Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Micra 1.5 DCI 2003 82ps źle pali na zimnym

Gacol 21 Mar 2008 08:40 17845 32
Texa Poland
  • #1
    Gacol
    Level 14  
    Witam
    Mam problem z Micra 1.5 DCI (RENAULT) 82ps 105000km
    Od pewnego czasu bardzo ciężko odpala na zimnym silniku .
    Po odpaleniu chodzi normalnie , ma moc , nie dymi.
    żadna kontrolka (świece czy wtryski) sie nie pali .
    ...dziś np (około -1 jest) nie odpaliłem jej wogóle , (wczoraj za 3 czy 4 "kręceniem" odpaliła) , Dziś niestety nie :(
    Podłączyłem prostownik żeby dobrze naładować aku , zobaczymy za 2h czy odpali
    Prosze o pomoc co to może być ,gdzie szukać usterki?

    P.s 4 miesiące temu był robiony rozrząd , ale po tym chodziła normalnie (-15 paliła bez problemu) , filtry paliwa i powietrza wymieniany był około 30 tys km temu, olej 3tyskm .
  • Texa Poland
  • #2
    viper555
    Level 39  
    Widocznie nie grzeją świece lub przepalone wg przebiegu by pasowało.P
  • #3
    Gacol
    Level 14  
    świecie padają wszystkie naraz ?
    na allegro widze ze sprzedają świece po 20zł/szt beru
    w sklepie chcą 55zł/szt tez beru
    Czy z tymi z allegro może być coś nie tak ?
    jak mogę sprawdzić świece ?
  • Texa Poland
  • #4
    viper555
    Level 39  
    Ostatnio robiłem w Kangoo to chyba ten sam silnik wszystkie spalone.Wystarczy sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka przygasa lampka oświetlenia wnętrza.P
  • #5
    Gacol
    Level 14  
    tak ten sam "wynalazek"
    dzięki za pomoc , dzwonie za świecami P.s NGK czy Beru lepsze ?
  • #6
    viper555
    Level 39  
    Tylko się upewnij że do świec dochodzi prąd i świece sprawdź a później kupuj.P
  • #7
    Gacol
    Level 14  
    byłem zobaczyć lampka lekko przygasa w momencie kiedy świeci sie kontrolka świec .
    na połdczyonym prostowniku zapalił (nie powiem ze od "strzału" ale zapalił)

    można jakoś przemierzyć te świece ?

    P.S w tym kangu paliła sie jakaś kontrolka na liczniku ? czy tez cisza ?

    Dodano po 35 [minuty]:

    prąd do świec dochodzi
    przmierzyłem mirnikiem (1 kabelek do czubka swiecy drugi do masy silnika) , wsyztskie świece maja 100% przepływ)
    jak by były spalone to by przepływu nie było ? dobrze mysle ?
    czy tylko dlaczego nie pokazało zdanego oporu ?

    P.s silnik po uruchomieniu chodzi chwilkę nie równo

    Dodano po 17 [minuty]:

    Ps2 jeszcze jedna dziwna sprawa , przy sprawdzaniu czy dochodzi prąd zauwazyłem ze cały w momencie kiedy świece nie grzeją to mirnik pokazyje około 5V a jak grzeją to około 11-12V
    tak ma być ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    ..nawet na wyłączonym zapłonie tak jest

    Dodano po 31 [minuty]:

    nikt nie pomoże :(
  • #8
    viper555
    Level 39  
    Wszystko w porządku tylko świeca sprawdzana miernikiem nie daje pewności prawidłowości grzania ale wydaje mi się że usterka chyba tkwi gdzie indziej.Najlepiej podpiąć pod komputer.P
  • #9
    Gacol
    Level 14  
    czyli moze byc cały czas 5V na kablach idacych do świec , nawet na wyłaczonym zapłonie ?
  • #10
    strzalaaa
    Level 17  
    świece można sprawdzić na samochodzie podając jej +12v i mierząc jednocześnie pobór jej prądu. jak jest zimna powinna pobierać ok 20 A
  • #11
    Gacol
    Level 14  
    a tymi 5V (cały czas nawet na wyłączonym zapłonie) na przewodach do świec nie mam sie martwić ?
  • #12
    strzalaaa
    Level 17  
    troche to dziwne te 5V, ale proponuje najpierw sprawdzić każdą świece po koleji
  • #13
    Gacol
    Level 14  
    spróbuje ale nie mam porządnego sprzetu zeby sprawdzić pobór
  • #14
    viper555
    Level 39  
    Te 5V to układ kontrolno pomiarowy gdyby to był prąd to rozladowywałoby akumulator.P
  • #15
    Gacol
    Level 14  
    ten układ działa nawet na wyłaczonym zapłonie ?
    - akumulator jak narazie sprawował sie dobrze , kotrolka świeci zielona .
    zresztą tak czy siak kiedy będzie trzeba świece wymienić ,
    kosząca jest ta oferta z alegro 20zł za sztuke ? myślcie ze warto ?
  • Helpful post
    #16
    viper555
    Level 39  
    Słuchaj sprawdź pobór i będziesz wszystko wiedział.Pamiętaj kto tanio kupuje dwa razy traci. To są albo tanie podróbki albo wyczyszczone używane.P
  • #17
    Gacol
    Level 14  
    pobór prądu jest od 15-17A ,to jest dobry wynik czy zły ?
    jesli dobry , to co jeszcze moze być przyczyna ?

    Na ciepłym silniku pali dobrze , nie kopci , spalanie w normie , jest dynamiczny.
  • #18
    viper555
    Level 39  
    Pobór prądu czego , mierzony na czym i kiedy.P
  • #19
    Gacol
    Level 14  
    mierzony na przewodach przed świeca
  • #22
    viper555
    Level 39  
    Tzn że układ grzejny i świece są sprawne widocznie za mała dawka paliwa na zimnym silniku. Oczywiście najlepiej byłoby świece wykręcić i sprawdzić czy grzeją końcówkami aby całkowicie wykluczyć świece.P
  • #23
    Gacol
    Level 14  
    one maja sie rozgrzać "do czerwonosci" ? czy jak ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    ...czarny scenariusz to wtyrski ?
  • #24
    viper555
    Level 39  
    Nie rozgrzewać tylko świeca musi zacząć się rozgrzewać od końcówki.P
  • #25
    Gacol
    Level 14  
    ...a moze byc sytuacja ze za krótkoo swice grzeja , bo tak +/- na zimnym siniku przy temp 2C (tak pokazuje czujnik zew) grzeja około 1-2s
  • #26
    Oporniczek
    Level 19  
    Przerabiałem ostatnio ten temat w Kangoo z silnikiem 1,5 dCi,z przebiegiem lekko ponad 60kkm. Świece sprawne, sterownik sprawny a zimny nie zawsze odpalał. Na po pych palił od strzałeczki. Padnięte były dwa wtryski. Zakup całego kompletu troszeczkę boli, dla tego wymieniono dwie sztuki. Problem z paleniem ustał.
  • #27
    Gacol
    Level 14  
    Co moge jeszcze sprawdzić ,przed tym zanim zacznę wykręcać wtryski ?
    ...czytałem na kilku forach ze te wtryski bardzo często po wykręceniu wtrysków i wkręceniu ich z powrotem odmawiają posłuszeństwa.
  • #28
    viper555
    Level 39  
    Jeżeli wtryskiwacze są kodowane to po wkręceniu muszą być w tym samym miejscu a przy wymianie muszą mieć wpisany nowy kod do sterownika.P
  • #29
    Gacol
    Level 14  
    trochę poprobowałem i jestem bardziej przekonany ze to nie wtryski tylko coś z świecami ( u ",magików" bylem ,terminy takie ze hoho :) a to auto do nauki jazdy ,wiec musi jeździc a nie stać :) )
    wiec tak
    przy 1-2C samochód wczoraj mi nie zapalił wogóle
    przestwiłem do garazu pod dom(ogrzewamy) , na drugi dzień ,
    przy temp 10C zapalił po 3sekundowym kręceniu (wiem ze nie rewelacja , ale zapalił) .
    Co ciekawe i przy 1-2C i 10C świece grzały tyle samo czasu (około 1s-1,5s)
    (co do czasu grzania świec , sprawdzałem to oczywiscie na kablach ,nie na kontrolce na liczniku )
    Gdzie najlepiej podać mu + z aku zeby recznie zagrzać świece ?(chce byc bardziej przekonany ze to jednak ten moduł jest )
    ..no i ile +/- sekund je grzać ?
  • #30
    Gacol
    Level 14  
    zrobiona diagnoza cdif
    Brak błędów na silniku
    wszystkie inne parametry w normie poza jednym
    temperatura powietrza - poza zakresem
    (w dolocie temp prawidłowa , temp paliwa prawidłowa, cieczy prawidłowa)
    Samochód diagnozowałem jako Renault Megane , bo jako nissan micra sie nie łaczył , wiec może stąd ta wartość jedna poza zakresem