Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 2.5 TDI samochód dziwnie drga

mtal 23 Mar 2008 17:12 26107 27
  • #1 23 Mar 2008 17:12
    mtal
    Poziom 12  

    Witam i potrzebuje pomocy w sprawie przenoszonia drgan w tym samochodzie na całą karoserie, a temat przedstawia się tak : klient przywiózł samochód bo mu silnik nierówno chodzi i ewidentnie widac było ze cos sie w silniku dzieje. Po zaglądnięciu w głowice okazało sie że wałki są wytarte. Wałki wymieniłem, odpaliłem i chodzi powiedziałbym nieźle. Silnik trzyma ladnie równo obroty ale jak na A6 to za bardzo drga, i mam pytanie czy ktoś miał taki pzypadek, bo po dokladnej diagnozie i stwierdzenieu ze wszystko gra poduszki równiez ok to ja stawiam tylko na koło dwumasowe, ale ponieważ nie mam doświadczenia w tym temacie to nie chce ryzykowac z wymiana. Jeśli ktos wie cos na ten temat to bede wdzieczny za pomoc.

  • #2 23 Mar 2008 17:37
    robokop
    Moderator Samochody

    Zmierz na wszelki wypadek ciśnienie na cylindrach i parametry z ECU, możliwe że coś jest nie tak z którymś cylindrem (niższe ciśnienie sprężania, rozpylacz wtrysku itd.).

  • #3 23 Mar 2008 18:39
    mtal
    Poziom 12  

    korekcje wtrysków ma bardzo zblizone i silnik idealnie trzyma obroty. NIkt nie mial do czynienia z niewłaściwie działającym kołem dwumasowym??
    ale dzieki kolego

  • #4 24 Mar 2008 00:06
    luki1979
    Poziom 13  

    raczej bym jednak na koło dwumasowe nie stawiał - ono moim zdaniem niewiele ma wspólnego z wyrównoważeniem silnika. Niewłaściwie działający dwumas będzie się objawiał np. stukiem przy próbie zmiany biegu.
    Robiłeś z wałkami, więc musiałeś rozpiąć rozrząd - jak wygląda w tym momencie ustawienie pompy wtryskowej?
    I jeszcze jedno: czy początkowo trafiłeś z diagnozą? Gość do ciebie przyjechał z wibracjami i nierówną pracą, a wyjechał z wymienionymi wałkami rozrządu lecz wibracje mu zostały? Może trzeba sprawdzić poduszki (także te pod skrzynią biegów) i inne elementy, np układ wydechowy gdzieś zawadza?

  • #5 24 Mar 2008 09:15
    marcin_wr
    Poziom 17  

    Witam.Ja walczyłem z podobnymi objawami w BMW e39 z silnikiem benzynowym.Po sprawdzeniu świec,rozrządu,diagnozie komputerowej która zresztą nic nie wykazała,zabrałem sie za wymiane koła dwumasowego.Tez nie byłem pewien na 100% ponieważ nie wydawało żadnych podejrzanych stuków,hałasów.Po zdjęciu skrzyni okazało sie że koło zamachowe ma luz,tzn można je było poruszyć 2cm w jedną i drugą strone.Po wymianie dwumasówki silnik już chodził równiutko.

  • #6 24 Mar 2008 12:20
    adam7009
    Poziom 37  

    A próbowałeś popuścic na poduchach ,ruszyc do przodu ,do tyłu ,żeby silnik się ułożył bo może są tam jakieś naprężenia i wtedy przenosi drgania na karoserię.

  • #7 24 Mar 2008 22:48
    mtal
    Poziom 12  

    panowie dzieki za te wskazówki postaram sie jeszcze podzialac w tym tygodniu,ułoże poduszki moze sie cos poprawi, co do niepewnosci prawidlowej diagnozy to jesli walki są wytarte po srednio 1,1 mm to chyba nie ma watpliwosci, i jeszcze co do kola dwumasowego to wlasnie ono w dużym stopniu odpowiada za odpowiedie wywazenie silnika prawda?
    jeszcze raz dzieki odezwe sie jak troche podzialam

    Dodano po 5 [godziny] 54 [minuty]:

    i jeszcze jedno strasznie pulsuje pedał sprzęgla, nikt nie mial przypadku wibrującego audi A6 z tym strasznie nieudanym silnikiem 2.5TDI??

  • #8 25 Mar 2008 07:30
    dayv
    Poziom 24  

    Po pierwsze.... 2.5tdi jest świetnym silnikiem :) Niestety na palcach jednej ręki znam warsztaty na terenie polski które poprawnie potrafią diagnozować ten silnik. Inna sprawa że ludzie jeżdzący tym silnikiem nie wyemieniają na czas pewnych elementów silnika aby zapobiec np. wymianie wałków, rozszczelnieniu silnika, uszkodzeniu turbiny przeplywki itp. Tylko potrafią narzekać i mowić że się psuje i to zlom nie silnik..... nie nie nie ten samochód kosztował wystarczająco duzo aby gość nim jeżdzący miał na tele kasy aby zapewnic odpowiedni serwis.
    Radzę przeczytać jaką rolę pelni sprzęgło a w zasadzie tarcza sprzęgła w silnikach v6 TDI a jaką koło dwumasowe.......
    Prym w łagodzeniu drgań wiedzie wałek wyrównoważający który trafił równierz do audi a8 flagowego modelu. Następnie poduszki pod silnikiem jak i trójkąt jabłko pod skrzynią. Inna sprawa że nie podałes co to za silnik.... czy akn ake bau bfc aym....
    Musisz wykonać w sposób fachowy komputerową diagnostykę silnika. Bez dynamicznych sie nie obejdzie. Moożliwe że Ktoś wczesniej zle założył rozrząd badz jesli stało się to nagle pasek przeskoczył o ząbek. Mogą być złe korekcje w którymś z cylindrów.... a same koło dwumasowe jeśli am luz 2 cm.... to nie jest walnięte..... Skladalem v6 tdi w ktorym luz byl na calej dlugosci. Lożysko oporowe sie rozlecialo. Gość nie chcial wymieniac i w sumie mial racje. A auto w srodku na wolnych obrotach jak sie polożylo szklanke wody to stała idealnie.....jak sie rpzygazowalo to tez. Problem (problem nie problem..) byl powiedzmy z tym że w trkcie zmiany biegu szarpalo delikatnie i w czasie puszczania sprzegla czuc bylo na nim delikatne drgania. (ten silnik to byl akn)

  • #9 25 Mar 2008 12:56
    mtal
    Poziom 12  

    Silnik to AKE, korekcje wtryskow ma w porzadku, nie przekracza 1.5mg/cykl na zadnym cylindrze rozrzad wykluczam poniewaz silnik ladnie pracuje i ma moc a o sprzegle wspomnialem bo jak dotykam pedalu to ma wyrazne wibracje. Poduszki na bank w porzadku, i mam dylemat czy ściagac skrzynke czy moze przyczyna calkowicie nie tutaj. A co do prawidłowej diagnozy to czasami bywa szczególnie trudna i kazdy serwis moze sie mylic prawda?

  • #10 25 Mar 2008 16:52
    dayv
    Poziom 24  

    Skąd miales te walki ? Wyciągnięcie skrzyni to góra 3 godziny ze zlozeniem w 2 osoby... także może warto przyjżeć się tam jednej rzeczy. Jak wyciagniesz skrzynie i tarcze sprzegła jest tam taka podkladka.... nie pamietam w ktorym dokaldnie miejscu miedzy czym a czym sie znajdowala... ale byla to z tego co pamietam taka metalowa podkladka nasadzona na czpien od dwumasowki albo tarczy sprzęgla. Jeśli jej nie ma lub jest bardzo wytarta to będzie drgał pedal sprzęgla.

  • #11 25 Mar 2008 18:23
    robokop
    Moderator Samochody

    Pedał sprzęgła będzie drgał przy zużytym łożysku oporowym,możliwe że faktycznie jest coś nie tak z kołem dwumasowym, ewentualnie tarczą sprzęgła że układ stracił wyważenie.

  • #12 25 Mar 2008 19:00
    dayv
    Poziom 24  

    Możesz jeszcze określić co to za drgania ? Czy sa tylko na wolnych obrotach w czasie jazdy przy przygazówce ? Ile auto ma przejechane ?

  • #13 25 Mar 2008 19:41
    mtal
    Poziom 12  

    drgania są cały czas po prostu, nie zeby przesadzac bo są mniejsz niż zwykle w 1.9tdi ale wiem ze ten silnik jest prawie idealnie oryginalnie wyważony i nie powinno ich byc samochód ma przejechane 220000km, i nie podoba mi sie ten drgający pedal sprzęgła kiedy sie na niego naciska wuyraźnie wibruje

  • #14 25 Mar 2008 19:55
    dayv
    Poziom 24  

    Jeżeli w czasie puszczania sprzęgła "ten" wibruje to na 80% polecialo łożysko oporowe dwumasy....

  • #15 25 Mar 2008 22:17
    mtal
    Poziom 12  

    no tak czy wciska sie sprzeglo czy puszcza to bez różnicy, dzieki panowie, dam znac co wywalczylem

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale gdyby to tylko łozysko to w trakcie pracy silnika bez ingerencji kierowcy drgan nnie powinno byc prawda?

  • #16 26 Mar 2008 07:19
    dayv
    Poziom 24  

    Drgan na aucie bez wcisnięcia sprzęgła nie powinno byc jak sa to przynajmniej ja stawiam na dwumase. Dwumasa dziala tylko z chwila wcisniecia sprzegla zmiany biegu i puszczenia sprzegla.

    A dymi jakos ? tzn depniesz mu na biegu jalowym na 3tys po czym pelny gaz i na 4,300(taki syk ma byc juz slychac) to kopci troche czy duzo ?

    Acha jak sie regeneruje walki czy tez wymienia trzebz zwrocic uwage na kola zębate. Byly w dobrym stanie? (czasem trzeba je z walkiem ywrownowazajacym wymianiac bo z tego co pamietam to jest calosc ...- ale glowy nie dam)

  • #17 26 Mar 2008 10:22
    mtal
    Poziom 12  

    koło dwumasowe kręci sie przez cały czas pracy silnika i w jaki sposob ma grac role tylko jak naciskasz sprzeglo??

  • #19 26 Mar 2008 13:43
    dayv
    Poziom 24  

    Dwumasa likwiduje drgania od strony silnika- owszem. Ale w trakcie przekazywania mocy przez tarcze dzialaja najwieksze sily. Jak się rozleci system tłumika to nie ma lagodnego przejscia tylko jest szybkie tzn. cyk-cyk. Wtedy odczuwalne sa drgania w czasie puszczania sprzegla na calym aucie jak i sprzęgle. Utrudnione jest zmienianie biegów (Jeżeli strasznie czepie autem albo sa drgania w zakresie niskich predkosci obrotowych dwumasa wskazuje że nadaje się do wymiany) Reszta na filmie....juz prosciej sie nie da....

    http://www.motofocus.pl/technika/technika_1576.php

  • #20 26 Mar 2008 21:01
    mtal
    Poziom 12  

    zgadzam sie ze uszkodzenie dwumasy powinno sie ujawniac podczas zmiany biegów, ale nie moge dojsc do konkretnego wniosku dlaczego to sprzeglo tak drga moze to kolo jest po prostu krzywe, i jestem wdzieczny za naprawde duzy angaż kolegów

  • #21 27 Mar 2008 08:36
    Mariusz Z.
    Poziom 19  

    Może być tak, że uszkodzona dwumasa powoduje drgania samochodu a nacisnięcie sprzegła powoduje dodatkowe przeniesienie tych drgań na pedał.

  • #22 03 Kwi 2008 00:07
    mtal
    Poziom 12  

    panowie dwumasa jednak, wielki dzieki wszystkim za dyskusje pozdrawiam

  • #23 28 Maj 2008 21:36
    dzedze
    Poziom 1  

    Mam ten sam problem z audi A6 2.5 TDI quatro 2001r 270.000km drga na wolnych obrotach podczas jazdy drgania są niewyczuwalne gdzie tkwi problem od czego zacząć [/youtube]

  • #24 29 Maj 2008 18:39
    robokop
    Moderator Samochody

    dzedze napisał:
    Mam ten sam problem z audi A6 2.5 TDI quatro 2001r 270.000km drga na wolnych obrotach podczas jazdy drgania są niewyczuwalne gdzie tkwi problem od czego zacząć [/youtube]


    Najlepiej to od przeczytania tego co zostało już wyżej napisane.

  • #25 02 Cze 2008 13:05
    mtal
    Poziom 12  

    pierwsza sprawa to wałki jesli nie byly wymieniane to stawiam ze sa wytarte jesli wałki ok to dwumasa. Na 99% hehe pozdrawiam

  • #26 25 Wrz 2008 08:27
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Zmienisz jeszcze wałki to zacznie jeździć.
    Oczywiście jest w tym silniku jeszcze kilka niuansów, typu wymiana odmy na nową, a pewno tego nie zrobiłeś.

  • #27 27 Wrz 2008 17:52
    24298
    Usunięty  
  • #28 27 Wrz 2008 18:41
    wopor
    Poziom 32  

    witam, w zasadzie to koło dwumasowe opracował LUK jako alternatywe zmniejszenia masy bezwładnosci na wale korbowym im ta masa mniejsze tym żwawsze wkrecanie sie silnika i dla podniesienia żywotności skrzyni biegów by nie przenosic drgań na wałki skrzyni i od nich mam takie info tyczace zuzycia, przy popularnych samochodach gdzie elementy koła są pzredzielone gumowymi elementami ta wartość przesuniecia po obwodzie wynosi max 5cm, przy elementach hydraulicznych wbardziej wyrafinowanych układach wzasadzie nie powinno byc wyczuwalnego przesuniecia, teraz pokazały sie tez dwumasy Sachsa, pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME