Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja gazowa na gaz ciekły.

JACEK P 09 Sty 2004 23:25 34995 43
  • #1 09 Sty 2004 23:25
    JACEK P
    Poziom 14  

    Ostatnio dużo mówi się o instalacjach LPG na gaz ciekły. Cena takiej instalacji dla silnika 4 cylindrowego u autoryzowanego dilera Toyoty to wydatek ok 7-8 tyś czy warto tyle zapłacić. Czy zamontować zwykłą z 4 wtryskiwaczami w kolektorze za 1/2 ceny. Jakie są wasze opine na ten temat.

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 10 Sty 2004 20:19
    Michal_O
    Poziom 15  

    W instalacji na gaz ciekły, o której mówisz, a więc instalacji V generacji nie ma zamiany gazu ze stanu ciekłego na stan gazowy.
    To jest główna róznica pomiędzy instalacją V genaracji a jej poprzednikami... Ale wybór należy do Ciebie. :D

    1
  • #3 10 Sty 2004 20:21
    teodor76
    Spec od samochodów

    ciekły wtrysk gazu kosztuje od 6tys.do 8tys. polega to natym że montowane do kolektora sącego wtryski bezposrednio wtryskują gaz do cylindrów tak jak bęzyne jest mało awaryjny niepotrzebuje parownika do podgrzewania gazu , może zwiększyć moc minimalnie silnika , a minus to taki mały trzeba się dowiedzieć czy do tego autka co montujesz gaz można zamontowac gaz z ciekłym wtryskiem bo były sytłacje że tłoki i głowica mają powłokę polceranowa nowe modele aut niepamiętam marki chyba peugot. a ten taższy to zwykła instalacja zamiast mieszalnika montowanego na dopływ powietrza wierci się otwory w kolektorze dolotowym i w miejsce otworów wkręca się specjalne dysze nie wtryski i podłaczone są po rozdzielaczu gazu gumowymi przewodami montarz takiej instalacji niestrzela do filtra jak coś jest nietak , ciekawi mnie ile takie wtryski wytrzymaja

    1
  • #4 10 Sty 2004 20:35
    rafikc
    Poziom 12  

    montowałem ciekły gaz 2 lata temu do volvo v70,klijent był może ze dwa razy na przeglądzie zero problemów mając taką instalację zapominasz że masz gaz.Instalacje te są konkretnie dedykowane do auta,więc jeśli holendrzy mają twoją toyote w swojej ofercie to o silnik możesz być spokojny

    2
  • #5 10 Sty 2004 22:36
    teges

    Poziom 21  

    Jako montażysta instalacji gazowych poradziłbym ci zamontować do tej Tojotki sekwencyjny wtrysk gazu /SGI/,polega on na tym że gaz podawany jest przez wtryskiwacze gazowe do wwiertek umiejscowionychbardzo blisko wtryskiwaczy benzynowych.gaz jest odparowany w parownicy i zredukowany do odpowiedniego ciśnienia w reduktorze.komputer gazowy pobiera tylko impulsy od wtryskiwaczy benzynowych przetwarza je i wysyła do wtryskiwaczy gazowych to cała niezawodna elektronika.Jeśli chodzi o wytrzymałość wtryskiwaczy włoskich to uzależniona jest od firmy je produkującej gdyż niektóre listwy wtryskowe można rozebrać umyć i ponownie złożyć.Można sobie też dodatkowo założyć drugi filtr gazu i będzie wtedy ok.Na tych instalacjach auta bardzo dobrze jeżdżą.

    0
  • #6 11 Sty 2004 12:37
    xawer
    Poziom 15  

    jedna podstawowa wada wtrysku ciekłego gazu ....lubią zamarzać wtryskiwacze.......dlatego poprę przedmówcę , że lepszym rozwiązaniem jest sekwencyjny wtrysk gazowego propan-butanu i przede wszystkim tańszy od 'ciekłego wtrysku'

    1
  • #7 11 Sty 2004 13:00
    rafikc
    Poziom 12  

    serwisowałem kilka aut z istalacją Vialle i nikt nie zgłaszał problemów z wtryskami,natomiast najczęściej uszkadzały się pompy gazu(problem wcześniejszych generacji)a to już są poważne koszty

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #8 20 Paź 2004 22:58
    MIECZ_YSLAW
    Poziom 10  

    Witam.
    Czy ktoś mi pomoże? Mam Nissana Primere z instalacją V generacji Vialle.
    Problem polega na tym że, czy świeci czerwona dioda (praca na benzynie) czy dioda zielona (praca na gazie) to silnik spala tylko benzynę.
    Zacząłem się przyglądać, i zauważyłem że od kostki przy takim (chyba to przekażnik- czarna plastikowa obudowa o wym. ok 10cm X 5cm z napisem Vialle) odłączone są trzy przewody. Na jednym występuje 12V bez względu czy jest przełączone na gaz czy benzyne, a na pozotałych dwóch brak jakiegokolwiek napięcia. Czy ktoś może wie jak to podłączyć?.
    Byłbym bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam MIECZ_YSLAW

    0
  • #9 21 Paź 2004 09:26
    JACEK P
    Poziom 14  

    Jest duże prawdopodobieństwo iż kostka o której piszesz to przekaźniki które przełaczają zasilanie wtryskiwaczy benzyna-gaz (przez co pracują cały czas benzynowe). Osobiście miałem przyadek gdzie przy montażu popełniono błąd i rozcięto żle przewody sterujące wtyryskiwaczy w ten sposób iż auto na benzynie pracowało poprawnie natomiast na gazie pracowało na trzech cylindrach na gazie i jednym benzynie.

    0
  • #10 21 Paź 2004 20:33
    MIECZ_YSLAW
    Poziom 10  

    Witam.
    Dzięki za zainteresowanie. Tak to są napewno przekażniki o których piszesz. Zdjąłem tą czarną obudowę i jest tam płytka drukowana z dwoma przekażnikami, diodąi kilka rezystorów. Ale jak podłączyć te trzy cienkie przewody oberwane od kostki ?

    0
  • #11 26 Cze 2006 03:11
    Rafał A.(antek)
    Poziom 11  

    mam podobny problem, co jakis czas instalacja pracuje na jednym cylindrze jednoczesnie na benzynie i na gazie, ma ktos pomysł od czego zaczac czy wtryski sa odcinane komuterem czy przekaźnikami?
    inna sprawa, strasznie dlugi jest czas przełaczania sie z benzyny na gaz, przy 1 uruchomieniu samochodu lub jak postoi, umiera pompa i za slabe cisnienie czy jaies inne pomysły

    0
  • #12 27 Paź 2010 22:12
    aras_nt
    Poziom 11  

    Pewnie i tak nie uwierzycie ale ja w mojej omedze 2.0 16v przerobiłem swoja instalecje 2 generacji na gaz ciekły w formie testu bez pompy gazu(musiałem co jakiś czas odpowietrzyć listwe wtryskową) auto odpalałem bezpośrednio na gazie i bez komputera gazu... nawet emulatora lambdy nie miałem(troszke za bogata mieszanka była) ale wszystko chodziło jak na benzynie a nawet lepiej :) silnik reagował na gaz żywiej niż na benzynie. Dodam jeszcze że z instalacji LPG została tylko butla :) dodam też że wykorzystałem wtryski benzynowe :P

    Dodano po 1 [minuty]:

    po weekendzie zamieszcze fotki i filmik dla niedowiarków :) POZDrrooo

    0
  • #13 27 Paź 2010 23:26
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 28 Paź 2010 19:42
    aras_nt
    Poziom 11  

    jak pisałem wcześniej po weekendzie rozwieje wasze wątpliwości gdyż nie mam jak i za bardzo czasu by teraz dostać się na mój przyszły warsztacik i udowadniać coś co już sprawdziłem :) Problemu ciśnienia nie było jedynie zapowietrzająca się listwa wtryskowa gazem lotnym który zbierał się do góry, czyli do listwy... co owocowało tym że silnik tracił moc i dławił się przy dodaniu więcej gazu... ale po odpowietrzeniu przez zaworek spustowy w listwie wracały mu siły i to jak wspomniałem wyżej jeszcze większe :) ale tylko na parę minut :( bo znowu się zapowietrzał. Ale dodam również że w czasie kiedy był zapowietrzony bez problemu mogłem utrzymać silnik w ciągłym ruchu balansując pedałem gazu :) a teraz pytanie na które nie potrafię sobie odpowiedzieć.... gdzie można taka pompę oraz regulator zakupić? proszę o jakieś linki i dane techniczne :) 12 listopada będą moje 23 urodziny i może komuś zbędna będzie taka pompa? żart :) pozdrawiam i niedługo wracam z dowodami :)

    Dodano po 4 [minuty]:

    proszę administratora by przerzucił ten temat do instalacji LPG być może rozwinie się w tedy szerzej :) Pozdrawiam

    1
  • #15 28 Paź 2010 21:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 29 Paź 2010 16:13
    aras_nt
    Poziom 11  

    dzięki poszukam takiej pompy :) raczej zostane przy ecu fabryczny GM + emulacja sondy lambda. Myślę o przerobieniu listwy wtryskowej tak by szło przełączyć na gaz/benzyne oczywiście z wykorzystaniem elektrozaworów. Raczej gdy benzyna wymiesza sie z lpg nic się nie stanie :) Dalsze testy jak obiecałem będę monitorował w tym temaciel. Pozdrawiam

    0
  • #18 03 Lis 2010 22:11
    AArti
    Poziom 11  

    No,no,no a świstak siedzi i ...........
    Niezłe naprawdę niezłe

    0
  • #19 03 Lis 2010 22:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 04 Lis 2010 12:03
    AArti
    Poziom 11  

    Nie to,że nie wierzę - uwierzę w to,że silnik na tym "patencie" odpalił,a ile mógł chodzić?Chyba nie za długo.
    Osłabiają mnie teksty w stylu "chyba nic się nie stanie jak się pomiesza gaz z benzyną..." - no właśnie się stanie - jak ma silnik spalić dwa paliwa na raz.Poza tym założenie jakiś elektrozaworów nic nie zmieni - nic z tego patentu nie wyjdzie.Pompa to nie wszystko-a zbiornik?Jaki typ do LPE5 czy nowszy od LPE6.Elektronika sterujaca pompą to "pieprz"-przecież musi być,raz zeby zamienić stałe 12V w trójfazę,a dwa musi regulować predkościami obrotowymi pompy.
    Moim zdaniem takie patenty to porywanie się z przysłowiową motyką na księżyc.Zadałem sobie pytanie po przeczytaniu owych postów o patencie ciekłego gazu - Po co to wszystko?Co ma na celu?Szkoda czasu,kasy i gratów.
    Dla mnie to jakiś kosmos poprostu,ale.........niech tam -Polak potrafi przecież:D

    0
  • #21 03 Gru 2010 18:50
    aras_nt
    Poziom 11  

    tak samo reagowoli i uciekali moi znajomi... hehe ta prowizorka była po to by sprawdzić czy faktycznie wtryski benzynowe zdadzą egzamin. Przecież nie wyjade tak w trase :) swój projekt będę rozwijał gdy śnieg z omegi stopnieje :) a w warsztecie da się wytrzymać te niskie temperatury (nie mam jeszcze ogrzewania) wiem że potrzebny jest zbiornik z obiegem dla pompy w przeciwnym razie nie była by potrzebna pompa lecz reduktor cisnienia. Co zauważyłem podczas testów to iż bardzo gorące spaliny produkował silnik... pewnie sonda lambda błędnie odczytywała przepaloną mieszanke. Sterowanie dla silnika trójfazowego dało by się zrobić przy pomocy prostego schematu i czujnika ciśnienia. Odnośnie wymieszania się LPG z benzyną sądze iż niepowinno mieć to znaczenia skoro wtryski podaja dawkę stale obliczaną przez sterownik ecu. Gdy włączymy gaz poleci on do listwy wtryskowej wymiesza się z bęzyną a emulator podłączony do sondy lambda włączy się razem z elektrozaworem oraz pompą przy pomocy przełącznika.

    0
  • #22 28 Kwi 2011 09:24
    vigox
    Poziom 2  

    Witam.

    Odświeżę nieco temat.
    Mogę kupić takie auto z instalacją Vialle V generacji z Holandii.
    Jak wygląda u nas z serwisem tego i jaki wpływ na taka instalacja na żywotność silnika ???

    Autko ma przejechane ok. 170.000 km.

    Z góry dzięki za pomoc.

    0
  • #23 23 Lis 2011 08:03
    GazMajster-G1
    Poziom 12  

    Instalacja V - generacji , może być Vialle , a jest też JTG - ICOM , , w Icom wtryskiwacze są siemens , -z dobranymi odpowiednio kalibratorami- do przepływu wtryskiwaczy benzynowych.

    Listwą gazową , steruje bezpośrednio - sterownik Silnika ,
    Za listwą jest regulator ciśnienia ( jak w listwie benzynowej) jednak różni sie tym ,że posiada elektrozawór -który przewietrza listwę ( otwiera całkiem przelew ) do momentu przełączenia na gaz , w celu odpowietrzenia listwy. - W listwie gazowej - porządąne ciśnienie to około max 15bar. ( zasada jest taka ,że w zbiorniku gazu panuje zróżnicowane ciśnienie -zależne od stanu napełnienia , składu mieszanki propan-butan , oraz temperatury. za które odpowiada pompa która ma utrzymywać ciśnienie wyższe niż w zbiorniku o 3bary (najczęściej zamontowana w butli gazowej. ) jest tak , żeby uniknąć zapowietrzania listwy podczas normalnej pracy na gazie. Gaz ma pewną właściwość , że wraz z wzrostem temperatury ,(oraz ciśnienia w butli) zwiększa swoje cząsteczki , więc obawa ,że raz będzie za-bogato/raz-za ubogo jest mylna. - Poprawny dobór kalibratorów , jest taki , że uwzględnia Większy przepływ gazu /od benzyny w granicy od 12-20% ale przy sporo wyższym ciśnieniu ( do obliczeń przymuje się 6 bar).
    Osobiście miałem auto z JTG -Icom , i żywotność pompy orginalnej -to max. 50 tyś km. koszt około 800zł. Ja zakładałem później pompy z forda sierry , za 120 zł. - która wystarczała no 20-30tyś/km.

    Założyłem tą instalację używaną - za parę groszy., do auta z przebiegiem 224tyś.

    auto sprzedałem - gdy miało na liczniku prawie 375 tyś.
    Poza częstymi awariami pomp , nic się nie psuło. w instalacji.

    Nie zauważyłem -też złego wpływu instalacji na silnik.

    Teoretycznie - istnieje możliwość -podniesienia mocy silnika - w stosunku do pracy na benzynie , nawet do 20%.

    Jeżeli -jest ktoś zainteresowany - to służę pomocą .
    Posiadam niezbędną wiedzę , z źródła! w tym temacie.

    2
  • #24 24 Lis 2011 10:02
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Ciekawe czym się skończyły eksperymenty kolegi Aras_nt ?
    Mam też pytanko do GazMajster-G1. Czy wtryskiwacze do ciekłego LPG różnią się od wtryskiwaczy benzynowych?

    0
  • #25 24 Lis 2011 15:14
    GazMajster-G1
    Poziom 12  

    Wizualnie - różnią się, mają inne obudowy.

    Sam wtryskiwacz - ( środek ) wygląda jak z Monowtrysk (Bosch) , ale pod wtryskiwaczem , są włożone , kalibratory. z kalibtatora gaz podawany jest do kolektora w słomce teflonowej. włożonej -w wężyk - taki jak w typowej sekwencyjnej instalacji. ale słomki przycina(montuje) się tak aby gaz był wtryskiwany dokładnie w osi symetri przewodu dolotowago, bardzo ważne jest -żeby nie pryskał na ściankę przewodu dolotowego, utrudnia to otrzymanie jednorodnej mieszanki, co może doprowadzić w konsekwencji do uszkodzenia silnika( oczywiście w skrajnych przypadkach.

    Czy sam wtryskiwacz rzeczywiście ,się różni- nie wiem , ale myślę ze te od benzyny by działały.

    0
  • #26 16 Sty 2012 21:47
    21antonio
    Poziom 2  

    witam,czy ktoś ma może do sprzedania instalację jtg icom lub jakieś części???

    0
  • #27 16 Sty 2012 22:04
    GazMajster-G1
    Poziom 12  

    A co jest potrzebne ?

    0
  • #28 16 Sty 2012 22:08
    21antonio
    Poziom 2  

    potrzebował bym regulator ciśnienia te który jest pod maską

    Dodano po 2 [minuty]:

    Gaz-Majster-G1 posiadasz coś takiego?

    0
  • #29 16 Sty 2012 22:39
    GazMajster-G1
    Poziom 12  

    Niestety , ale nie jest to jakoś bardzo skomplikowane , można by coś dobrać , co ustawimy na 3 bary , ( a bedzie wytrzymywało do 30 bar. , zależy też od silnika , czy ma być z by-pass,em czy bez.

    Orginalny zawór nie działa najlepiej ( zawsze były z nimi kłopoty) , najlepiej coś dobrać .


    Masz auto z instalacją , czy kombinujesz ?

    0
  • #30 17 Sty 2012 23:26
    antonio21
    Poziom 9  

    pozdrawiam GazMajster-G1mam opla zafire 20007 140KM w tym aucie jest instalacj JTG ICOM

    Dodano po 23 [minuty]:

    Instalacja gazowa na gaz ciekły.tak wygląda ten regulator w moim aucie

    2