Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.6 i 92r Niemały problem

21 Mar 2008 23:57 6233 12
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam nie mały problem z moją Astra silnik 1.6i c16nz Mianowicie wymieniałem ostatnio Amorki i Sprzęgło i co się dzieje. A więc po zmontowaniu wszystkiego ustawieniu zapłonu podłączeniu przewodów ABS który i tak zresztą nie działał bo w jakiś sposób był wyłączony.
    Objawy: gdy przekręcam kluczyk tak żeby zapaliły się kontrolki to teraz słychać z modułu ABS pod maską takie TYKKTYK jakby chciał załączyć jakiś elektromagnes ale nie może No nie wiem bynajmiej wcześniej nie było tego odgłosu podczas przekręcania kluczyka druga sprawa to to że jak odpalam już auto to odpala ale na początku przez jakieś 4 sekundy tak jakby nie palił na wszystkie świece po czym łapie obroty dziwne bynajmiej i zapala się kontrolka silnika auto pochodzi trochę obroty sie jakoś ustawią a kontrolka się nadal świeci. Zastanawia mnie co może być przyczyną. Denerwuje mnie ten odgłos z ABS bo przedtem cisza i ok ABS nie było był całkowicie wyłączony jakimś sposobem bo nawet nie było przeguby z ząbkami zamontowanego. No i to początkowe szarpanie auta co może być powodem takiego zachowania przedtem i z tym i z tym wszystko było ok a teraz LIPA. Podejrzewam że zapalanie się kontrolki to będzie ABS bądź aparat zapłonowy. Co sądzicie o problemie trochę to zagmatwane no ale problem jest. Jak odłączyć wyłączyć to TYKK TYK z ABS pompy wyjęcie kostki nic nie dało. I co z tym zapłonem Proszę o pomoc.
  • Poziom 10  
    Masa piszesz Jeżeli dobrze rozumiem chodzi o masę od ABS czy ogólnie o masę czy też o tą przy rozruszniku wiesz zielony jestem w elektryce więc wolę zapytać. Czy też chodzi żeby masę odpiąć??
  • Poziom 42  
    Skoro wymieniałeś sprzęgło to musiałeś coś odkręcić (lub mechanik), posprawdzaj wszystkie masy muszą być naprawdę dobrze dokręcone (a czasami warto odkręcić i wyczyścić i znowu dokręcić)
  • Poziom 39  
    kaczy26 napisał:
    Witam
    Mam nie mały problem z moją Astra silnik 1.6i c16nz Mianowicie wymieniałem ostatnio Amorki i Sprzęgło i co się dzieje. A więc po zmontowaniu wszystkiego ustawieniu zapłonu .
    Mam pytanie co do regulacji zapłonu ,czy jest konieczna regulacja po wymianie amortyzatorów i sprzęgła bo tego nie rozumiem,a swoją drogą to myślę,że coś ci się przypadkowo rozłączyło przy demontażu lub montażu skrzyni silnik opadł czy coś takiego i spadła jakaś kostka lub wężyk np.od czujnika MAP .Posprawdzaj wszystkie połączenia ,ewentualnie odczyt kodów błędów doprowadzi .
  • Poziom 10  
    Kopułkę ściągałem żeby mieć lepszy dostęp do śrub od skrzyni.
    Mniejsza o ten ABS teraz jest sprawa taka:
    Odpalam auto na benzynie bo na gazie od razu nie mogę na początku łapie dziwne małe obroty i silnik szarpie jakby nie palił na wszystkie świece jak dodaje gazu to czuć i słychać że nie pali na wszystkie i kontrolka check engine się nie zapala puszczając gaz obroty spadną do ok 500 silnik załapie i obroty są ok 900 - 1000 i pali normalnie ale zapala sie kontrolka i świeci auto nie ma mocy jak i przy hamowaniu na benzynie auto po prostu gaśnie. Na gazie podczas hamowania nie gaśnie obroty spadają do ok 500 i po chwili wracają do 900. Odczyt kodu był dokładnie taki kontrolka zapaliła się tak
    1 - 2 x 3 - jak rozumiem to znaczy rozpoczęcie czytania kodów a potem
    3 - 3 x 3 - no i co to oznacza
    Podobno jakiś zawór w kolektorze ma za wysokie napięcie ale gdzie on się znajduje co ewentualnie zrobić. Kable od kopułki jak i kopułka są OK sprawdziłem też wszystkie połączenia od plus i minus nic nie znalazłem żeby było nie dokręcone bądź luźne.Krokowiec nowy.Świece ok. Cewka ok .
    A dokładnie gdzie jest ten "wężyk np.od czujnika MAP"
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Nie no ok jak lamer to lamer ty jesteś dobry w tym a ja w czymś innym ale dzięki będe pisać co i jak czy sie poprawiło.
  • Poziom 39  
    kaczy26 napisał:
    ale gdzie on się znajduje co ewentualnie zrobić .
    A dokładnie gdzie jest ten "wężyk np.od czujnika MAP"
    gdzie się znajduje to już na pewno wiesz bo kolega zdjęcie wrzucił ,ale chciałbym odpowiedziec na pierwszą cęśc pytania (co ewentualnie zrobic ) odpowiedż: podłączyc.
  • Poziom 10  
    Nie no panowie jesteście tacy zabawni ho ho naprawdę fantastyczni No a tak w ogóle to dzięki za info gdzie co i jak.
  • Poziom 10  
    Pomogło oj pomogło wielkie podziękowania dla kolegi podpowiedzcie jeszcze co z tym kodem który mi pokazuje jak to naprawić pewnie będzie mnie czekać wymiana ale czy dobrze zinterpretowałem kod??