Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mikroprocesorowy sterownik bramy garażowej

ToMo6 09 Jan 2004 18:40 5395 8
SterControl
    ToMo6
    Level 15  
    Witam !!!

Jestem początkującym elektronikiem hobbystą, i chce zrobić sterownik bramy garażowej i nie wiem za bardzo na jakim uP to zrobić.

Chce żeby ten sterownik miał 2 wyłączniki krańcowe, jeden czujnik czy stoi coś w bramie, sterowanie pilotem otwieraniem i zamykaniem bramy.

Myśle że to projekt w sam raz na początek zabawy z uP i naukę programowania...
  • SterControl
    diag
    Level 29  
    Moim zdaniem najprościej do tego celu zaadoptować autoalarm z pilotem i czujnikiem ultradżwiękowym. Chcąc bawić się uP musisz mieć pilota najlepiej radiowego odbiornik oraz czujnik np. dioda podczerwona i fototrazystor, krańcówki podłącz najlepiej do przekaźników i stcyjki, bo jak padnie uP to jakoś bedziesz chcial korzystać z garażu.
  • SterControl
    tmpat
    Level 14  
    No jeżeli chodzi o sterowanie bramy to temat może i nie najtrudniejszy ale jeżeli nie miałeś do czynienia z mikrprocesorami do tej pory to lepiej odłuż ten projekt na później. Nie wiem co będzie przesówać tą brame ale kiedyś miałem szanse zmierzyć się z czymś takim. Czujniki przy bramie były źle podłączone i wogle nie reagowały na przeszkody o zatrzymaniu bramy nie było mowy.

Lepiej narazie poćwicz ogólnie uP, proponuje rodzine 51 na początek.

POZDRAWIAM :multi:
    patryk
    cyberdar
    Level 31