płyną stały prąd, takie cewki powinny to wytrzymać.
a zdrugiej strony ile to ciepła może odkładać sie na tych waszych wielkich radiatorach gdy mosfet pracyje na zatkaniu i nasyceniu? jaka moc tam sie odkłada? 5 wat?
qba3 nie robiłbym takiego czegoś, z tego co mi sie wydaje to zmienne napiecie na cewce jest wzgledem masy czyli bedzie tam przez poł okresu ujemne, jak to zniesie mosfet to nie wiem. tak samo do kiepskiego ładowania w simsonie też bym nie ufał trzeba by bylo dac przynajmnije diode zabezpieczającą na wejsciu układu.
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto).
Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika.
Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto - przewinąłem ja podobnym drutem jak cewki "świetlne" i poprzez dodany prostownik graetza ładuje ona akumulator. Jednak zapłon bateryjny bierze tak duzo pradu że bilans ładowania jest prawie na 0. Dlatego muszę jeszcze dodać oryginalna cewkę ładowania(bo ja usunąłem licząc ze wystarczy ta przewinięta) + kolejny mostek graetza i liczę ze będzie ok.
Kolejnym patentem może być stosowanie cewki zapłonowej z malucha -(rezystancja 1.8ohm)- która bierze mniejszy prąd niż taka na 6V co zamierzam wypróbować.
No tak diode można dac, ze mnie elektronik amator mocny ale to można zrobić tak jak napisałem tylko dać diode na S i D na tranzystorze żeby nie dostawał dodatniego na S i ujemnego na D poza tym powinno działać jak w wsk 175 działa to w simie tez powinno bo przecież w wsk też cewki są ujemne wzgledem masy bez prostowania napiecia jeżeli sie myle to mnie poprawcie i napiszcie czy to wogle ma racje bytu:D
tylko znowu jak poobcinają diody przebiegi to moze byc problem m z iskro?
dj_john jak podłączasz mostek ? jeden koniec cewki do jednego bieguna a drugi z obudowy cewki ? czy odrywasz drugi koniec druta z cewki i do mostka (ten który jest zaprasowany...)
witam , czy może ktoś posiada jakiś schemat elektronicznego zapłonu ale z możliwością np opuźnienia zapłonu , ustawić "wyprzedzony" zapłon i modułem regulować kąt zapłonu
Prosto bez mikroprocesorów - można przyspawać do korbowodu klasyczny aparat zapłonowy ;]
Poważnie to nie da się tego zrobić ot tak bez wysiłku i zaawansowanej elektroniki. Kiedyś ktoś robił zapłon "analogowy" na przetworniku f/u i szeregu transoptorów. Moj znajomy zastosował coś takiego w malaczu - efekt - transoptory wymiękają od temperatur jakie panują w silniku. Tak
Więc ogólnie wychodzi na to że transoptory to chybiony pomysł - jedyne rozwiązanie to jakiś czujnik indukcyjny - i pewnie dlatego konkretnych przeróbek (działających w praktyce) w zasadzie nie ma. To doprawdy jest sporo pracy.
ale nie wiem czy taki czujnik w wuesce nie będzie cały czas dawał impulsu ze wzgledu pole elektromagnetyczne wytwarzane przez koło magnesowe otaczające cewki? no bo chyba macie na myśli czujniki hallotronowe?
zmontowalem uklad, podlanczam do silnika wsk 175 na akum12V, silnik odpalil, lacz po kilku sekundach wyzional ducha, dodczas kilku sekund pracy radiator na transystorze mocna sie nagrzal, teraz nie ma iskry, o co moze chodzic ?