Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt CO dla 70m2 + piwnica

Samuraj 22 Mar 2008 12:03 23403 35
  • #1 22 Mar 2008 12:03
    Samuraj
    Poziom 34  

    Witam wszystkich
    Nie udzielałem się jeszcze w tym dziale, ale liczę na pomoc fachowców i osób obeznanych, w CO i potrafiących mi pomóc.
    Robię remont mieszkania i w związku z tym mam parę pytań.
    Było u mnie już paru pseudo specjalistów, ale każdy ma odimienną wizje tego, co ja oczekuję i dlatego postanowiłem sam sięga to zabrać.
    Do rzeczy, w załączniku są rzuty piwnicy i parteru.
    W kotłowni ma być piec gazowy z wymiennikiem ciepła. Widziałem u znajomego coś takiego jak „Niedzwiedz_KLZ” – czy taki będzie dla mnie odpowiedni.
    Jakie grzejniki do pomieszczeń, zapewne panelowe, ale jakie wymiary?
    W piwnicy nie zamierzam grzać chyba, że przyjdzie sroga zima, ale założyć też chce jakieś, tym bardziej, że w piwnicy będzie pralnia.
    Instalacji chce wykonać w miedzi. W łazience i kuchni podłogówka. Wiele czytałem o mieszczaczach, zaworach trójdrożnych itp. Gdzie to umieścić, i czy to w ogóle potrzebuję do takiego ogrzewania?
    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i pomoc.

    0 29
  • Pomocny post
    #2 22 Mar 2008 12:33
    DonRomano
    Poziom 33  

    "Piec gazowy z wymiennikiem ciepła" - co Masz na myśli?
    Podaj wymiar przestrzeni pomiędzy podłogą a parapetem okna, chodzi o wysokość grzejników (czy to co napisałeś: wys. 90 to jest właśnie ten wymiar?).
    Czy instalacja będzie wykonana w wylewkach czy na wierzchu po ścianach?

    0
  • #3 22 Mar 2008 12:38
    Samuraj
    Poziom 34  

    No tak palnąłem gafę na samym początku - każdy piec ma wymiennik ciepła. Chodziło mi o zbiornik wewnątrz pieca (zasobnik) na wodę użytkową CWU. Z tym nie powinienem mieć problemu tam jest tylko zasilanie, wyjście CWU i cyrkulacja.

    0
  • #4 22 Mar 2008 12:44
    DonRomano
    Poziom 33  

    Samuraj napisał:
    No tak palnąłem gafę na samym początku - każdy piec ma wymiennik ciepła. Chodziło mi o zbiornik wewnątrz pieca (zasobnik) na wodę użytkową CWU. Z tym nie powinienem mieć problemu tam jest tylko zasilanie, wyjście CWU i cyrkulacja.


    Jeszcze zawór bezpieczeństwa, naczynie przeponowe a do cyrkulacji koniecznie zawór zwrotny i filterek przed pompą.

    0
  • #5 22 Mar 2008 12:53
    Samuraj
    Poziom 34  

    Co do wymiarów to dokładniej są jest na rzutach. Na parterze od podłogi do okna 90 a w piwnicy ok 150.
    Co do podłączenia grzejników znajomy zaproponował podłączenie od tyłu, brak problemów przy sprzątaniu z rurami wystającymi z podłogi. Na obecnym etapie remontu nie ma problemu z wkuciem rur w ścianę na parterze. W piwnicy mogą być na zewnątrz, ewentualnie pod tynkiem.
    Zbiornik wzbiorczy ponoć jest w piecu tak zwana "kotłownia w piecu" czy jakoś tak. Podobnie jak i zawór bezpieczeństwa.
    Czy stosować dodatkowy ??
    Cyrkulację nie wiem czy będę robił, rurki wyprowadzę w parterze do piwnicy a potem się zobaczy.
    Co masz na myśli "filarek" ? Jestem zielony w tych sprawach i instalacje dotychczas miałem tylko możliwość oglądać a nie projektować.
    Czy do podłogówki wymagany jest rozdzielacz ?
    Jeden z fachowców powiedział ze na grzejniki tez jest wymagany rozdzielacz bo przy taki rozkładzie rur tylko część będzie grzała tam gdzie jest mały obieg.
    Czy zastosować taki schemat dla podłączenia podłogówki.
    Wiem że wiele pytań, ale jak mówiłem zrobię sam to najwyżej będę miał pretensje sam d siebie. A jak spartoli fachowiec to nie będzie winnego.
    Jakie średnice rur.
    22 od pieca, potem 18 a do samych grzejników 15 ?
    Czy dobrze pozaznaczałem ?

    0
  • #6 22 Mar 2008 13:14
    DonRomano
    Poziom 33  

    :D nie filarek tylko filterek. :D
    Filtr wody, siatkowy, skośny np. VALVEX.

    Jeszcze jedno ostatnie pytanie.
    Co to za budynek?
    Czy mieszkanie w jakimś bloku, szeregówce czy budynek wolno-stojący?
    Jak jest docieplony?

    0
  • #7 22 Mar 2008 13:18
    Samuraj
    Poziom 34  

    No tak filierek no i zapewne jeszcze pompa do cyrkulacji. Ale to chyba raczej wiadomo. Zresztą w samej instrukcji pieca jest napisane że w razie podłączenia cyrkulacji zastosować pompę która nie wchodzi w skład pieca.
    Rozumiem że zawór zwrotny jest po to aby nie pchało wody w druga stronę ?
    Budynek wolno stojący z siporeksu 36,5 cm (1,5 warstwy) obecnie nie docieplony, ten etap prac planowany jest na jesień, ewentualnie na wiosnę przyszłego roku.

    0
  • #8 22 Mar 2008 13:25
    DonRomano
    Poziom 33  

    Samuraj napisał:

    Rozumiem że zawór zwrotny jest po to aby nie pchało wody w druga stronę ?

    Można tak powiedzieć, precyzyjniej to jest on po to aby z baterii (kranu) woda nie była pobierana z króćca cyrkulacji z zasobnika.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeszcze raz zapytam:
    Czy instalacja koniecznie musi być w miedźi?
    Czy może być PEX-em w wylewkach?
    Oczywiście można i tak i tak.

    0
  • #9 22 Mar 2008 13:32
    Samuraj
    Poziom 34  

    Z wylewką to jest problem bo część wylewki podłogi jest już zrobiona (nie była kuta) należało by teraz wszystko skuć.
    A w miedzi dlatego że instalacja będzie podwieszona pod sufitem w piwnicy. Tam jeszcze nic nie ruszałem wiec podczas krycia sufitu zakrył bym rury. Znajomy podpowiedział że PEX nie nadaje się na podsufitkę bo rury się wyginają, chyba ze rury płaszczem ale wtedy koszt jest porównywalny z miedzią.
    Dodatkowo przed podłogą będą robione tynki a znając fachowość specjalistów to robiąc tynki zaraz coś by uszkodzili.
    Budynek będzie docieplany styropianem 10cm.
    A jak wygląda różnica cenowa pomiędzy miedzią a PEX-em. Może rzeczywiście warte jest to zastanowienia. Na czasie mi nie zależy bo mieszkać mam gdzie :)
    A bawienie się w lutowanie nie przeraża mnie.

    0
  • #10 22 Mar 2008 13:42
    DonRomano
    Poziom 33  

    Miedź fi 15- ok. 15pln, PEX fi 16 można kupić za 3 pln.
    Ale to nie o to chodzi.
    Chodziło mi o ta aby zrobić instalację na rozdzielaczach i w wylewce.
    Dzięki temu nie ma nigdzie łączeń w podłogach lub w ścianach, to bardzo ważne zwłaszcza, że instalacja ma służyć wielę lat.
    Czasami warto naciąć wylewkę, położyć rury i zalać ponownie rowki.

    Pisząc PEX mam na myśli rurę trzy warstwową np. HERZ.

    0
  • #11 22 Mar 2008 13:50
    Samuraj
    Poziom 34  

    W przypadku wybrania technologi PEX jak wygląda sprawa podłączenia grzejników w piwnicy.
    Nie miałem z PEX żadnego kontaktu i zapewne dlatego mam wątpliwości.
    Na parterze to wiadomo doprowadzeni do rozdzielacza miedzą i na każdy grzejnik osobny obwód przewodami.
    A piwnica ? Tez rozdzielacz a rury jak po ścianie ?
    A i chyba najważniejsze jeśli bym wybrał PEX to na wylewkę mam ok 6-7cm - zmieści się ?
    Może jakiś przewodnik związany z tym tematem, mile widziane zdjęcia.
    Jak wygląda trwałość takiej instalacji w porównaniu z miedzią. Widać że temat jest obszerny i wiele niewiadomych. Szkoda że nie mogę dostać namiarów na dobrego i taniego instalatora który by to zrobił należycie a nie fuszerę odwalił, aby tylko pchnąć klienta i brać sie za następnego.
    Dużo kucia by nie było, wylewka jest tylko w sypialni, reszta już skuta.

    0
  • #12 22 Mar 2008 13:54
    DonRomano
    Poziom 33  

    A w piwnicy już nie będzie robionych wylewek?

    0
  • #13 22 Mar 2008 13:55
    Samuraj
    Poziom 34  

    Będą jak najbardziej, tylko liczyłem na to że grzejniki podpina się jakoś z góry, widać nie wiem jeszcze wiele rzeczy.

    0
  • #14 22 Mar 2008 13:57
    DonRomano
    Poziom 33  

    Samuraj napisał:
    widać nie wiem jeszcze wiele rzeczy.


    Ano :D ale nie łam się dasz radę.
    To jak? Robimy z PEX-a?

    0
  • #15 22 Mar 2008 14:02
    Samuraj
    Poziom 34  

    Proszę o projekt w PEX zobaczymy. Człowiek uczy się na błędach. Jeden ze znajomych od razu proponował w PEX.
    Jak daleko może być rozdzielacz od pieca - czy ma to jakieś znaczenie ?
    W piwnicy nie za bardzo jest gdzie się wkuć aby schować rozdzielacz, a i umiejscowienie pieca w piwnicy względem rozdzielacza który ma być na parterze też chyba nie jest korzystne.
    Rozważam jeszcze możliwość przeniesienia go na ścianę pomiędzy kuchnią a łazienką (za drzwi).
    W łazience planuje też grzejnik (taki na ręczniki) na ścianie frontowej, zresztą to zaznaczyłem na rzucie parteru.

    0
  • #16 22 Mar 2008 14:16
    DonRomano
    Poziom 33  

    Rozdzielacz może być gdzie Chcesz.
    W piwnicy może być pod lub koło kotła.
    A i jeszcze jedno pytanie, dlaczego akurat taki kocioł?

    Już zabieram się za rysowanie i obliczenia.
    Daj mi chwilę.
    Rozdzielacze wyglądają np. tak:Projekt CO dla 70m2 + piwnica

    0
  • #17 22 Mar 2008 14:27
    Samuraj
    Poziom 34  

    Dlaczego taki kocioł ??
    Hmm. Znowu dlatego że dwoje znajomych mają z tej firmy oba po 25kW i przez drugi sezon grzewczy sobie chwalą. Dodatkowo łatwość montażu, nie wzmagany jest naczynie przeponowe, zawór bezpieczeństwa pompy itp. Na plus też jest sterownik pogodowy czy jakoś tak no i wbudowany zasobnik na ciepłą wodę. Estetyka wykonania, z zewnątrz przypomina lodówkę :) choć to może mało istotne jest przydatne w utrzymaniu czystość w piwnicy. No i nie ma tego bałaganu z rurami i dodatkowymi elementami ogrzewania. Wszystko schowane w piecu. Rozdzielacze chciałbym poukrywać w skrzynkach.
    Nie wiem jaką moc kotła potrzebuję ale tak ze wstępnych wyliczeń wychodzi mi że 17kW powinno starczyć. Proszę o zweryfikowanie tego, mogę sie mylić.
    Czy taki rozdzielacz będzie dobry:
    "Rozdzielacz KAN - 1" z zaworami regulacyjnymi na powrocie. "
    Projekt CO dla 70m2 + piwnica
    Ten zaproponowany wygląda na jakiś wielki z tym co dotychczas widziałem :)

    0
  • Pomocny post
    #18 22 Mar 2008 14:39
    DonRomano
    Poziom 33  

    Od końca zacznę.
    Jeszcze nie proponowałem żadnego rozdzielacza.
    Ten na moim zdjęciu to tylko przykład.
    Po lewej stronie jest rozdzielacz do podłogówek, jest tyle obwodów.
    Ten na wprost jest do grzejników.
    Ty nie potrzebujesz rozdzielacza z zaworami regulacyjnymi na powrocie.
    Jest to zbędne.
    Co do kotła oczywiście Twój wybór, ja nie wnikam.
    Jeżeli chodzi o moc to bardziej należy sugerować się wodą CWU.
    Do samego ogrzewania wystrczyłoby i 10kW, lecz przy tak małej mocy będziesz odczuwał braki ciepłej wody do mycia.

    Wstępnie moja propozycja wygląda następująco:
    Grzejniki:
    1 22/600/750
    2 22/600/600, jest to kuchnia, dokładny rozmiar zależy od aranżacji wnętrza.
    3 Drabinkowy, moc ok 800-1000Watów.
    4 11/600/600
    5 22/600/600
    6 22/600/750
    7 22/600/900
    8 11/600/600
    9 22/600/600
    10 11/600/600
    11 22/600/600
    12 22/600/750
    13 22/600/900 + ew. drabina jako suszarka.
    Grzejniki proponuję dolno-zasilane z wkładką termostatyczną firmy RADSON, ale oczywiście wybór należy do Ciebie.
    Do tego głowice, my montujemy HERZ-a, ale nie mini, mini są do niczego.
    Żadnej castoramy!
    Pod grzejnikami zawory kątowe.
    Rura fi 16 w izolacji. W piwnicy izolacja fi 18/9mm, na parterze fi 18/6mm.
    Pion czyli połączenie pomiędzy kotłem a rozdzielaczami miedzią fi 22mm albo PEX-em fi 26mm.
    Rozdzielacze na górze min. 9 obwodów, ja dałbym 11 ze względu na głowice zaworów RTL, koniecznie odpowietrznik automatyczny na zasilaniu i kurek spustowy na powrocie.
    Na powrocie nie stosuj odpowietrzników.
    Na dole 6 obwodów i jak wyżej.
    Jeżeli chodzi o podłogówki:Taśma brzegowa dookoła pomieszczeń, styropian z folią aluminiową.
    Rura fi 16mm, rozstaw co 15cm ew. 12.5cm.
    Pamiętaj o strefach np. przydrzwiowych.
    Rura przytwierdzona do styropianu za pomocą plastikowych spinek.
    Grubość wylewki nad rurą powinna wynosić min. 5cm.
    Zbrojenie betonu nie konieczne, ale wskazane
    Sterowanie obiegami podłogówki na zaworach RTL na powrocie rozdzielacza.
    W Twoim przypadku nie widzę potrzeby budowania oddzielnych układów pomp i sterowania obiegami podłogowymi, jest ich za mało.
    Nie układamy podłogówki pod szafkami, WC, pod wanną w/g uznania.
    W kuchni osobny obieg a w łazience i w korytarzu proponuję jeden obieg- wstępnie.
    Ważne jest aby obiegi miały podobną ilość rury a jej długość nie przekroczyła 120mb.

    Rysunki odręczne, przepraszam, nie mam obecnie w czym tego narysować.
    Ważny jest sposób prowadzenia rur, mniej-więcej tak jak narysowałem.
    Chodzi o kompensację, pilnuj aby proste odcinki rur nie przekraczały ok. 6mb.
    Nie prowadź rur w drzwiach.
    W przebicia w ścianach na rury wpuść pianę montażową.
    Aha pod grzejnikami wykuwaj otwory na rury na głębokość nie mniejszą niż 15cm, w takim otworze dobrze układa się rury.
    Rury gnij ze sprężyną zewnętrzną lub wewnętrzną.
    Projekt CO dla 70m2 + piwnica
    Projekt CO dla 70m2 + piwnica

    Przykładowe zdjęcia moich instalacji najwcześniej jutro.

    0
  • #19 22 Mar 2008 17:21
    Samuraj
    Poziom 34  

    Dzięki za wszystko
    Wygląda interesująco mam przynajmniej jako takie rozeznanie.
    Mam małe pytanie w kuchni i przedpokoju dałeś dodatkowe grzejniki. Podobnie jak i w salonie tuz przy drzwiach na taras. Czy one są konieczne. Co do przedpokoju i kuchni sądziłem że skoro jest podłogówka to grzejniki są zbędne.
    Co do grzejnika przy wejściu rozumiem jego usytuowanie lecz nie zaznaczyłem na rzucie wiatrołapu. Wejście jest osłonięte. Czy jest on wymagany w tym przypadku ?
    Piec w tym miejscu nie może niestety być zainstalowany. Przewody kominowe są zajęte, a i na tej ścianie lecą piony gazowe i wodne na piętro (ja mam parter i podpiwniczenie).
    Prosił bym jeszcze o odręczny schemat podłączenia automatyki. Zapewne będzie to uwarunkowane typem pieca. Jakie przewody przygotować na regulator temperatury. W niedługim czasie będą kładzione tynki na paterze i muszę już to przygotować.
    Co do zdjęć interesuje mnie sposób przejścia pomiędzy rurą PEX a grzejnikiem. Stosuje się jakieś kształtki czy coś w tym rodzaju.
    Przydał by się też jakaś wstępna kalkulacja to może na priva.
    Wiadomo tak pi * oko.
    Miejsce umieszczenia rozdzielacza w garderobie chyba też nie za bardzo.
    Żona mnie by chyba oskubała z włosów. Ma tam być szafa na całą ścianę wiec zapewne będzie marudzić że jej z rurami tam się pakuje :)
    Dzięki za tyle, będę informował o etapie prac, skrzętnie fotografując wszystko co jest interesujące.
    Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie - jeden z majstrów mówił coś o zaworach kompensacyjnych czy coś takiego jest potrzebne ??
    To chyba jest przy rozdzielaczach ?
    Rozumiem że przy rozdzielaczach góra to powrót a dół to zasilania ?
    Co do odpowietrznika i kurka spustowego chodzi o coś takiego co zaznaczyłem na przykładowym zdjęciu ?
    Głowice zaworów RTL rozumiem że tylko na podłogówkę, bo przy grzejnikach już są termoregulatory.

    0
  • #20 23 Mar 2008 07:02
    DonRomano
    Poziom 33  

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic966268.html
    Ostatni post.
    Grzejniki, które dołożyłem są moim zdaniem konieczne.
    Co do rozdzielaczy to masz pełną dowolność jeżeli chodzi o usytuowanie, ale z reguły garderoba jest najodpowiedniejsza.
    Do rozdzielaczy się nie zagląda po uruchomieniu instalacji a w garderobie ich wogóle nie widać.
    Tak odpowietrznik i kurek spustowy taki jak na zdjęciu, ale nie zalecam montowania odpowietrznika na powrocie.
    W skrajnych przypadkach pompy zasysają tamtędy powietrze.
    Na zasilaniu również nie potrzeba kurka spustowego.
    Zawory RTL tylko na podłogówkę.
    Jeszcze jedno, na rozdzielaczach zamontuj zawory odcinające cały rozdzielacz, takie zwykłe kulowe na zasilaniu i powrocie.
    "Zaworów kompensacyjnych" nie stosuje się do PEX-a a już nigdy w życiu nie zalewa się ich betonem, nie myśl o tym wogóle.
    Ułóż rurę z "zakrętami" i masz spokój z kompensacją.
    Co do kosztów?
    Sama instalacja, bez kotłowni ok. 10000, duże pi razy duże drzwi :D



    http://www.herz.com.pl/UserFiles/Products/1346612.jpg zawór grzejnikowy.

    http://www.herz.com.pl/UserFiles/Products/1778442.jpg super zawór do grzejnika łazienkowego, dzięki niemu łatwo zamontujesz grzałkę z drugiej strony grzejnika.

    http://www.herz.com.pl/UserFiles/Products/609803.jpg złączki rur na grzejniki i rozdzielacz.

    0
  • #21 18 Paź 2008 00:03
    Samuraj
    Poziom 34  

    Powracam do tematu po długiej nieobecności.
    Wyszło na to że rezygnuje z podłogówki na rzecz tradycyjnych grzejników. Niestety fachowcy od okien spartolili sprawę i pobrali złe pomiary a co za tym idzie okna są za nisko. Nie ma miejsca na styropian pod wylewką. Na chwilę obecną od parapetu do podłogi jest ok 89 cm.
    Ale wracając do tematu, mam już powieszone grzejniki jak i rozdzielacz a w dniu jutrzejszy zamierzam ciągnąc rury i w związku z tym mam pytanie.
    W rozdzielaczu zasilanie jest na górnej belce czy na dolnej :?:

    0
  • #22 18 Paź 2008 00:13
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Zależy jak są pomontowane filtry, reszta bez różnicy

    0
  • #23 18 Paź 2008 00:16
    Samuraj
    Poziom 34  

    Filtrów jak na ta chwile żadnych nie ma. W sumie to nic nie ma, poza grzejnikami jak pisałem wcześniej i skrzynka z rozdzielaczem. Rozdzielacz to dwa kawałki mosiężne z nyplami na rury pex fi16.

    0
  • #24 18 Paź 2008 00:18
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Rób jak Ci pasuje.

    0
  • #25 19 Paź 2008 21:07
    Samuraj
    Poziom 34  

    Dziś prawie skończyłem układać rury. Muszę się spieszyć przed wylewkami, a jak wiadomo pośpiech jest złym doradcą.
    Poniżej link do zdjęć z efektem pracy.
    Proszę o wskazanie ewentualnych błędów które na obecnym etapie prac można wyeliminować.
    http://www.gryfino.one.pl/foty/Budowa/081019/

    Będę wdzięczny za każde opinie, nawet te krytyczne.

    0
  • Pomocny post
    #26 19 Paź 2008 22:45
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Brawo. Mógłbym zatrudnić Ciebie na etat.
    Jednak żeby nie było za słodko:
    - podłącz przed wylewkami grzejniki, później możesz mieć kłopot
    - co to za rurki koło grzejnika łazienkowego(drabinka)? Jeżeli do niego,to łączysz je od dołu, no i schowaj pod tynk.
    - starczy miejsca na wylewki? Jakoś przy drzwiach mało miejsca widziałem.
    -zrób podłączenie kolektora do kotła
    - nie za mało masz miejsca od dołu grzejnika do posadzki (na gotowo)

    0
  • #27 19 Paź 2008 23:55
    Samuraj
    Poziom 34  

    mirrzo napisał:
    Brawo. Mógłbym zatrudnić Ciebie na etat.

    To efekt wczoraj 3 a dziś 5 godzin pracy. Nie za dużo zrobiłem, ale robię to pierwszy raz i dla siebie więc staram się robić dokładnie.
    Cytat:

    Jednak żeby nie było za słodko:
    - podłącz przed wylewkami grzejniki, później możesz mieć kłopot

    W związku z tym mam pytanie ale to na końcu.
    Cytat:

    - co to za rurki koło grzejnika łazienkowego(drabinka)? Jeżeli do niego,to łączysz je od dołu, no i schowaj pod tynk.

    Te dwie rurki jak słusznie zaznaczyłeś podepnę do tego grzejnika a rurki wkuję w ścianę. Nie miałem dziś łączników i dlatego zrezygnowałem dziś z tego etapu prac.
    Cytat:

    - starczy miejsca na wylewki? Jakoś przy drzwiach mało miejsca widziałem.

    Przy drzwiach jest 5cm, ja liczę wylewką na 6 -7, a drzwi ostatecznie będę mógł skrócić.
    Cytat:

    -zrób podłączenie kolektora do kotła

    W sumie to nie mam do czego podłączyć, gdyż nie mam jeszcze pieca :(
    Robię wszystko etapami, a teraz najważniejsze jest aby skończyć górę. Na zdjęciach widać że w piwnicy nie ma jeszcze tynków i najważniejsze gazu.
    Cytat:

    - nie za mało masz miejsca od dołu grzejnika do posadzki (na gotowo)

    Pod grzejnikami jest 18- 19cm. Po wylewce będzie ok 11 - 12. W tygodniu podejdzie fachowiec który będzie wylewał posadzki i określi dokładnie wysokość wtedy będę wiedział ile zostanie.

    Jak ciąć pexa, bo zakup szczypiec za 30zł dla takiej ilość mija się z celem. Na chwilę obecną tnę szlifierką kontową z cienką tarczą. Zostawiłem zapas jak by było coś nie tak. Co z tym śmiesznym kalibratorem do rur :?: znajomy mówił że wystarczy wiertło fi12

    0
  • #28 20 Paź 2008 00:58
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Drzwi staraj się nie skracać, bo ten błąd będzie się powielał za często, zatem lepiej wkuj te rurki w posadzkę.
    PEXa tylko nożycami; są też po 15 PLN, a kalibrator bezwarunkowo (na allegro.pl są za kilkanaście PLN); w żadnym wypadku wiertło,bo masz rurki skalibrować, a nie rozwiercić.
    Jak nie masz kotła, to przynajmniej przekuj strop do piwnicy i wsadź tuleje, lub kawałek styropianu na przyszłe rury.
    Nie zamieniłeś miejscami rurek z wodą ciepła i zimną? lewa -ciepła, prawa-zimna; no i gdzie rura cyrkulacyjna?
    Sporo się napracowałeś, co widać na fotkach. Jednak nie spapraj piwnicy płytami katon-gips.
    Na koniec będę okrutny:
    MUSISZ jeszcze raz odkopać fundamenty i pod styropian dać izolację przeciwwilgociową pionową, może byłoby też wskazane zdrenować dom dookoła

    Dodano po 11 [minuty]:

    Doczytałem się na początku tematu na temat kotła.
    Podpowiadam :TYLKO kondensacyjny!!! Proponuję gotowe centrale grzewcze Junkersa, Cerasmart Modul 16 kW,lub Vaillanta VSC ecoCOMPACT, oba z zasobnikami warstwowymi z dużym komfortem c.w.u.

    0
  • #29 20 Paź 2008 01:02
    Samuraj
    Poziom 34  

    Cyrkulacja wyprowadzona jest z łazienki od ostatniego kranu z powrotem do piwnicy.
    http://www.gryfino.one.pl/foty/Budowa/080514/13052008055.jpg
    Wszędzie ciepła jest po lewej.
    Płyty tylko na sufit, bo nie znalazł się odważny aby to tynkować, na ścianę tynki jak na górze.
    Z tym obkopywaniem to mnie nawet nie załamuj :(
    W sumie w środku jest sucho i każdy się dziwi że zachciało mi się docieplać fundament.

    0
  • #30 07 Paź 2009 22:39
    Samuraj
    Poziom 34  

    Śledzących temat proszę o dalsze wskazówki dotyczące mojego CO.
    Obecnie sprawa wygląda tak:
    - rozprowadzone wszystkie rury PEX do grzejników
    - założone wszystkie grzejniki (dwa jeszcze nie podpięte - jeden był przenoszony natomiast łazienkowy zostawiłem sobie na później).
    - wylane są już posadzki co mnie trochę martwi bo nie było sprawdzenia szczelności rur PEX. Znajomy mówił że na tyle instalacji co robił nie zdarzyło się aby rura była pęknięta tym bardziej że nikt po tym nie chodził i nie było nic wiercone.
    - zakupiony mam piec. Tak jak proponował Mirrzo padło na kondensat a konkretnie MCR II + zasobnik 100l.

    Brakuje mi instalacji od rozdzielacza do kotła i w związku z tym mam pytanie jak to wykonać. Czy do w/w kotła potrzebna jest rama montażowa ?
    U dołu są podejścia 3/4cala. Ja to widzę tak mufka + zawór kulowy ze śrubunkiem a dalej przejście na miedz fi 22.
    Jakie filtry i gdzie ?
    Co z dopuszczaniem wody do instalacji ? Nie widzę w środku żadnego zaworu w tym celu. W instrukcji instalatora jak i Użytkownika nic o tym nie ma. Dorobić samemu podejście na powrocie?
    Może ma ktoś zdjęcia własnej pracy najlepiej takiego samego kotła aby można było zobaczyć co i w jakiej kolejności.
    12 zaczynają robić gaz i komin - oj były boje z papierologią :)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo