Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Micra 1.5 DCI 2003 82ps źle pali na zimnym

Gacol 27 Mar 2008 20:13 15787 32
  • #31
    DominikD
    Poziom 23  
    Sprawdź jeszcze ciśnienie na magistrali przy kręceniu na zimnym , jak bedzie za niskie też nie odpali mimo sprawnych świec .
  • #32
    Gacol
    Poziom 14  
    ...problem został rozwiązany - wtryski nowe- chdzil dobrze ...do przed wczoraj (minelo 7 miesiecy - okolo 50 000km zrobione na nowych wtryskach
    ..... Przed wczoraj zapaliła sie kontrolka silnika , samochod bardzo źle pali na zimnym silniku (nawet w garażu gdzie jest okolo +8C) (na cieplym pali normalnie ), po uruchomieniu chodzi chwile nie równo , tak jak by nie na wszystkie gary i dosyć mocno dymi (ciepły nie dymi nic).
    Wymienione wszystkie świece na nowe (prad dochodzi prawidłowo).
    Na wtryski mam jeszcze gwarancje.
    Co może być przyczyna ??
    .... czy może to być pompa ??
    ...Dodam ze auto jeździ tylko na ON z shela .
  • #33
    zawartek
    Poziom 15  
    Jak rozumiem po objawach masz układ wtryskow DELPHI. Jest to jeden chyba z najbardziej awaryjnych układów zasilania common rail. Aby cię dobić, jeżeli wyeliminujesz już sprawy ze świecami itd.. Pewnie okaże się że znowu masz padnięte wtryski. Naprawa w aucie tylko wtrysków niesie ze soba ryzyko iż po 10...20tys km nowe też pewnie padną. Zapytasz co jest przyczyną padania wtrysków ?? Odpowiedź OPIŁKI METALU !! SKĄD ??? Z Pompy wysokiego ciśnienia (złuszcza się od środka w trakcie pracy) !!! Czy wymiana pompy i wtrysków załatwi sprawę ??? Odpowiedź chwilowo. Dlaczego ?? odpowiedź - Opiłki metalu w układzie paliwowym - przewody , zbiornik z paliwem itd... Trzeba wyczyścić wszystko. Dlaczego filtr paliwa nie zatrzymuje opiłków ?? rozmiar dziurki filtra 0,6 mikrona rozmiar opiłków 0,2 mikrona !!! Dlatego trzeba uważać aby zbiornik z paliwem nigdy nie był na rezerwie bo brudy opadają na dno w tym też opiłki metalu, a przy rezerwie zasysa je do całego ukladu.
    Jeszcze jeden problem jaki może się stać jeżeli nie zostanie wyczyszczony cały układ paliwowy. Nowe wtryski są ciasno pasowane i opiłki metalu mogą spowodować że zatnie ci się wtryskiwacz w pozycji otwartej , a wtedy to masz tylko kilka sekund na zadławienie silnika jakimś biegiem w przeciwnym wypadku silnik wkręci ci sie na takie obroty że docelowo trafi na szrot.
    Spytasz skąd wiem a no mam ten sam problem z kangoo 1,5 DCI z tym samym silnikiem. A silnik nosi ksywę "tragedia rodzinna"! W późniejszych wersjach tych silników pojawil się mniej zawodny zestaw Siemensa ale w naszym przypadku bez wymiany komputera nie da się ich podmienić !