Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odłączająca się turbina w Volkswagenie passacie 1.9 tdi

21 Mar 2008 11:22 13678 4
  • Poziom 10  
    Witam. Mam pewien problem z Passatem B5 z 1997r z silnikiem 1.9 Tdi 110 km z intercolerem. Problem polega na tym, że turbina czasami się odłącza. Np. przy wysokich obrotach. Gdy się wyłączy już się nie załączy trzeba zgasić silnik i od nowa odpalić. Gdy turbina działa a wypnę kabel z przepływomierza turbina przestaje działać. Teoretycznie wskazywałoby to na wadliwy przepływomierz powietrza, ale byłem ostatnio u mechanika na wymianie rozrządu i zapytałem się go o ten problem. Powiedział mi, że ta turbina jest prawdopodobnie po regeneracji i doładowanie silnika jest za mocno ustawione w wyniku, czego turbina się odłącza. Powiedział również, że takie objawy mogą być spowodowane złym złożeniem turbiny. Proszę o pomoc gdyż nie chce wywalać bezsensownie pieniędzy na ponowną regeneracje i wymianę przepływomierza, bo tak zapewne było by najlepiej. Samochód został nabyty jakieś 3 miesiące temu.
  • Poziom 16  
    Witam Twój mechanik dobrze Ci powiedział układ sterujący mierzy ciśnienie doładowania które powinno wynosić w granicach 0,04-0,08MPa i jeżeli ciśnie zostaje przekroczone jest odłączana. Myślę że przepływomierz jest ok bo on też jest podłączony do sterownika i gdy go odpinasz sterownik odłącza turbinę w celu zabezpieczenia(chodź tego nie jestem pewien). Dobrze też powiedział że może być źle poskładana lub już zużyta i porostu może wpadać w wibracje( bo obroty w niej sięgają 120 000obr\min). Turbosprężarka jest bardzo precyzyjnym zespołem i zazwyczaj powinno się ją wymieniać w całości.

    A można by było pozaglądać do komputerka on powinien pokazywać jakieś błędy i będzie wiadomo co jest wadliwe.
  • Poziom 14  
    witam.moze tylko czujnik cisnienia doladowania.pozdr
  • Poziom 19  
    Coś mi to pachnie przeładowaniem turbiny i komp wchodzi w tryb awaryjny. Jak zgasisz i odpalisz na nowo to jest dobrze aż znowu przy 3000 obr. słabnie- zgadza się? W 90% przyczną są zapieczone kierownice w turbinie, w pozostałych przypadkach zawór N75 albo węże podciśnieniowe.
  • Poziom 10  
    Jezeli problem tkwi w zbyt wysokim doładowaniu to mam takie pytanie. Czy dało by się je zmniejszyć w domowych warunkach. Lubie sobie pogrzebac przy samochodach w domu, często naprawiałem różne żeczy ale jeszcze nigdy nie miałem doładowanego samochodu poresztą ja przemieszczam się jettą w benzynie a passat jest ojca więc jego sie nie tykam bo on lubi przepłacac w warsztatach.