Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW AFN 110KM dziwne wskazania masy powietrza w vagu

22 Mar 2008 18:18 17709 32
  • Poziom 10  
    Witam
    Forum Mastersa nie działa i tak myślę że może elektrodę ktoś z pojęciem czyta.
    Auto jak w temacie model nie istotny.
    Wskazanie powietrza oczekiwanego podczas obrotów biegu jałowego to aż 850mg/h żeczywiste oczywiście niższe ok 340 jak powinno być.
    Przepływomierz reaguje prawidłowo natomiast oczekiwana masa powietrza pozostaje cały czas na poziomie 850mg od zera do bohatera.
    Bardzo mnie to zdziwiło.
    A że samochód jest mój więc szukam wsparcia i podpowiedzi o co chodzi.
    Parametry pozostałe jak i trakcja są OK.
  • Testo
  • Poziom 38  
    Wygląda na to że jednak nie reaguje prawidłowo skoro te wskazania.
  • Testo
  • Poziom 10  
    Pomiar przepływki skacze do 600 na postoju nie miałem jak sprawdzic sam podczas jazdy. Na wolnych obrotach jest ok i tu przepływki sie nie czepiam. Auto nawet normalnie jeździ co dziwniejsze ma moc wczoraj z lawetą pełną zrobiłem 500km przecież bym się zorientował w braku mocy.
    Chodzi mi o to co może być przyczyną iż komp chce na wolnych obrotach tak duzo powietrza???
  • Poziom 17  
    Rozkręc sterownik i umyj dobrze płyte , dostał się olej z przewodzika od pomiaru ciśnienia i są zwarcia .Wymien ten przewodzik koniecznie.
  • Poziom 10  
    Mam wybebeszyć sterownik silnika? Czy tam czasem dostęp oraz sama płyta nie jest zabezpieczona przed manipulacjami? Da się to nie niszcząc otworzyć? Czym przemyć benzyna ekstrakcyjna?
    I zastanawiające dlaczego ECU nie wyrzuca zadnego błędu?
    Autem przyjechałem 2000km i nie powiem żeby było jakieś muliste.
    Zużycie paliwa na tej trasie przy prędkości 120km/h wyniosło 5.9 ltr na 100 więc jak dla mnie rewelka , brak oznak pobierania oleum również mnie ucieszył a tu taka niespodzianka pod vagiem.
    Przy nie sprawnym czujniku doładowania G71 bodajrze wywalało by błąd przecież?
  • Moderator Samochody
    maryca napisał:
    Rozkręc sterownik i umyj dobrze płyte , dostał się olej z przewodzika od pomiaru ciśnienia i są zwarcia .Wymien ten przewodzik koniecznie.


    To olej tak dobrze przewodzi prąd? Kolego, sprecyzuj swoją poradę, ponieważ każesz człowiekowi rozbierać ECU, z powodu jakiegoś zwarcia od oleju.
  • Poziom 17  
    Jak jest straszna obawa przed wykręceniem czterech śrubek i sprawdzeniu czy w sterowniku nie ma oleju to niech dalej jezdzi a z czasem będzie gorzej jezeli mam racje a jak nie mam to tam nie ma zadnych zabespieczeń. Nie pierwszy to przypadek a w tych modelach to moim zdaniem jest wada umieszczanie czujnika ciśnienia w ECU, w nowszych juz go tam nie ma. Umyc można benzyną ekstrakcyją ale potem dobrze wydmuchac i wysuszyc.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nikt nikomu nie karze rozbierac sterownika , a od kiedy olej nie przewodzi prądu , jak działa czujnik zamieszczony w misie olejowej i po co go tam wsadzili skoro olej nie przewodzi prądu ?
  • Moderator Samochody
    Owszem, zanieczyszczenie czujnika olejem może wywołać błędne wskazania, ale nie zwarcie. Jeżeli autor jest na tyle odważny, to niech rozbiera ECU. Człowiek, który pracuje przy takich rzeczach, robi to z zamkniętymi oczami, ale laik się boi i trudno mu się dziwić.
    P.S. Jakie czujniki działające na zasadzie przewodzenia prądu przez olej masz na myśli?
  • Poziom 17  
    Nie ma żadnego strachu cztery śrubki i wyciągamy płyte ECU , no chyba że ktoś do tego używa młotka,lub innych ostrych narzędzi w celu uszkodzenia płyty z elementami elektroniki.Olej powoduje zwiekszenie oporu na niekturych elementach stąd błędne wskazania. Jak mieszczą się w tolerancji to nie ma biedy , jak zewrze coś innego to i czasami wywala błąd 65535 no i nie tylko. Ostatnio objaw był taki jak przy przeładowaniu turbiny choc w odczycie cisnienie było w normie. Zaworek wymieniony , kierownica w turbinie wyczyszczona i dalej to samo.Dopiero po wyjęciu ECU znalazła się przyczyna.
    Odnośnie czujnika w misie chociazby czujnik poziomu oleju, dwie elektrody .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jaki związek ze sterownikiem silnika ma błąd airbagu?
  • Poziom 17  
    Sprawdz błedy , ten błąd oznacza uszkodzenie sterownika i w zależności jaki sterownik odczytujemy tam sie wyświetli , w ABS też występuje.Nie tylko w airbag (przy złym flaszowaniu lub po wypatku).Jak ktoś czyta tylko poduszki .........
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Racja, faktycznie występuje też przy innych sterownikach
  • Poziom 38  
    maryca napisał:
    .Olej powoduje zwiekszenie oporu na niekturych elementach .
    Opór może się tylko zmniejszac.
  • Moderator Samochody
    maryca napisał:
    Nie ma żadnego strachu cztery śrubki i wyciągamy płyte ECU , no chyba że ktoś do tego używa młotka,lub innych ostrych narzędzi w celu uszkodzenia płyty z elementami elektroniki.Olej powoduje zwiekszenie oporu na niekturych elementach stąd błędne wskazania. Jak mieszczą się w tolerancji to nie ma biedy , jak zewrze coś innego to i czasami wywala błąd 65535 no i nie tylko. Ostatnio objaw był taki jak przy przeładowaniu turbiny choc w odczycie cisnienie było w normie. Zaworek wymieniony , kierownica w turbinie wyczyszczona i dalej to samo.Dopiero po wyjęciu ECU znalazła się przyczyna.
    Odnośnie czujnika w misie chociazby czujnik poziomu oleju, dwie elektrody .


    Nowe teorie, wszem i wobec wiadomo że olej jest izolatorem i prądu nie przewodzi, tylko u kolegi jest inaczej. Gratuluje pomysłu z myciem ECU w benzynie ekstrakcyjnej, przy odrobinie szczęścia wyładowania elektrostatyczne uwalą wszystko co jest na płycie. Ponadto ubrudzony olejem rezystor czy kodensator czy układ scalony ma takie same parametry jak czysty, czyli nie ubrudzony.
  • Moderator Samochody
    maryca napisał:

    Co do- Robocop - teoria to może i jest lecz nie praktyka a nie stety praktyka czyni mistrza, po drugie ciężko ubrudzic opornik lub kondensator ktory na płycie jest polakierowany, raczej chodzi o noszki pamięci lub procesora czy innych układów.


    To zrób mistrzu praktyku proste doświadczenie, wlej sobie do jakiegoś naczynka oleju i zmierz jego rezystancję - włóż końcówki pomiarowe multimetru ustawionego na zakres " MΩ" i napisz nam ile ci multimetr wskazał. Bo w tej chwili to głupoty nam opowiadasz.
  • Poziom 38  
    adam7009 napisał:
    maryca napisał:
    na niekturych .
    Opór może się tylko zmniejszac.
    Przeciez nikt się gramatyki nie czepia ,a zmiana oporu na większy ,czy mniejszy to ma znaczenie.
  • Moderator Samochody
    Jeżeli czujnik jest oklejony olejem i brudem, to odczyt może być fałszywy - to jasne, ale nie z tytułu przewodzenia oleju, gdyż ma on bardzo wielką rezystancję elektryczną, możliwą do zmierzenia tylko w warunkach laboratoryjnych.

    Pozwolę sobie na mały off topic :).
    Wrócę jeszcze tylko do czujnika poziomu oleju - najczęściej jest on wykonany z drutu stopowego wewnątrz perforowanej rurki. Drut ten jest wstępnie podgrzewany, a ma bardzo dynamiczną charakterystykę rezystancji w funkcji temperatury, przez co jego zanurzona w oleju część jest schładzana, co ma wpływ na rezystancję ogólną całego odcinka. W ten sposób jest zazwyczaj dokonywany pomiar stanu oleju. Pomijam tu rozwiązania "pływakowe", które są raczej stosowane w maszynach przemysłowych.
  • Poziom 17  
    Ja bym proponował inne doświadczenie ,nalej oleju do ECU silnika i zobacz co się wtedy stanie. Nie pierwszy przypadek kiedy przewód od pomiaru ciśnienia pęka i przez to na płyte ECU dostaje się olej silnikowy i parametry sterownika zaczynają warjowac. Tak jak już pisałem w nowszych wersjach ten problem poprawiono umieszczając czujnik na dolocie a nie w ECU.
  • Moderator Samochody
    Gwoli uzupełnienia postu Makroserwis - bądź też poprzez pomiar pojemności kondensatora utworzonego z okładzin - elektrod pomiarowych, przedzielonych dielektrykiem w postaci oleju, jak wiadomo pojemność takiego kondensatora będzie zależna raz od wzajemnej odległości elektrod, a dwa od przenikalności elektrycznej dielektryka umieszczonego pomiędzy nimi.
  • Moderator Samochody
    Tak, z tym że zużyty olej ma inne własności dielektryczne od własności nowego oleju (głównie za sprawą drobinek metalu w nim zawartych, oraz sadzy w silnikach diesla), co może poszerzać granice błędu. Błąd w czujnikach rezystancyjnych w zasadzie nie występuje, za to pojemnościowe są trwalsze.
    Pozwoliliśmy sobie na OT, ale pożytecznie, ponieważ sprawa przewodzenia prądu przez olej na płytce została zamknięta - tak sądzę. Inną sprawą jest zanieczyszczenie czujnika - więc czekamy na efekty badań :).
  • Poziom 10  
    No więc sprawdziłem szczelność przewodu do ECU i jest szczelny więc olej nie mógł się dostać na płytę. Sprawdziłem to narzędziem specjalnym do sprawdzania właśnie obwodów nadciśnieniowo, podciśnieniowo. Temat pękniętego przewodu znika. Nie dokonałem jeszcze testu odłączając MAF ponieważ zdemontowałem silnik w celu wymiany rozrządu oraz sprzęgła kpl.
    Mile widziane sugestie n.t. anomali wskazań mojego auta.
    Pytanie dodatkowe:
    Czy ktoś trenował rozwiercenie lekkie wlotu powietrza w MAF Boscha?
    Czy to daje wymierne efekty?
    Czytałem info o tuningu rezystorem MAF-a w j. angielskim ale brak czasu nie pozwala mi przeanalizować ten opis ponieważ jest tam wiele porównań oraz wykresów. Czy takie cuś dawało by tak dziwne odczyty? Brak w moim aucie nie standardowych oporników :) ale zapytać nie szkodzi.
    Po testach vagiem powiem ze odłączenie przepływomierza nic nie daje.
    wymagana masa pozostaje 850 nie zależnie od obrotów silnika.
    Odczyt zmienia się tak jak powinien po odłączeniu przepł. Dziwne to trochę...
  • Poziom 11  
    teoria z wężykiem jest chyba głupia - tak se mysle
    dlaczego ECU zawyża dawke powietrza ?
    bo padł czujnik cisnienia atmosferycznego na płycie ECU i pokazuje skrajne wartosci np. 664 a więc komputer wariuje z masą powietrza
    ciekaw jestem czy miałem rację odczytaj vagiem ciśnienie atmosferyczne i porównaj z cisnieniem w kolektorze dolotowym na wyłączonym silniku
  • Poziom 10  
    Niestety cisnienia atm. jest ok.
  • Poziom 33  
    Spoko dyskusja,
    zatkaj egr i zobacz parametry. Czasami na wolnych obrotach, (dla niedowiarków mogę porobić logi w afn) turbina się delikatnie jak to ładnie określić wzbudza i zasysa powietrze dlatego masz takie wskazania w blokach. A co oleju przewodzi prąd ten z diesla z wielką zawartością sadzy. Kto naprawia ecu widział jakie głupoty może wywołać olej w tych sterownikach.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Odpowiedz na twoje pytanie jest prosta.
    Auto jest po programie.
    A czy tak powinien wyglądać program po tuningu to juz inna sprawa.
  • Poziom 14  
    dzień dobry
    jeżeli ktoś ma dostęp do vag-a to może ma też możliwość do instrkucji serwisowej tego przyrządy , są tam oprócz opisu błedu ,możliwe usterki innych urządzeń które należy sprawdzić w przypadku danego błędu , tak jak np.padła propozycja spr.egr , może dobrze byłoby spr.również dawkę paliwa lub jesli są możliwości założyć drugą przepływkę i dokonać ponownego testu.
  • Moderator Samochody
    Moim zdaniem więcej zamieszania robi pęknięty wężyk w sterowniku, co za tym idzie błędne wskazania map i czujnika ciśnienia atmosferycznego (pęknięty wężyk robi raz podciśnienie, a raz nadciśnienie w obudowie ecu) niż zalanie olejem płytki.
    Co do wskazań maf, wprowadź sterownik w BS i obserwuj jak otwieranie/zamykanie EGR wpływa na mierzoną dawkę powietrza
  • Poziom 10  
    EGR juz dawno zaślepiony mechanicznie od strony dolotu. Nie ciekawe substancje się dostają do dolotu.
    Z tego względu odczyt masy zeczyw. na jałowym cirka ok 500mg/h
    Wymagana jak zawsze od 100tyskm 850 :-)
    Dla ciekawych dodam że zakupiłem swego czasu przepływkę poddziełkę i przy odczytach jakie ona dawala w szczycie ok 1275mg/h auto dostaje KOTA. Batory z tyłu efekt podlania bańki z benzyną do ogniska. Niestety przy tym durnym programie efekt palenia nówki sprzęgła mi się nie podobał ( 4 i 5 biegu bez problemu prześlizgiwał do reakcji ogranicznika dymienia chyba bo go przycinało przy 4tyś obr - to też ciekawostka nie wiedziałem że ECU to ma w programie )
    Zmieniłem oczywiście MLM na standard boscha teraz zdaje się z nową końcówką numeru i dławikiem jak w przepł. do 130KM ( nowszych ) w szczycie osiąga 1075mg zadymienie spadło.

    Niestety to nie ja taki durny program zapodałem tylko zagrabaniczni tunerzy - taki kupiłem i w sumie z 100tyś zrobiłem / rok :-) sporo latam.
    Mam soft 028 906 021 GT - dość rzadki chyba na ecu nie mogę się natknąć.
    W sumie męczy mnie trochę te drutowanie i chętnie wróciłbym do serii. Nie jestem zwolennikiem płacenia ciężkich pieniędzy za chwilkę pracy z lapkiem.
    Niech ktoś chętny pomóc powie czy jak wrzucę używane ECU nie będzie czasami trzeba pinu do immo - nie mam niestety? mam vag can więc co nieco kumam tylko nie mam opisu procedury wymiany ECU może na PW kto podrzuci o dobrym sercu? chciałbym aby shrek był zbliżony do oryginału jeżeli to możliwe z wpisem vin w ecu.

    odczyt przy wył . silniku na załącznonym obr.

    VW AFN 110KM dziwne wskazania masy powietrza w vagu

    VW AFN 110KM dziwne wskazania masy powietrza w vagu

    VW AFN 110KM dziwne wskazania masy powietrza w vagu

    oto log przy starym tuningowym przepływomierzu

    VW AFN 110KM dziwne wskazania masy powietrza w vagu
  • Poziom 11  
    no dobra teoria z pękniętym węzykiem nie jest taka głupia :-)

    miałem okazje spr. temat w praktyce sharan 97 81KW 1.9TDI -błąd na vag 65535 przeladownia , zmienna moc

    wniski po maprawie
    pękniety węzyk w ECU (dziurka mala jak od igły) nadmuchiwał ECU tworząc w nim cisnienie przkraczające skrajną wartośc czujnika cisnienia na płycie ECU tym samym uszkodziło go doprowadzając do chwilowych zwarc na płycie z tąd błąd na vag 65535 .

    przelutowalem czujnik motoroli na nówke sztuke (koszt 70pln i kupa szukania)
    wymieniłem wężyk (5pln)
    złożyłem ,wlączyłem, nadal wariował błąd jest
    kasuję błędy Vagiem- i błąd nigdy już nie wyskoczy, ngdy się już nie przeładowała turbina, nigdy nie wystąpiły spadki mocy ogólnie bajka... silnik igła a po przegonieniu na autobanie z dodatkiem czrwonego olejku przestał przydymiac i jaby jeszcze wzrosła moc.

    zwracam uwagę ze czujnik na płycie czasami pokazywał dobre wartości szczególnie po postoju ale podczas jazdy szcególnie gdy mu troche dałem to pokazywał wartość 664 a to już za chwile daje przeładowanie, a po wykręceniu ECU i otwarciu słyszalny był syk powietrza chyba był nadmuchany

    pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Dobra rada dla tych, którym się nie chce rozkręcać sterownika: wchodzimy w gr 10, i obserwujemy barometric pressure, jak po dodaniu gazu rośnie, to wiadomo, że trzeba wymienić wężyk wewnątrz edc